Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Technika hry

11.6.2000 16:29 [erixon]
Technika hry - Kategorie Technika
jak nejlepe zahrat to ci ono solo ? :)

Seznam příspěvků:

[0..14 / 14] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
12.6.2000 18:33 [erixon]
PM pri solove hre
Zdravim vsechny nadsene kytaristy :)
mel bych mensi dotaz - pokud hraju nejake solo a musim urcity prst zvednout a pouzit na jinou strunu a utvorim tak vlastne nechteny pulloff tak musim rozeznelou strunu pohotove utlumit dlani nebo na to existuje jiny "figl" jak hrat co nejcisteji.
resp. zeptam se jeste jinak, hraju nejaky ten cas na klasickou akustickou kytaru asi prumernou urovni a asi pred tydnem jsem si poridil elektriku a pujcil combo s overdrivem a rad bych se na ni naucil hrat. co bych si mel v prve rade osvojit ? ..zatim me nejvic zaskocilo to, ze staci kdyz si clovek na hmatniku sebemin takrikajic "uprdne" a uz je to slyset :)
skousel jsem i jednodussi sola podle tabulatur a to nebude asi to nejlepsi pro zacatek.
dekuji predem za pripadnou radu.
13.6.2000 7:36 [Kamzi]
Re: PM pri solove hre
S tímto problémem se setká asi každý, kdo přechází z akustické kytary. Je třeba upravit techniku hry. Tlumení dlaní se v tomto případě používá pro umlčení horních nehraných strun, ale je ho třeba doplnit o tlumení prsty hmatníkové ruky, které obstarají utlumení zbytku. Doporučuji článek: "Držení kytary" v sekci "Technika", kde jsou porovnány techniky klasické a sólové kytary.
13.6.2000 12:33 [erixon]
Re: PM pri solove hre
no asi to da chvilku nez si zvyknu na to klopeni prstu, nicmene urcite se to da po case zvladnout :)
jeste bych se rad zeptal co pri prechodu z akustiky nacvicovat jako prvni ? resp. kde je obecne nejlepsi zacit ?
15.6.2000 8:23 [Kamzi]
Re: erixon
Nevim jestli existuje nějaká univerzální metoda. Podle mě záleží na tvých dovednostech a taky na stylech, kterým se chceš věnovat. Některé rozdíly mezi hrou na akustiku a zkreslenou elektriku jsi odhalil. Asi si taky zvykáš na užší hmatník a trsátko. Pokud chceš hrát sóla, k nim vede cesta přes stupnice a arpeggia (které tady prozatím nejsou, ale jsou v plánu). Zvládnutí jednoduchého sóla je otázkou cvičení. Dobré je si ho rozpitvat, najít části které dělají potíže a z nich si vytvořit cvičení. Začínat pomalu, technicky a postupně zrychlovat.
PS: Myslím, že není vhodné používat slovo "přechod", akustickou kytaru používej dál, byla by to škoda ;-)
15.6.2000 22:10 [erixon]
Re:
Uzsi hmatnik me problemy necini, protoze jsem hral na jumbo, ktere ma krk
co do sirky prakticky stejny.. jinak samozrejme slovo prechod neni mysleno doslova, preci jenom k taboraku kombo a elektrocentralu tahat nebudu :)

momentalne pokoruju "patterny" na pentatonicke stupnice (nevim jestli jsem se vyjadril spravne) na OLGA archivu jsem objevil zajimave dokumenty popisujici ledacos jsou dobrym doplnkem k tvym strankam :) ..mozna by stalo za umistit v tve rubrice odkazy link na olga resources.

jinak klopeni prstu opravdu pomohlo, ale pouze ze smeru od e1 k e6 pokud pustim prst z vyssi struny a chci prehmatnout smerem dolu, jak utlumim vrchni strunu ?
19.6.2000 7:15 [Kamzi]
Re: erixon
Vrchní struny tlumí jednak pravá ruka hranou dlaně a jednak levá ruka špičkou prstu (při držení hmatu se jemně dotýká struny nad hmatem). Vyzkoušej to.
4.1.2001 20:39 [Galois]
Palm muting
Doposud jsem hral PM vzdy, tak ze jsem struny tlumil pouze u kobyly pravou rukou. Slysel jsem ale, ze ta prava technika spociva v pousteni strun zaroven levou rukou - vite o tom neco? Nedava mi to smysl zvlaste proto, ze PM se casto
pouziva po prazdne struny...
5.1.2001 6:20 [Kamzi]
Re: Galois
Pokud vím, PM se tlumí jen u kobylky (už podle názvu). Uvolňování hmatníkové ruky je jiná technika (použita je např. v Cryin' od J.Satrianiho), která i trochu jinak zní. Může se pochopitelně s PM kombinovat a tím docílit velmi razantního tlumení. Pozor na flažolety - někdy jsou žádoucí, ale někdy ne. Dájí se eliminovat přidáním dalšího nestlačeného prstu za hmat.
6.1.2001 15:56 [Galois]
Re: Kamzi
Jo Cryin' od J.Satrianiho znam, ale nedari se mi dosahnout takoveho zvuku. Mohl bys blize popsat toto tlumeni levou rukou? V jakem okamziku povolit, resp. jestli nechat strunu rezonovat o prazec atd. Vsude je popsano PM, ale toto uz mene.
Dik za odpoved.
6.1.2001 16:15 [Galois]
Re: Kamzi
No mel sem teda na mysli Always with me, always with you od Satrianiho. Zajimalo by me, jestli zacatek teto pisnicky hraje pouze velmi lehkym a citlivym
PM (skvele zni i vyssi struny) a nebo to tlumi prave levou rukou.
10.1.2001 6:29 [Kamzi]
Re: Galois
Pokud myslíš ten doprovod, tak bych řekl, že je to obyčejný PM nezkreslené kytary. Jak moc tlumit poznáš sluchem, aby to znělo podobně. Pro tlumení rozkladů je dobré narovnat malík a celou hranu ruky položit na kobylku (tím pokryješ všechny struny a všechny jsou tlumeny stejně), drnkat stylem Sweep picking (3 úhozy dolů a 3 nahoru).
Je to trochu nepříjemné, protože takhle máš ruku ukotvenou až příliš, ale dá se to.
10.1.2001 19:42 [Galois]
Re: Kamzi
Zkresleni tam urcite je. Rekl bych, ze to tlumi kombinovane, alespon tak sem dosahl nejvernejsiho zvuku... Chtel bych se, ale zeptat: Hrajes prisne v pozicich?
(Tzn. podle stupnic)
9.5.2001 18:54 [holkoun]
Re: galois
ja bych rekl ze to "zameta" tedy ze hraje zpusobem sweep picking, urcite to kombinuje i s PM ale velka cast tlumeni spociva v hmatnikovy ruce.....na druhou stranu v oficialnich notovinach se uvadi "slight PM".. tak nevim...
8.1.2004 13:38 [Liquid]
Re: cauij
no tato debata asi uz davno sa neobkecava
ale ten doprovod na zaciatku Always with me, always with you aspon v klipe ... hraje up down vybrnkavanim
na SPANIELKE a tlmi to pravov rukov ked tak na to koukam zdar:o
[0..14 / 14] Strana:  1 | Všechny | Poslední