Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Problém s jedním riffem

26.5.2003 9:11 [MystiX__]
Problém s jedním riffem - Kategorie Technika
Hraju druhej rok klasiku ( a asi už dlouho nebudu :))a nedávno jsem koupil elektriku. Chtěl bych se zeptat, jak mám zahrát riff, kterej je v intru písničky The Jack od ACDC ale i v hodně písničkách třeba od Status Quo. Jde mi o to, jestli se hraje jen na 2 strunách, protože na to bych musel mít prsty v úhlu skoro 180 stupňů. Předem dík.

Seznam příspěvků:

[0..27 / 27] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
26.5.2003 16:06 [Brouk]
Re:
To je základní rock'n'rollovej riff. Není na tom nic těžkýho, to se za chvíli naučíš. Tabulaturu tě tady nenamaluju, tak to zkusím vysvětlit. V Ečku: Můžeš hrát jenom na strunách E a A. Ečko prázdný, na A střídavě druhej pražec(H) a čtvrtej (Cis). V Ačku to samé, ale o strunu níž. U toho Jacka se ještě hraje postup 2,4,5,4 pražce. Těžko se to popisuje, ale mrkni se třeba na http://www.olga.pl/main/a/ac_dc/the_jack.tab, tam máš tabulaturu.
26.5.2003 16:28 [MystiX__]
Re:
Já to právě s prázdnym Ečkem nebo Ačkem zahraju. Ale chtěl bych se zeptat, jak se to zahraje třeba v jiný poloze, kde budu muset dohmatávat na obě struny. Protože na to se ty prsty musej tak strašně roztáhnout, že to většinou nezahraju. Asi to chce ty prsty hodně cvičit, co ... :)
27.5.2003 8:56 [klaun2]
Re: Mystix_________________________________
Nebo si přelaď kytaru do "open G" - tam budeš hrát jenom 0,2,3 a navíc můžeš mlátit do všech strun ...
27.5.2003 9:54 [Sandon]
Re: MyStick
Jestli hrajes klasiku, tak musis byt na takovy roztahovaky zvyklej, ne? :o)))) zahrat se to da, chce si to OPATRNE zvykat...ty ruce se pak podvoli k takovym natahovackam...hlavne prestan hrat okamzite, jak te neco zacna bolet - uvolni si ruku a opatrne pokarcuj...
22.6.2003 19:15 [MystiX__]
Re:
Díky za pomoc, snad se ty ruce poddaj. Chtěl bych se zeptat, jak se hrát současně dva tóny na strunách, který spolu nesouseděj ( myslím třeba na A a g ). Zrovna mě nenapadá žádnej příklad... Eště mám problém s tím, že když se přesouvam z pozice do pozice třeba při dvojhmatech, tak je to šoupání slyšet. Mám ty prsty zvedat nebo ne? Třeba při rychlejch pasážích si to nedokážu představit. Konečně mam i kombo a tam se ty chyby zviditelněj, ale nevím, co s nima :)
23.6.2003 13:55 [dafe]
Re: Mystiks s podtrzitkama
hrani na nesousedicich strunach - bud bez trsatka palcem a dalsim prstem, jak si zvykly z klasiky - ale to asi nechces, ze? A nebo taky ze tu prostredni strunu zatlumis, v tomto pripade hmatnikovou rukou - napriklad ukazovackem mackas A strunu, mas ho sikmo, jako napul do barre, takze se ti opira o strunu D a tlumi ju, dalsim prstem mackas G strunu. Trsatkem hrajes pres vsecky tri naraz, ale prostredni nezni. Cistota hrani se ti bude casem pomalinku zlepsovat - bohuzel me treba dost pomalinku, furt tam mam ruzne nepatricne zvuky navic.
Soupani - taky ne moc jednoduchy problem myslim, obcas to byva slyset i ve studiovych nahravkach, moc nevim co s tim, bud zvednout prsty jak rikas (ale ne moc, jen kousilinek nad) mozna zkusit pritlumit pravou rukou pri prechodu, pokud ty tony nehces vazat - tady ale dost placam, nezkousel jsem to, tak me kdyztak opravte. S tema rychlejsima pasazema - snazim se aby tam bylo co nejmin prechodu, nebo aby prechody vysly tam, kde je trosku casu. A navic rychle hrat jeste neumim, takze sem v pohode :-)
S tou slysitelnosti chyb u komba - hodne pomaha tlumeni, cili furt se snazit mit zatlumene struny na ktere prave nehraju, taky poloha trsatkove ruky - ja se ted snazim to drzet jak rika H. Valasek ve sve knizecce "Solova hra na kytaru", tedy hrana dlane pod palcem se vetsinou lehce opira o tluste E,A, malicek visi dolu a dotyka se tela kytary pod strunama (pod jako bliz k zemi). Tak mas tu ruku docela fixovanou, nedela zbytecne pohyby a prechod na tlumeni je snadny a maly pohyb. Tohle plati myslim pro solovou hru, jakmile rezes akordy pres hodne strun tak ta fixace je asi blbost...
27.6.2003 22:13 [Jirka Guitar]
Re:
Přesně tyhle problémy jsem měl při odchodu z hudebky. Klasika se hraje poctivě a bIgbít se šidí.
Ale šidí SE poctivě, v tom to je. TlUmení, skluzy, změny prstokladu. Vlastně vyjímka na vyjímku.

A VO VO VO TOM TO JE.
2.7.2003 13:59 [Sandon]
Re:
ja se teda snazim bigbit nesidit... ale mozna sem jeden z mala ;o)))))
3.7.2003 10:02 [klaun2]
Re: Jirka
Myslím, že se to nedá srovnávat - "klasická" kytara a elektrická kytara jsou dva rozdílné nástroje a s tím souvisí i technika hry
3.7.2003 10:29 [Sandon]
Re: klaun
ale sizeni/nesizeni je problem u obou :o)
3.7.2003 14:44 [metalistas]
Re: Sandon
Kdo nesidi s nama, sidi proti nam!!!:-))
4.7.2003 10:04 [klaun2]
Re: Sandon
sizeni/nesizeni = ne^-1
4.7.2003 11:25 [Sandon]
Re:
ty tvoje pseudomatfyzacky forky :o)
4.7.2003 14:36 [Kamzi]
Re: klaun2
;0))))
4.7.2003 16:45 [holkoun]
Re: klaun
:-D ty si vul:-))
19.10.2003 17:39 [MystiX__]
Re:
Tak mám další z mnoha problémů. Jak blízko mám mít ruku od kobyly, když chci zahrát ňáký rychlejší tóny za sebou? Já pořád nemůžu přijít na to, kam tu ruku dát, aby mi struny (desítky) tolik neuhejbaly před trsátkem, ale zároveň abych něco mohl tlumit pravačkou. Pořád se mi totiž zdá, že ty struny moc uhejbaj, ale nevím, jestli je to normální a jestli nemám hrát blíž u kobyly a jak.
20.10.2003 19:20 [batty]
Re: MystiX
Nauc se to vsude, bude se ti to hodit az se zacnes hnat za TONEm
21.10.2003 8:06 [hunter]
Re: Mystix
Jestli ti struny moc uhybaji, a ty mas pocit ze te to brzdi, tak jedna z pricin muze byt prilis velky ponor trsatka. Myslim, ze to co rika Batty je pravda, nauc se to vsude. Principielne ale myslim ze obecne se hraje spis blize krku.
21.10.2003 9:13 [Reno]
Re: Mystix
Ja myslim ze to bude v tom ponoru, jak uz rek hunter. Ja treba ve vetsine pripadu hraju mezi singlem a neck hambacem a malickem se opiram o telo kytary kvuli stabilite a taky kvuli tomu ponoru........musis zkouset tak dlouho az to pude..
1.11.2003 17:01 [fero]
Re:
Struny které spolu nesousedí hraju asi takhle: Jednu strunu hraju trsátkem (trsátko držím mezi ukazováčkem a palcem) a souběžně hraju prostředníčkem nebo prsteníčkem (co je blíž)jakoukoli další strunu. Tímto spůsobem můžeš hrát i rozklady akordů.
2.11.2003 20:56 [majk]
Re: fero
ha, stiff upper lip?
4.11.2003 20:34 [fero]
Re: majk
Z tvého příspěvku usuzuju, že k hraní trsátkem a prstem (prsty) současně máš velký výhrady. Jak na to deš ty?
5.11.2003 10:57 [Brouk]
Re: majk
Já to hraju stejně jako fero. Dost věcí bez tohohle prostě zahrát nejde (aspoň si to myslím), hraje se tak běžně a když to člověk umí, kytara je o dost barevnější, páč můžeš hrát třeba basovej základ s vejškama dohromady. Hendrix, Vaughan, Rhoads, nemluvě o bluesovejch a jazzovejch kytaristech a možná i ten Angus, ale toho nemám zase tolik proštudovanýho.
5.11.2003 11:09 [Brouk]
Re:
A to tlumení prostřední struny, jak už je tady psáno výš (dafe) je taky běžně používaný, ale zní to zase drobet jinak. Prostě jak to vyhovuje a hlavně jak to v čem zní.
10.11.2003 21:08 [majk]
Re: feeero, brouuuk
ne, ja nejsem proti, ba naopak, jsem hodne moc pro. zrovna riff pisne stiff upper lip se hraje trsatkem na A strune a prstama zbytek.. tuhle techniku nam opravdu desne rad.. a taky ve Varech neznam nikoho, kdo by umel ten riff zahrat (mimo me), bohuzel je to to jediny co umim jako jedinej... divna veta:)
10.11.2003 21:09 [majk]
Re:
nam = mam
14.11.2003 21:57 [fero]
Re: majk
Nepochopil jsem, že "stiff upper lip" je kytarový riff. Omlouvám se, při mé chabé znalosti angličtiny jsem myslel, že mě nadáváš do pitomců.
[0..27 / 27] Strana:  1 | Všechny | Poslední