Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Les Paul modifikace - která je nejlepší

15.12.2002 12:26 [tomkaws]
Les Paul modifikace - která je nejlepší - Kategorie Nástroje > Kytary
Ahoj,chtěl bych,abyste sem napsali vaše zkušenosti s různými kytarami tohoto typu...Na jaké styly se hodí a tak.Díky

Seznam příspěvků:

[0..38 / 38] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
16.12.2002 10:02 [Randy Rhoads]
Re:
Já mám Epiphone Les Paul ´97 in ebony finish. Je to výborná kytara a celkově Les Pauly doporučuji. Používám ji na různé styly (Rock, Metal, Blues, Jazz). Zvukově je velmi rozmanitá. Myslím, že nejlepší kopie Les Paulů vyrabí Epiphone a pak jsou dobré staré Ibanezi. Ale záleží na tom, jak jaká kytara padne komu do ruky. Chce to se do ničeho nenutit. Když někomu padne do ruky Strat, tak ok. Musíš to sám vyzkoušet.
16.12.2002 12:08 [z28]
Re: tomkaws
zalezi na tom kolik do ty kopie chces dat... srovnatelna kvalita s Gibsonem se da sehnat i za cca polovinu ceny...
16.12.2002 12:46 [batty]
Re:
LP elegant!(ale zed by asi vymenil snimace :)
16.12.2002 13:04 [mak]
Re: Les Paul copy
Ja pouzivam biely Epiphone Les Paul Custom '95', ktory som si modifikoval/customizoval/:
-bridge pickup - Seymour Duncan SH-4 /Jeff Beck model/
-neck pickup - Kent Armstrong PAF
Myslim ze na gitarach Epiphone je nutne menit snimace, pretoze tie originaly stoja za .... Pri vyssich urovniach gainu sialene piskaju a aj ten sound je zahuhlany.
Vymenil som aj ramiky snimacov, gombiky potencimetrov, kryt na prepinac - vsetko v kremovej farbe. Gitara ma super zvuk v spojeni s mojim Marshallom 2500 SL-X /ktory je povazovany za jeden z najlepsich z rady 900, kde je skreslenie skutocne lampove a nie diode clipping ako u Dual Reverb a podobnych/ a je uz patricne vyhrata a navyse ma rozsirene zvukove moznosti, pretoze som tam instaloval dva mini prepinace. Jednym skratujem obe cievky snimacov takze mam super single coil zvuk. Druhym prepinacom davam neck pickup do protifazy s kobylkovym takze pri double pickup mix a stiahnutej tonovej clone je ten zvuky extremne podobny Dire Straits Money for Nothing - ktory je prakticky tiez out-of-phase sound.
Takze mam celkovo 8 zvukovych moznosti:
1. bridge humbucker
2. bridge&neck humbuckers
3. neck humbucker out of phase with bridge humbucker
4. neck humbucker
5. bridge single coil
6. bridge&neck single coils
7. neck single coil out of phase with bridge single coil
8. neck single coil
Objednal som si este z U.K. /Rainbow Products/ dva pozlatene kryty, ktore by mi mali prist tento tyzden a uz sa tesim ako ich nainstalujem. To uz bude original vintage look.
Suhlasim s predoslym prispevkom v ktorom RR uviedol, ze gitary Epiphone 100% najlepsou /momentalne vyrabanou/ kopiou original Gibsonov. Vynimkou su Ibanez Les Paul vyrabane v 70-tych rokoch, ktore su naozaj spica. Ak by som mal kupit este jednu kvalitnu kopiu Les Paula urcite by to musel byt Ibanez. To iste plati o modeli SG.
A este jedna vec na zaver: V jednom guitar shope v Richmonde v U.K. som videl za sklom original vintage Gibson Les Paul vo farbe cherry sunburst, rocnik 1963 v cene 4.500 libier. Ked som po polhodine presviedcania predavaca ukecal a dovolil mi na nom zahrat - tal som bol nemilo prekvapeny ako divne to hra - cele to malo nejaky divny, nevyrazny sound. /Hral som cez red limited edition Marshall JCM 800/. Mohlo to byt sposobene aj tymi strunami - ktore boli asi tiez rocnik '63', a hlavne aj nespravnym set-upom. Ale aj tak som mal lepsi pocit z mojho Epifóna. Myslim ze gitary tejto znacky nie su o nic horsie ako Gibsony a po malych upravach z nich dostanes zvuk taky dobry ako Gibson. U Gibsona platis za znacku+100 rocnu historiu.
Go for Epiphone - the mark of a great guitarist
16.12.2002 20:35 [z28]
Re:
ja osobne bych do Epi asi nesel a zkusil bych sehnat neco z jednokusyho mahagonu... rekl bych, ze Epi je v pomeru cena/kvalita na tom spis hur nez lip, ale pokud je moznost vybirat z vic kusu tak se urcite dobrej najde...
17.12.2002 8:11 [klaun2]
Re: mak
Ale do dvaceti litrů ses s výměnou snímačů u toho Epiufouna asi nevešel, co?
17.12.2002 8:29 [woodfinger]
moj nazor
ja osobne si myslim, ze sa to niekedy dost prehana o tom, co je dostatocna gitara... niektori spomedzi nas nie su pomaly ochotni ani chytit do ruky drevo, ktore nema vymenene povodne snimace za nejake lepsie... niekedy mi to pripada, ako keby hra na gitaru mala byt o tom, kto ma ake najsamfasa drevo a myslim, ze to dost potlaca gitaristu ako takeho a jeho vlastnu hru - aspon pri tychto debatach urcite... ja osobne mam asi 20rocnu Jolanu, u ktorej som uz dlhsie rozmyslal nad vymenou snimacov, ale nakoniec som prisiel na to, ze ten charakteristicky zvuk, ktory robia, by mi chybal, pretoze maju taky zvlastne nachripnuty ton, pride mi velmi zaujimave... mam k dispozicii este jedneho strata, ale optroti mojej Jolce, mojej Mojzisovej palici, nema sancu... ta moja ma super hmatnik, super dohmat, proste je squela... jedina custom uprava, ktoru som na nej urobil bola, ze som jej stiahol tu odpornu vysedivelu bordovu farbu a teraz je to ciste drevo... poctive drevo s duhou na vrchu, kvoli kresbe... preto vobec
nechapem, preco ju este natierali... ale co uz...

takze ja si myslim, ze to, ci je gitara dobra pre toho ktoreho gitaristu nie je v tom, kolko do nej vrazi, ake strasne brutalne snimace do nej napcha a ja neviem co este, ale je to predovstekym o tom, ako mu padne do ruky, ako sa s nou zblizi a ako sa jej venuje... ona mu to oplati... do gitary sa treba trochu zamilovat a potom je lepsia ako hocijaka ina... ;-)
hovorime o muzike pani, a to je podla mna, velmi duchovna zalezitost, nehmotna, nelapitelna do ruky... tu nejde o snimace, ale o esencie, nieraz som sa zamyslel nad tym, kolko uzasnych gitaristov v dejinach hralo na ake sunkove nastroje a aparaty a ako ich dodnes skusame mnohi napodobnovat... a to nielen ich techniku, ale aj ich ton... Hendrix, SRV, atd.atd...
verim tomu, ze dobra gitara sa da kupit aj za lacny peniaz, len ju treba najst... s gitarou je to trochu ako so zenou - nie kazda je pre Teba... hladaj tu svoju, tu, ktora na Teba caka, tu, s ktorou budes stastny... ked som minule
skusal gitary jednu za druhou v obchode, citil som, ako je kazda z nich ina... a mnohe boli pritom sestry z jedneho rodu, serie i typu... a predsa, kazda je ina...
som hlboko presvedceny, ze aj obchodova gitara so snimacmi priamo od vyroby moze byt delo v rukach toho, kto k nej ma vztah... Mojzis mal obycajnu palicu, bola to obycajna palica akych je na svete miliony... ale ta, ktoru drzal on, vosla do dejin... ide o to, kto to drzi v rukach...
17.12.2002 8:58 [klaun2]
Re: woodfinger
Nezbývá mi nic jiného, než s tebou souhlasit. Pěkně jsi to napsal :-)
17.12.2002 9:03 [batty]
Re: Epiphone
Mezi jednotlivejma kusama jsou snad nejvetsi rozdily v risi kytar, rekl bych skoro jako prase.
17.12.2002 10:05 [holkoun]
Re:
nejlepsi LP je Ibanez:-)
17.12.2002 10:24 [Sandon]
Re: woddfinger
neboj, skoro kazdej zacinal na nejake te sunce nebo aspon s "nicmoc" snimacema... ale jde o to, ze casem te proste zacne ten zvuk stvat (teda aspon me) - nebo proste zjistis, ze s lepsim snimacem to hraje lip, s lepsim aparatem to hraje lip...atd atd.. no a uz ses v tom az po usi :o)))) tady je to spis jako pomoc - dat radu nekomu, kdo neni zkusenej. Spouste lidi uz treba stara jolca uz nestaci, tak se tady delime o svoje postrehy a nazory... samozrejme, ze dobra kytara z tebe skvelyho kytaristu neudela, ale na druhou stranu - proc si nekoupit lepsi kytaru, lepsi snimace... clovek pak muze mit z hrani i lepsi pocit...
17.12.2002 10:46 [woodfinger]
Re: Sandon
zjavne si nepochopil, ze ja nehovorim nic proti dobrej technike (elektronike). ja hovorim o tom, ze to niekedy prehaname... apropos - ja som bol na zvuk, ktory mam dlho nastvany, a zazil som presny opak - naucil som sa pracovat s nim a objavil som nieco nove v tom, co mam... nevravim, ze super snimace nehraju dobre, ja hovorim, ze aj tie, ktore mam maju svoj CHARAKTERISTICKY ton... nedelim veci na zle a dobre, ako Ty, ale na CHARAKTERISTICKE...
a tiez som nepisal nic o tom, ze "zabudol vol, ze telatom bol", ale o tom, ze sme niekedy viac technici ako hudobnici...
17.12.2002 11:06 [Brouk]
Re: sandon, woodfinger
Souhlasím s vámi oběma. Super kytara a aparát ze mne lepšího kytaristu neudělá, to je jasný a skvělý kytarista vyloudí dobrý tón i na levný kytaře (když ladí - to je asi nejdůležitější), ale na druhý straně je to i o tom, co řekli někteří na srazu - prostě si udělat radost. Když mám peníze a představu o zvuku, jakej chci, proč si nekoupit něco lepšího. Na druhé straně je zbytečný mít mindrák z toho, že nemám dobré vybavení. Hodně dobrých kytaristů se naučilo slušně hrát na levný španěly a na Jolany zapojený do kazeťáku. A já osobně si myslím, že zvlášť v naší republice je hodně lidí vysr...z Marshallů a Fenderů, který sice dělají výborné lampové aparáty, ale třeba hybridy nejsou nijak super a stejnou službu udělá jiný aparát za podstatně levnější peníz. A co jsem si všiml, tak mnoho profi kytaristů v zahraničí hraje na aparáty značek, který nejsou tak známý a Marshallům i Fenderům se v pohodě vyrovnají, zvlášť když někdo umí hrát.
17.12.2002 11:12 [woodfinger]
Re: Brouk
amen! (tak jest!)
17.12.2002 11:15 [z28]
Re:
no, ja newim, ale za celej svuj zivot sem se natrapil s hodne kytarama a s docela dost aparatama... a tezko neco cloveku vic zkazi chut do hrani nez kytara se zkroucenym krkem, piskajici snimace, ze kterejch nejde dostat poradnej ton, chrchlajici apec, kterej se pri vyssi hlasitosti zahlcuje atd atd... a kdyz pak vezme do ruky nastroj, kterej mi opravdu sedi a reaguje na moje pocity, kdyz si muzu zahrat na zvuk, ve kterym cejtim kazdy brnknuti a kazdy natoceni trsatka, tak je to bohuzel o necem jinym...
17.12.2002 11:15 [mak]
Les Paul copy
klaun 2 - cista cena Epifona po upgrade 24000 Sk.
woodfinger - zo vseobecneho hladiska mas pravdu a suhlasim s tebou. Ved ani Hendrix, Page, Kossof, Blackmore vo svojich zaciatkoch koncom 60-tych a zaciatkom 70-tych rokov hravali na original nastrojoch,aparatoch s orig.snimacmi mozno s drobnymi upravami - ale to bolo vsetko. A ako im to hralo? Je pravda ze clovek sa niekedy sustredi na zbytocnosti a unika mu podstata veci. Je uz len na jednotlivcovi ako to bere.
Takza je to na Vas chlapci.
17.12.2002 11:16 [z28]
Re: Brouk
no ony ty min znamy aparaty a kytary bejvaj nekdy i mnohonasobne drazsi nez ty fendry a marshally, casto jsou staveny nebo upravovany na objednavku atd.... ja o takovym uberschallovi taky slysel az nedavno...
17.12.2002 11:22 [z28]
Re: mak
nojo, ale ty Hendrixove, Pageove a dalsi to resili tak, ze si proste vzdycky neco vyzkouseli a pak koupili a nijak nad tim nepremejsleli... navic to co meli bylo v ty dobe docela to nejlepsi... to je uplne odlisna situace od toho, kdyz si clovek proste musi koupit nejakej nastroj za 8000, protoze na nic jinyho nema a okamzite zjisti, ze ten nastroj ma milion ruznech vad (spatny oprazcovani, krivej hmatnik, temer ihned se zacne rozpadat neco z mechaniky, ze snimacu se neda dostat nic jinyho nez neurcity huhlani atd.)...
17.12.2002 11:23 [woodfinger]
Re: z28
pises presne o tom istom, zede... tiez nie som zastanca piskajucich snimacov a skrutenych krkov, to su proste pokazene veci, to nie je normalny nastroj... tiez mam rad gitary, ktore citia so mnou a spravaju sa podla toho... len hovorim, ze cloveka
moze prekvapit aj lacna gitara... to je vsetko, co som povedal...
17.12.2002 11:25 [woodfinger]
Re: z28
doplnim sa: VNIMAVEHO cloveka moze prekvapit aj lacny nastroj... nie typka, ktory sa pod cenu f.e. 20.000 ani neobrati...
... myslim, ze clovek by mal stale ostat otvoreny na nieco nove aj odtial, kde uz nic nove necaka...
17.12.2002 11:48 [woodfinger]
Re:
pocul som niekolko CD s historickymi nahravkami starych
bluesmanov, ktory rozhodne nemali "to naj" zo vtedajsich dostupnych veci
a hralo im to squele... je vseobecne zname, ze B.B.King pouziva tranzistorove combo Lab Series 5 a
niekto tu tiez zahlasil, ze si o Rolande JazzChorus dlho myslel, ze je flaskovy,
tak si myslim, ze o tom to je...
17.12.2002 11:53 [batty]
Re: wood
Na ja jsem za BB videl nejaky stary fendry
17.12.2002 11:55 [woodfinger]
Re: batty
ano, ako druhy amp pouziva fender, myslim twinreverb... ale jeho najmilsi je Lan Series 5, ak sa
nemylim, licencia Gibsona, alebo cosi take...
17.12.2002 11:57 [woodfinger]
Re: preklep
laB leries... pravdaze... skus pohladat na inete, cital som to na viacerych strankach, dokonca aj v jednom interview s nim...
17.12.2002 12:04 [z28]
Re: woodfinger
problem je v tom, ze bohuzel dnesni trh je docela jasne rozdelenej a uz podle penez vis co asi muzes cekat :(( a to jak materialove, tak urovni zpracovani :( tomu se rika "marketing"... dela se porad dokola to, co mi pred par lety vysvetloval kamos: koupil si od Sony nizsi radu kamery a pak si nechal od znamyho vypalit jinou epromku... a hle, mel skoro ten nejvyssi model... ano, Sony schvalne davali do nekterejch kamer horsi soft a do nekterejch lepsi aby na tech drazsich vydelali jeste vic... stejne tak u tape decku Sharp stacilo pohnout dvema trimrama a uz si mel o tridu lepsi (drazsi) stroj... kdyz vidis jak chytre maj vyrobci hudebnich nastroju rozdeleny jednotlivy rady a v cem se ty rady lisej, tak je cloveku nekdy na zbliti... kdyz dam pomyslnej priklad: opravdu spickovou epinu dneska nekoupis, protoze jakmile se zjisti, ze ten kus hraje dobre, dostane na hlavici jiny logo (treba Epi Elite) a najednou mas nastroj trikrat drazsi...
17.12.2002 12:27 [woodfinger]
Re: z28
suhlas... absolutny suhlas... ale ja aj tak milujem
prekvapenia... minule som pisal, ako ma prekvapila jedna
gitka v obchode, ked som skusal... clovek nikdy nevie, kde
si ho ta jeho hlada...
predstav si pribeh muza, ktory
zbieral gitary... jednu krajsiu ako druhu, jednu lepsiu ako
druhu, drahokam za drahokamom, vzacna zbierka vzacnych
nastrojov... az raz narazil na jednu, ktora vyzerala ako
take nic... ako jeden stary osuchany kus dreva... ale ked
ju chytil do ruky, vedel, ze tuto hladal cely zivot...
tak predal vsetky, ktore mal a nechal si iba hentu jednu,
hoci ju dostal velmi lacno, pre neho bola ta najdrahsia na
svete...
porozmyslaj nad tym...

poznam jeden
podobny pribeh, ktory sa stal mojmu priatelovi, ked kupoval
svojej manzelke (vlastne este snubenici) prsten s
diamantom, svadobny... v obchode s diamantami sa prehrnali
spolu s predavacom v diamantoch, az mu oci padli na taky
krasny velky diamant, o ktorom mu aj predavac povedal, ze
ho mnohi obdivuju, ale vzapati mu povedal: ale ja vam
radim, vezmite si tento - a ukazal mu jeden tak maly -
tento je ovela vzacnejsi... a podla toho, co viem, tak
neskor zistil, ze manzelka nema rada velke sperky, a ten
maly jej urobil radost...
...tak si myslim, ze niekedy
menej je viac... a to aj v hudbe... aj v hrani, a niekedy
aj v aparatoch...
17.12.2002 13:39 [Sandon]
Re:
zed: tak ja zkusim pohnout nejakym trimrem nebo si necham vypalit novou epromku, treba budu mit potom Ibanez Prestige :o))))))))))))))))
woddfinger: ja ti to neberu :o) v Nitre jsem byl na Threshold a oba kytaristi hrali par songu (ty podladeny) na Yamahu Pacificu za cca 8.000 Kc. Oba si je v nejakym interview pochvalovali, jak hrajou skvele na to, ze jsou levny...takze proc ne? (a nahravali na ne posledni desku...)
17.12.2002 19:55 [batty]
Re: bb king
Treba je v lab series zakopanej taky ten psik jako v legacy nebo ve vsech laney!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
18.12.2002 3:44 [jpl]
Re:
No on tu LabSeries vymyslel Moog a dělal (prodával ) Gibson koncem 70.let. Píšou, že mají na konci osm nějakejch "vysokonapěťovejch" tranzistorů a kompresor. Mělo to tehdy konečně nahradit elektronky. Vzhledm k tomu, že lepili schema přímo na zadní stěnu, tak by mohlo bejt někde na netu. Kombo L-5 má 100W a dva lepráky 12' asi Eminence.
(Jinak Gibson L-5 je taky kytara.)
18.12.2002 4:00 [jpl]
Re: zZ8
Zede, oni ti Claptonové, Pageove, Hendrixové a spol. dost aparáty tweakovali a přemýšleli nad tím, vždyť to všechno objevovali. Taky jim do toho kecalo spousta nadšenců jako třeba Seymour Duncan, taky i přímo nadšenci z řad zaměstnaců firem např. od Marshalla. Tehdy byl bouřlivý vývoj a na zásluhy se až tak nekoukalo, dokonce snad ani peníze nebyly vždy na prvním místě. Ta průkopnická doba "báječných mužů s el. kytarami" je bohužel nenávratně pryč. Naštěstí to není konec, oni přece neobjevili všechno, spousta nápadů a objevů a řádění nás teprve čeká.
18.12.2002 9:40 [tomkaws]
Re: Mak
Zajímalo by mně to s těma mini přepínačema...Jak dosáhneš u 2 humbuckerů single coil zvuku???
18.12.2002 11:20 [batty]
Re: tomkaws
koukni sem http://www.guitarelectronics.com/diagrams.html nebo treba rovnou u seymouru
18.12.2002 11:24 [mak]
Re: tomkaws
Proste skratujes jednu cievku na humbuckeri a mas z toho single. No a ked mas jeden prepinac na skratovanie oboch humbuckerov naraz tak mas v strednej polohe Les Paul prepinaca bridge single a neck single spolu - celkom zaujimavy sound. A ked otocis neck pickup do protifazy s kobylkovym - je to sound dost podobny telecasteru.
Inac ak mas k dispozicii push/pull potenciometre s prepinacmi - tak mozes obohatit zvuk svojho Les Paula bez zmeny looku nastroja.
18.12.2002 14:03 [z28]
Re: tomkaws
jinak docela doporucuju udelat prepinani serial/paralel humbucking, sice to nemam tak singlovej zvuk, ale zustava tam efekt toho odruseni brumu... muzes to udelat bez nejakejch pridavnejch spinacu, jenom si das na tonovy clony push/pull potaky...
19.12.2002 4:10 [jpl]
Re: woodfinger
Teď jsem si toho všim, píšeš, že tvoje Jolča má charekteristický (karakterní?) krk a dohmat. Zaujal mne tvůj výklad tak jsem to přehlíd. Já jsem si už všim že Jolany Hořovice i Krnov mají charakt. hmatník a zřejmě hlavně pražce. Mají ho nějakej jinej, nechápu proč al je jinej. Když jsem va poslední Muzice 2002 vzal do ruky novou Hořovickou "ES-335" tak jsem byl najednou doma, stejnej feel jako starý Jolany. Tak velkej rozdíl oproti ostatním vystavujícím firmám. Netvrdím, že je lepší nebo horší, je prostě jinej. Čeští ani slovenští kytaráři tenhleten feel nemají, aspoň co vím, takže to bude v té firmě (zřejmě se moc nezměnila :).
19.12.2002 4:27 [jpl]
Re: woodfinger (2)
>"zabudol vol, ze telatom bol"
To jako, že "Vôlucaster bol Telecastrom"? ;o)


> sme niekedy viac technici ako hudobnici...
V tomhle s tebou (výjmečně :) nesouhlasím.
Např. já to beru jako dva zcela odlišné koníčky, jeden je technika kolem vybavy a o tom rád a dlouze dikutuju. A jeden je vlastní hraní, to je ale pro mně více interní osobní věc (jako třeba prožitek), tam teorii moc nepletu (ani hudební :o) a povídat bych si chtěl spíš formou Jamu. (Tím seznam mých koníčků samozřejmě nekončí, jako třeba filosofování u píva a pod.)
19.12.2002 7:26 [woodfinger]
Re: jpl
mas pravdu... Tvoja ironia ma priviedla k zaveru, ze niektore veci oznacovat pridavnym menom "charakteristicky" je blbost...
ale stojim si za tym, ze co sa tyka niektorych veci (napriklad ton a podobne) je niekedy nespravne nazyvat ich dobry-zly (tiez nie vzdy), niekomu vyhovuje cosi ine ako druhemu...
a zazil som aj to, ako sa meni chut a vkus hudobnika casom...

technici vs. hudobnici... asi mas pravdu, moze byt, pokial tieto dva konicky nepletieme medzi sebou... to, co som napisal, som napisal preto, lebo mi to prislo tak, ako by technika
mala byt jedinym meritkom toho, co je dobry nastroj a co nie, a ja verim, ze aj v nastrojoch je nieco viac ako len technika...
preto som sa ozval a mudroval, pretoze mi to chvilu pripadalo tak, ako ze vsetko je o sile snimacov a podobne. proste ma niekedy tie hlasky vytocia, ked je toho moc...
19.12.2002 11:12 [jpl]
Re: wood..
To nebyla ironie, jen sranda
"charekteristický a charakterní", něco jako "typický a čestný".
[0..38 / 38] Strana:  1 | Všechny | Poslední