Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Dokáže mě někdo přesně vysvětlit....

16.2.2003 14:29 [Sup666]
Dokáže mě někdo přesně vysvětlit.... - Kategorie Hudební teorie
Jak se dají číst noty začínám chápat takové ty řátkové tabulky ale může mě přesně vysvětlit jak se zahraje něco podle not a kde se dá to naučit.

Seznam příspěvků:

[108..157 / 157] Strana:  1  2  3  4 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
13.3.2003 11:48 [klaun2]
Re: Sandon
Není to špatný nápad, ale tvoje značka ukazuje na přítomnost malé septimy a tercie, což v tomto připadě chybí. Ale zase na druhou stranu psát šílenosti typu: Bb9bsus/add11# se mi taky nechce; navíc je to taky hovadina - spíše už 2bsus? :-)))
13.3.2003 11:49 [klaun2]
Re: Kamzi
No, a kam bys s tím lezl? :-)
13.3.2003 14:17 [Kamzi]
Re: klaun2
;0) to bych taky vedel. No ne, ale jsem si myslel, ze akordove znacky jsou v podstate zkratkou pro pouzite tony, at se daji rychle precist, prelozit a vyhmatnout. Ovsem v pripade Bb9bsus/add11# mi pripada jednodussi napsat rovnou Bb-F-H-E (nebo pro stouraly B-F-H-E)
13.3.2003 15:22 [klaun2]
Re: Kamzi
Máš pravdu. Na tomto příkladě je krásně vidět, že akordová značka je složitější (delší) než samotné vypsání jednotlivých tónů. Ostatně: o tom se kdysi taky spekulovalo - že jak bude hudba složitější a složitější, tak notový záznam bude přehlednější než samotné akordové značky, které jsou dobré akorát pro hudební nedouky! :-)
13.3.2003 17:19 [Sandon]
Re: klaun2
no ja sem zapomnel napsat to sus a add, takze sem to myslel podobne jako ty: Bb sus9b/add11# :o))))))
14.3.2003 7:36 [klaun2]
Opět akord: 244300
Mimochodem jsem se dnes ráno podival do Holkounem tolik vychvalovaného Andršta (supraphonské vydání), který se s tím vůbec nedrbe: na str. 157 jej označí jako F#11 a hotovo! A podobných "věcí" je tam více. Jestli je to Volume I. stejné, tak může jít Andršt do ... (stejně ho nemám rád :-)))
14.3.2003 9:14 [holkoun]
Re: klaun
no musis si uvedomit ze na kytaru proste obtizne udelas 6 tonu (a samo ze uz ne sedm) takze ze to je F#11 bych se vubec nehadal... dyt je to pravda... jen tam neni devitka.....se koukni na "klasicky" open C7 (032310) ze tam chybi kvinta nikomu nevadi a vesele se to porad pise jako C7.... btw ja sem trosku premejslel nad tim tvym x 1 3 3 0 0 a resil bych to asi obratem Esus2/Bb a je vymalovano:-))
14.3.2003 9:33 [Sandon]
Re: holkoun
Esus2/Bb bych nazval spis tenhle akord: x12200 nebo ne? Ale jinak souhlasim s klaunem, ze 244300 nema s undecimovym akordem nic spolecnyho - vypustena kvinta neni podle me takovej zlocin jako vypustena nona nebo septima (kdyz uz je to teda nonovej, sept- nebo undecimovej akord :o) Btw - porad narazime na problem, jak hrat takovyhle "rozsahly" akordy na kajtre, to nepopiram, ale to bys taky mohl z x02230 vypustit prutaznou kvartu a bylo by to :o) a jak poznas jestli je to sus2 nebo sus4?
No stejne je to vsechno na ho*no :o)))))))))
14.3.2003 9:35 [Sandon]
Re: holkoun
je sorry, s tim Esus2/Bb sem to podelal (splet sem si ho se sus4 :o) ale stejne to nemeni fakt, ze s tvym oznacenim nesouhlasim... sus2 by u akordu E byl ton f#, jestli se nepletu hi hi hi
14.3.2003 9:50 [klaun2]
Re:
1. "jen tam neni devitka" :-) Jak píše Sandon: rozdíl je v tom, že kvintu vynechat můžeš ale nonu těžko ...

2. Esus2/Bb: ta nona (sekunda) je malá ... (Sakra, zase mě Sandon předběhl)
3. to už je "čistější" začít od "F": F7maj/5b/4sus :-)))
14.3.2003 13:28 [holkoun]
Re: sandon
jo s tim susem se se o pulton sek:-)) nicme F#11 tak jak ho napsal klaun mi prijde (pro kytaru ok)...je mi jasny ze vypusteny kvinty vadi min nez treba 7 nicmene u undecimy bych se nonu zas tak nerozpakoval vypustit....


2 klaun: proc bych nemoh vypustit nonu u undecimy, kde si na to prosim te prisel?... na kytaru proste nikdy nezahrajes vse tak jak ma bejt....schvalne se koukni (nevim jestli do solce ale v andrstovi to je urcite) kery intervaly pro ktery kila se daj vypustit....
14.3.2003 14:53 [Sandon]
Re:
ja bych radsi 7,9 ani 11 nevypoustel, pokud si ten akord ma zachovat ten nonovej/undecimovej "charakter" - ono to potom zni dost divne... kazdopadne je to u kytary spis otazka citu :o)))))
14.3.2003 15:14 [klaun2]
Re: holkoun
undecima: klidně si vypusť, co chceš - já jen tvrdím, že je korektnější vypustit kvintu, popřípadě primu (zákl. tón) než nonu ... pak by to rozhodně nenazýval undecimou
andršt: během "oběda" jsem se dnes mrknul na toho Andršta a ve volume II.(myslím str.57) jsem našel totéž jako v supraphonském vydání ... Jinak: tak typograficky zprasenou knížku jsem už několik let neviděl; to by mě zajímalo, které hovoda to vydalo!
Závěr: ani Šolc ani Andršt nejsou pro mě dost dobří! Howg! :-)))
15.3.2003 2:11 [machar]
Re:
ten akord: x13300 podle me nejde odvodit z zadne stupnice (pouzivane v jazzu), ten akord podle me nedava smysl, proto ta znacka je tak divna.

akord : 244300 . Mark Levine (Jazz Theory book), to vysvetluje jako F#7sus4, kterz navic obsahuje tercii. Pouziva se to udajne od 60 let (Miles Davis), zalezi jak budou usporadane hlasy v tom akordu jestli bude tercie nad kvartou nebo obracene, coz dela vetsi disonanci b9.
Jinak klasicky F#sus4 (F#-B-C#-E) je vyborny na improvizaci, protoze obsahuje kvartu, ktera zni jako "avoid note" pokud by se pouzil F#7.

Co se tyce vypousteni tonu, tak urcite musi byt 3, 7 a alterace 5 a 9. To znamena ze u F#11 bych urcite nechal 3,7,11 pripadne 1.
15.3.2003 20:27 [Sup666]
Re:
Heleť te kluci já už jsem nad tím přemejšlel dýl ale nemě jsem čas se tím zabejvat jak se třeba zahraje jak píšete x13300 stačí hrubě naznačit jak se tio asi tak hraje tak dík
17.3.2003 9:17 [Sandon]
Re: Sup666
jako kdyz si predstavis obrazek akordicke znacky a nad ni ty cisla, na kterym prazci se dana struna macka.... treba normalni Cdur je


(E A d g h e)
x 3 2 0 1 0

17.3.2003 9:20 [Sandon]
Re: machar
vidim, ze pan Levine je trosku mimo. Jestli je v akordu sus4, tak tam asi tezko bude tercie, kdyz sus4 znamena kvartu, ktera tercii nahrazuje. Navic psat "F#7sus4 (obsahuje take tercii)" mi prijde dost komicky...
17.3.2003 9:44 [machar]
Re: sandon
Ja myslim, ze tady jde hlavne o funkci toho akordu, ta znacka by mela tu funkci jasne vyjadrovat. Ta znacka F#7sus4(3) (to jsem si vymyslel :-)), je pravda, ze o tam zadnou konkretni znacku nema. Ale podstatne je podle me to ze je to mixolydicka dominanta. Jinak on ten Levine nebude uplna nula, primo tam pise "pretrvavajici mytus, ze 4 nahrazuje 3 v sus akordech platil do 60 let....".
17.3.2003 10:21 [klaun2]
Re: machar
Už teď je v tom takový guláš a jestli pan Levin "4sus" nebere jako průtah (dočasné nahrazení tercie), tak v tom dělá guláš ještě větší.
17.3.2003 10:39 [holkoun]
Re: klaun
nikdy sem netvrdil opak:-)
17.3.2003 10:40 [holkoun]
Re: sandon
Levine je ok.. je to (pro me zatim) nejlepsi teoreticka ucebnice co jsem videl...
17.3.2003 10:43 [holkoun]
Re: machar
no ja to s tim susem znam takhle Fsus4 - 3 ... cimz se ma naznacit ze tam hodis ten prutah a pak vratis zpatky tu tercii, spis je to ulehceni psani misto Fsus4 - F, tak se to napise takhle.....schvalne se kouknu do toho Levinea jak to myslel....
17.3.2003 10:46 [klaun2]
Re: holkoun
Jo, tohle znám taky, třebas i takhle: C7/6-5#-5, ale to je o nečem jiném ...
17.3.2003 10:52 [machar]
Re:
Rozhodne jsem z toho nechtel udelat gulas. :-) Levine dokonce pouziva znacku jenom Fsus . Je to uplne otevrene co tam budes hrat(sus2, sus4,sus4 a 3) ta znacka je podle me jenom navod a ja si tam muzu dodat co chci, protoze at zahraju, kteroukoliv z tech moznosti funkce toho akordu je porad stejna.
17.3.2003 11:21 [holkoun]
Re: machar
no to uz sme tu probirali....sus bez cisla je IMHO mineno jako sus4... jinak souhlasim s tim ze harmonicka fce akordu zustane stejna....ale my tu mluvime o co nejpresnejsim zapisu akordu to jest napsat ho tak (a pokud mozno presne) aby z toho zapisu bylo zrejme jaky tony zahrat.... coz z toho co pises ty patrny neni... navic jazzmanum je to stejne jedno.. tem hodis jen zakladni mustr a oni si ho obohatej sami:-))
17.3.2003 11:21 [holkoun]
Re: klaun
nikdy sem nerekl opak:-)))
17.3.2003 14:55 [Kamzi]
Re:
Zlaty prciny...
17.3.2003 15:44 [machar]
Re: holkoun
souhlas, pokud jde jen o presny zapis akordu tak bude asi lepsi pouzit notovou osnovu :-))). Ten Levin je jinak vynikajici (taky za ty prachy), jedine co me trochu mrzi, ze ty ukazky jsou hodne smerovany na piano.
17.3.2003 17:43 [holkoun]
Re: machar
no ja osobne ho mam zadarmo:-)) ale chybi mi asi 50 stranek (a to tech kde je ten vybranej repertoar, ale theory mam komplet)
17.3.2003 18:29 [machar]
Re: holkoun
Tak to gratuluju me to stalo 1700 Kc :-(, ale na druhou stranu nelituju. Jinak na kolikate si strane :-)))))))
17.3.2003 19:44 [z28]
Re: machar
holkoun je... ehm, jaxeto... kytarista theoerotik :o))
17.3.2003 21:09 [machar]
Re: all
http://www.milansvoboda.com/skripta.html
Doporucuju nahlednout, dneska jsem to objevil.
17.3.2003 21:21 [holkoun]
Re: z28
no vzhledem k tomu ze se to menuje Modern Jazz theory (nebo tak nak), tak je to presne kniha pro me:-D.....to machar: nekde se mi na ni prasi:-))))
18.3.2003 10:27 [Sandon]
Re: klaun2
koukam, ze nam ti dzezmeni delaji z akordovyho bordelu ultrabordel :o) prutazna kvarta s pridanou tercii, sus jako symbol prakticky pro cokoliv.... no prekne, pekne :o)
18.3.2003 10:48 [klaun2]
Re: Sandon
:-))) děsmeni!
27.3.2003 21:04 [Sup666]
Re:
nazdar lidičky mam dotaz chci si udělat kombo ale nevím jestli je vhodný TDA zesilovač jako ostatní dam dohromady ale jestli to TDA nebudue blbé skrátka jestli to dokáže ten pravej zvuk zesílit ja jen jestli stím nemá někdo od vás skušenosti a nebo na co si mám dát bacha při té stavbě.
28.3.2003 7:26 [klaun2]
Re:
... počkám na Bejlího a Sandona :-)))
28.3.2003 8:54 [Sandon]
Re: klaun
:o)))))))))))
28.3.2003 9:39 [Bailey]
Re: klaun
Som zvedavý, či si sa dočkal :o))))))))) Dnes nie! :-)))
28.3.2003 9:43 [Sandon]
Re: klaun2
taxme tady oba pekne pohromade, takze? co bude? ;o)))
28.3.2003 12:07 [Bailey]
Re: klaun
Nepočul si??? Teraz machruj :o)))
28.3.2003 12:08 [Bailey]
Re: Sandon
To mi pripomína rozprávanie jedného mojho známeho:"...som si ich nahnal do rohu a tam ma dokopali." :o)))
28.3.2003 15:48 [Sandon]
Re: Bailey
:o))))))
31.3.2003 8:37 [klaun2]
Re: Bejli
"... a hnal jsem je za sebou přes celý Václavák." :-)
31.3.2003 13:10 [holkoun]
Re: bailey
a tam jim to pekne nandal.. jednou okem do pesti a podruhy bradou do kolena:-)
31.3.2003 20:01 [Sup666]
Re:
tak asi co se týká vlastností komba mě nikdo neporadí ale co takhle mě poradit kdy mám vyměnit struny na kytaře jsou asi tak 4měsíce ale opravuju často auta a ten šmír se uplně neumije a dostává se na struny tak asi bude čas tak se vás ptam jaké struny by jste mě doporučily a na ceně nijak nezáleží předem dík
31.3.2003 20:04 [z28]
Re: Sup666
co se tyka strun i komba vyhod si thread do kytara a prislusenstvi, tam ti urcite nekdo poradi...
31.3.2003 23:42 [Mr.Syphon]
Re: to Bailey
a tam jim to pekne nandal.. jednou okem do pesti a podruhy bradou do kolena:-)----------------Woody Alan,,,nic proti----opakovani matka moudrosti a jako v jedne nejmenovane reklame s jednou ceskou top-modelkou---´´Moje dcera byla vzdy perfektcionalistka´´
31.3.2003 23:42 [Mr.Syphon]
Re: dtto
.-)))))))))
2.4.2003 8:02 [Bailey]
Re: Mr. Syphon
Tak dovalíte sa z Plzne na zraz???
[108..157 / 157] Strana:  1  2  3  4 | Všechny | Poslední