Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Něco o simulacích reproboxů (Cabinet simulation)

11.9.2002 7:45 [rgx]
Něco o simulacích reproboxů (Cabinet simulation) - Kategorie Nástroje > Boxy a reproduktory
Mnoho multiefektů nabízí tzv. "cabinet simulation", což v této diskusi bylo dosud zmiňováno jen okrajově. Tak bych to tu docela rád rozvedl trochu více.

Seznam příspěvků:

[24..73 / 73] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
26.1.2009 23:36 [houdek.z]
Re:
No urcite beznejma soucastkama neudelas treba hrebenovej filtr, coz konvoluci nebude problem.
26.1.2009 23:44 [kremator]
Re: houdek.z
To neva, ale s DSP úplně v pohodě - a proto by mě zajímalo, co za tím vězí.
27.1.2009 9:23 [torst2]
Re: kremator, fbm
fbm : samozřejmě souhlasim, reálnou bednu lze nahradit jen konvol. reverbem, časová složka je nezastupitelná. Ale jsem smířlivější ke krabičkovým simulátorům v koncertní praxi, při zapojení do PA. Tam se nedokonalost simulace opravdu ztratí. Posluchač v sále pak asi fakt nepozná kytaru sejmutou mikrákem od té brané z preampu přes Red Box. Ale u nahrávání do DAW je to jasné, tam se krabička vždycky "odkope".
Ale ta stránka je fakt dokonalá, lepší dokumentaci asi nenajdeš. Nedělali jí náhodou soudruzi z NSR? Takovou disciplínu a smysl pro pořádek nikdo jinej nedovede........
kremator : SIR je dokonalý právě kvůli tomu reverbu. Barvu lze vyladit kdečím, ale ten prostor ne, to dovede jen konvoluce.
27.1.2009 9:40 [kremator]
Re: torst2
Ano, teoreticky - ještě jsem ale neslyšel porovnání EQ odpovídajícího impulsu a plné konvoluce.
27.1.2009 11:03 [houdek.z]
Re: kremator
:-) no jasne ze to neni zadnej problem pro DSP, kdyz pouziva impulsovou odezvu. A to bud primo tak, ze ma ulozeny nejaky konvolucni jadro (tedy ten vas impuls ) nebo jsou to FIR a IIR filtry. Tedy filtry s nekonecnou nebo konecnou impulzovou odezvou. Je to v podstate vzdycky kaskada zpozdovacich clanku se zpetnou vazbou, Takze tam ten impulz je vytvaren jaksi synteticky.

Nic jinyho za tim nevezi, proste pro modelovani soustav je konvoluce to nejblizsi ceho se da dosahnout. Bohuzel to plati jenom pro linerani soustavy coz reprobedna neni, takze tim nemuzete jednoduse modelovat ruzna zkresleni a vyrobu dalsich harmonickych. Ale pokud tim chcete modelovat bednu jako filtr za urcitych podminek, tak je to to nejlepsi.
27.1.2009 12:37 [kremator]
Re: houdek.z
To je všechno pravda, mě jde ale o to, jestli je v tom impulsu "zakletá" nějaká časová složka, nebo jestli jenom frekveční. Chtěl jsem vzít impuls, udělat konvoluci se šumem a provést spektrální analýzu. Až sem to šlo. Pak bych potřeboval vzít křivku z analyzátoru a aplikovat ji jako čisté EQ na původní vzorek - poté oba porovnat. Pak bych provedl dekonvoluci na vzorku s EQ a porovnal s původním impulsem. Na ten zbytek nemám soft.

Taky by mě zajímalo, jestli by pak šel impuls rozdělit na složku "EQ" a složku časovou (delay, reverb) odečtením, vydělením či dekonvolucí (co z toho je správně?) Poté bych časovou složku aplikoval na nějaký jiný vzorek, třeba na čistou kytaru do linky - aby byl beze stop reverbu - a porovnal s původním vzorkem - abych slyšel, v čem je ta "magie".
27.1.2009 12:39 [kremator]
Re:
Jen pro úplnost, když si systém po částech linearizuješ a uděláš sadu impulsů pro různé úrovně vstupního signálu, tak modeluješ i nelinearity.
27.1.2009 12:56 [houdek.z]
Re:
no samo, takle prece funguje dost modelů - linearizace v určitém okolí. Ale koukal jsem že existujou i sofistikovanější metody (visí to na FELU na chodbě jako prezentace nějaký disertačky).

Hm to rozdělění na časovou a frekvenční jsme nedávno dělali, dokonce mám i v matlabu zdroják.
Dá se to udělat pomocí cepstrální analýzy. Vygenerovali jsem si vzorek tlumenýho sinu a k němu přičetli to samý spožděně. Když provedeš cepstrální anaýzu tak ti z toho vypadne vzorek, kterej má peaky přesně na místech, kde je ten odraz. Je to v podstatě zpětná fourierka z logaritmu spektra.
No a zíral jsem pak jak puk. Když odstraníš ty peaky (interpoluješ to cepstrum aby mělo hladkej průběh - liftrace cepstra) a provedeš zpětnej proces, tak máš ten původní signál bez odrazů.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cepstrum
27.1.2009 13:12 [kremator]
Re: houdek.z
To je mazec. Zpracování signálů jsme na silnoproudu moc neměli. Nejvíc se mi líbí ty názvy - quefrence, liftrace, cepstrum, alanýza. Co do sebe ti matematici prali?:)
27.1.2009 13:14 [kremator]
Re: houdek.z
Každopádně - kdybys dokázal udělat to, co jsem tu popisoval, určitě bych si rád poslechl výsledky. Nějaké vzorky od torst2 jsou v threadu Amplitude a podobná veteš...udělal tam pro tyhle účely pár vzorků.
27.1.2009 13:29 [fbm]
Re:
aby to nevyznelo tak strasne negativisticky (i kdyz ani nemuze, jednu takovouhle krabku sem nedavno koupil a pouzivam k plne spokojenosti kdyz se mi nechce zapinat PC atd) takze samozrejme kazdy co jeho jest. Ja sem nadseny z te stranky, protoze sem koketoval s podobnou myslenkou a uz nemusim :) SIR ma taky svoje pihy na krase (napr. neuniverzalnost, latence, nedostatek kvalitnich impulsu) ale dalsi super vec ze tam dal ty zdrojove soubory tak sem to mohl naladovat do sira a okamzite srovnat. IMHO ani na koncerte to neni prilis pouzitelne, maximalne kdyz zvuci nejaky skutecny ko*kot. Je tam proste porad dobre slyset to chemicke bzuceni. Potom nekdy mu zkusim doplnit databazi o Carl Martin Rock Bug, ale ted se plne venuju randállu :)
27.1.2009 13:41 [houdek.z]
Re: kremator
Tak uz jsem to zkusil nacpat do matlabu.
No a fakt tam něco je, sice ne tak patrný jako u našeho modelovýho signálu, ale jsou tam.
Vzal jsem vzorky kytary, co jsem točil na jeden projekt a jsou v tom peaky přesně po 600 vzorcích, a postupně mizí. Tak samozřejmě bylo to braný jenom SM57 hodně zblízka, ale určitě to tam bude víc patrný při snímaní z větší dálky.
U vzorku bicích už to neni taková sranda. To cepstrum je chlupatý, ale zase po určitejch částech se tam opakujou takový kopečky, který budou odpovídat odrazům v místnosti.

Prostě je v tom zakletá jak časová tak frekvenční složka :-)
27.1.2009 13:47 [torst2]
Re: kremator, houdek.z
Už jste s tím někde byli? Myslím, že Dr. Chocholoušek by si na vás smlsnul .....
27.1.2009 13:57 [houdek.z]
Re: kremator
No ty názvy jsou jenom přesmyčky (SPECtrum - CEPStrum, FILtrace - LIFtrace), protože tam dojde díky tomu logaritmu k nějakýmu ozrcadlení. Takže to pojmenovali docela vtipně :-)

Ale ta liftrace v případě kytarovýho signálu bude dost složitá, je to prostě hrozně chlupatý na to aby to šlo nějakou jednoducou metodou vyhladit.
27.1.2009 15:11 [kremator]
Re: houdek.z
No super! Ty chupy, to bude reverb, peaky delay. Zkusil bys tím ještě prohnat ještě ty vzorky z druhého threadu? Je tam impuls GI100 a torstovo bedny - rád bych viděl výsledné obrázky, stačí típnuté printscreenem. Ten program máš v m-file? Pošli mi ho prosím na mail v profilu, mrknul bych se do něj. Dík!
27.1.2009 15:57 [torst2]
Re: kremator, houdek.z
teda vy jste inženýři. vůbec nevim která bije, ale hlavně. že to funguje.
27.1.2009 16:05 [houdek.z]
Re: torst2
No Kremator uz je Ing. Ja snad za pul roku :-)

Jeste tu bude asi laborace s tim, jakej zvolit vzorek. Idealni by bylo nahrat jeden uder do strun. Tahle si to pri nejakym riffu muzes splest s dvema opakujicima tonama. Ted jsem to ruzne zkousel a jednou tam peaky jsou, jednou ne. Nebo samozrejme, by stacilo mit jako vstupni signal ten frekvencni sweep nahranej mikrofonem nebo skrz simulator. Pomoci nejakyho riffu se to nedá dělat.
Poslu ti to na mail i s prezentaci s teorii.
27.1.2009 16:43 [vasek]
Re:
ukažte nám taky ty obrázky
28.1.2009 7:41 [torst2]
Re: houdek.z
Neber laikovi jeho iluze ! Proč to nejde pomocí riffu? Resp. proč mi impuls získanej z riffu funguje na 99,8 % ? Upozorňujum, že jestli na mě půjdeš s výše uvedenou terminologií, tak je to házení perel svini. Já jsem prostě s touhle praxí maximálně spokojenej. A místní mistři (Sandon) také občas utrousí slovo obdivu...
28.1.2009 8:00 [Sandon]
Re:
ze je v IR boxu i nejakej minimalni reverb, to je slyset... dodava to obcas nechtenou trubkovitost zvuku, kdyz se impuls zkrati (prepocita), zni uplne jinak - meni se to jako napr flanger - cili nejaka casova informace tam musi byt.... jinak by se tim prece nedaly reprodukovat prostory :-))))

torst: ty tvoje experimenty se ziskavanim impulsu jakoliv a z cehokoliv jsou uplne z jinyho vesmiru, doted nechapu princip!
28.1.2009 8:03 [Sandon]
Re:
jinak ta stranka s testama spk. simulatoru, co tu dal fbm link, je supr.
Aneb "Jak snadno a rychle vystrizlivet"...
28.1.2009 8:17 [torst2]
Re: Sandon
já taky ne.
28.1.2009 12:30 [unfor]
Re:
nakonec stejně zjistíte, že za vším stojí satan který je schovaný v bedně :-)
25.2.2013 17:06 [fbm]
Re:
http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-video/Joe-Bonamassa-V-zakulisi-soubyznysu~12~cerven~2012/

me to vzdycky rozesmeje, sahodlouha prednaska o tom proc tenhle efekt, a tendle kabel, a vyhuleny master atd
a potom kvuli problemum s fazi to fici pres palmery ..... aneb jak se mojo myty potkavaji s realitou.
25.2.2013 18:15 [torst2]
Re: fbm
pozor, ještě krůček a začneš tvrdit, že Fokus nebo SX přes Valvekinga bude znít z PA stejně jako Bonamassovi skvosty.
25.2.2013 19:06 [fbm]
Re:
chtel si napsat bonamassovy prsty, ne? ;)
protoze to je zdaleka nejpodstatnejsi soucast retezce, a ne todle divadlo pro divaky
25.2.2013 20:31 [Sandon]
Re: torst
jestli to vsechno frci pres Palmera, tak muze hrat treba na valchu nebo vyzouvak a nikdo si to nevsimne...
25.2.2013 23:27 [pavlucha]
Re:
Mně se moc hodně líbí a restecpuju, že má v pedalboardu úplně normální běžné efekty z obchodu, které si může dovolit kdejaký budoucí také slavný kytarista mého typu a tím pádem můžeme všichni hrát úplně stejně jako Bonamassáž a dokonce asi i líp, když si koupíme lepší a dražší efekty, na které on nemá peníze, protože všichni stahujou a cd už nikdo nekupuje.
Tak.
26.2.2013 2:49 [Sandon]
Re: pavlucha
:-D

