Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Čistota hry

27.10.2000 20:14 [Jan]
Čistota hry - Kategorie Technika
Poslední dobou dost poslouchám Petrucciho a jen obdivně zírám, s jakou čistotou hraje i ty nejpekelnější licky a arpeggia. Asi je fakt, že nejlepší je každý kytarista, když hraje v klidu doma. Někdy si říkám, jo fajn, tohle mi docela jde, ale když člověk přijde do studia, zjistí, že zase nic neumí a na nahrávce je výrazně slyšet každá chybička. Samozřejmě jsem měl možnost nahrávat jen ve velmi levném studiu s minimálními možnostmi čehokoli. Zajímá mě, do jaké míry se dá v profesionálních studiích upravovat třeba taková věc, jako ta čistota hry. Nebo jsou vážně všichni tak dobří?

Seznam příspěvků:

[13..62 / 62] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
23.11.2001 19:56 [z28]
Re: Sandon
ale taky si poslechni, na jaky zvuk hraje, ma dost vytazene zkresleni a hodne vysoko nastavene zavirani sumove brany, to odfiltruje spoustu zvuku, ktere "spini" ton ... coz ale samozrejme nic nemeni na tom, ze je to dost dobrej kytarista
23.11.2001 20:14 [Marty]
Re:
Nejcisti ton na ma John McLauglin, zvlast treba Shakti, kdyz hraje unisono s tou balalajkou:-)))))
23.11.2001 20:16 [Jan]
Re:
To Roman: Protože neznáš ani Satrianiho, ani Vaie, ani Petrucciho. To Marty: McLaughlin někdy hraje dost dobře, ale někdy taky jako prase (co se týká čistoty).
23.11.2001 23:23 [Bailey]
Re: roman
Bez duše??? Člověče dělej se sebou něco!!! bez duše je to, cos tady napsal...
24.11.2001 0:24 [roman]
Re: Bailey
já neříkám že je špatnej je výbornej ,ale ty ukázky to je trochu o ničem ne?
24.11.2001 0:25 [roman]
Re:
a nemůže vám tady furt jen každej přikyvovat ...mě se to prostě nelíbí tak to napíšu a ty si Baiely mysli o tom co chceš
24.11.2001 10:40 [mixer]
SOLA
Ja nevim jak vy vsichni, ale sebelepsi solo hrany jen samotny bez jakyhokoliv podkladu (basa, piano, kytara - proste bez nejakyho aspon minimalniho spodku) nezni ani zdaleka tak dobre. Ani zdaleka. Jen si to Romane - ty sola - poslechni v pisnicce (Home je dokonalost...) a uslysis, ze to je fakt super. Ze se ti to nelibi je kazdyho vec, ale me osobne se vic libi dva tony hrany na nejakej spodek (treba jeden akord) nez sto super tonu, ktery na sebe krasne navazuji a vytvari melodii, pokud jsou hrany jen jednou kytarou bez spodku (napr. kdyz doma cvicite). Snad chapete co tim myslim. Koneckoncu kdyz pak nekdo nekde hraje, tak prece nehraje jen jedna kytara (mluvim o solove hre). Nebo vy nekoho takovy znate, ze proste prijde na podium jen s elektrikou a hraje instrumentalne - sola - jen on bez jakyhokoli doprovodu??? Pokud jo, libi se vam to?
