Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: kombo do 10000 pro thrash

7.6.2004 15:30 [eReS]
kombo do 10000 pro thrash - Kategorie Nástroje > Zesilovače > Koupě zesilovače
Ahoj,
prosím o malou radu. Vím, že nejde jen o kombo, ale i o kytaru, snímače a hlavně o ruce :o) Do teď jsem s naší kapelou hrál na 100W Marshalla VS100. Problém byl v tom, že byl půjčený ... no a teď si konečně koupím kombo vlastní. Jenže zatím nevím jaké kombo, v cenové relaci tak plus mínus deset tisíc, by bylo asi tak nejlepší. Hrajeme thrash metal(snažíme se o to:o) Nejbližší větší prodejna, kde si je to možné vyzkoušet je asi v Praze (jsem z Kolína) - mám dát jen na sluch jak se to líbí mě? S tím Marshallem jsem byl docela spokojený, ale někdo zase říká, že je to srágora, tak nevím ...
Dík

Seznam příspěvků:

[21..70 / 70] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
15.6.2004 7:44 [Predator]
Re: Lukas
Neviem, či aj cez PODa, ale zrejme áno ... ten Zoom sa správal tak, že bolo absolútne jedno, ako do stuny praštíš, furt to vydávalo ten samý zvuk. Nedalo sa dynamikou tón zmäkčiť ani pritvrdiť, vždy to znelo s rovnakou farbou zvuku. Samozrejme pre blbý nástroj je to plus, lebo jeho nedostatky ostanú utajené. Ale na druhej strane tam môžeš pichnúť špičkovú gitaru za sto papierov a bude znieť takmer úplne rovnako ako ten nehrateľný shit. Teda bez dynamiky, bez možnosti ovplyvniť tón technikou ...
15.6.2004 12:10 [George JV]
Re: Lukas
Jo... do jiste miry i pres PODa, ikdyz ten uz aspon dela slysitelne rozdily ve zvuku a jeho charakteru na zaklade pouzitych snimacu, ale proti lampe tam chybi to teplo a a ta lampova dynamika... cili bud to hraje, nebo to nehraje... nic mezi tim (mam na mysli zkreslene zvuky). Do studia nebo na domaci HDR, ci na cviceni doma nebo takrka kdekoliv, je to super vec, ale je to jenom a zase digital... Treba jednou, az inzenyri z LajnSix prijdou na to, ze lampa asi nicim nahradit nejde, tak PODa zvetsi a narvou tam aspon 5xECC83 a budou to ridit elektronicky, tak z toho treba neco kloudneho a opravdu univerzalniho vzejde ;o)
15.6.2004 13:40 [Bailey]
Re: all
Prevažná väčšina z vás tu ospevuje ten "teplý" lampový zvuk. Možte mi to vysvetliť, čo znaméná to "teplo" v gitarovom zvuku a ako ho poznám???
Ide mi hlavne o to, či to poznám podľa ucha, alebo podľa pohľadu do krabice, či tam tie lampy sú, alebo podľa ceny.
Narážam hlavne na lampové zvuky, ktoré svojou povahou nemajú žiadnu lampovú "hrejivosť" alebo to vami obľúbené "teplo", ale oplývajú neskrotnosťou a drzosťou (Vai, Bettencourt, alebo aj stará Metla, .....)
15.6.2004 14:09 [George JV]
Re: Bailey
Ja ti reknu, co pro me znamena, kdyz se rekne "teplo lampoveho zvuku". Vyplyva to z charakteristiky prubehu zkresleneho zvuku. Digitalni ma obdelnikovy prubeh, cili: _|-|_|-|_|-|_ zatimco lampa _/\_/\_/\_/\_ [doufam, ze to jde z tech grafickych symbolu pochopit ;o)))]. Ale kdybych to mel popsat slovy a dojmy, tak lampa ma takovy typicky "smooth", ktery jsem jeste u zadneho tranzistoru neslysel (respektive necitil). Dale lampy krasne reaguji na dynamiku hrani a silu uderu do strun, takze kooperace mezi hracem a vyslednym zvukem je vic, jak bych to rekl... "o pocitech (???)". Celkove je zvuk min "rezavy", tudiz je "teplejsi", hlavne v mene nakreslenych basech a silneji modulovanych stredech. :o)))) No,... doufam, ze jsem ti priblizil MOJE pocity, co znamena teplost zvuku u lampy... BTW: a to ani nemluvim o sustainu a nadherne reakci na zpetnou vazbu.
15.6.2004 14:12 [z28]
Re: George JV
digitalni zkresleni v podech a dalsich simulatorech v zadnym pripadku neni obdelnikovy
15.6.2004 15:30 [George JV]
Re: zet 7 krat 4
Ano... dulezita poznamka, na to jsem zapomel. Jenze POD a spol. jenom digitalne simuluji lampovou charakteristiku, coz neznamena, ze maji lampovou charakteristiku ;o)
15.6.2004 15:33 [George JV]
Re: Bailey
Jo a mimochodem Vai je podle me jeden z prikladu, ktery bych uvedl prave do kategorie "hrejiveho zvuku". (To jsou ale vyrazy co? :o)))) )
15.6.2004 15:51 [Predator]
Re: Bailey
Je to jednoduché, vysvetlím ti to na dvoch veciach. Po prvé - ak zapneš lead kanál, nastavíš si gain (ja ho dávam na 2/3), hladíš struny jemne a lezie z toho zvuk a´la Santana, hraješ razantnejšie a lezie z toho zvuk a´la Wylde. To všetko pri rovnakom gaine, keď len čisto úderom ovplyvňuješ farbu tónu a množstvo vyšších harmonických. Druhá vec je tá, že aj pri nižšom skreslení má tón dostatok sustainu - tranzistoráku keď uberieš gain, tak je sustain oveľa kratší, buď to hrá naplno alebo neťahá vôbec, nič medzi. Lampáč ten tón natiahne a plynule doznie do čistého, aj keď skreslenie pri doznení klesá, tá kompresia tam je stále. To doznenie je prirodzené a hladké, nie je taký prudký skok medzi prechodom zo skreslenia na čistý. A nakoľo skreslenie lámp obsahuje ďaleko viac vyšších harmonických nižších rádov a menej vyšších rádov, zvuk je čitateľný a prelieza cez kapelu aj pri veľkých skresleniach, na rozdiel od krabičiek MT-2 a podobných.
15.6.2004 16:24 [Bailey]
Re: all
Presne toto som čakal, že sa tu zasa začne písať teória, ako ten zvuk vzniká, a aký má priebeh, ale mňa zaujímalo to "teplo". Čiastočne sa k tej svojej definícii priblížil George, ale stejne neviem, čo konkrétne je to "teplo" vo zvuku lampáčov. Ja viem ako znejú lampáče v porovnaní s tranzistormi.
Tak teda budem konkrétnejší ja :o))))
Ide mi o zrovnanie dvoch lampových zvukov, trebárs z poslednej G3 - Vai vs Satch. Vai tam má neskutočnú pilu oproti Satchovi, ktorý má zrovna na tom DVD prijemný a "hrejivý/teplý" zvuk. Obaja hrajú na lampách. Prečo sa potom hovorí o Vaiovom zvuku, že je "teplý"?!? (zdravím Džórdža :o))
15.6.2004 16:25 [Bailey]
Re:
...že by bola teplá pila? :o)))
15.6.2004 16:46 [z28]
Re: Bailey
ja bych rekl, ze ten termin "teply/warm" se tyka ani ne tak toho, jestli je to pila nebo neni, ale toho charakteristickyho zabarveni, ktery je proste vzdycky jiny nez trandakovy, celkove nejde podle myho ani tak o barvu tonu, ale celkovy chovani tonu (reakce na dynamiku hry, "prirozena" komprimace tonu)
15.6.2004 16:59 [George JV]
Re: Bailey
Predator to napsal presne... Zatimco tranzistor pusobi mechanicky, tvrde a chladne, tak lampa naopak je vic jemnejsi... Co se tyce toho tveho konkretniho prikladu, tak to lze hodnotit jen z postu posluchace. Chtel bych vedet, jaky pocit ma pri hrani Satriani. Myslim, ze skvely, jinak by mu to tak nehralo ;o) Jako pila se to muze jevit, zase zalezi na nastaveni eq. a gainu. Treba dotoho micha nejaky digitalni signal... buh vi, jak to ma doopravdy zive, ale zvuk ma suprovy, zvlaste na studiovych deskach. Jo a myslim, ze hadat se, ze lampovy zvuk je teply je zbytecne, protoze je tomu tak... Dukaz: Zapni si flaskovy zesak, nechej ho tak aspon pul hodiny zapnuty a pak si sahni na koncove lampy. Popaleniny pak muzes hojit kozni masti... Z toho vyplyva, ze fyzicke teplo lamp asi dela teplejsi zvuk :o))))))))))))))))))))))))) Satriani ma na nich asi aktivni chlazeni ,tak proto ma mozna vetsi pilu :o)))))))))))))))))))
15.6.2004 18:11 [Bailey]
Re: z28, George JV
Ja som sa len zamyslel nad niektorými prirovnaniami gitarového zvuku (príklad, skákanie po trabante, hrkot smrtky, teplý, chemický, atď) a neako mi to proste nedalo, taxom si trochu rýpol. Možno by sme mohli tieto pojmy trošičku unifikovať, aby sme si vedeli vybaviť pri popise jak ten konkretny apec znie.
Stejne ale nechápem, prečo sa lampovému zvuku hovorí, že je teplejší, keď ja proste z niektorých lampových zvukov to teplo necítim!!!
15.6.2004 19:06 [George JV]
Re: Bailey
Tak vis jak... Neplati vsechno zcela zasadne a jednoznacne. Jestli chces hodne konkretni prirovnani, tak treba: I nekteri buzeranti jsou zenati a maji deti ;o)))
15.6.2004 19:57 [z28]
Re: Bailey
hele kua chlape, tak bacha, na moje skakani po trabante a padani kostlivce ze schodu mi nesahej, na to mam kopyrajt, jsou to totalne nejlepsi zvukovy charakterisky jaky svet zna!!!!!!!!!!!!!!
16.6.2004 7:34 [Bailey]
Re: z28, George
No dobre, nebudem v tom rýpať. Proste som sa snažil byť konkrétnejší a v nedelu ráno bola pred naším barákom búračka a hned som si predstavil, že by to eventuálne mohol byť aj gitarový zvuk!!!
Že je niekto buzerant, neznamená pre neho celibát :o)))
16.6.2004 7:48 [MOSquito]
Re: all and Zed
Mne dostala charakteristika, která se tu někde objevila: "tekoucí zvuk Mesin". To mi prosím vysvětlete.Myslím, že autorem byl Zed. Taky jakých Mesin se ta "tekutost" týká. Jestli je to o "rectu" nebo"Marku", nebo co vlastně.
Ten tekutej zvuk bych chtěl :-)
16.6.2004 8:21 [z28]
Re: MOSquito
"liquid tone" je termin, kterym se obecne oznacuje zvuk mesin, do zkresleni je pustenejch vic vejsek a basu, je tam vyssi stupen komprese
16.6.2004 11:21 [George JV]
Re: MOSquito
Abych pravdu rekl, tak vystizneji nejde zvuk Dual Rectifieru ani popsat. Je to presne vyjadreno - liquid.
16.6.2004 12:37 [MOSquito]
Re: George, z28
Ok, takže termín "Tekoucí zvuk" se týká Recta.
Ne Marků, Caliberů a dalších známých Mesin...
Ptám se proto, že RECTO má zapojením(do zkreslení víc vejsek a basu)mnohem blíž (je prakticky stejný)k jiným aparátům(SLO, 5150), než ke klasickejm Mesám, na kterých si udělali jméno(Mark).
Tekoucí zvuk=Recto. Ok, beru.
16.6.2004 13:52 [George JV]
Re: MOSquito
No... tak to bych netvrdil, ze zvukove je Recto podobne SLO a 5150... ma uplne jiny, zcela specificky zvuk. A 5150 na me pusobi takovym vic heavy soundem, nez SLO, ktere zni krasne jemne.
16.6.2004 14:13 [z28]
Re: MOSquito
ne e, liquid tone je obecna charakteristika zkresleni ala MB, proste popis charakteristiky zvuku oproti "rovnejm" zvukum ala marshall, takze to plati samo i pro marky
16.6.2004 14:21 [MOSquito]
Re:
Já taky neříkám, že je to zvukově stejné. Ale zapojení preampu, který má asi největší podíl na barvě zvuku, tedy v Lead modu(ULTRA u 5150, Red Modern u M/B a OverDrive u SLO) je úplně stejné. Ne podobné ale STEJNÉ.
Nemluvím o čistém zvuku, i přepínání kanálů má každý z těchto modelů řešené jinak.
Je mi jasný, že koncový stupeň ten zvuk hodí u každého typu trochu někam jinam, základní charakteristika ale musí být velice podobná, když je zapojení ÚPLNĚ stejné. Nebo ne?

ZAjímalo by mně jak by dopadl takový slepý test u těchhle tří typů, v LEAD modu...:)
16.6.2004 14:41 [MOSquito]
Re: z28
Aha:)
Já mám pocit, že zkreslení ala MB obecně je právě MARK.
= Obvod typu FENDER s přidaným 20db zesilovacím stupněm na vstupu, korekce typu fENDER za druhým stupněm, Za čtvrtým nebo pátým stupněm eventuelně grafický Eq.
Tak byly řešený všechny MESY až do devadesátejch let, kdy opajcovali Soldano SLO a začali dělat RECTO.


17.6.2004 10:07 [eReS]
Re:
Dva dny jsem tu nebyl a připravili jste docela zajímavý čtení. Díky všem. Už se těším až budu vybírat :o)
To Predator - na to, že se v rychlosti něco ztratí se moc nespoléhám (i když někdy se chyba vyskytne :o) Radši dřu jeden blbej riff celej den a pak je to perfektní - na tohle jsem asi moc velkej detailista.


Na zvukové efekty se také moc nekoukám - hraju na čistou a na hodně zkreslenou kytaru (maximálně tam dá zvukař do předku nějaký hall při sóle atd.) a ostatní mršítka jdou nějak mimo mě - chvíli jsem to zkoušel, ale moc mi to nesedlo - prostě co ruce nezahrají to není - holt thrash ...
17.6.2004 13:51 [batty]
Re: z28
Ja to teda chapu jen jako oznaceni lead u marku, ne zkresleni DR
17.6.2004 13:59 [z28]
Re: MOSquito, batty
nejspis se to tyka toho marku, ale DR mi prijde taky takovy liquidni...
17.6.2004 15:17 [Predator]
Re: eReS
Nie som tak ako ty zástancom zvukoprznítok ako flanger, octaver, chorus, exciter, tremolo a kadejakých iných modulácií signálu, ale v jednom ťa poopravím. Dozvuk musí byť! Aj tá najlepšie zahraná skladba je bez dozvuku znejúca tak nejak divne. Ľudské ucho je totiž na dozvuk naučené z prirodzených prostredí (izba, sál, odraz od steny paneláku, tunel, stanica ....), počíta s ním a ak ho nemá, pripadá mu to divné, umelé. Veď v koncertných sálach je dozvuk až 90% z signálu, ktorý poslucháč vníma. Takto na poslucháča ide priamy nasmerovaný suchý zvuk z aparátu, čo nepôsobí prirodzene. Preto nikdy nehraj bez dozvuku, ak sa ti páčia pekné a prirodzené zvuky! Nemusí to byť hall na 5-10 sekúnd, stačí trochu jemného reverbu či roomu, ale musí proste byť! Bez dozvuku znie aj dobrý gitarový zvuk "garážovo" a "neprofesionálne". Ale dáš mu malinko dozvuku a tón naberie na reálnosti. Reverb proste nie je efekt, reverb je nutnosť!
17.6.2004 15:26 [Predator]
Re: eReS
Ináč mali sme u nás v meste jedného maníka, Cigána, ktorý drvil Malmsteena a bol miestnou legendou. Drvil jeden rýchlobeh za druhým. Všetci sme z neho boli vysratí. Až kým sa nepokúsil nahrať demo. Potom sa to ukázalo - v jeho superrýchlobehoch bolo viac škrtov trsátka ako tónu, znelo to ako ttttttttééééééééééééétttttttttíííííííííííttttttt (foneticky som sa to snažil prepísať). Proste rýchlosť bola, aj vizuálne to vyzeralo "prďácky", ale presnosť nikde a tón ani nehovorím... A to podotýkam, že to demo nahrával na Zooma 505!!!! čo by to bolo, keby hral na lampy .... tie by ho pochovali úplne.
17.6.2004 16:07 [batty]
Re: reverb
Reverb neni nutnost.(tecka)
17.6.2004 16:20 [Predator]
Re: batty
Pravdaže nie, ak ti na pódiu nazvučí aparát zvukár a pridá reverb do P.A., tak ho v aparáte či racku mať nemusíš. Takisto keď nahrávaš bez neho v štúdiu, buď miesto neho použijú pre prirodzenejší zvuk jeden "ambientný" mikrofón alebo rovno do suchého signálu namiešajú reverb z nejakého fajnového procesoru.V oboch prípadoch však poslucháč počúva so signálom aj nejaký ten dozvuk (či už prirodzený alebo umelo vytvorený). Nahrávky bez akéhokoľvek reverbu (úplne suché, bez priestoru) sa prakticky nevyskytujú, ak neberiem do úvahy amatérske demosnímky. Takisto som ešte nevidel live P.A. bez nejakej dozvukovej jednotky. Ale keď sa zvučíš sám a hraješ v pretlmenom sále, klube alebo pod holým nebom, alebo hráš cez neznáme P.A. a nechceš si pokaziť zvuk nejakou divnou chemickou príchuťou z jeho reverbu otáznej kvality, doporučujem nejaký ten reverb (prípadne delay) mať a nechať zvukára brať iba signál z aparátu bez primiešania nejakej kraviny. Bez reverbu to znie divne, usekane, bez priestoru. Bodka.
18.6.2004 10:53 [nuclear]
Re:
george: a jak bys definoval "hrejivyho" kytaristu?:o)))
18.6.2004 10:57 [nuclear]
Re:
george: tak ja sundam chladic z koncovejch tranzistoru treba to taky bude mit teplejsi zvuk:DDDDDD
18.6.2004 11:08 [nuclear]
Re:
co si ja predstavuju pod lampovym zvukem:) ..to se neda ani moc definovat proste takovej prostorovej:o)) .. plynulejsi prechod mezi tonama, hrejivej zvuk - prijemny na poslech:) proste mezi lampou a tranzistorem to mas jako dyz tranzistor je eletrika na sucho a lampa je o dost drazsi spanelka na sucho:o)) a jinak nektery fet tranzistory (konkretne treba operacni zesilovac 386):) .. sem si postavil takovej malej plosnacek asi se 5 soucastkama a tim IO a pri mensim gainu to neskresluje ale ma to takovej hrejivej zvuk.. opravdu moc pekny (na singly .. na hb nevim..vintage noiseless uplne best;))) .. a dyz trosku vic hrabnu do strun tak to ma takovej ten nakraplej. jemne zkreslenej zvuk.. me se to dost libi ale to se musi slyset:) a i kdyz se to hodne zkresli tak to ma hrozne rychlou reakci na hru.. sebemensi chybicka je dost slyset:) .. me osobne se to dost libi:).. jeste si s tim vyhraju a bude to moc;) .. muzu poslat soundsample jestli najdu mikrofon ke kompu;)
18.6.2004 11:14 [mixer]
Predator
Hmm, tak to je pro mne docela novinka - ja teda pri doprovodu (kdyz neco nahravam) reverb nedavam, proste jedna kytara PAN doleva, druha kytara PAN doprava, 0 reverbu. Jo na sola - rozhodne delay ANO (priznam se, ze se mi s delayem hraje lepe...), staci cca 150-200ms. Docela jsem zvedav, jak se k nutnosti reverbu vyjadri zkusenejsi cast teto diskuze...
18.6.2004 11:42 [Predator]
Re: mixer
No tak v profi nahrávke je akákoľvek forma reverbu povinnosť - ešte aj tie staré nahrávky Zeppelinov a Hendrixa nahrávané "bez efektov" sú v skutočnosti nahrávané ambientne a mierne komprimované, t.j. miesto reverbu sa vlastne používal ambientný zvuk z miestnosti (obyčajne nebola zatlmená vôbec, alebo len slabo, a využívala sa jej akustika). To je aj dôvod, prečo Page nenahrával gitary z mikrofónu pri repráku, ale pár krokov od neho, resp. pri miešaní používal zvuk z oboch a nastavil sa ich správny pomer! Dnes toto používajú tiež niektorí umelci nahrávajúci vintage spôsobom, keď chcú dosiahnuť hutný a pritom prirodzene znejúci "starý" zvuk ako z čias 70. rokov ( napr. Lenny Kravitz a iní ...). Teda, povedané akustickou terminológiou, vlastne snímaš nie priame akustické pole zdroja, ale dozvukové pole miestnosti! V kombinácii s elektrónkovými mikrofónmi, pultami a magneťákmi to znelo super, lampová kompresia a saturácia pásu totiž tento "naturálny reverb" nahrávacej miestnosti zdôraznila a prifarbila a preto sú staré nahrávky hardrockových skupín zvukovo také neopakovateľné a nenahraditeľné digitálom. Ak však snímaš aparát výhradne priamo s mikrofónom pri skrini, bez ambientu ("moderný" spôsob zvučenia používaný od 80. rokov), je treba reverb pre prirodzený a hutný dojem do suchého zvuku pridať. Niekedy v preddigitálnej dobe sa to riešilo dozvukovými komorami, doskovými (plate) reverbami a podobne. Potom prišli lexicony a iné mašiny ... Každopádne na koncerte s naturálnym reverbom pochopiteľne rátať nemôžeš a úplne suchý zvuk aparátu neznie príliš prirodzene (ľudské ucho podvedome vníma ten signál ako neprirodzený, viď zákony psychoakustiky), tak je vždy lepšie trochu toho reverbu alebo roomu pridať. Veď koniec koncou niektoré programy na digitálnych dozvukových jednotkách (Room, Ambience) sa práve snažia viac či menej úspešne napodobniť práve ten zvuk nahrávaný ambientne v miestnosti.
18.6.2004 14:11 [George JV]
Re: Predator
Ja si myslim, ze co se ziveho hrani tyce, tak reverb neni nutny. Z meho hlediska bych ho ani nepouzil (myslim reverb, jakzto efekt michany do vysledneho zvuku z reproboxu). Kdyz hrajes na "suchy" zvuk a jsi snimany mikrofonem do PA, tak ten reverb se vzdycky vytvori prirozenou akustikou salu nebo prostredi. Na studiove nahravce... no... taky tezko rict, to zalezi na stylu a uchu, jak chces, aby to znelo, ale tady jsem pro pouziti alepson minimalniho reverbu pro dodani prostoru a sirokosti v nahravce. Delay? Bez tohoto efektu bych se asi neobesel (predevsim v riffech a bezich stavenych na delayi a v solech). Pokud s nim clovek umi pracovat a ma ho nastaveny tak, aby mu to nedelalo necitelny chaoticky bordel, tak je to vzdy plus.
18.6.2004 14:40 [Predator]
Re: George JV
Nie je nutný, ale .. napriek tomu si myslím, že pre dobrý zvuk tá štipka reverbu je potrebná. Určite ti ho zvukár trochu dáva, ako do všetkého, čo sa zvučí (bicie, spevy atď ... všetko okrem basy), len si myslíš, že sa vytvára "prirodzenou cestou. Suchý signál do veľkého P.A.-čka, to znie otrasne neprirodzene, usekane, keď ten signál počúvaš vonku. Viem to, lebo som už pár takto nazvučených koncertov počul. Najhoršie je vtedy, keď takto nazvučia open-air akciu, to je potom garážový amatérsky zvuk ako sa patrí, znie to ako mestský rozhlas zblízka (a to neplatí len pre gitaru, ale aj pre spevy a iné nástroje) ... a aj v sále sa ten dozvuk vytvorí v dostatočnom množstve, pokiaľ je prázdna. Akonáhle prídu ľudia, zmení sa to a ten dozvuk klesne o dosť hodne, preto zvukár (ak má uši) mierne zdvihne hall na pulte. Proste v suchom zvuku chýba dôležitá priestorová informácia (od malička vyrastáme s počúvaním zvuku s priestorovými informáciami), čo uši poslucháča mätie a vytvára nepríjemný pocit neprirodzenosti (chyba priestorovej informácie). Podobný efekt (chyba smerovej informácie) nastane, ak napríklad gitarista hraje vľavo a zvukár mu hodí pan doprava ... to, čo vidia oči, nesedí s tým, čo počujú uši, a preto to poslucháča mätie (platí to na veľkých scénach). Holt, čo počujú uši, sluchové centrum mozgu vyhodnocuje, a pokiaľ mu tam niečo nesedí, dá nám to najavo.
18.6.2004 14:50 [Predator]
Re: George JV
Je to totiž iné ako u klasických nástrojov. Tam zvuk z nástroja ide viacmenej všetkými smermi, rozptýli sa po sále a zleje sa do toho dozvuku, ale pri elektrických nástrojoch je ten zvuk smerovaný iba jedným smerom ako nejaký lúč (platí to tým viac, čím viac je ten zvuk do výšok, pri basoch to neplatí vôbec) a teda sa nerozptýli dostatočne a dozvuk sa nevytvorí v takej miere (táto vlastnosť potlačenia dozvuku miestnosti smerovým meničom sa naopak využíva pre ozvučenie ináč neozvučiteľných priestorov s veľmi silným dozvukom, ako vlakové stanice, kostoly a prednáškové siene). Všetky konvenčné reprobedne sú takto smerové, preto je treba pokles dozvuku niečím kompenzovať. Počul som však, že firma Bose systems vyrába špeciálny ozvučovací systém s radiálnym vyžarovaním, ktorý šíri zvuk všetkými smermi (menič vyzerá ako stĺp). Na rozdiel od P.A. má každý nástroj vlastný stĺp a vlny sa šíria podobne ako pri akustických nástrojov, teda aj dozvuk sa vytvorí podobne. Mrkni na ich web, je to zaujímavé. Úplne iná filozofia ozvučovania!
18.6.2004 14:52 [eReS]
Re:
No - ve zkušebně vržem bez reverbu - pokud někde hrajeme, tak zvukař reverb trochu dá - to jsem psal, že je v pořádku - hlavně když se hraje někde venku (nebo při nahrávání ve studiu) - tam by to znělo asi opravdu useknutě a nepřirozeně - pokud je to v sále, který má dobrou akustiku, tak tam ten reverb podle mě ani nemusí být potřeba. Tedy - podle mě a já zvukař nejsem :o) Vše co jsme zahráli jsem zatím slyšel jen ve zkušebně a z odposlechů.
18.6.2004 14:56 [eReS]
Re:
Ale když tak čtu Predátorův příspěvek, který sem dal těsně přede mnou, tak má asi pravdu ... takže moje domněnky asi nejsou správné ...
18.6.2004 15:01 [Predator]
Re: eReS
V skúšobni je to O.K. - tam obvykle býva problém opačný, teda moc veľa dozvuku. Veď to poznáš, holé steny a keď začne búchať bubeník, duní to jak v sude ... trochu pomáha hrubý koberec na dlážke a povešať na stenu nejaké deky. A v sále je to tak, že keď sa naplní, ľudia v ńom spoľahlivo fungujú ako tlmiaci materiál. A sály (napr. kulturáky) nemôžeš porovnávať s vysokými klenutými miestami ako kostoly či La Scala ... tam sa už s tým ráta a miestnosť má vďala vysokému a klenutému stropu dozvuk celkom slušný, aj keď je plná. Čo sa však o kulturáku povedať nedá, tam nie je klenba a strop nebýva obyčajne moc vysoký. Mimo skúšobne by som si bez reverbu vedel predstaviť tak akurát punkový koncert či nejaké alternatívne provizórne zvučené podujatie.
18.6.2004 18:52 [Lukas]
Re: reverb
reverb ano, to je stejny jako s delayem, kdyz nemas zpetnou vazbu na zvuk, tak jak muze clovek hrat? to je jako hrat cistej zvuk a zbytek jako zkresleni, kvakadlo a reverb si domejslet, jinak kazda room ma svuj prostor takze nastaveni je pochopitelne variabilni
20.6.2004 10:20 [montezuma]
Re: bailey
Niektore lampace veru nemaju hrejivy zvuk ale ked ruku vopchas dnu tak hreju vsetky :-))) BTW pre mna je definicia tepleho lampoveho zvuku song Brothers In Arms od Knopflera. A suhlasim, ze Vaiov sound sa obcas nepodoba na teply (skor on sam :-), ale to bude asi snimacmi a gainom, ze obcas to je taky bzucak, podobny trandakom alebo hybridom. Dobra ukazka je aj od Satrianiho Big Bad Moon, na sola ma dost chlpaty zvuk, ktory sa mi moc nepaci (asi prave tam pouzil Boss SD-1), znie tiez tranzistorovo (ale to bude tym bossom). Este ze nazivo ma super zvuk, aj ked viac sa mi pacil jeho ton ked hral na Marshall 6000 anniversary. S JSX ma chlpatejsi zvuk.
23.7.2004 8:57 [eReS]
Re:
No, tak píšu jak jsem slíbil - nakonec jsem za hubičku sehnal kombo Laney GC 120 W a ještě vyměnil snímače na kytaře. Hraje to dobře ...
23.7.2004 11:00 [eddie]
Re: predator
tak to ja poprvé, co slyšim, že by se do zkreslenýho zvuku měl přidávat reverb..mně se reverb líbí, ale výhradně na čistej zvuk..jakmile ho nasadíš na zkreslenej, maže se to a ztrácí to kontury a hutnost, nehledě na to, že se to bije s overall hallem, kterej ti na všechno většinou nasadí zvukař..většina zvukařů co já znám chtěj naprosto suchej a syrovej zvuk..
23.7.2004 13:56 [Predator]
Re: eddie
Jasné, že keď ti zvukár pridá hall do všetkého, ďalší už neni treba, to dá rozum. Ak nie a nemáš ho, holt suchý zvuk bez priestoru znie pre uši neprirodzene. Preto väčšina zvukárov, čo tomu rozumejú, ten reverb pridáva do všetkého. Problém je, keď je ten reverb nekvalitný alebo je zmiešaný pre väčšiu hutnosť s niečím iným (napríklad s chorusom, pre väčšiu hutnosť spevu). To je z toho mazanica ako sa patrí, nehovoriac o tom, že blbo znejúci chorus ti obvykle totálne prekope farbu gitary na syntetickú zmesku, v ktorej sa tie lampy totálne stratia a znie to ako Zoom za pár korún, aj keby si to hnal cez svoj Triaxis. Potom sa vyplatí mať reverb vlastný a zvukárovi povedať, nech sa na to vyserie a púšťa ti von len neefektovaný signál, že ty si ho naefektuješ práve toľko, koľko treba.
23.7.2004 15:44 [eddie]
Re: predator
jo, tak to je pravda a zní to dost logicky..
21.10.2004 19:52 [beran]
Re:
mam dotaz, ktery snad patri do tohoto threadu =)

sice jsem si uz vybral kombo jake chci (laney tfx), ale ted se nemuzu rozhodnout jestli 65 nebo 120 watu. nas bubenik rikal, ze ta petasedesatka by mela stacit, ale v prodejne to neslo poradne ohulit. cetl sem ruzny zkusenosti na webu a ve vysledku se stale nemuzu rozhodnout :) budu ho pouzivat doma na cviceni i ve zkusebne s kapelou, popr. na koncertech. tu stodvacitku sem nezkousel, ale mam strach jestli umi hrat i potichu. 65tka by v kapele mela byt slyset, ale nevim jestli to nebudu muset vohulit az na max....

co by jste zvolili vy?
22.10.2004 0:37 [z28]
Re: beran
vzhledem k tomu, ze to je tranzistor, sel bych radej do ty 120ky
[21..70 / 70] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední