Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Ibanez PGM 30 WH - co na ni říkate?

26.3.2004 10:44 [Jerry]
Ibanez PGM 30 WH - co na ni říkate? - Kategorie Nástroje > Kytary > Konkrétní modely
Dost se mi zamlouvá a je za hodně dobré peníze, hrál jste na ní někdo nebo nevíte kde jí v Praze mají?
Koukal jsem že je ještě PGM 301 ale tu jsem neviděl vůbec prodávat :(

Seznam příspěvků:

[63..112 / 112] Strana:  1  2  3 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
1.4.2004 17:43 [strunal]
Re:
Kdyz je kytara povedena ,tak asi docela zni i kdyz je z lipy. Nekdo treba rekne ze i ty drahy ibanezy jsou z lipy ale o tom jsem zase slysel,nevim co je na tom pravdy ,na zemepisu jsem casto chybel :-)),ale ze ibanez zacal tenkrat delat z lipy ,protoze japonci nemaj moc surovin a vsechno museli dovazet a kupovali prave lipu ktera neni draha. Jenze v 70letech byl Ibanez cenove uplne jinde nez je dneska ale ta lipa uz jim nejak zustala. Ty RG neznej spatne ale za lipovou JEMku bych 2500EUR urcite nedal.
1.4.2004 18:06 [George JV]
Re:
Ach jo... Chlapi... S vama je to tezke. Lipa ma svuj zvukovy charakter, stejne jako kazdy jiny material., ktery se pouziva pro stavbu kytar. Pouziva se pro zvuk, ne proto, ze je to nejake nizkojakostni a levne drevo, urcene pro vyrobu levnych kytar...
1.4.2004 18:45 [strunal]
Re:
A super to hori,kdyz prijedu domu a mam vypnuty topeni a vymrzlej barak tak zatapim narychlo v krbu lipou nebo brizou a hned je teplo!!!Tak az nekoho nebude lipova kytara bavit tak se ozvete :-)))))
1.4.2004 19:58 [George JV]
Re: strunal
Z ceho je vubec ta tvoje Ibanez custom?
1.4.2004 20:21 [batty]
Re: George JV
Nemas pravdu. Lipa i Olse se zacali pouzivat prave pro svou cenu a dostupnost. Zvukove odpad. Kdyz ale skoro 50 let slysis ze vsech smeru olsove straty, tak ti to prijde normalni:))
1.4.2004 20:34 [strunal]
Re: George JV
To je jiny kafe-Mahagon a Javor a ten krk hlavne ten je nejak z vice kusu hmatnik eben a je nejak vkladanej do toho javoru,jako ze to vypada jak vylozka ale je to vlastne drevo,a lilie z pravy perlete-ale to uz je jenom optika
1.4.2004 20:42 [strunal]
Re:
To drevo je hrozne znat,a s tim ze lipa schova ty chyby tak to bych taky docela potvrdil,nejlip to slysis u toho nahravani,kdyz neco nahravam s tou RG 570 tak kdyz hrajes proste rychlejsi solo tak ty tony proste mas pak pri poslechu problem to definovat co tam je vubec hrany.Na tom Cus.Sh. tam proste slysis kazdej ton uplne kristalove jasne,to se neda vubec srovnat to je fakt.
1.4.2004 20:48 [Lukas]
Re: batty
hlavne kdyz potrebujes nejaky syrovejsi zvuk, btw. z jakyho syra bude to tvoje tele? jaky jasan?
1.4.2004 21:06 [Bailey]
Re: all
No tááák chlapi!!! Predsa tu nechcete tvrdiť, že drevo schováva chyby - eště sú tu predsa snímače, ktoré ten zvuk menia v oveľa väčšom pomere ako drevo.
1.4.2004 21:07 [Bailey]
Re: strunal
Ty máš na tých ibanezkách rovnaké snímače, keď to takto porovnávaš?
1.4.2004 21:08 [George JV]
Re: strunal
No ja sjem se te ptal jen tak... protoze mahagonem taky dobre zatopis v krbu :o)))))
1.4.2004 21:51 [George JV]
Re:
Uz to nevydrzim. Lipa hraje... Mam asi tri dny Ernie Ball/Music Man JPM7 s piezzem a je z lipy ;o)
1.4.2004 22:30 [strunal]
Re: Bailey
Stejny snimace nemam na ty RG mam SD.JB a v tom customu ty originaly Dimarzia. Kdyz to reknes takhle,ze drevo schovava chyby tak to zni jak blbost ,to je fakt.Ale proste ty tony nejsou tak jasne slyset na ty 570 ,vic se to proste slejva nebo jak to mam rict.Ty mi rozumis ne?
Taky on malokterej kytarar ti rekne ze lipa je nejakej zazrak ale je to pomerne laciny a slusny drevo ale ne vic.
1.4.2004 23:04 [Lukas]
Re:
kazdy drevo ma nejaky charakter, ale lipa, co pouzivaj japonci bude urcite trochu odlisna, vubec treba amici pouzivaj svy americky druhy (cukrovej javor, bahenni jasan, am. olse, am. lipa, uz jenom kolik je druhu mahagonu a palisandru- dokonce i rozdilny botanicky druhy)
2.4.2004 4:42 [Bailey]
Re: strunal
Viem čo myslíš, ale za tú dobu čo hrám mi prešlo rukami dosť gitár, ale že by drevo ovlivňovalo charakter tónu tak, jaxte to tu popisovali tak to som si fakt nevšimol. Ale takisto možné, že som hluchý :o)
2.4.2004 9:24 [cerma]
Re: Bailey and all
to be taky zajimalo s tim drevem. Ja porad nejak intuitivne citim ze na zvuk ELEKTRICKE kytary musi mit prece rozhodujici vliv snimace a aparat. Resp. si myslim ze vytunena diamantka se snimaci Gibson nebo ja nevim SD musi hrat lepe nez Gibson se snimaci z Jolany :-) Nebo se mylim?
2.4.2004 10:09 [strunal]
Re: Bailey
Me uz taky proslo par kytar rukama a za tim co pisu si definitivne stojim. Ja nejsem zrovna ten typ ze bych hledal kazdou chybicku na kytare ale tohle slysis docela brutalne.
Co pise cerma tak to je hrozne spatny srovnavani ale myslim ze kdyby ty cesky snimace byli jenom trochu slusny ze z Gibsona by si vykouzlil vic. Ale takhle se to neda srovnavat jak to pises, to je nesmysl.Kdyz vezmu Gibsona a schvalne tam namontuju spatny snimace a vezmu spatnej aparat tak to je jasny ze to bude k h.. Ale v kazdym pripade bych radsi bral toho Gibsona i z levnejma snimacema :-)))
2.4.2004 11:50 [John Doom]
Re:
GJV: ty uz mas 7 strunku? .. a este petrucciho repliku? :-O ... slint :o)))
2.4.2004 14:20 [George JV]
Re: JD
Ja jsem nenapsal, ze repliku!
2.4.2004 15:37 [petr fremr]
Re:
Myslím že snímače velmi ovlivňují zvuk, ale co neovlivní je barva tónu vznikající v rezonanci dřeva a hlavně celkový sustain. Rezonance se přenáší zpět ne struny a pak záleží na snímačích, aby to dobře přenesly do aparátu. Celkově vzato záleží na každém díle řetězce. Pokud jsou dobré snímače a aparát , pak lépe vynikne krása zvuku samotného nástroje a můžeme mluvit o kvalitách jednotlivých materiálů. Pak je už znát kvalita tónu vznikajícím v lípě, mahagonu, jasanu nebo olši. Každé dřevo má svá specifika a každému asi vyhovuje něco jiného.
Tož chlapi hrábněme do strun..
2.4.2004 16:32 [John Doom]
Re: GJV
jo jasne .. ja to blbe napsal ... stavenou? to je jedno .. vypadat to bude furt dobre :o)))))
2.4.2004 16:52 [George JV]
Re: JD
E-e... Origos USA ;o)
2.4.2004 23:39 [montezuma]
Re: George JV
Ja som si to hned myslel, ale schvalne som cakal, ako rychlo na to niekdo zareaguje, a potom, ci sa znova nepochvalis :-) A co si spokojny? (ze sa pytam :-) Nexes niekde zverejnit foto?
3.4.2004 15:04 [George JV]
Re: montezuma, JD, all
Kdyz se podivate na datum prispevku, kde jsem psal, ze mam EBMM JPM7, tak je to psano 1.4.2004... Jen jsem si z vas chtel vystrelit na Aprila :o))) JD se chytl :o))) Sorry chlapi :o)))))))))))))) Ikdyz bych byl nesmirne rad, kdybych mel origos EBMM JPM7... Dneska... asi za hodinku jedu k Machovi a nechavam si stavet kopii. To uz je realita, zadny joke :o))
4.4.2004 8:19 [Lukas]
Re: petr fremr
myslim, ze jsi nejbliz pravde
4.4.2004 19:31 [batty]
Re: Lukas
Myslis treba to, jak se rezonance dreva prenasi zpet na struny? :))))
4.4.2004 19:39 [Lukas]
Re: batty
no krome tyhle vety :)
to, co treba jeste nikdo nenapsal, dle meho nazoru, ze z toho dreva na kytare nejvic "hraje" hmatnik
4.4.2004 21:07 [Bailey]
Re: strunal
Cerma to napísal presne tak, ako to je! Proste na tom istom aparáte bude lepšie hrať šitové drevo s dobrými snímačmi, ako dobré drevo s šitovými snímačmi. Uvedomte si konečne, že snímač je ten "filter", ktorý pošle do aparátu výsledok a nie drevo!!!
5.4.2004 3:07 [John Doom]
Re:
GJV: tak to si jedinny kdo me na aprila nachytal .. kamosce sem nesezral ze nepojede pres vikend net .. bo napsala ze nepojede od patku od 10 od rana az do nedele do pulnoci, coz jsou docela neprofesionalni casy :o)))
5.4.2004 6:08 [George JV]
Re: JD
Tak to jsem rad :o))))))))
5.4.2004 7:57 [petr fremr]
Re: batty
Možná jsem to měl s tou rezonancí vysvětlit, ale když kytara "hraje", je z dobrého materiálu tak to má vliv na celkový zvuk nástroje, který slyším z aparátu. A zvuk snímám ze strun, (tak se kvalita nástroje podle mého projeví zpětně do rezonance strun). Já mám Strata, a tam na zvuk mají vliv i pružiny v tremolu, tak asi to dřevo také.
5.4.2004 9:24 [z28]
to je otazka fyziky, uz jsem to tu popisoval
telo kytary funguje jako rezonator, tj. pohlcuje urcity frekvence/pasma. podle toho jaky frekvence pohlcuje tak tim ovlivnuje zvuk.
napr. mahagon pohlcuje hodne vejsek a mahagonovej nastroj je vzdycky "zahuhlanejsi" a vubec, mahagon je hodne "pohltivej", takze mahagonovy kytary kytary hrajou vzdycky potisejc a to drevo hodne vnucuje nastroji zvuk, at na to da clovek snimace jakykoliv, vzdycky to bude mit takovej ten "nasladlej sound"... napr. na mym godinovi, kterej je mahagon/mahagon s zihanym javorem navrchu, snimac Steve Special vubec u kobyly nehraje, je to uplne necitelny (nastesti hraje dobre u krku :o)
lipa napr. nepohlcuje prakticky vubec. zvuk ovlivnuje minimalne. ma delsi sustain a zvukove je neutralni. nikdy se z ni neda dostat zvuk mahagonu, vzdycky tam zustavaj takovy trochu neprijemny stredovejsky (ale to zalezi na kazdym uchu, nekomu to nevadi). zase diky tomu, ze to drevo prakticky "nehraje", je lipa vhodna na piezo
jak psal treba batty, nektery kytarari rikaj, ze lipovy telo s javorovym topem je "holy grail", vyuzije se toho, ze lipa ma siroky frekvencni spektrum a javor trochu potlaci neprijemny frekvence a ubere basy, ktery u lipy zapricinujou tak trochu slejvani tonu
nebo napr. celojavorovej nastroj hraje taky hodne specificky, taky jeden takovej mam, ma to malo basu, malo vejsek, zvuk je ale takovej "pruraznej"... javor hodne pohlcuje basy (opravdu hodne, i kdyz asi min nez olse) a ma prijemny vejsky (ne tak ostry)
"vytunena diamantka" bohuzel hrat nikdy slusne nebude, sam sem na jednu par roku hral... kdyz sem z ni nechal sundat lak a videl sem, jak je to telo nahodne pospojovany z ruznejch spaliku, pochopil sem, proc to nema zadnej sustain a proc to s jakejmakoliv snimacema hraje tak "hadrovite"
proste plati, ze spatny snimace na dobrym nastroji sou stejne k prdu jako dobry snimace na spatnym nastroji... a na kytarach ze dvou odlisnejch drev bude stejnej snimac hrat jinak, a nekdy i vyrazne jinak, zalezi na tom jaxe frekvencni pasma sectou... zkuste si dat treba klasickyho PAFa na lipovej nastroj a pochopite :o)
5.4.2004 18:19 [batty]
Re: z28
Souhlas. Jen mi neni jasny jak moc se podili na zvuku material krku(nemyslim hmatnik). Chapu, ze to mezi cim struna kmita je u kytary to nejdulezitejsi.Tedy: material amenu(+ konstrukce kobylky)->mat. tela(+ lubovka vs. masiv,...), krku, hmatniku, mat. prazcu(popr. orechu pri brnknuti prazdne stuny). Nevim jestli se na zvuku nejak podili hmota hlavice, ci je to jen povera. Snad jsem na neco nezopomel. Snimace pak uz jen snimaji:)) Pravda, ze ruzne, ale nic uz si neprimysli.
5.4.2004 18:42 [z28]
Re: batty
ad krk a hlavice: tezko rict, ryze teoreticky jde sice o jednu "kmitajici soustavu" a treba hlavice je hmotnostne a objemove vuci telu uplne zanedbatelna, ale to je teorie... tipoval bych ze vliv bude temer nulovej, ale kdovi, prece jen je to na zakonceni strun... krk vzhledem k dylce a objemu urcite hrat roli bude
5.4.2004 22:15 [Sandon]
Re:
opet nekonecna diskuse :o)))


akorat by me zajimalo, proc spousta lidi da na to, jak moc nahlas hraje nastroj "na sucho", kdyz tuhle podminku nejspis nejlip splnuje prave ta 'hrozna' lipa. A co sustain? Pousta lidi si zaklada na tom, jakej ma jeho kytara sustain...podle zeda by teda mahagon nebyl zrovna 'nejsustainovatejsi' a lipa zase teda asi docela jo, ne? :o)

6.4.2004 5:59 [George JV]
Re: Sandon
Ze by dalsi "lipovec"? :o))))))
6.4.2004 9:37 [z28]
Re: Sandon
jj, presne tak, lipa bude hrat vic nahlas nasucho a bude mit delsi sustain... budiz vsem utechou, ze ji v techhle dvou parametrech jeste prekonava preklizka a akrylat
6.4.2004 16:33 [cerma]
Re: z28 and all
Ja uz z toho dreva zblbnu: jaky je teda nazor na kombinaci telo: olse, krk: javor, hmatnik: palisandr. Da se podle vas na to hrat, nebo si mam jit koupit sekyrku a spekacky? Pouziva se tato kombinace v nejakych "lepsich" kytarach?
6.4.2004 16:45 [Bailey]
Re: cerma
Vyprdni sa na to, čo sa v akých gitarách používa a spoľahni sa na svoj vkus, čo sa páči tebe. Zvuk je veľmi subjektívna záležitosť, preto v tomto ohľade neuznávam žiadne obecne platné predpisy. Ak máš o zvuku gitari predstavu tak vyberaj podľa zvuku a nie podľa toho, či je telo mahagon, alebo olša. Samozrejmä ak vieš ako ktorý druh dreva ovlivňuje zvuk, taxi uľahčíš vyhľadávanie...
6.4.2004 18:21 [z28]
Re: cerma
jaxem uz rikal, principialne v podstate neni zadna kombinace drev spatna, a zvuk ve vysledku ovlivnuje jeste spousta dalsich faktoru (kvalita napojeni krku a tela, kvalita materialu a zpracovani kobyly atd. atd.) a koneckoncu u toho dreva zalezi hodne na jeho kvalite...
jde jenom o to, ze urcity dreva maj svoje specificky zvukovy vlastnosti a tech min vhodnejch je malo (ja bych osobne mezi ne zaradil asi jenom agathis)
jinak kombinace olse/javor/palisandr je typicka pro fender stratocaster, zvuk tenci a spis rincivej, kombinace vhodna pro singly
7.4.2004 12:08 [petr fremr]
Re: z28
Ono nakonec záleží na kusu- já mám zaplaťpánbůh dobrou kytaru s vyváženým zvukem (olše-javor-rosewood) ale teď jsem hrál u nás v hudebninách na US Strata a ten byl úplně hluchý. Asi jde také o to, jak se kytara povede vyrobit i když na materiálu záleží nejvíce.
7.4.2004 12:15 [George JV]
Re: petr fremr
Presne tak... Dokonce se obcas stane neco zazracneho a pak i korejska seriova kytara hraje :o)
7.4.2004 16:27 [z28]
Re: petr fremr
jj, presne tak, asi nejvic nici kytary spatny napojeni krku a tela a paradoxne to bejva horsi u levnejch setnecku
7.4.2004 16:28 [z28]
Re: George JV
ja bych rekl, ze par korejskejch vyrobcu se dostava na kvalitu japoncu... bohuzel se do lowendu misto nich natlacily cina, indonesie apod. a tam se zazraku clovek bohuzel nedocka
8.4.2004 11:15 [montezuma]
Re:
Ja by som povedal, ze dnes uz niektore korejky vyzeraju lepsie ako Japonky prip. USA modely, akurat s tym zvukom to nie je vzdy ono. Aj ked dnes nie je hambou mat koreu (aspon pre mna nie), problem je ten ze tu dobru koreu treba hladat, pri japonke to je o dost lahsie, aj ked aj tam sa najdu slabsie kusy. U nas je to nahovno v tom, ze ked uz chcem nejaku koreu, tak tazko budu mat v obchode z toho modelu viac ako 2 kusy, aj to ked xes skusat ten druhy, tak predavac na teba zazera, ze si vyberavy :-(. Mame este co dohanat bay sme si mohli skusat cez 10 kusov.
8.4.2004 15:32 [petr fremr]
Re: montezuma

Když získá člověk vztah k nástroji, těžko se s ním loučí. Ale je fakt, že kytary nižší cenové skupiny mají většinou singly s keramickými magnety ( alespoň já jsem je u mý Ibanezky měl a to byla Japonka, ale takový Fender Mexico je má také), takže člověk chtěj-nechtěj směřuje s
přibývajícími nároky k dražší kytaře, nebo alespoň k výměně snímačů. Chce to štěstí sehnat třeba z druhé ruky nějaký dobrý nástroj- já jsem na inzerát přes fender.cz koupil opravdu pěknýho, vyhranýho US Strata v dobrým stavu za třetinovou cenu k naprosté spokojenosti. Měl jsem docela štěstí. Prý jsem také dobré Straty od pana Jurkoviče. Teď jsem zrovna dostal mail, že ho nějaký člověk prodává za 17900Kč.
9.4.2004 7:41 [petr fremr]
Re:
Pardon, toho Strata jsem koupil levněji o třetinu, ne za třetinovou cenu, jak jsem omylem napsal...
9.4.2004 10:48 [George JV]
Re: petr fremr
Jsem si rikal, ze by to byl paradni kup :o) No jeste ze jsi nenapsal, ze jsis koupil tretinu Strata :o))))
9.4.2004 11:32 [pribor]
Re:
hele mate nekdo telo kytary z topolu? je z toho muj mex. strat a hraje to docela dobre.
9.4.2004 13:07 [montezuma]
Re: petr fremr
No ja mam tiez koreu (Ibaneza) a som s nou velmi spokojny, akurat tie snimace. Nie su vobec zle ale SD su lepsie :-). A jedine co by som tam vymenil je ladiaca mechanika (a tie snimace, aj ked su dobre, pri krku je singel, radsej mam hb) a aj ta je perfektna, akurat gitara nema zamykacie tremolo, takze zamykatelna mechanika je zial nutnost. Sice ladenie drzi velmi dobre, ale po par divoch (az na prazce) uz musim doladovat. A ten moj vztah k tejto gitare je uz taky silny, ze sa trochu bojim, ze ked si kupim drahsi nastroj, ze bude lepsi a tento pojde bokom (nie prec, ale ako druhe husle). Asi som uz beznadejny :-))
[63..112 / 112] Strana:  1  2  3 | Všechny | Poslední