No a ty akože máš hentého Pálmra? Takže to úplně stejné hošánku nikdy nebude, kiš kiš :))
26.2.2013 3:28 [Kinx]
Re:
zlatej fuzz face, to chci
26.2.2013 9:51 [pavlucha]
Re: Kinx
no problemo amigo ;)
http://www.tatavsukni.cz/2010/07/15/zlata-manie-pro-kazdeho/
Joeůf technik to možná udělal stejně :)
30.11.2013 18:26 [fbm]
Re:
ufffffff, to snad nemuzou myslet vazne - http://youtu.be/L2cMtRbvuvU
30.11.2013 19:48 [paax]
Re: 30.11.2013 18:26 [fbm]
No, asi myslí :-))) Blázni.
30.11.2013 20:52 [torst2]
Re: fbm
i z toho klipu YT, kterej lecos schová, je slyšet naprostej rozdíl.
30.11.2013 22:10 [Ashok]
Re:
ale tak maj i povedenejsi veci

http://www.youtube.com/watch?v=VCWscNz8HGQ
20.1.2015 8:32 [torst2]
Re: Behringer GI100
Ačkoli jsem velkým propagátorem Impulsů (pro studio recording), neurážej mě ani analogové speaker simulace (pro live clubs&pubs). Mám GI100, ale zvuk se mi moc nelíbí, moc středovej, trubkovitej, tak jsem trochu zalaboroval a úprava přinesla nečekané ovoce. Viz clip.
https://www.youtube.com/watch?v=yRRqN_z88wM
23.1.2015 15:04 [rgx]
Re: torst
Vžycky jsem si myslel, že CabSim by měl udělat věrnou napodobeninu, ale ani za tolik roků to nikdo nedokázal. Vždycky je tam něco umělého. No mám jen sluchátka-nesluchátka, tož se ptám, jaký je přínos té laborace? A co třeba použít toho Zúma G1 jen jako CabSim? Tam se dá aspoň něčím štelovat - vybrat Amp, dát Gain dolů a využít čudly TUBE a CAB.
23.1.2015 15:53 [vasek]
Re:
Myslím si, že mezi GI100 a Zoomem nebude ve zvuku velkej rozdíl. Ta torstova ekvalizace možná něco zlepší, ale je to pořád placatý.
Jsem ochoten uznat, že pro hraní v klubu to bude pro amatérskou kapelu naprosto použitelný. Ale pořád je potřeba takovejhle signál pořádně zesílit kvůli poslechu a pak je zbytečný dělat čárymáry s digitálama a pouštět si to do odposlechu, když to může jet zrovna ze zesíku.
23.1.2015 19:59 [torst2]
Re:
v podstetě souhlas, ta úprava je ještě moc ostrá, laboruju s jiným nastavením. U toho ZOOMa je Cabsim horší, nedá se použít bez amp sim. I když analog sp. sim je nedokonalej, furt lepší než v digi ZOOMu. (nebo v digitech ). Zkoušim srovnávačky s impulsama, dostat se na podobnou barvu. Účel - no, je to teď moje hobby, budu s sebou vozit DI pro případ selhání zvukaře, možná experiment-kombinovat s mikrákem.
24.1.2015 10:59 [torst2]
Re:
... ty DI čka maj výhodu-možnost aplikace na repro výstup. To u mul'táku nelze. I když já bych vždy použil radeji výstup z preampu (smyčky). Ten repro výstup je i se speak. simulací děsně navejškovanej.
29.1.2015 11:12 [rgx]
Re: torst2
Teď experimentuju se Zoom G3, řetězec je asi tento ZNR-Squeak(Gain asi na půlce)-VintageCE-Match30(úplně stažený gain, Cabsim=OFF) a do komba s nějakým Celestionem. I když jsem s nabídkou v tom Zúmu zkoušel kdeco, tak toto mi zní z všelikých kombinací nejlíp. Do sluchátek si Cabsim zapínám a volím bednu Match2*12. Pak mám něco podobného s MSCrunch. Dobrá věc z toho Zúma je, že pro jeden Amp můžu dát různé reprobedny. Ovšem furt tomu něco chybí nebo přebývá. Moje reálná Lampadúza s 4*12 dává naživo úplně jiný pocit.
29.1.2015 13:39 [torst2]
Re: rgx
ty amp simy v ZOOMech jsou vždy problematický, tak na cvičení. Jen ten MS crunch mi přijde použitelnej, ale pro Hi Gain nic.
Ale při vypnutém Amp sim (jen jako simulace git. preamu) do lamp. konce je to paráda, takhle ho používám "ofiko" a je to bezva.
2.2.2015 8:34 [torst2]
Re: Behr. GI100
Udělal jsem vylepšenou úpravu. Přidal jsem 3way switch pro volbu základního nastavení + 2 modifikací. Nejsou tak ostré jako předcházející úprava, zněji přirozeněji. Na konci je i srovnání s impulsama, které samozřejmě hrajou líp.
https://www.youtube.com/watch?v=M5iC7xK4_k0&feature=youtu.be
2.2.2015 13:18 [vasek]
Re:
mno... abych pravdu řekl, nelíbí se mi ani ten s impulsem
3.2.2015 12:04 [rgx]
Re:
Blbé je to, co k tomu Zoomu G3 někdo psal už v sekci Multiefektů. Do sluchátek vyladím použitelný zvuk, pak vypnuu CabSim a jdu do koncového stupně zesilovače. Přebasované, převýškované bez další úpravy nepoužitelné. Nutno vytvořit jiný patch s ekvalizérem.
3.2.2015 13:43 [torst2]
Re: RGx
Ale to je jasný. Myslíš si, že se koukneš na hlavu JCM 800, pak nastavíš tytéž polohy knoflů v ZOOMu na MS crunch a bude to hrát stejně ?
Tak daleko ještě nejsme. ZOOMy G3, G1on jsou hodně kvalitní, ale musíš štelovat. Bez EQ za preampem se neobejdeš. ZOOMácký Para EQ hodně pomůže. Teda přidávám na něm basy i výšky.
Sluchátka a koncák, to jsou nebe a dudy.
moje presety : http://torst.sweb.cz/G1on-torst.zip
4.2.2015 12:18 [rgx]
Re: torst
Takže G3 po včerejší úpravě: ZNR-TubeScreamer(Gain 0, tone 50%)-Squeak(Gain 50%, Tone 75%)-ParaEq(Tone 1 = 125Hz, Tone2 = 2,5kHz, obě Q=0)-VintageCE-vstup do koncáku komba. Samozřejmě bez AmpSimu a bez CabSimu. Je to trochu lepší. Jedním z problémů těch simulací je, že jedno nastavení nejde paušálně použít do sluchátek a třeba do PA nebo Hifi věže. Další věc je, že co vyšteluju na malé hlasitosti, tak od střední hlasitosti a výš je na živo nepoužitelný humus.
4.2.2015 12:19 [rgx]
Re:
Vintage CE jde ještě nahradit Detune, samozřejmě MIX těchto efektů dávam nejvýš tak do 25%.
4.2.2015 12:45 [torst2]
Re: rgx
2 zkreslovací krabky za sebou? V reálu to samozřejmě jde, i když opatrně. V tom digitálu bych obával, že to bude moc. Ale pokud ti to vyhovuje ...
Před simulací preampu Mesa (BG drive) jsem používal simulaci Boss OD1. Ten jejich TS9 mi zněl už trošku "bluesově zamatlaně", asi tam přidali víc zpěvnosti, kdežto OD byl víc jako opravdovej OD. prostě přikreslil a nic víc.
ZNR bych dal za zkreslení.
4.2.2015 19:45 [rgx]
Re: torst
2 zkreslovadla za sebou mi nahrazujou 1 zkreslovadlo a AmpSim. Dá se tak udělat to dž-dž.
[24..73 / 73] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední