Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: B.C.Rich Warlock Beonze Serie 2002

31.12.2002 7:14 [infernal]
B.C.Rich Warlock Beonze Serie 2002 - Kategorie Nástroje > Kytary > Konkrétní modely
Slibovaná recenze (kopie z EM) i s úvodem (ten už jsem tady probíral, ale opakování je matka moudrosti :-)))

B.C.Rich Warlock bronze série Warlocka jsem chtěl vždycky, tedy přesněji - od první chvíle kdy jsem ho poprvé spatřil. Hned jsem si ho chtěl koupit, ale měl jsem smůlu protože firma, která tyhle kytary dovážela zkrachovala. Kytaru jsem potřeboval tak jsem si koupil nějakého superstrata od LeeHookera. O to víc mě mrzelo, když jsem po čase zjistil, že B.C.Rich k nám začala dovážet jiná firma (Lídl Music), jenže pro mě už to bylo pozdě, kytaru jsem měl a na další nebyly prachy. Po Warlockoi jsem ale toužil dál. Po nějakém čase kdy jsem začal hrát v Sepultura revivalu vyvstala potřeba mít dvě kytary, protože jsem trhal jednu strunu za druhou a výměna struny během koncertu nebylo nejlepší řešení vzhledem k neustálému rozlaďování dokud si struna „nesedla". V tu chvíli jsem se ihned rozhodl pro koupi Warlocka, jednak protože se mi odjakživa líbil, navíc na Warlocky hrál vždy Mac Cavalera (až do alba Roots) takže jsem mohl spojit „příjemné s užitečným".. Hodně lidí s na tyhle netypické tvary dívá jen jako výstřelek, který mají kytaristi kvůli image, ale na druhé straně pokud si mohu vybrat z více kytar, které mají stejné technické specifikace, tak proč si nevzít tu, která se mi líbí nejvíc?

Kytaru jsem tedy objednal v hudebninách. Jednalo se o ten nejlevnější nezákladnější a nejprodávanější typ (Warlock bronze série), přesto nikde v republice nebyl u dovozce na skladě. Po třech týdnech čekání, které se mi zdály nekonečné jsem již volal prodejci, jak to s kytarou vypadá, ale ten mě nepotěšil a řekl mi, že u onoho dovozce (Lídl music) musím počítat tak se třemi měsíci. Byl jsem z toho úplně v prdeli, ale co se dalo dělat, čekal jsem tři měsíce pak volal již přímo do skladu dovozce - tehdy jsem zažil další šok. Kytara vůbec objednána nebyla nebyla tedy ani na cestě. Důvodů jsem si vyslechl několik - nejprve se k tomu nikdo nehlásil, pak jsem v telefonu zaslechl nějaké dohady a handrkování, pak na mě vyrukovali s tím, že prodejce opětovně nepotvrdil objednávku - no nevím , volali jsme při objednávání několikrát, dovoz kytary byl přislíben, ale takhle to dopadlo...nakonec to ředitel Lídlu završil tím, že s prodejcem stejně nekomunikuje, takže mám smůlu (nechápu ale, proč to teda neřekli naporvé, a s oním prodejcem normálně komunikovali - no asi tam mají pěkný bordel a o přístupu k zákazníkům nemluvě. Byl jsem tedy nakonec odkázán na to, ať si kytaru objednám přímo na pobočce samotného dovozce, což jsem učinil - kytara měla přijít asi za měsíc. Jenže nepřišla a nepřišla dalšího třičtvrtě roku - po celou tu dobu jsem každých 14 dní chodil na onu pobočku a ptal se na vytouženou kytaru. Vždy se mi dostalo příslibu, že kytara už je na cestě a do dvou týdnů bude k mání. Dovozce měl jediné štěstí, že prodavač na oné pobočce byl velmi ochotný a slušný a bylo mu celé situace, za kterou on nemohl líto, proto jsem prodejnu ušetřil od vypálení :-). No nakonec jsem se kytary po roce dočkal. Chápu že s dovozem můžou být různé problémy, ale férový přístup firmy by byl ten, kdyby řekli konkrétní dobu, za jakou jsou schopni kytaru dovézt. Pochopil bych i to, že se dodávka o něco zdrží, ale aby se zdržela několikrát...no bylo to takové tahání za nos...přitom se jednalo o kytaru za 8000 kč, žádný Gibson nebo Fender nebo nějaké exotická značka, kytara navíc tvoří základ a je nejprodávanější, takže kdybych ji dovážel já, budu mít pořád tenhle typ na skladě.... a proč tenhle „nezáživný" úvod ? Kytaru mám ani ne měsíc, takže víc než dojmy z hraní, mám s kytarou spojené roční čekání....fuck. Takže pojďme už přímo ke kytaře....

Warlock (potažmo všechny kytary B.C.Rich) se staly populární především díky svým netypickým tvarům, které si oblíbili především metalisti a jak jsem zmínil, mnohdy se jednalo o otázku image. Kytary, ale zcela jistě musely také skvěle hrát aby po nich sáhli takoví kytaristé jako Max Cavalera (Sepultura), Chuck Schuldiner (Death), Kerry King (Slayer) a spousta dalších - u těchto hráčů se však jednalo o kytary „American Hand Crafted", což jsou ručně stavěné modely na zakázku v USA.. Běžně dovážené kytary však pocházejí ze sériové výroby v asii (některé série jsou z Číny - Bronze série, další z jiných asijských států).

Já jsem si vybral Warlocka z té nejlevnější série, kterou je Bronze série - chtěl jsem totiž hlavně pevnou kobylku, zvratné tremolo jsem nepožadoval. Tělo kytary je z lípy. Vzhledem k tomu, že B.C.Rich na dražších modelech začali používat chesswood kvůli tomu, že je levnější něž jiná dřeva, bude lípa nejspíš patřit k těm nejlevnějším. Po celém obvodu kytary má korpus sraženou hranu, a to nepravidelně (někde je záběr větší), jinak kytara profilována není. Krk je z javoru ( u dražších modelů z tvrdého javoru - hard maple), hmatník je z rosewoodu. Krk je dvouoktávový s jumbo pražci a plastovými kolečky pro značení polohy a je k tělu přišroubován běžným způsobem. Zajímavé je to, že krk není s tělem rovnoběžný, ale je vychýlen pod určitým úhlem - tím pádem jsou i snímače zapuštěny se určitým sklonem a kobylka je celkem vysoko nad tělem.

Kobylka je jednoduchá (One piece adjustable). Celý mechanismus pro uchycení struna ladění oktáv je součást, která při odstranění strun „vypadne". Při natažení strun se tahle součástka zapře o dva kotvící šrouby, kterými se dá nastavit výška nad tělem) a pak již drží tahem strun. Ty se při výměnw prostrkávají směrem od krku, jsou vedeny přes kovový váleček na zobáčky. Těma se s pomocí šroubů dá pohybovat a tím ladit oktávy a to lidně i při natažených strunách, což mě dost potěšilo. ono není to nijak zvlášť pohodlné dostávat se šroubovákem pod struny, ale jde to. Než jsem si na kobylku zvykl, tak to trochu trvalo. Jde o to, že ten kdo je zvyklý na třeba Floyd Rose mnohdy opírá ruku o kameny, tahle kobylka je však krátká a pro jsem zpočátku cítil potřebu opřít o něco ruku, aby si odpočinula, ale místo toho visela ruka „ve vzduchu". To je však otázka zvyku.

Co se týče elektroniky, ta je vyřešena jednoduchým způsobem (to mi vyhovuje). Dva snímače, třípolohový přepínač, který mezi nimi přepíná nebo je zapne v prostřední poloze oba korekce pro hlasitost a tónovou clonu. Snímače jsou samozřejmě humbuckery, jasná asie, a v téhle sérii se k nim B.C.Rich nijak nehlásí, narozdíl od vyšších řad, kde je na snímačích uvedeno logo B.C.Rich. Pólové nástavce na snímačích nejsou, ale to mi nijak nevadí. Při seznamování s kytarou jsem však byl zvukem snímačů zklamán, zněly mi nějak tupě a neostře - na jedné straně jsem toho sice nemohl v nejlevnější sérii moc čekat, na druhé straně jsem si říkal , že se mohli v B.C.Rich pochlapit. Už jsem počítal s výměnou snímačů, ale ještě jsem jejich zvuk porovnal s dosavadní kytarou (taky snímače asia) a zjistil, že z obou kytar leze skoro stejný zvuk. To mi ale nestačilo, výměna snímačů se mi zdála nevyhnutelná. To jsem Warlocka zkoušel jen na kombu, když jsem ale zapnul kytaru do stacku s pořádně vyhuleným gainem, byl jsem naprosto spokojen. Zvuk byl ostrý, měl dostatek basů i výšek, přesně to zkreslení ,které jsem potřeboval, akorát když jsem použil MT-2 pro zkreslení, tak jsem musel trošku upravit středy a výšky, aby zkreslení nebylo nepříjemně bzučivé. Ještě jsem trochu snímače zvednul směrem ke strunám a od výměny snímačů jsem upustil (aspoň zatím). Jinak se snímače chovají standardně, kobylkový je vhodnější pro dopovod, riffy s řezavějším zkreslením, z krkového leze typický plný tlustý tón, trošku tlumenější, vhodný pro sóla. Taky pro akustické vyhrávky mi seděl krkový snímač líp, měl takový basovější nádech. Čekal jsem, že kobylkový snímač s tónovou clonou nastavenou pro maximum výšek bude více pískat, ale naštěstí tomu tak nebylo, nějaká zpětná vazba se sice objevila, ale já byl vcelku spokojen (protože jsem byl zvyklý na horší). Zamrzelo mě ale hlavně dílenské zpracování snímačů, protože páska , která se omotává po boku snímače, aby chránila vinutí, byla nalepena celkem fušersky a dokonce při hraní mi malíček sem tam o pásku drhnul a hrozilo její odchlípení. Když se podíváte na Warlocka, tak po designové stránce je ideální umístění pro korekce na spodní „ploutvi" Warlocka, a tak je to i ve skutečnosti. Z korekcí je nejdůležitější hlasitost, ta nijak při hře nezavází, na druhé straně jsou lidi, kteří při hraní s tímhle potenciometrem operují a těm by se mohla zdát korekce moc daleko / nízko. Hardware je chromován, snímače jsou v černém plastu.

Největší slabinu kytary vidím v hlavici. Vůbec první, co mě zaráží je to, že na oficiálních stránkách (www.bcrich.com) se tato kytara objevuje s klasickou hlavicí - hokejkou, zatímco já jsem ji obdržel s novější hlavicí. Hokejky nějakou dobu u B.C.Rich používali (a dnes je možné je vidět na Ironbirdu), ale nejspíš v rámci nějaké strategie , co se týče designu, chtěli atypičnost tvarů dovést ještě o kousek dál a začali tak používat rohaté hlavice. U Warlocka je hlavice pojmenována widow (vdova)....snad kvůli tomu, že její tvar připomíná nahoře ženský výstřih. V praxi mi ale vůbec nesedla - ladící kolíky v jedné řadě na hokejce mi připadají mnohem praktičtější, než kolíky po obou stranách hlavy. Navíc je nutné navíjet struny tak, aby se na každé straně přitahovaly jiným směrem, jinak dojde k tomu, že struna povede asi o 3-4 mm mimo předpokládanou dráhu a bude se dotýkat kolíku jiné struny. I při správném natažení strun jejich uspořádání za sedlovým pražcem vypadá nějak „divně". No, už samotná skutečnost, že musím myslet na to, že na každé straně utahuji/povoluji do jiné strany mě nenadchla. Kdo používá při výměně strun kličku k vymotání strun, bude také zklamán. Uspořádání ladících strjků do oblouku takovouhle rychlou výměnu strun znemožňuje. Hlavice a krk jsou z jednoho kusu dřeva, sklon hlavy ke krku je malý..... Velké plocha hlavice má aspoň tu výhodu, že se ze spodní strany dá pohodlně nalepit zásobník na trsátka.

A jak se na Warlocka vůbec hraje? Je to asi tak něco mezi stratocasterem a šipovkou. Na šipovku musíte hrát ve stoje, protože vsedě vám bude klouzat po noze. warlock je na tom o mnoho lépe, protože spodní část těla má podobnou křivku jako srat, takže si lze sednout a opřít kytaru o nohu, jenže kytara musí být skoro vodorovně, jinak vám bude vadit dlouhá spodní „ploutev", takže třeba vyvalit se s warlockem do křesla nemůžete. Horní přední roh kytary, taky celkem píchá při určité poloze vsedě....takže nějak se vsedě hrát dá, ale předpokládá se hraní vestoje. Čudliky pro pás jsou oba na zadní straně korpusu (stejně tak to bývá na šipovkách). S váhou to není nijak hrozné, řek bych, že kytara patří spíš k těm lehčím.

Tvar má ještě jednu nevýhodu - zkoušel jsem ho dát do kufru, který sloužil pro stratocastera, jenže tam se absolutně nevlezl. Originální obaly (gig bag) jsou drahé jak prase okolo 2000 Kč - asi tak jako na u nás na zakázku vyrobený pevný kufr. Nakonnec jsem sehnal obal na basu, do kterého se Warlock tak nějak vešel

Seznam příspěvků:

[0..41 / 41] Strana:  1 | Všechny | Poslední
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel
31.12.2002 12:34 [Levi]
Re: warlock
Hmmm tak to tady ctu.... pekna recenze, akorat me trosku vyvedla z miry ta hlavice, no nic. A jak se ti na to hraje? Z ty recenze mi prijde, ze te ta kytara dost zklamala, je to tak?
31.12.2002 13:27 [infernal]
Re: Levi
..určitě ne, ale bral jsem to objektivně (snažil jsem se), a taky je třeba přihlédnout na cenu - 8000 Kč zas není nijak závratná částka
1.1.2003 13:19 [Levi]
Re: infernal
Aha, jasny..... ja myslel zes v ty recenzi bral ohled na cenu, ze ji budes porovnavat s ostatnimi tehle cenove kategorie (proto mi pripadlo, ze ti prisla spatna), ale jinak jsi spokojenej? Ja porad premyslim, ze si objednam tu platinovou Bich, kdyz uz mam ted kytaru... predtim jsem se na to vyprd, protoze cekat 3/4 roku kdyz nemas na co hrat je naprd, ale ted.... jenom dotaz: jak je na tom dylka krku? Ja mam rad delsi krky......
1.1.2003 16:44 [infernal]
Re: levi
25,5"
1.1.2003 17:59 [Levi]
Re: infernal
Ok, dik
22.1.2003 10:28 [Kamzi]
Re: infernal
Mozna te ted naseru, ale stavil jsem se do hudebnin k Malinovi a jeden Warlock BS tam visi za 6500 Kc (nebo 7500?, ted si nejsem jisty). Ani nevim jestli to je komis nebo ne, ale vypadal dost nove. Moc jsem ho neprohlizel. Ted uz je to stejne fuk, ne?
23.1.2003 11:33 [infernal]
Re: kamzi
vubec toho nelituju, mam warlocka za 7000! a noveho !
23.1.2003 12:09 [Kamzi]
Re: infernal
No me prekvapilo, jak jsi vykladal, jak si na neho musel rok cekat a furt nekam volat a tedka prijdu do takoveho maleho kramku a on tam visi. Asi bude taky novy. S tim komisem me to napadlo, bo jsem si pomyslel, jestli to nahodou neni ten tvuj ;0)
23.1.2003 14:36 [Sandon]
Re: Kamzi
:o))))))))))))
23.1.2003 15:51 [Thorn]
Re: infernal
tak takovýhle zkušenosti mám s Lídlem taky: kupovali sme u nich tří sady Ziljian ZBT Plus PRO na lízačku, po třech nedělích jsme dostali první, druhá přišla za týden na to a na tu třetí sadu sme čekali půl roku!!! neustálý otravování u vedoucího prodejny a ředitele vůbec nepomáhalo, tak jsme přestali platit splátky a oznámili to leasingovce, že jsme nedostali zboží, vzali jsme flašku s lampenolem a louče a šli sme do lídla... dopadlo to tak, že tři dny na to nám ředidel Lídla přivezl činely domů. Prostě se s nima nesmíš s**t!!!
23.1.2003 15:59 [holkoun]
Re: thorn
no ale ty si na ne mel evidentni financni paku:-))) to infernal nemel:-))
23.1.2003 16:51 [Thorn]
Re: holkoun
:o))))))) to víš, oni si ti prodejci asi myslej, že si z nás budou dělat prdel... jsou otravný, vlezou všude, ale hlavně moc nevydržej :o)))))
23.1.2003 16:54 [holkoun]
Re: thorn
tak si jim promazal okraje kybliku?:-))
23.1.2003 17:10 [Thorn]
Re: holkoun
to sice ne, ale ten vedoucí už tam nedělá... dostal padáka...
23.1.2003 17:11 [Thorn]
Re: holkoun
jen by mě zajímalo, kdy vyhodí i toho ředitele :o)))))
23.1.2003 20:03 [Lukas]
Re: infernal
Videl jsem tu divnou hlavici, ale ta kytara mela struny na kolicich normalne, ikdyz se mozna dotykaly, myslis si ze to ma nejaky vliv?
23.1.2003 20:08 [majk]
Re:
nj, neni nad SG... :o))
24.1.2003 7:04 [Kamzi]
Re: infernal
Tak jsem se na to byl podivat zase. Je novy a za 6900 Kc, takze to je na stejno.
26.1.2003 15:45 [infernal]
Re: Lukas
vliv to asi nema,kdyz tak, tak jen vizualini, ale prece....
26.1.2003 15:46 [infernal]
Re: thor, all
co je to flaška s lampenolem ???
27.3.2003 15:44 [infernal]
Re: all
zjisttil jsem ze ten muj warlock (a shodl jsem se na tom s dvemi dalsimi kytaristy) neni uplne idealne vyvazeny - ma tendenci se neustále vyrovnávat do polohy rovnobezne s podlahou, coz mi trochu kazi dojem z kytary, protoe ji mam samozrejme sikmia neustale ji musim zvedat....
27.3.2003 17:42 [Bailey]
Re: infernal
No vidíš to...
28.3.2003 8:05 [Lukas]
Re: infernal
ma tendenci se neustále vyrovnávat do polohy rovnobezne s podlahou - to znamena ze ti nestoji??? :)
28.3.2003 9:05 [Sandon]
Re:
...ne, ze mu pada na zem :o)))
29.3.2003 21:29 [infernal]
Re: bailey
stejně ji miluju.....
1.4.2003 14:27 [Kamzi]
Re: infernal
A vo tom to je. BTW kdy dame to pivo?
1.4.2003 14:33 [z28]
Re: Kamzi
infernal nemuze... bcrichka ho nepusti... takhle konci kazda velka laska... :o)
2.4.2003 8:23 [Kamzi]
Re: z28
;0) To ma reseni. Bcrichku muze vzit sebou, dame pivko na zahradce a jeste brnknem. Horsi to bude jestli ho nepusti stara (laska).
2.4.2003 9:17 [sotek]
Re:
a co teprve bcchripka ....
24.4.2003 11:48 [Python]
Re:
Recenze dobra....taky sem zakoupil Warlocka. K vanocum 2002 sem si dal darek NJ serii....koupil sem ho u Lidla na Korunni bez jakyho koliv problemu. Cerna barva + Floyd Rose.....snimace sem vymenil za EMG...ale nehraly spatne, ty sem dal do jiny kytary a pohoda. S tim prevazovanim je to pravda, ale kdyz najdes tu "spravnou polohu" hrani tak si zaseknes spodni "ploutev" o pravou nohu a mas vystarano.....pak se uz nprevazuje a nemusis to furt tahat rukama nahoru :)
24.4.2003 12:14 [fbm]
Re:
:)))) to je jasné že teď už je to bez problémů :))) Muselo se objednat 6 stejných kusů (ve stejné barvě) jinak se s výhradním dovozcem nikdo u B.C.Rich nebaví :))))))))) sem zvědavý jak strašně rychle se teď to "běžné zboží" jak o něm mluvil Infernal, vyprodá :))))) (Ale abych furt enom nebránil, esli se musí čekat na zesák za 50 letrů takhle dlouho (tripleXXX), tako je to na kopanec do řiti!)
24.4.2003 12:46 [DIMEBAG DARRELL]
Re:
Já chci taky warlocka.Já budu plakat.:O((((((((((
27.4.2003 10:59 [infernal]
Re: all
Kdo chce Warlocka - zkuste FOKUS-H, dělají kopie....asi je to jedno jestli to číňaní dělají pro američany nebo pro čechy....já bych do toho šel.....
27.4.2003 10:59 [infernal]
Re: Python
ten zásek za nohu používám.....:-)))
26.11.2004 13:19 [Jann]
koupit Warlocka ? Jakého ? I pro začínajícího ?
Koupit Warlocka ?
Uvažuji o koupi BC Rich Warlock a rozhoduji se mezi: 1. BC Platinum Warlock 2. BC Platinum Pro Warlock - má na rozdíl od Platinum serie Floyd rose licensed tremolo 3. BC Speedloader Warlock, Standard Floyd rose CO BYSTE BRALI VY A PROČ ???? Podle toho co vím to hraje skvěle, tak jako kdysi Infernal jsem se do té kytary doslova zamiloval ale moje hlavní obava je následující: JSEM SPÍŠE ZAČÁTEČNÍK, ALE DOCELA CVIČÍM A FURT JE HROZNĚ MOC CO ZLEPŠOVAT A UČIT SE A JÁ SE BOJÍM ŽE DÍKY TOMU JAK WARLOCK PADÁ NA HLAVU BUDE TĚŽKÉ S NÍM CVIČIT POHODLNĚ V SEDĚ A JEŠTĚ K TOMU SI "NEZNIČIT" TECHNIKU ? VE STOJE JE TO NEPOHODLNÉ A ROZHODNĚ JEŠTĚ MUSÍM HODNĚ CVIČIT V SEDĚ.... Asi bych si z tohoto důvodu racionálěn koupil Mockingbirda ale jsem levák a BC Rich pro leváka dělají jen Warlocka. TAKŽE POKUD BY JSTE BYLI NA MÉM MÍSTĚ KOUPILI ,A PŘESTOŽE SPÍŠE JEN TROCHU POKROČILÍ ZAČÁTEČNÍK, BY JSTE TOHO WARLOCKA ? Díky moc za doporučení.... Jo zatím hraju na Fokus kopii esgáčka - esgéčko má taky trochu naapdat na hlavu ale tam to jako problém necítím. Díky
3.12.2004 17:38 [Python]
Re: Jann
Jestli este mas zajem o toho Warlocka tak mi napis na goldgate@seznam.cz ...uz sem tu psal, ze Warlocka mam a je naprosto supr...ale nastala financni tisen tak musim zestihlit sbirku kytar a prodavam ho :( takze treba udelalme obchod ozvi se :)
6.12.2004 11:54 [Jann]
Python - prodej Warlocka
psal jsem ti mail - zájem mám - ale jak jsem psal
v příspěvku jsem levák takže by tvůj warlock musel být left-hand. Kdyby náhodou ano tak mi zavolej na 602 488 978,
23.12.2004 12:57 [infernal]
Re: jann
neni co resit, cvic na fokus a kup si zaroven warlocka.....btw. mne uz tahle kytara lezi rok pod luzkem....mam ted jinou s lepsim zvukem...holt nakonec zvitezil zvuk pred image (i kdyz....ted hraju na flying:-)
23.12.2004 13:40 [Human]
Re: infernal
a aku teraz pouzivas ? fokus-h flying ? Ja mam este Fokus IB , vcelku pekne drevo a dobry zvuk, snimace nic moc ale ani nic extra hrozneho, a napriklad oproti terazjsej mojej JACKSON DKMG , ta fokuska o trosku lepsie prenasala rozne techniky tapping,... , zeby fokus pozuival kvalitne drevo ???? neviem ci je to pravda, lae model IB by mal mat pouzity MAHAGON
23.12.2004 16:54 [montezuma]
Re: human
Staci aby si mal silnejsie snimace (alebo blizsie ku strunam) a hned ti bude lepsie prenasat tapping a pod. A dost to zavisi od veku a typu strun, a aj od dohmatu ci nastavenia pnutia krku.