24.11.2001 10:45 [mixer]
Re:
Aby to nevyznelo, ze se me nelibi slozita, rychla netypicka sola - libi (stejne jako pomale veci), ale tohle jsem napsal na obranu Petrucciho, ktery to ma nahrane doma jen solo bez jakyhokoli doprovodu. Kdybys mu jen na kazdej takt (nebo tam, kde je nutny jiny akord) hodil jedno kilo pod tu vec co hraje nahore, tak by to teprve bylo NECO. Ale to snad kazdej vi... :-)
24.11.2001 15:57 [z28]
Re:
ja myslim, ze Petrucciho styl je vyraznej a osobitej, a takova ta trochu vyrazova "plochost" je jeho soucasti (proto taky pouziva zvuk, kterej ma spis bliz k syntaku nez kytare)... ja mam sice rad spis kytaristy s takovou tou "dirty" technikou, postavenou na ruznym proznivani tonu (a nemam rad ty sterilni typy, ktery mi zavanej spis nemocnici nez muzikou :o)), ale petrucci je fakt dobrej... pro me ne "nadclovek", ale je dobrej a osobitej
24.11.2001 20:12 [Marty]
Re: Jan
Nemyslel jsem zrovna Mahavishnu a nektery freejazzovy skripoty, ale JML dokaze schvalne necistoty kombinovat s brilantne cistou hrou. No a neznam lepsiho akustickyho kytaristu/Kam se zase za nim hrabe Meola se svym tlumenim, kdyz McLaughlin si hraje sam solo i doprovod/
26.11.2001 9:39 [holkoun]
Re: roman
no musis si uvedomit ze to je "vystrih" z kompozice... dt se nastrojove hodne doplnujou a jeden nastroj tam v podstate nic neznamena... funguje to jako celek ne jako onanie 5 hudebniku na vlastni nastroj... musis to chapat jako vytazeni kytary z nahravky a ne jako plnohodnotnou
26.11.2001 9:40 [holkoun]
Re:
ne jako plnohodnotnou nahravku...
26.11.2001 13:31 [Sandon]
Re: all
no tak to sem necekal, ze to takhle rozjedete. Jo a nema cenu se bavit, jestli ty sola jsou dobry nabo spatny, kdyz je to jen jedna stopa vytrzena z kontextu. Ja sem mel na zacatku na mysli to co Jan: "Cistota hry". To z28: oprav me, jestli se mejlim - noise gate zjednodusene napsano prece "umlci" jenom ty zvuky, ktery zni kdyz nehrajes zadny tony. Tudiz nemuze "vycistit" hru!!! Jo a sam sem byl prekvapenej, jak ty sola zni "nasucho" bez doprovodu! Totiz kdyz si poslechnete ty samy pasaze "s celou kapelou", je ten zvuk uplne jinej a takovej stavnatej, a vubec ne "bliz k syntaku! (to by musel hrat na EMG, he he :-)". V tom je ta zradnost...clovek si mysli, ze ma zvuk uplne perfektni, ale v nahravce s kapelou zni neprurazne ... a naopak. Me se vzdycky libil zvuk sola ve Fatal Tragedy a byl sem extremne prekvapenej, ze "na sucho" je takovej divnej, bzucivej a nestredovej...
26.11.2001 15:21 [z28]
Re: Sandon
kdyz nastavis sumovou branu hodne vysoko, ureze toho spousty, v extremnim pripade nepusti zadnej ton... s tim zaviranim na vysoky hladine je to starej trik, zmizi ti treba kvikani strun po motanejch strunach, slyset je jenom kdyz poradne zaberes trsatkem... zmizej i takovy ty ruzny dalsi "pazvuky".... schvalne si to vyzkousej... zni to opravdu mnohem cistejc, ale musis mit gain poradne vysroubovanej, abys mel dostatecne dlouhej ton (hodne se pouziva tahle kombinace s naplno vystavenym fuzzem)
26.11.2001 17:56 [Bailey]
Re: roman
Je to tak jak to popsal holkoun. To Sandon: to mně vždycky štvalo, že se doma snažíš udělat zvuk se sluchátkami naraženými na hlavě, pak s tím vítězoslavně dorazíš do zkušebny, zahrajete si spolu a tvůj "naprosto dokonalý" zvuk se strácí někde mezi kopákem a chinou:-) - nemluvě o nahrávce. Teď už když si upravuju doma zvuky, tak mám aspoň představu o tom, co tomu chybí...
26.11.2001 19:40 [Marty]
Re:
Jo s kapelou je to uplne neco jinyho, a neco uplne je to jinyho je to s jazzovou kapelou a uplne neco jinyho s rockovou. Mj noise gate je pro mne zbytecnost, protoze mne se u kytary libi i skripavy pazvuky/Hendrix, Blackmore, Page..../
27.11.2001 9:38 [Sandon]
Re: z28
a ja ti rikam, ze vysoko nastavenej threshold u noise gate ti akorat bude usekavat tony a bude to znit humusacky. Ale kdyz budes hrat jako prase, zahrajes ton a zaroven skrtnes o neco, cos nechtel a nebo ti prezni nejaka struna, ktera by vubec nemela znit (coz je ten nejvetsi problem...), tak to zadna sumova brana nikdy nevyresi, protoze ten pazvuk zni zaroven s tim tonem. Aspon sem nikde este nenarazil na tak inteligentni noise gate, kterej dokaze "umlcet" pazvuky a pritom "necha znit" uzitecny tony... mozna vylepsil Rocktron ten svuj Huš a dal ho do Prophesy :o)))))))))
27.11.2001 9:39 [Sandon]
Re:
a omlouvat Pterucciho supercistou hru Noise Gatem je dost ubohy :-)))))))))))))
27.11.2001 12:23 [z28]
Re: Sandon
no, ja tuhle metodu pouzival uz pred deseti lety a funguje (a mam ji odkoukanou)... jak jsem rikal, musis mit hodne vytazeny zkresleni, pak ti to tony neusekava (ale odfiltruje spoustu pazvuku), taxi to vyzkousej, normalne to funguje... jestli budes poslouchat pozorne, tak ten P. zvuk je presne ten typ, je slyset, jak se noisgejt otevira a zavira (jo, a taky musis brat poradne za trsatko, aby se ti otevirala dostatecne rychle, presne jako P.).... jinak si poradne precti, co jsem o P. psal vyse
28.11.2001 14:50 [roman]
Re:
já mám rád taky ty pazvuky a hlavně normální zvuk takovej živej no jako zastara Hendrix,Page...
28.11.2001 15:11 [Sandon]
Re: z28
ja to neberu. vim jak funguje noise gate a tohle je nesmysl. otevirani/zavirani noise gate se ridi silou signalu, kterej do nej leze...kdyz brnknu akord a vzapeti zaskrtam trsatkem o struny, bude to skrtani slyset, protoze ten akord porad zni... a az se ten akord zeslabi na urcitou mez, prestane to hrat a nebude ani akord ani noise. a navic, kdyz bys treba jen trosku zeslabil kytaru nebo prepnul na cistej zvuk, tak by ti prestala hrat. ja asi porad nechapu, jak to s tim "vycistenim" myslis....noisegate ti "vycisti" akorat to, co dela bordel, kdyz nehrajes, ale kdyz zni ton, tak to nic nevycisti.
28.11.2001 17:19 [z28]
Re: Sandon
tim vycistenim myslim to, ze pokud zrovna nehrajes vyraznej ton, tak vsechno mlci... tim, jak mas vykourenej gain a vytazenou gate, vetsiny sumlu jako vrzani strun, drobny zakviknuti jinyho tonu a podobne, to vsechno zni... zvuk je pak na poslech mnohem cistsi, nez kdyz se ti hrne vsechno skrz nizko nastavenou gate... rikam ti, at si to vyzkousis, me to jde naprosto v pohode (akorat ja tenhle "silent sound", jak tomu kytaristi rikaj, nemam rad, je to sice cisty, ale takovy trochu sterilni), ale je pravda, ze to pak zni mnohem cistejc, tony jsou oddeleny od sebe.... tim, jak odstranis prave ty ruzny sumly, ktery se ozyvaj pri kazdy normalni hre, udela to ten malej zazrak... tak si to proste vyzkousej, dyk je to jednoduchy!
28.11.2001 22:13 [Bailey]
Re: z28
No právě, že jsem si s tím hrál a tady je výsledek mého výzkumu: Vysoko nastavený noise gate dělá to jak napsal Sandon. Při hře akorát przní doznívání a usekává tón. Při rychlé hře to postrádá dynamyku a attack, tón leze jakoby se zpožděním a hráč má pocit, že se do toho málo opírá, ikdyž do toho pere co to jde. Na ukázce od Petrucciho je slyšet attack úplně přirozený. Závěr: Netvrdím, že moje zkušenost je objektivním měřítkem, je to konec konců jen moje zkušenost. Je taky docela možné, že můj mulťák neumí tak inteligentní noise gate, jako drahý mašiny(třeba prophesy). Já si myslím, že na čistotu hry je jen jeden efekt. Cvičit, cvičit, cvičit...
29.11.2001 11:24 [z28]
Re: Bailey
me to atak neprzni... doznivani je sice teoreticky kratsi, proto musi byt vysroubovany gain... no, az se nekdy potkame, tak mam udelany jeden patch, kterej zni hodne podobne jako v tech ukazkach... cviceni samozrejme pomuze, ale KAZDYMU se preci ve hre ozyvaji prave takovy ty ruzny pazvuky, ktery jsou dany prirozenym stavem veci, a kdyz tutez vec zahraje jeden kytarista na "normalni" zvuk a potom na ten "zadusenej", rozdil bude velkej.... jinak jestli sis vsiml, ztrata dynamiky je opravdu dusledek tohohle typu zvuku, je to slyset i v tech P. ukazkach (proto mam radej "natural" zvuk, normalne davam noise gate jenom tolik, kolik je nezbytne nutny)
29.11.2001 15:42 [Sandon]
Re: z28
ja to chapu, nejsem uplne blbej...prave proto, ze s noisegatem mam docela hodne zkusenosti, tak proto sem se ptal, jak to myslis... u rychle hry nema noise gate dost casu aby se najak smysluplne choval a u velikejch gainu (jichz jsme odpurci, ze ano) pak musis hrat porad naplno...jakmile uberes hlasitost nebo gain, ses v haji...
BTW: Petrucci pouziva(l) BOSS NS-2, kterej nejde ovladat pres MIDI (a menit Threshold podle Gainu a typu zvuku) ...ale je jeden z nejlepsich, co znam...co se tyce ukazek od P.: je to normalni, zadna ztrata dynamiky...u zkreslenyho (nemyslim nakrapnutyho) zvuku (skoro) zadnou dynamiku neudelas a pri takove rychlosti uz vubec ne, navic je to stopa ze studiove nahravky a urcite je to tezce prehnany pres limiter/compressor...tak co bys nechtel. To neni Satan-a to je PETRUCCI!!! :o))))))))
29.11.2001 23:01 [z28]
Re: Sandon
ale jeste ma dve spickovy noisgejty v eveintide a lexiconu...
30.11.2001 11:52 [Sandon]
Re:
ktery urcite pouziva :-))))))) noise gate nemuze bejt inteligentni... nepozna to sum od zvuku. Ted sem cetl review na G-Major... noise gate tam je prej uplne nah...o!!!
Kdyz hrajes tak to zavira a kdyz vazbis taxe to otvira :-)
30.11.2001 12:25 [z28]
Re: Sandon
G-Major je orezavatko... je to docela levny, ale holt je to tak, jak je.... Lexicon je o par trid vejs a udajne je v nem lepsi brana, nez Hush... o eventidach nemluve, pac to je neco, na co nikdy nebudu mit... mam pocti, ze takovy ty zakladni modely zacinaj na 3000 USD... ale UDAJNE to za ty penize stoji... jinak co se tyka inteligence, neni potreba, staci, kdyz se dostatecne rychle otevira a kdyz je stelovatelnej decay... nechci toho bosse podcenovat, ale mam pocit, ze to nebude ve studiovy kvalite... jak rikam, mam sejvnutej patch, kterej bych rekl se dost podoba tomu P. zvuku (chybej mi k nemu ale ty spravny ruce), mam nastavenej treshold na +6 dB, global offset na cca 15 dB a dlouhej decay, pouzivam Mega Drive kanal, gain na plno, zvednuty skoro cely spektrum, akorat odfiltrovany nejaky stredy... zni to ciste, ale ten zvuk je samozrejme prave takovej plochej bez dynamiky
1.12.2001 15:36 [z28]
Re: Sandon
ale jsem blb, pac hush nema decay, splet sem si to...
3.12.2001 11:46 [Sandon]
Re:
no ja prave vim, co mam - ten NS je prave v tom mym processoru. Rekl bych, ze to je jedna z nejlepsich sumovek, co znam. Chova se strasne prirozene. Ale extremni nastaveni delaji vzdycky bordel, to mi nevymluvis :-))))))))))))
16.10.2002 12:02 [Predator]
Čistota hry
závisí hodne aj od nastavenia zvuku a techniky. Ja napríklad najradšej hrajem rýchle behy a trilky systémom tapping a hammering. Prechod medzi tónmi je taký prirodzene legátovo hladký, nepočuť tam zvuk attacku trsátka a iné šumly vzniklé preznievaním pri prechodoch na inú strunu, znie to čisto, kompaktne a precízne, navyše sa to hraje čistejšie a ľahšie, človek sa tak nenadrie a je to efektné, dobre to vyzerá pre ľudí, čo pozerajú na kapelu. Samozrejme to vyznie len pri vyššom gaine... Poznal som maníka, čo ohuroval poslucháčov tým, ako rýchlo dokázal pri sólach mlátiť do strún (hral sa na Malmsteena), potom, keď sa počul na vlastnej nahrávke, si trhal vlasy, také to bolo nečisté, kostrbaté a plné šumlov. Na potlačenie šumlov je tiež dobré hrať na viac stredovom zvuku s mierne basovým spodkom, výšok treba menej. Dosiahne sa tým taký spevavejší, pevnejší tón... Len si stačí popočúvať zopár piesní od G. Moora či Santanu, prípadne pre tvrďasov aj Malmsteena či Petrucciho - nikde tam v skreslených zvukoch nie sú výšky, dojem ostrosti robia skôr vyššie stredy. A je to nahallované, čo tiež zvuk zjemní a urobí hladším.
16.10.2002 23:50 [Bailey]
Re: Predator
Tvoje názory sú mi podozrivo známe, ale neviem odkial. Nepoznáme sa náhodou??? Inak k tej technike rýchleho hrania - máš pravdu, hranie hammeringom je rýchlejšie a menej sa u toho človek nadrie. Skús to takto zahrať na čistom zvuku, ako to bude znieť? Prvý tón hlasno a ostatné potichu. Poctivé vybrnkávanie každého tónu má svoje čaro a paradoxne hrá takto väčšina ludí, ktorých si menoval. Tiež som kedysi hral iba hammeringom. Teraz sa učím poctivé brnkanie a poviem ti, že sa mi to viac páči - až tam vynikne krása zvuku, nepotrebuješ taký veľký gain, ktorý ti zastiera konkrétnosť tónov...
17.10.2002 8:39 [Predator]
Re: Bailey
Nejde len o rýchlosť, aj keď aj tá pekne ukáže v sólach. Menší gain = menší sustain = kratší tón = menej možností práce s tónom (ohýbanie prstami, páka). Menší gain = menšia možnosť urobiť feedback. Menší gain = obmedzenejšia práca s flažoletmi... Ináč nie som zástanca brutálnych rezavých zvukov, môj zvuk bol vždy viac spievajúci, posadený skôr v stredoch, ako cirkulárkový. Podarilo sa mi nájsť zvuk, ktorý mi sedí. Je to high gain overdrive (nie metalové, ale skôr klasické skreslenie, ale s nadupaným gainom porovnateľným s gainom MT-2), ktorý dosahujem kombináciou gitary s nadupaným humbuckerom a Marshalla 8040 + efekty, ktoré beriem z Boss ME-10 zapojeného do efektovej slučky. Keď sa to správne skonfiguruje, znie to SUPER!
17.10.2002 11:44 [Sandon]
Re: Predator
Ja se pridam k Baileymu - i hi-gainem je potreba setrit, ale ten high-gain dava tomu zvuku hezkou barvu. Ja sem zastancem pristupu "Pokud chces hrat legato - nauc se nejdriv vsechno poctive vyhravat"... A na vybaveni zase tak moc nezalezi - dobrej kytarista dokaze udelat dobrej ton i na horsim aparatu (samozrejme do urcite miry :o)))))
17.10.2002 13:34 [z28]
Re: Predator
pridavam se k Sandonovi... kdysi nejakej dobrej kytarista rekl: jo, pouzivam tuny gainu, ale vsechno, co hraju, cvicim na cistym zvuku... kdyz nezvladnete tapping, hammering a dalsi techniky brilatne na uplne cisty zvuk, nechte vysoky gain na pokoji s cvicte, dokud se nenaucite hrat
17.10.2002 16:28 [erixon]
Re: z28
treba Militky tvrdi presny opak.. veci jako hammering a tapping cvicit zasadne na gain a zvykat si hned od zacatku hrat bez sumlu.. na cistej zvuk to muzes mit ok ale to co se ti na clean neukazalo se na gainu projevi
17.10.2002 16:48 [z28]
Re: erixon
to ale vede k tomu, ze se ten hammering a tapping naucis hrat "odflaknute"... kdyz se naucis tyhle techniky na cistej zvuk a teprve pak pridas gain, zjistis, ze ti znej nadherne syte, artikulovane a presne... podivej se na Morseho, to je presne ten pripad... neco jinyho je vubec ucit se hrat na higain... to je kapitola sama pro sebe... kdyz treba tejden cvicim jenom na clean a pak to trochu orostuju taxe nestacim divit jak hraju prasacky... btw. z cviceni ham a tap na cistej zvuk docela kuewsky bolej ruce, ale vysledek stoji za to...
17.10.2002 17:02 [holkoun]
Re: erixon
a nebylo to v kontextu cviceni na suxo vs. gain?..... nicmene na druhou stranu si myslim ze ten bordel vic vynikne na hajgejnu nez na cistym zvuku.....
18.10.2002 10:22 [erixon]
Re: z28, holkoun
souhlasim s tim ze cviceni na cistym zvuku ti vylepsi artikulaci.. idealni je to asi kombinovat. rikal to kdyz ukazoval jak tapovat arpeggia.
ono vubec, co clovek to jiny pohled.. Militkej zastaval jeste nazor ze trso drzet zasadne kolmo ke strunam a uplne vyloucit pohyb prstu a vsechno hrat pohybem vychazejicim ze zapesti, tady nekde v diskuzi zase prevlada nazor kombinovat to i s prstama. takze jsem se dostal do faze ze se az tak nedrzim toho co rek tenhle nebo tamlecten a hraju jak me to nejlip sedi; tak me napada.. da se vubec u el. kytary prohlasit neco vylozene za zlovyk ?
18.10.2002 12:33 [z28]
Re: erixon
cviceni na cistym zvuku te hlavne nauci poradne struny priklepavat a odtahovat... ad zlozvyky: podle me ne, pokud si ze zlozvyku udelas vyhodu :o)) viz podivne krecovity, ale krasne znejici vibrata B.B. Kinga...
18.10.2002 12:34 [rgx]
Re: erixon
Dá. Jako zlozvyk vidím okusování ladicích kolíků.
18.10.2002 13:11 [Sandon]
Re: erixon
Ja bych souhlasil s tim Militkym (zapesti ne prsty, kolmo trso) a s tebou ohledne cviceni (cvicit bez aparatu, pak na higain - vychytat mouchy a zase bez aparatu atd atd...). Ono vazne nejde cvicit jen na sucho nebo jen pres higain. Vcera sem si tak ze srandy zkousel (na sucho) arppegiovou sekvenci ze zacatku The Glass Prison od Dream Theater a muzu rict, ze sem se nestacil divit, co vsechno u arpeggii ochcavam... :o)))))))))
18.10.2002 14:06 [z28]
Re: erixon
jinak k zapesti vs. prsty: kdyz se podivas treba Petruccimu na ruce, vidis takovej drobnej pohyb prstu, vetsinou pri prechodu ze struny na strunu... ono se bez toho spousta veci neda zahrat... ale i ja osobne sem obecne proti "tahani prstama", tj. takovymu tomu sirokymu pohybu, pri kterym se meni pruhyb ukazovacku, uz jenom pro to, ze si tim vymrsis na tom prsteniku kloub a pak neudrzis trsatko
18.10.2002 17:04 [erixon]
Re: sandon, z28
s tim trsem se snazim odstranovat postupne ty tahavy pohyby ukazovaku jak pise z28, v zasade se me to uz podarilo :-)..v ledascem ruka ziskala uplne jinou jistotu, to je bez debat. arpeggia jsou pro me od leta nova vec a zatim piluju mollovy akordy na trech vrchni strunach a priklepavam druhej obrat, schvalne to dneska prubnu na sucho co z toho vyleze.
petrucci.. mam dvdrip tusim live scenes from new york, slysel jsem to poprvy nekdy pred pul rokem a docela me to chytlo a zaroven me mrzi, ze jsem nevychytal koncert v praze.. to je uplne jina dimenze hry na kytaru pro me. jenze na ty nase zabavy co hrajem.. tam stejnak kazdyho zajima tak maximalne jestli tam poslat dalsiho ferneta :-) to jestli hrajes arpeggia sweep nebo tapingem jde tak nejak stranou potom :-)
18.10.2002 18:29 [jpl]
Re: z28
> podivne krecovity, ale krasne znejici vibrata B.B. Kinga...
Cože, křečovitý? Jeho squělé vibráta jsou založený právě na dokonalé uvolněnosti zejména zápěstí i předloktí. A vůbec, jeho celý projev je krásně uvolněný, mimo jiné to ho dělá tak velkým kytaristou. Proti BBK jsou všichni kytaristi křečovití.
18.10.2002 20:32 [z28]
Re: jpl
wole, tak se koukni na guitar.com do celebrity lessons a poradne si prohlidni instruktazni sekci "v cem je tajemstvi vaseho legendarniho vibrata"... narozdil od jinech kytaristu to hraje BBK takovyma nepravidelnyma zaskubama... vysledek je ovsem impozantni... vyklada tam celou story o tom, jak vzdycky obdivoval kytaristy, ktery umej hrat slajdem a jak on se to ucil napodobovat...
21.10.2002 12:48 [Sandon]
Re: erixon
arpeggia s tappingem sou dost masakr... myslis neco takovyhohle? (L=left hand, R=right hand)


....L..R.L.R..L.R..L.L.R..L.L.R..

(e)-12-7--------------------7-12-
(h)------8-12--------8-12-8------
(g)-----------9-12-9-------------


Pokud bys mel nejaky zajimavy cviceni (tohle sem tedka vysmolil jen jako priklad), tak bych se rad priucil...

21.10.2002 12:49 [Sandon]
Re:
(ehm, sorry za to L/R, zapomnel sem ze to nepise courierem)
22.10.2002 2:00 [jpl]
Re: z28
Ty wole, to je pjekné video . Díky za tip. Já jsem viděl "BaBy" Kinga i na normálních videích. To škubání je bohužel daný nízkou snímkovou frekvencí Media Playeru (a pod.). V reálu to je plynulé byť rychlé, přitom ještě moduluje jak rychlost tak intenzitu toho vibráta a ještě mezitím protahuje struny, takže mně ta jeho ruka spíš připomíná motýla kterej na hmatníku provádí sexuální tance. :o)

Jinak o tom uvolnění zápěstí a předloktí už B.B.King mluvil/psal víckrát.
22.10.2002 10:53 [erixon]
Re: sandon
jaj tak bez kejtry si nejsem jistej, ale vypada to ze to je ono.. klepnu (L)h7,(R)h12p12;(L)h8,(R)h12p12;(L)h9,(R)h12p12.. a pak zas nazpatky (L)h8,(R)h12p12 ...
ukazka : [: tuDIIdu tuDIIdu tuDIIdu tuDIIdu :] - intonuj Fmoll :-)
to cvicim v ruznych polohach a obmenuju rytmickou artikulaci - moc me to nejde.
[13..62 / 62] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední