Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Souzvuk

23.11.2003 21:06 [paax]
Souzvuk - Kategorie Hudební teorie
Čau, 1.hele které tony zní dobře k jinému. Tedy abych to upřesnil, většinou se to používá v solech, kdy jedna kytara hraje solo a druhá hraje to samé, ale jinak to zní a zní to dobře. Určitě to není o oktávu výš. Tedy je to kvinta tonu nebo ještě nějaký jiný ton? Zkoušel jsem to, ale k tomu vásledku jsem došel jen částečně tou kvintou,jinak nic. 2.Potom vznikla menší rozepře u nás v bandě, kdy já tvrdím že na 2 okrávovém krku je 8 oktáv, tedy kolik oktáv je rozdíl mezi E na hrubé struně a e na 24 pražci. Nebo spíše chtěl bych to přirovnat třeba ke klávesám, kdy se uvádí třeba 5 oktáv atd. díka čau

Seznam příspěvků:

[0..23 / 23] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
24.11.2003 7:26 [Bailey]
Re: paax
Paušálne sa nedá povedať ktorý interval znie dobre. Použitý interval v sóle záleží na nálade skladby. Niekde sa dokonale hodí tercia (dosť často používajú metalisti), dobre znie aj kvarta, alebo tebou spomínaná kvinta, ďalej podľa situácie sexta, alebo septima - hovorím, hrozne záleží na situácii...
Čo sa týka oktávového rozsahu na krku gitary - od prázdneho E po 24 polohu na tenkom e sú to naozaj 4 oktávy.
24.11.2003 9:19 [Sandon]
Re: paax
samozrejme ze treba muzes zacit solo napr. tercii, pak prejit na chvili ke kvarte a skoncit u kvinty nebo sexty nebo oktavy...jak je libo. Ale musi to "sedet" do harmonie - pokud to nevis teoreticky tak to neva, s hudebnim sluchem to poznas ;-)
24.11.2003 20:46 [paax]
Re: All
Ok, díky. Jo sluchem to poznám, prostě to tam nesedí, i když se v sole dovolím i nějaký ten úlet, tak to pak jde zamaskovat, jako že to tam mělo být, ale jen mě zájímala právě ta teoretická verze, jako vzoreček. Tak se budu muset spolehnout na sluch a zkoušet co chci a jak chci aby to znělo. Díky a ahoj.
Takže 4 oktávy ? kruci prohrál jsem čestnou sázku, já se přel, že tam musí být 8 oktáv, možná na 48 pražcové kytaře. :-))
26.11.2003 9:27 [Sandon]
Re:
rekl bych ti, ze to nemusis delat sluchem, ze se to da odvodit treba z akordu - ale to bych ti lhal :o) Znam spousty pisnicek, kde treba urcity hlas ve vicehlase zpiva ton, ktery v danem akordu vubec neni. Takovy chutovky jako ze se zpiva ton C# a v akordu je ton D :o))))))
26.11.2003 13:41 [dafe]
Re: Sandon
A vetsinou takove mista zneji zajimave, zvlastne a nepodlehaji rychlemu oposlouchani. No to sem zase objevil ameriku :-)
26.11.2003 13:46 [dafe]
Re: ...
No ale nesmi se to prehnat, zrovna vcera jsem slysel o nejakem silenem kusu vazne hudby kde se pry zpival osmihlas a hlasy od sebe o pul tonu...to pak je jedno ze clovek ujede, bo se akorat trefi do jineho hlasu :-) To bych snad ani nechtel slyset.
26.11.2003 20:23 [fero]
Re:
Já tý otázce fakt vůbec nerozumím, jak jsi přišel na kvintu, proč né kvarta nebo atd. Prosím vysvětlit,děkuju.
27.11.2003 7:17 [Bailey]
Re: fero
Asi tá kvinta proste vyplinula zo sitácie - takto sa to neadá paušalizovať...
27.11.2003 15:12 [paax]
Re: fero
Viz výše, vše jsem popsal v dotazu a více ti zkrátka vysvětlit nedokážu, bo to sám nechápu :-)).
28.11.2003 21:29 [gecko]
Re:
ještě trochu k souzvuku a solovani...vim že je to všechno o sluchu a improvizaci etc. ale dlouho mě trápí toto:

dramatická pausa
Hodně učebnic, knih a všeho uvádí že třeba pod XM7 akord se hodí hrát mod lydický, ionský a když si ty mody vybavim je to logický maj 1,M3,5,M7, vim že každej mod bude znít jinak a že je to jen otázka toho co chci pouřít...OK Ale pokud vezmeme v úvahu naší garážní hudbu něco jako 7,9, add9, nebo snad 13 sme snad nikdy nepoužili, takže pokud mám písničku složenou na 3 akordy, X5, a chci udělat nevšední a zajímavý solo které ovšem nenaruší harmonii co teď?..můžu jak magor do omrzení šudlat jednu stupnici a bude to OK ale už mě to pěkně štve...prostě netušim jak podehrávat X5 akordy...protože těch stupnic přece musí bejt mraky! ještě tak sem schopen sklouznout k harmonickejm stupnicím a dát tomu takovej ten "egyptskej" feeling:) ale to se přece taky nedá používat pořád..jenže tohle mi prostě okamřitě přijde na mozek..řek bych že sem si to už vypěstoval jako návyk a rád bychg si rozšířil obzor a další jiný návyky abych si moh líp vybírat...takže co podehrávat pod X5 akordy? k jaký stupnici to stočit aby to znělo zajímavě? a proč mám v pokoji přes den takovou zimu že nejde hrát na kytaru?:))
1.12.2003 7:24 [Bailey]
Re: gecko
U X5 akordov neni jednoznačne dané, či je dur/moll, tak skús experimentovať s týmto. Stupnicu využívaj iba ako záchytný bod, viac sa zameriavaj na dve melódie, ktoré by mohli prelínať ten istý sled akordov a pritom každá zmení charakter, ale nie radikálne - to chce trénovať velmi dlho...
1.12.2003 13:43 [gecko]
Re:
bailey: Ok to stim moll/dur chápu ale nejsem si jistej jestli sem pochopil ty dve melodie..přibliž plís
2.12.2003 7:06 [Bailey]
Re: gecko
Skús jednu melúdiu v moll a druhú - tú istú, ale v dur - to oživý sólovú pasáž pasáž. Druhá možnosť je, že na tú istú melódiu použiješ dva rozne doprovody - to mám takisto vyskúšané, ale chce to fakt pohrať si s tým...
2.12.2003 7:09 [Bailey]
Re: gecko
Ešte je dobré použiť melódiu s modifikáciami, napríklad jedenkrát zahráš povodnú melodiu, druhýkrát ju už zmeníš v detailoch, tak aby bola iná, ale aby základ zostal nezmenený :o))) neviem ti to lepšie vysvetliŤ
2.12.2003 14:39 [gecko]
Re:
roger over rozumím!
takže mi zůstává jedinej problém a to vymyslet tu melodii:))) pojď si pro mě Můzo!!!!!!
30.3.2004 20:54 [sir.destruktor]
Re: paax
už jsem to vlastně jednou psal, v nějakým threadu nahoře...
Na kytaře s 24.pražci jsou JEN 4 Oktávy... méně než na klavíru...
Protože 5.pražec na nejhlubším E se rovná 0.pražci na struně A jak tónem tak i oktávou atp. k vyšším strunám...
30.3.2004 20:56 [sir.destruktor]
Re:
no už to vlastně Bailey taky napsal...nevšim sem si.. :-))
ale opakování je matka moudrosti
30.3.2004 23:46 [montezuma]
Re: fero
Trochu neaktualne, ale neda mi to: o tej tercii pri dvojhlase v solach u metalistov som pocul. No a ta kvinta, to bola prva vec co ma napadla, ked som xel nejaku skladbu ozivit solom. Totiz powerchordy su tvorene zakladnym tonom plus kvintou (preto aj ich zorec 15, alebo x5), takze, ked nexes len kopirovat v sole zakladny ton akordu, kvinta sa vzdy hodi. A teda ani pri dvojhlase nic nepokazis.
2.4.2004 14:37 [sir.destruktor]
Re: paax
:-) Na 48 pražcovém krku těch oktáv taky není 8, jen 6
jo,..my perfekcionisti máme těžký život..
6.4.2004 10:40 [MAJ]
Re:
Zdravim. To Sandon: Cis v akordu D-dur neni zadny problem. Jedna se pak o D-maj7. Obecne, maj-7 jsou nadherne, lahodne akordy, takze neni problem! mimochodem, i to je jeden z duvodu, proc mam umelecke jmeno MAJ...:-) Mam naopak jeden tip, ktery nezni skoro nikdy pekne. Jedna se o triton. S tim uz se musi umet trochu pracovat, aby znel dobre, ale take se to da. Jeden cas jsem se mu hodne venoval a vim uz, jak na to. Ale priznavam, ze predtim jsem se tritonu priserne bal a vyhybal jsem se mu, jak jen to slo. Ted ho vyhledavam. :-) S pranim uspechu, MAJ
6.4.2004 20:23 [pHell]
Re:
ha ha ha tal sem se po dlouhe dobe zasmal :-))))))))
6.4.2004 23:48 [klaun2]
Re: MIN
tritonus = diabolus in musica! Apage satanas! :-)
7.4.2004 9:42 [MAJ]
Re:
Jsem rad, ze jsem poavil. Skoda, ze nevim, cim...
[0..23 / 23] Strana:  1 | Všechny | Poslední