Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Marshall JCM900 - poradte.

17.11.2002 17:56 [torny]
Marshall JCM900 - poradte. - Kategorie Nástroje > Zesilovače > Konkrétní modely
Ahoj.Uvažuju o koupi 100W hlavy JCM 900 a zajímalo by mě,jestli má vypínatelnou efektovou smyčku footswitchem.Chci totiž používat normálně na zkreslení druhý kanál,ale přitom nadále používat multiefekt.Poraďte,prosím.Díky.

Seznam příspěvků:

[25..74 / 74] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
13.8.2003 17:27 [z28]
lampy vs. tranzistory, Predator + petr fremr
muj pohled v soucasny situaci je takovej: ani digitalni zarizeni se nemusi zvuku vubec tknout, napriklad ja ve svym racku pouzivam totalne levnej digitalni EQ od Alto (cinska firma), zarazenej v efektovy smycce lapovyho preampu pred rocktron prophesy, kterej pouzivam jenom jako efektak... kdyz vymazu nastaveni EQ (tj. vsechno na nulu) a budu tocit knoflikem od efektovy smycky preampu, zadny lidsky ucho nema sanci to poznat...
na druhou stranu me prekvapilo, ze kdyz dam tenhle EQ uplne na zacatek, pred preamp, tak pri jakymkoliv nastaveni vstupniho zisku a vystupniho volume to porad hraje priserne... nevim ci to je, ale je to tak...
stejne je to s prophesynou, ktera v efektovy smycce vubec nepribarvuje signal a pri vypnutejch efektech hraje stejne bypassnuta jako pustena pres smycku na 100%...
s obojima masinkama sem stravil peknejch par hodin v experimentovani... a fakt se to neda poznat...
jinak muj nicim nepodlozenej uplne instinktivni nazor je ten, ze na vstupnich castich preampu az po zkreslovaci stupne by polovodic bejt asi nemel, za zkreslovacim stupnem je to urcite uplne suma fuk... podle myho sou kritickyho mista prvni zesilovaci stupen a pak zkreslovaci stupne...
co se tyka preampu i konce, po pravde receno, ted bych dobry lampovy veci za nic nevymenil, ale to je tim, ze ja sem ted se svym zvukem total spokojenej a nemenil bych proste proto, ze to tak hraje...
jinak spatnejch lampovejch aparatu sem slysel za zivot tuny, treba u nas na vesnici byl "specialista/kontrukter", stavel to za malo penez, ale nikdy mu nic nehralo, vsechno to chrchlalo a zahlcovalo se... dalsi odstrasujici priklad je pro me Laney, nikdy sem od nich neslysel nic lampovyho, co by hralo pro moje ucho, vsechno tenky....
ad zkresleni polovodicu a lamp: polovodice maj jednu osklivou vlastnost, ze pri mensim gainu je zvuk totalne zborenej a necitelnej a hooooodne tezko se to resi... pri vyssim gainu je zvuk "placatej", chybi mu lampova "komprimace", ale nekomu se tyhle "pily" muzou libit, proc ne... btw v podstate na vsech novejch marshallech je problem udelat peknej lowgainovej "naspinenej" zvuk, asi prave kvuli tem diodam, ale hajgejny maj rekl bych pekny, syty a surovy... naopak treba na 800 sou naspinenci krasne pruhledny a krupavy, ale hajgejn se z toho dostat neda... ale hot-roded 800 je dneska legendarni zvuk (Sepultura, Mettalica, Wylde apod.)... btw. treba prave Mike Soldano delal takovy hotrodovaci mrsitko, ktery se dalo misto jedny lampy v 800ovce, tusim, ze tam byly dve lampy...
13.8.2003 19:39 [tube]
Re: ALL
Pokud někdo chcete slušný zvuk s polovodiči tak jedině použít zapojení předzesilovač s Jfet transistory a konec s Mosfet transistory.Při použití transistoru Jfet se podstatně nemění zapojeni předzesilovače je skoro stejné jako lampy jenom se mění napájecí napětí a odpor který je v anodách.Vše jinak zůstává totožné s lampovým schematem ale málo lidí stím dělá.Pochopitelně jako lampy existují vice citlivé fety a míň musí se vědět jaké použít.Jinak operační zesilovače nic moc i když mají Jfet na vstupu.Jinak jfet má charakteristiky velice podobné lampám.
14.8.2003 7:43 [makman]
Re: To all
Nazdar kluci, aby som aj ja prispel do tejto diskusie. Co sa tyka tej rady JCM 900 od Marshalla, je tam jeden model ktory je uplne celolampovy /pokial neaktivujes effects loop/ a je to vlastne factory hot rodded JCM 800. Je to model 2100, 2500 SLX /super lead extended/. Ma to skutocne zvuk JCM 800 + ide este dalej - beyond 800 territory. Pozri si na internete schemu zapojenia a uvidis ze zapojenie preampu je identicke s legendarnym modelom 2203, 2204 az na to ze ma jednu lampu navyse, kvoli vacsiemu skresleniu a potom esta aj effect loop. OSTATNE modely radu JCM 900 /HI Gain Dual Reverb, Master Volume MK III/ pouzivaju na skreslenie stvoricu diod. Niekomu sa aj tento zvuk moze pacit, niekomu nie - je to vec vkusu. Ja osobne vlastnim model 2500 SLX a som s nim max.spokojny.

Majte sa
14.8.2003 8:27 [trash]
Re: petr fremr
ESH dává na smyčku lampu,ale smyčku má sériovou.
3.9.2003 9:00 [Predator]
Re: All
Vážení, dnes som si stiahol schému Mesa Boogie V-Twinu a zíral som ... tento "celolampový" dvojkanálový preamp s vyhláseným superzvukom je totiž "čistokrvný" HYBRID!!! Vážne, vstupné stupne sú s TL072 (Fetový operák), skreslenie je hneď za nimi cez diódový mostík (podobne ako u JCM900) a až posledný je lampa (zapojenie podobné ako u Valvestate). To ma len utvrdilo v tom, že s tými lampami to "nebude tak horký" a že aj taký výrobca ako M/B si ich dovolí používať iba na "dofarbenie a dokomprimovanie" zvuku, nie ako samotný zdroj skreslenia. Čistý/crunch kanál je na tom podobne, a posledné spoločné stupne (korekcie, output stage, speaker simulator) sú tiež s TL072 ....

Za týchto okolností mi machrovanie s tým, ako mi jediný zaradený polovodič v signálovej ceste poserie zvuk a ureže z neho tie pekné alikvóty, pripadá fakt komické :-))))))) a pri diskusii o tom, ako niekto počuje polovodiče v Triaxise, sa idem posrať od smiechu :-)))))))))))))))))))))).
3.9.2003 9:18 [Sandon]
Re:
jo s tim V-Twinem to vim :o) ale s "nazorama" (=prevzatyma bludama :o) nekterych lidi nic nenadelas :o)
3.9.2003 9:46 [kubo3]
Re: predator
jooo s tym twinom som to vedel tiez :))))))chcel som najprv staviat twina miesto rectifiera a kamos ma presvedcil ze ked tam su operaky ze zvuk pojde do pi.. :)))))
3.9.2003 14:18 [Predator]
Re: kubo3
No mňa by to osobne od Twina neodradilo, nemusí to znieť vyslovene zle, môže to skôr podľa mňa znieť aj špičkovo, hrajú na tom aj vyslovení fajnšmekri ako Petrucci - ale prečo sa potom uvádza na stránke Mesy ako all tube preamp circuitry? Mne to skôr pripadá, ako keby sa za tú hybridnú technológiu (asi) hanbili, alebo by na nej strácali renomé ... ktovie. Asi sú to podobné módne reči ako tie reklamy typu - "zaručene prírodné" potraviny, "stopercentný" pomarančový džús či "prírodný" materiál na odevy ... dnes keď niekto povie "hybridný preamp", tak je tu sekta ľudí, ktorý to okamžite ohodnotia ako šmejd, aj keď to hraje skvele, a keď sa im povie "celolampa", tak výskajú nadšením, aj keď hraje ako z prdele ... Furt dokola tvrdím, že nejde ani tak o technológiu ako o prevedenie - niečo vedia lepšie lampy, niečo polovodiče, spojiť výhody oboch predsa nie je svätokrádež!
3.9.2003 14:58 [kubo3]
Re: predator
mna neodradili tie operaky, uz vlastne ani neviem preco som sa tak rozhodol :))))))
3.9.2003 15:17 [petr fremr]
Re: predator
Ano, polovodič skutečně po.... zvuk v celolampě. Přečti si zajímavý článek na www.muzikus.cz - dnes zařazený pojednávající o kytarovém zkreslení. Autor tam píše zajímavou věc o tom, že ten problém je v tom, že elektrony v polovodiči jdou pevnou hmotou, kdežto u lampy vakuem, kde v cestě toku elektronů je jen mřížka se svým záporným předpětím a modulací z kytary. Přečti si ho, je to zaujímavé. Myslím, že je to názor správný.
3.9.2003 15:52 [Predator]
Re:
Ten článok som náhodou čítal dosť pozorne - Muzikus pravidelne odoberám, no ale práve tento "argument", že elektróny idú pevnou hmotou a tak idú sťažka, ale v lampe idú cez vákuum a tak idú ľahúčko a je to poznať na zvuku, je dosť komický .... pre absolventa rádiotechniky je to dobrý humor :-)))) Ale poďme po poriadku :

V prvom rade to tvrdenie o rozdiele v tom, cez čo prúd tečie, je blud. Či tečie cez polovodič, vodič alebo ide termoemisiou cez vákuum, je úplne jedno! Jeden miliampér je jeden miliampér, nech ide cez čokoľvek ...

Po druhé táto teória naráža na ďalší bug, a to konkrétne väzobné kondenzátory, ktoré slúžia na oddelenie stupňov. Cez kondenzátor totiž nijaký prúd v skutočnosti netečie, respektíve len zvodový malý prúd, ktorý je zanedbateľný, teda by teoreticky mal byť oveľa väčšou prekážkou ako polovodič (v skutočnosti prekážkou nie je, táto teória je celá len o nepochopení Ohmovho zákona).

A na záver pridám ešte jedno konštatovanie - argumentáciou o statických vlastnostiach obvodov (navyše tvrdo laickou a neodbornou, podloženou iba emotívnymi argumentami o voľnom pohybe elektrónov vo vákuu a brzdeným pohybom v pevnej látke) možno ťažko obhájiť to skutočne podstatné, čím sa líši skreslenie lámp od polovodičového, a to DYNAMICKÝMI PARAMETRAMI použitej obvodovej topológie, kvadratickou prevodnou charakteristikou lámp, vysokoimpedančným napäťovo riadeným prvkom (ktorým lampa je), ktorý sa vďaka mäkkému zdroju rýchlo saturuje, skresľuje ďaleko skôr ako polovodič a tým komprimuje signál, skreslenie je dané prevažne druhou harmonickou, ktorá nie je tak rušivá a už pri pár percentách to ucho nevníma ako skreslenie, ale ako bohato znejúci čistý tón s jemnou kompresiou (psychoakustický vplyv skreslenia párnymi harmonickými nižších rádov) .... Ale ten argument s vákuom a polovodičom mi, sorry, pripomína otázku, cez akú trubku tečie voda lepšie - cez železnú alebo novodurovú?
3.9.2003 16:05 [Predator]
Re:
A nakoniec, ak vhodnou topológiou skresľovacieho obvodu dosiahnem, aby mi generoval prevažne párne harmonické (použitý mostík v Twine)a teda znel príjemne pre ucho, nie je problém to dať dokopy s lampami, ktoré tomu dodajú tú správnu dynamiku(technicky vzato o dosť zmenšenú oproti originálnemu signálu, ale gitaristami vnímanú a popisovanú ako väčšiu, možno preto, že aj drobný detail hry tu vynikne), nevidím tu problém. Stavím sa, že by ani lampový fajnšmeker neohrnul nos nad Mesa Boogie Twinom, kým by mu niekto nepovedal, že to má aj polovodiče ....
3.9.2003 16:22 [z28]
Re: petr fremr
:o)))))))))))))))))))))))))) tak takovyhle vysvetleni sem jeste neslysel :o)))))))))) "Zpracovávaný signál si v ní nemusí "proklestit cestu" tuhým polovodičem, jako je tomu u tranzistorů, nýbrž elektrony jsou za pomocí zdrojů volně emitovány vakuem z rozžhavené katody ke kladně nabité anodě.".... vetsi pitomost sem jeste neslysel, copak ten clovek nechodil na zakladni skolu?
ad podelani zvuku polovodicem v lampe: ano, a proto legendarni Marky II C hrajou tak sqele, protoze v nich je to polovodicovy EQ :o))
jsem stale ochoten s tebou udelat slepy test pruchodu signalu celolampovej preamp - polovodicovej multak - polovodicovej EQ - celolampovej konec ve verzich true bypass polovodicovych mrsitek a pruchod pres ty dve polovodicovy mrsitka s nastavenyma nulovyma hodnotama... a pokud poznas rozdil a hlavne poznas kterej zvuk je kterej tak mas u me zcela libovolnou flasku xlastu...
3.9.2003 16:26 [z28]
Re: Predator
Twin je znamej tim, ze je to bzucitko, nehraje to jako mesiny... jednoho sem zkousel na krame, newim jestli ho delal i v rackovy verzi, ale tenhle byl podlahovej a hralo to docela desne a to sem netusil ze v tom sou polovodice...
jaxem uz psal, moje zkusenost je takova, ze dostat slusnej naspinenej zvuk z polovodicu je prakticky nemozny, obzvlast z diodovyho mustku, takze mas bud hajgejn nebo nic... ale ten hajgejn se klido muze nekomu libit, je totiz takovej masivnejsi nez z lamp
3.9.2003 16:34 [Predator]
Re:
V rackovej verzii sa nerobia, len ako podlahový "šlapák" ... no a ten hajgejn môže mať vcelku dobrý. A k tým našpinencom - Twin ich vyrába cez lampu z čistého kanálu, a nie cez mostík, cez ten iba hajgejn ... neviem, nepočul som to, ale že je to bzučítko, by som nepovedal - možno si to pichol z nesprávneho výstupu, má ich 3, pre gitarový amp, pre čistý poweramp a pre mix/slúchadlá. Posledné dva majú aj frekvenčnú kompenzáciu, sluchátkový/mixový out má aj poriadny speaker simulátor s cievkou, takže možno to fakt bzučalo, keď si išiel z nesprávneho outputu ....
3.9.2003 21:55 [nexus]
Re:
pánové když už kritizujete polovodiče v lampovém aparátu (vím že tu byly i pochvali) tak si někdy poslechněte HUGHES ane KETTNER a jejich TRIAMP což je 6 kanál. krásně na vás budou žvavit lampy ale dívali jste se nekdo do schématu kolik je tam operáku (mimochodem myslím že je to dokonce TL072 :) ) a měli by jste slyšet ten zvuk. když řeknu pohádka tak to bude jen vzdálený přirovnání krásná přímo nádherný tón konkrétní hudně tlustý a silný. polovodiče se nesmějí hnát do krajních možností pak jsou super a musí se umět využít jejich možnosti. mám aparát HUGHES a KETTNER ATTAX 100 HEAD a už bylo hodně lidí který mě tam hledali aspoň jednu lampu a marně :)
3.9.2003 21:59 [nexus]
Re:
a to vysvětelní a polovodičích a lampách je správně jen taková připomínka tranzistor pracuje převáž na bázi velikosti vstupního proudu a lampa pracuje na velikosti vstupního napětí. proto má tak malý odběr ale taky vysoký napětí :)
4.9.2003 7:42 [tandel]
Re: Predator
Já bych neřek že ten můstek v Twinu produkuje převážně sudý harmonický. Jinak máš pravdu že ten rozdíl je v dynamickejch parametrech obvodů. To předpětí u lamp se při přebuzení zvětšuje.
4.9.2003 7:57 [Predator]
Re: tandel
Podľa mňa mostíkový usmerňovač produkuje vždy druhú harmonickú + vyššie harmonické, ale druhá je dominantná. Skús usmerniť napríklad sieťové napájacie napätie 50Hz, a ak to špatne odfiltruješ, bude z toho presne 100Hz brum, čo zodpovedá 2. harmonickej sieťového signálu ... Tým, že dvojcestne usmerníš nejaký striedavý signál, vždy vyrobíš jeho druhú harmonickú, lebo počet kmitov za sekundu sa tým zdvojnásobí (viď teória obvodov). A mostík v Twine podľa toho zapojenia nie je nič iné ako obyčajný dvojcestný usmerňovač.
4.9.2003 8:09 [tandel]
Re: Predator
Tak to nevim jestli koukám na stejný schema. Já to našel na stránkách co sem dal tube a je tam napsáno MESA/BOOGIE VTWIN. Ono to tam vypadá jako usměrňovač ale v postatě je to symetrickej omezovač.
4.9.2003 11:06 [petr fremr]
Re: predator
U polovodiče typu NP vzniká při difůzi těchto dvou typů
polovodičů tzv. potenciálový val což je překážka volnému toku elektronů mezi polovodiči typu N a P(potenciál pro překonání je cca 0,5 V u křemíku a 0,3 V u germánia). To u elektronek není. Myslím, že autor článku v Muzikusu měl na mysli tento nešvar polovodičů.
4.9.2003 12:00 [z28]
Re:
hlavne mam takovej pocit ze autor toho clanku mluvil o zkreslovacim stupni, ne o celym aparatu... kdyz mluvime o nesvaru "prekonavani valu" (coz je ale uplne neco jinyho nez psal autor toho clanku, ten se snazil nam namluvit, ze ty elektrony tam nejak "drhnou" a zpomaluje je to), znamena to, ze vsechny lampovy konce vyjma rady A, ktery jsou bud zavreny nebo polootevreny, hrajou uplne spatne? to se mi nejak nezda...
4.9.2003 12:04 [Predator]
Re: petr fremr
No dobre, ale to platí u súčiastky s PN prechodom bez predpätia na báze, teda bez nastavenia biasu (pracovného bodu). Tranzistorový stupeň s nastaveným pracovným bodom rozhodne nepotrebuje 0,5 V ku otvoreniu. On už totiž otvorený (lepšie povedané pootvorený) je! A signál ho pootvára a priviera... BTW : Myslíš si, že lampa bez nastavenia záporného predpätia na mriežke pôjde a bude prepúšťať signál?
4.9.2003 12:09 [Predator]
Re: petr fremr
A mimochodom, súčiastky, ktoré najviac brzdia tok elektrónov v signálovej ceste, sú kondenzátory (cez ne tečie iba zvodový prúd, ktorý je zanedbateľne malý) a rezistory (cez ne prúd tečie, ale je silne "brzdený" a mení sa na teplo). Tak teda vyletuj zo svojho lampáča tieto prvky, snáď ti to bude hrať lepšie :-)))))))))))))))))))))) a možno ťa to ani nezabije :-)))))))))
4.9.2003 12:21 [Predator]
Re: petr fremr
Ale čo ťa nezabije, to ťa posilní! :-)))))))))))))))))))
4.9.2003 12:47 [z28]
Re: Predator
priznavam, ze me uz ty debaty polovodice vs. lampy pripadaj padly na hlavu :o)) kdyz nekomu nestaci, ze v takovy legende jako je palice Mark je polovodicovej eq a zvuk v zadnym pripade neni uzkej ani jinak blbej tak je to tezky :o))
ale nic si z toho nedelam, pac jeste pred par mesicema sem byl taky zaprisahlel valvar :o)))
jediny co sem zatim ze strany polovodicu nevidel je 1) zkresleni, jaky by se mi libilo a ktery je nastavitelny a poslouchatelny od naspineni po hajgejn 2) apec, kterej by hral dobre pri vetsi hlasitosti, ale nevylucuju, ze to existuje
treba Petr Janda mel v obdobi Ulice nejakej dvoutranzistorovej distrortion, stavenej na kolene a na concerte mu to hralo jako blazen (ale tajil schema, resp. udajne ho neznal, ten clovek co to stavel to mel prej cely zality v nejaky hmote aby to nekdo neokopcil :o)
4.9.2003 13:44 [petr fremr]
Re:
Ona je nakonec nejdůležitější radost z muziky ať se hraje na jakýkoli aparát.
4.9.2003 14:07 [Predator]
Re: petr fremr
Tak to je pravda, pod toto sa kedykoľvek rád podpíšem. Vôbec vidí sa mi, že sa tu nejak moc detailne riešia jemné finesy jednotlivých ampov, preampov a iného gearu, lampovosť, nelampovosť, diody, spôsob tvorby skreslenia ... a pritom stačí mať vyriešených pár vecí:

1. Vedieť, čo chcem hrať (mať jasné svoje štýlové zameranie, ktoré mi určuje cestu, kam sa mám uberať v cvičení, výbere nástroja a príslušenstva)

2. Vedieť, ako to hrať (akú techniku budem v hre používať a v čom sa zdokonaliť, vylúčiť to, čo je pre mňa nepodstatné a iba ma zdržuje v pokroku žiadaným smerom)

3. Mať nástroj a aparát, ktorý mi túto techniku umožní - napríklad nemôžem hrať moderný inštrumentálny rock, kde sa požaduje rýchla, citlivá a presná reakcia na prácu prstov pri akejkoľvek hernej technike + práca s pákou, na nejakom (hoci veľmi kvalitnom) archtope a cez nejaké vintage kombo s nízkym gainom a zvukom, ktorý sa na to vôbec nehodí. Neexistuje gitara a aparát vhodný na všetko, preto si treba vybrať. Ak však niekto hraje široký sortiment štýlov, doporučujem nejakú modernú gitaru "ibanez style" + digitálny modeler, alebo nejaký hodne univerzálny preamp, prípadne mulťák, nebude to nikdy úplne ako originálny aparát, ale vcelku to pôjde použiť a človek nebude takmer nikdy obmedzovaný gearom.

A ak mám toto všetko vyriešené, môžem si spokojne hrať, tešiť sa zo svojej muziky a vychutnávať si gitarovú hru .... a o tom to je, nie riešiť drobné odtiene Recto vs Powerball!
5.9.2003 13:20 [petr fremr]
Re:
V minulých dnech tady zazněla i z mé ruky rozprava o výhodách či nevýhodách zesilovačů lampových či polovodičových. Díky pětadvacetiletým zkušenostem zábavového muzikanta (i povoláním elektronika) však preferuji lampový zvuk a asi u něj už zůstanu, protože se mi zdá přirozenější. Vítám však každou zkušenost a proto jsem rád i za dobrý článek o zkreslení publikovaný v Muzikusu. Doufám, že se přátelsky setkám nejen na těchto stránkách i s dalčími praktickými pohledy kytaristů. Rád však raději zůstanu ve společnosti těch, kteří naslouchají tónu kytary nejen s teoretickými znalostmi, ale i z přirozeného pohledu.
5.9.2003 15:02 [Sandon]
Re: ALL
pekna ziva diskuse!
btw - V-Twin sem videl nedavno jako 1HU preamp!!!
5.9.2003 15:55 [Sandon]
Re:
taxem prelouskal ten clanek v mezikusu a nemuzu porad uverit, co vsechno je mozny zverejnit v "odbornym" casopise!!!!!!!!!
ten clovek vypada znale, ale proc teda proboha placa nesmysly jako "LED=luminiscenční/světelné elektrické diody" ? Kazdej mrnous vi (nebo kdyz nevi, tak za 2 sekundy najde na Inetu), ze to znamena "
light emitting diode" - ale zrejme autor clanku krome elektricke diody zna i jine :o))) treba LPD (luminiscenční parní diody) a LSD (luminiscenční spalovací diody)
Ta myslenka s tim tuhym polovodicem a vakuem je skvela :o)))) Polovodic prece vede HUR nez vakuum, ze ano :o))))) Od toho se menuje POLOvodic!!! To je teda neco... A pan autor zapomina, ze existuji nejen bipolarni tranzistory, ale i tranzistory rizene polem (FET), ktere se vlastnostem elektronek priblizuji jak jen to jde a prece tam je ten zporpadeny "tuhy polovodic" (mimochodem zajimalo by me, jak by situace vypadala treba u GST (gaseous-state transistor :o))))))))))))))))))))


no a na zaver mych kydu: je videt, ze kdyz nekdo necemu veri, tak je to podstatny - takze kdyz treba Jan Ponocný veri, ze jeho zvuk je diky elektronkam sirsi, tak proc ne... jako pan Behunek citi zvuk Marka Tremontiho z kytary Hocus Focus PRS ;o)

5.9.2003 15:57 [Sandon]
Re:
zapomnel sem rict, ze pan Ponocny hraje na V-Twin :o)
6.9.2003 7:50 [tandel]
Re: Sandon
Třeba na tom článku něco bude :o)) když i elektronik petr fremr napsal "myslím že je to názor správný"
8.9.2003 11:22 [z28]
Re: tandel
:o))))))
9.9.2003 11:49 [petr fremr]
Re: sandon
Asi bychom neměli bazírovat tak přesně na vyjádření. Kdybychom se dostávali do kouta slovíčkaření, nebyli tak trochu nad věcí, normální lidi by nad námi kroutili hlavou. Nechci zpochybňovat dobře míněné předání zkušeností. Nakonec zpochybnit jde všechno. Ale lépe je mezi těmi lidmi, kteří si snaží rozumět, i když to není zrovna terminus technicus ( reaguji na článek v Muzikusu o zkreslení). Nic ve zlém Sandone.
9.9.2003 13:06 [Sandon]
Re: pf
ja se neurazim, neboj :o) ale prijde mi zavadejici uvadet takovy pochybny nepodlozeny teorie a navic psat nesmysly ohledne ustalenych zkratek (narazim na "LED" - nezlob se, ale ten clovek pusobi jako znalec, tak tohle je teda dost ulet...) - ten clanek to dost podle me degraduje na laboratorni praci z elektroniky zaka 8. tridy ZS :-(((
18.9.2006 17:24 [jonas1]
Re: LAMPY
jake byste doporucili komplet lampy do JCM900 High Gain Dual Reverb?do konce pujdou asi EL34 JJ,ale nevim,ktery do predzesiku..zvuj spis nabasovanejsi,nahutnelej,konkretnejsi..moc dik,budte rychli
18.9.2006 17:49 [jonas1]
Re:
je nejakej slysitelnej rozdil mezi JJ ECC83 a JJ EC803,co maj v Gesu?
3.1.2007 9:40 [chmelda]
Cena
Zdárek, nevíte někdo kolik teď tak může stát Marshall JCM 900 High Gain Dual Reverb - 100W hlava, dvoukanál ???
28.8.2008 17:33 [garza]
Re:
Nazdar chlapi, hraju už rok na kytaru a potřeboval bych poradit nějaký kombo spíše na doma na hraní, bohužel nemám moc velké finanční prostředky , které mě silně omezují, chtěl bych kombo které byl mělo pěkný čistý zvuk, přemýšlel jsem o crate " http://kytary.cz/crate-celolampovic-kombo-v5/90450/?SE591:0:0:1:0 " ,,, ale nevím jak je to s výkonem, jestli je mezi tranzistorovýma kombama a lampovíma nějakej větší rozdíl a jestli je lešpí si pořídit 30 W tranzistor nebo 5 W lampu, baví mě spíše rock and roll a rock, díky za rady.........
28.8.2008 17:48 [nixx]
Re: garza
Tak nejdriv si rejpnu - co dela tvuj dotaz v tematu "Marshall JCM900"???
Co se tveho dotazu tyce... na doma nema smysl porizovat kombo s nejakym vetsim vykonem. Ta 5W lampa bude stacit bohate, mozna to bude az moc :-) U tranzistoru je to trochu jinak, ta tricitka je v pohode.
Ujasni si, jestli chces, aby to melo nejaky efekty/simulace, nebo jestli se bez toho obejdes. Jestli mas tech 5 litru, tak zkus nejakou celolampu. V kategorii levnych celolampovych minikombicek uz je docela vyber a jestli nechces tvrdy zkresleni, tak by te mohlo neco oslovit. Tady se moc radit neda, proste vem kytaru, jdi do obchodu a vyzkousej si modely, na ktery mas penize ;-) Hodne stesti!
A priste davej svoje dotazy do diskuzi, kam opravdu patri ;)
28.3.2012 9:09 [torst2]
Re: 900
900 jsou fakt legendární. Kolik jsem slyšel a čet nářků, že to je bzučák, písek, protože v preampu má polovodiče a td. Že 800ka je poslední dobrej Marshall. Přitom 900 vidim u světovejch kytaristů. Nevim, měl jsem jen 800 CZ copy, takže neposoudím, ale určitě maj 9ti kila svůj půvab.
28.3.2012 10:15 [kremator]
Re: 28.3.2012 9:09 [torst2]
Kdybych hrál rokenrol, punk nebo něco v tom stylu, tak by mi JCM900 vyhovovala, kdysi jsem si postavil kopii JCM900 Slash Signature a hrálo to moc pěkně a pár pravých 900 jsem měl v ruce. Ovšem je to nevhodné na moderní zvuky, tam kralují Recto/Engl/5150. S přivřením oka a ekvalizérem by šly použít i DSL/TSL, jejich zvuk se mi taky docela líbí, ale není to prostě ono.
28.3.2012 10:43 [torst2]
Re: kremator
Jasně, ale to samé máš u 800, plexin a td. Marshall prostě není na HG. Znad jen ten Zakk Wylde ho umí tak ošťavit. Samozřejmě Slayer, ale i tam je to už spíš ten starej, poctivej rachot. Modernu v MS nehledej.
Problém 900 my popisoval kolega - preamp nebyl čistě lampovej, byly v něm prej šváby jako v pedálech blues breaker a pod.
28.3.2012 11:04 [Sandon]
Re: kremator
Byl to ten prvni JCM900 (HiGain) Master Volume - nevim jestli 50W nebo 100W, takze typ 2500 nebo 2100.
Koukal jsem na http://drtube.com/marshall.htm#JCM900 a podle schemat jsou ty druhy 900ky (Dual Reverb) uplne jiny zapojeni se spoustou svabu.
Torst: u tech Master Volume jsou svaby (nebo svabi, hehe) az za preampem (FX loop send / return + master volume) a krome diodivyho mustku na zkresleni tam zadny polovodice nejsou.
U 900 SL-X ten diodovej mustek ani neni (ale par svabu je tam opet az za prampem) a je tam 6 triod (coz neni malo :))
28.3.2012 13:42 [kremator]
Re: 28.3.2012 10:43 [torst2]
Však jo, souhlasím. Slayer nakopává JCM800 ekvalizérem a to funguje taky.

Sandon: Já hrál (jestli si to dobře pamatuju) na model 2500. Nejsem vůbec proti použití polovodičů v zesilovači, pokud netvoří zkreslení (diody jsem schopný vzít na milost za určitých podmínek). Jde o to, že zkreslení se musí tvořit postupně, mezi stupni frekvenčně tvarovat a ne jedním párem diod - to nezní prostě tak dobře.

SL-X už je regulérní HiGain:)
28.3.2012 13:52 [torst2]
Re: SL-X
.. je prej mezikrok mezi 800 a 900.
28.3.2012 21:20 [kremator]
Re: 28.3.2012 13:52 [torst2]
To právě není pravda. Řada JCM900 přišla v roce 1990, SL-X až v roce 1993 - viz www.drtube.com/marshall.htm
28.3.2012 21:22 [Sandon]
Re: torst
Kdybys klikl na ten link (http://drtube.com/marshall.htm#JCM900) tak hned v druhym odstavci by ses dozvedel, ze SL-X je NASTUPCE prvnich 2 typu JCM900 (Master Volume 2500/2100 a Dual Reverb)

krema:
takze nelibil ;-)
jinak Camerock ma tzv. Jose master - antiparalelni diody, ktery limituji vystup a zni to naprosto famozne.
Taky jsem mel kdysi kopii JCM900 a hrala dost pekne, myslim, ze tam byl bud mustek nebo operaky s diodama. Nevim presne, tenkrat jsem o tom nic nevedel.
28.3.2012 22:00 [kremator]
Re: 28.3.2012 21:22 [Sandon]
Diody na výstupu už jsou v pohodě, protože už ze sinusovky nedělají čtverec (to je největší zlo:)
[25..74 / 74] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední