Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Electro-Voice EVM 12L - minirecenze repráků

13.7.2004 14:32 [pavlucha]
Electro-Voice EVM 12L - minirecenze repráků - Kategorie Nástroje > Boxy a reproduktory
Zdravím, pánové, potažmo dámy (jestli se tu nějaká vyskytyje). Musím se s vámi podělit... :-) Náhoda zapracovala a povedlo se mi vcelku rozumně koupit dva dosti neopotřebované repra EVM 12L. Z28 již ví :-), pro méně zběhlé menší info: firma El.-Voice je asi před 2 lety přestala dělat, důvod nezná ani p. Zeman (Audio Zeman - distrib. EV a Dynacord u nás). Velmi často jimi osazovali bedny Mesa Boogie, Acoustics atd. Vzhledem k tomu, že mají výkon 200W, často jsou v kombech, v boxech 1 x 12" (M.Boogie Thiele), ale viděl jsem i bednu Acoustics 4 x 12" - umíte si představit 800W bednu? Peklo... :-) //////// Parametry: 12", výkon 200W RMS, 300W dlouhodobá zátěž, 600W krátkodobé špičky, citlivost 100 dB, rozsah 80 - 5000 Hz, 8 ohmů, litý ALu koš, váha 8,6 kg. //////// Nedávno jsem sem psal recenzi na repra Celest. Vint.30 a Peavey 1200 (5150). Takže jsem s nimi samozřejmě porovnával i tyhle EV. Na preampu jsem nechal stejný zvuk, který mi hraje dobře na V30 i Peaveye, ale při zapojení do EV se konal naprostý průs...švih. To jsem si drbal kebuli... :-))) EV mají frekv. průběh naprosto odlišný od všech kytar. repráků, na které jsem kdy hrál. Takže zatímco V30 a Peav. mají dost svých vlastních výšek a basů, EV měly jenom takové suché "telefonní" středy. Druhý aspekt je čistota. Je to asi dáno předimenzovaným výkonem, prostě nepomáhají zesilovači zkreslovat. Overdrive (gain), který mám nastavený pro druhé lepra, je pro EV ukrutně málo. Nevím, jestli by si kytarista s 900-kou maršálem zahrál, asi by mu dalo práci lepra vyšťavit. S Triaxisem to naštěstí řešit nemusím. Dal jsem equal. na nuly a po delší době pokusů a omylů se dostavil výborný (dle mého) výsledek. Pokud si EQ představíte graficky, mám nastavené prvně v životě "véčko" - vyšťavené basy a výšky, středy něco mezi, zbytek jich dodají lepra. Pak se EV vyloženě rozezpívaly a ožily - změna to byla skutečně výrazná a přiznávám, že se mi dost ulevilo. :-))) Také jsem konečně využil v preampu sekci hi-gain - s V30 a Peav. takřka nepoužitelnou. Mají opravdu tlak a nejpevnější basy, které jsem kdy slyšel. Zásadní vlastností je čistota. Asi souvisí s výkonem, ale prvně mám čisté zvuky opravdu čisté, ani při větším vytavení koncáku nejdou do crunche, všichni asi víte, co mám na mysli. Každopádně na pódiu (zatím 2 koncerty) jsem se perfektně slyšel, hodně prolézají celkovou kakofonií a to jsem obě kostky nechal stát na podlaze vedle sebe (zatím jsem je vždy stavěl na sebe). //////// Zatím nevím jak se EV budou chovat při nahrávání, ale na živé hraní se zdají super. Jiné lepra se oproti nim zdají trochu rozplizlé a méně čitelné. Doporučuju vyzkoušet, ale připravte se na výrazně osobitý sound. Po delším laškování s korekcemi jsem se toho "svého" zvuku dobral a teď jsem velice vééélmi spokojený. Aspoň zatím... :-) Kdybych v dohledné době změnil názor, tak dám vědět. :-) Pěkný den všem, Pavel.

Seznam příspěvků:

[65..114 / 114] Strana:  1  2  3 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
26.10.2009 16:01 [paax]
Re:
To je ale pravda Romane...
26.10.2009 16:36 [kremator]
Re: Jura The Riot
Měří a neměří - když chceš změřit příspěvek reproduktoru a basreflexu zvlášť, tak ano - viz třeba http://www.quarter-wave.com/Project02/ML_TQWT.pdf Je tam jak výpočet, tak reálné měření. Nutno samozřejmě měřit v dostatečně velkém prostoru. Kdo chce správně naladit basreflex, musí taky umět změřit jeho příspěvek. Referenční bod, který popisuješ je shodný s "dojmem v místnosti", jak jsem to psal já (tedy na ose, 1m od repráku - eventuelně jak napíše výrobce).

Dostatečně velká otevřená (dejme tomu 4x12 se sundaným deklem) a uzavřená bedna bude znít při blízkém snímání hodně podobně, o to více ve velké místnosti.
26.10.2009 19:59 [Sandon]
Re:
Pro zajimavost:
http://leteckaposta.cz/857732630

Je to home-made 1x12"
00:00-00:08 - zavreny zada
00:09-00:18 - uplne otevreny zada

Kazdej muze posoudit sam, jak moc velkej rozdil to je. Kdyz vemu v uvahu, jak hodne se to zmenilo v mistnosti (!!!), tak na te nahravce mi to prijde jako zanedbatelny...
26.10.2009 20:50 [kremator]
Re: Sandon
Tak jsem si říkal, jak je v té druhé půlce jasně slyšet, jak je ta bedna zavřená:) Přečtení legendy mě vyvedlo z omylu. Ale stejně se mi zdá, že tam je slyšet nějaký odraz. A proto mi druhá půlka přijde jako hezčí na ucho:)
26.10.2009 20:54 [Sandon]
Re:
Lisi se to akorat tema basama, ktery se pri michani nahravky stejne urezou ;-)
Odraz v prvni nebo druhe pulce?
26.10.2009 21:02 [kremator]
Re: Sandon
Právě se mi zdá, že spíš ve druhé. Má to takový jakoby tlustší zvuk. Basy stejně z notebooku neslyším:)
26.10.2009 21:15 [Sandon]
Re:
Jo taaaak. Z notebooku :-)
No ta prvni cast ma prave vic takovych tech huhlavych basu, jak treba zatlumis strunu tak se ozve takovy to "huuump"
26.10.2009 21:30 [kremator]
Re: Sandon
Ono i na sluchátkách je tam slyšet ten odraz nebo co to je. Jak jsem to tak rychle přepínal, tak už jsem stejně nevěděl, čí jsem, je to fakt dost podobné.
27.10.2009 11:54 [Kinx]
Re:
tak ten rozdil je fakt malej :) jakozto zvuk samotny kytary me bavi vic ten zavrenej, ale verim ze by se to v michacce hadalo s basou.
27.10.2009 13:14 [pavlucha]
Re: Sandon
Tak to je fakt zajímavý. Slyšet to je, ale fakt málo. Fmfmfm... (kroutím hlavou)
Dík za to.
27.10.2009 13:28 [pavlucha]
Re:
Když jsem ještě měl pět 1x12" boxů, tak jsem jednou zkusil ty boxy při nahrávání připojovat a vrstvit vedle a na sebe a přitom jsem pořád snímal jen ten jeden první těsně u repra. Zajímavé je, že se zvuk v mikráku začal chovat jako když se ten box nafukuje, nějak to začalo hrát a rezonovat všechno dohromady, ani se to nemuselo přímo dotýkat/stát na sobě. Bohužel wavy nemám, zkoušel jsem to jen na sluchátka a z lenosti to nenahrál (to jen Sandon a fbm jsou tak zodpovědní a všechno si nahrajou ;) ).
Pak jsem měl chvíli 4x12" ESH Greenback a bylo to samozřejmě ještě větší maso, zpětně +/- odhaduju, že to bylo asi jako všech 5 kostek najednou. :D
27.10.2009 13:36 [Sandon]
Re:
Je mozny, ze u 4x12" by to bylo poznat vic, jestli to ma nebo nema zada.
29.10.2009 11:54 [pavlucha]
Re:
Jj, je asi logické, že čím větší box, tím víc by bylo slyšet rozdíl open/closed.

Jinak k předchozí znovuobnovené diskusi musím poznamenat, že jsem prozatím opustil koncepci 1x12" kostek :), nicméně nezanevřel jsem na ni, spíš to byla shoda okolností, povedlo se mi vcelku výhodně koupit vertikální Mesu 2x12" a Riveru 4x12", tak jsem 4 jednorepr. kostky prodal, měl jsem krapek zbytečně přeboxováno. ;) Teď jezdím vrzat s 2x12" a jednou 1x12", ve kterých mám EVM a jsem s tím i nadále spokojený. ;) Pokud se chci na koncertech dobře slyšet aniž by aparát řval jako kráva, tak pořád ještě neznám lepší repráky než jsou EVM, asi je to tím jejich charakterem, který tak nesnáší fbm ;) - do Mesy jsem koupil dva nové http://www.electrovoice.com/products/410.html, hrajou mírně jinak než starší EVM, ale spíš je to věkem.
Bez mučení přiznávám, že Riveru mám na nahrávání a má v sobě Vint.30ky, protože na metalový higain jsou nejrozumější (jak píšete výše). Ale EVM na clean a crunch vůbec nejsou k zahození, jejich odsouzení Sandonem a fbm je trochu radikální. Případně se mi vyplatily i k nahrání nějakého sólka/vyhrávky, které se pak svým charakterem prosadí v mixu ve změti beglů z V30, aniž by se musel zvuk přehnaně equalizovat nebo přidávat jeho hlasitost.
A jak píše Kremator, i mně se líbí kombinace EVM+V30, nechce se mi věřit, že by zrovna v MB byli nějací blbci a jiným blbcům těch boxů tolik prodali, kdyby to bylo tak strašně na hnědku? ;)
29.10.2009 12:37 [fbm]
Re:
posledni dobou prodali? hmm ani bych nerekl. I Skoda MB kdysi byla strasne cool auto (kdyz nebylo nic jineho a jezdilo se 60 km/h) To ze nase vyjadreni sou expresivni, to by uz stare kozaky rozhodit nemelo. Kdyz to shrnu zcela v klidu a bez emoci, tak ano na nektere veci je to urcite supr sound (viz Santana) ale na metal je to nepouzitelne. (pro pavluchu neboj, zkouseli sme to, ale kdyz udelas hodne stredovy zvuk, tak je to pak strasne prazdne, proste celkova nahravka nehraje) Je klasicka zastarala "pravda" prenasena bez znalosti situace.... a ted trochu expresivneji ;)
- viz. musim mit 100W lampovych (ano driv to platilo a plati to porad pro CLEAN!!! kdy je potreba dostatecna rezerva aby to nekreslilo a bylo to slyset) pro zkresleni je to zcela zbytecne (kdyz nehrajes we wembley, woe) (overovano napr. srovnavacimi pokusy 50 vs 100 wattu)
- nebo nami velmi milovane crankovani koncaku - ano u starych zesilovacu, ktere nemaji dost zkresleni atd.... ale Dual recto crankuje jenom debil (nebo cesky UG metalista) atd atd atd, povesti, povery, nesmysly, hloupost, hluchota, libido&placebo..... welcome in guitar world :)
- no a EVM je presne to same, na moderni sound to pouziva snad jedine Zakk (a podle toho to taky vypada :), ale samozrejme nevylucuju moznost ze mi tu hodite meganahravku pres EVM ze ktere zacnu vylucovat (alias poseru se)... jenomze moje zkusenost (internacionalni) je ze na moje silna slova (vzdycky podlozena nejakym experimentem, testem, srovnanim nebo pokusem) dostanu odpoved jenom silnyma slovama (podlozenyma akorat nadavkama)
29.10.2009 13:30 [pavlucha]
Re: fbm
Ale já nepsal "poslední dobou"... MB dělali dříve takové ty zajímavé halfopen boxy, dole EVM/nahoře Cel., ty jsem myslel... pořád jsou docela rozšířené mezi lidmi, asi jich vyrobili dost.

Už jsem psal, že něco slušně nahrát asi zvládnete jen ty a Sandon... co se dá dělat... ;)) ...a ano, já sice jsem na srovnávací ukázky líný jako čuně, viz. pokusy s vrstvením 1x12", které jsem si dal jen v módu "panovník sobě si vždycky sám" na slechy ;), ale dospěl jsem při nahr. k tomu samému co vaše duo netopýrů, t.j. na metalhigain EVM ne a na ostatní zvuky klidně ano. Ber to jakože trochu koriguju názory pro náhodné jemnější čtenáře/diskutéry, kteří se stráášně leknou a utečou na jiný web, protože EVM vymyslel Satan. ;) Akorát to nemám podložené důkazy pro ostatní, takže jen plácám do vody. :)
29.10.2009 13:40 [Kinx]
Re: fbm
ja si treba nemyslim ze rozdil 50w/100w je zanedbatelny, docela jsem ho tam pri porovnani slysel a bylo to ve prospech 100w. podotykam ze konec necrankuju a slyset to bylo uz pri nizsi hlasitosti, 100w hlavy hraly jakoby vic do sirky. neni to samozrejme tak brutalni rozdil jako treba evm vs V30 ale slyset to je :)
29.10.2009 16:24 [pavlucha]
Re:
Jojojojojojo!!! Na to jsem čekal! :))))))))))
Takže k významu koncového trafa bych napsal asi tolik...
;))))))))))))
29.10.2009 16:53 [Kinx]
Re:
nejsem zadnej propagator nabozenstvi koncovejch traf nebo ovlanejch repraku ale docela me udivilo ze mistni netopyri tenhle rozdil uvadeji jako uplne zanedbatelny. na jednom aparatu mam primo prepinani 60/100W tak zkusim pujcit nejaky mikrofon a nahrat rozdil pokud se k tomu dostanu.

viz treba i jiny apce, 2203 (100) marshall hraje jinak nez 2204 (50), singl vs dual (oba na silikonove diody) etc.
29.10.2009 16:53 [fbm]
Re: pavlucha
v klidu, tak to ma byt, pestra paleta nazoru. ale EVM = SATAN, to je jasne :)
a ten 50/100 problem, muj point byl ze spousta chytraku veri, ze jim 50W nestaci. Protoze spravny narez musi byt minimalne 100, uz od doby kdy jeste neexistovaly PA ;)
29.10.2009 17:16 [pavlucha]
Re:
Třeba Hendrix... taky takovej chytrák, kterýmu 50W nestačilo. ;)

(jj, chápeme jak jsi to myslel ;) )
29.10.2009 17:50 [kremator]
Re:
fbm: EVM=SATAN :) Proto se mi asi líbí:))) Ale když jsme to zkoušeli nahrávat, tak to stálo za houby, to je fakt. Jinak 50 W vs 100 W - není to o tom, že by člověku 50 nestačilo. Rozdíl tam trochu je jak z technického hlediska, tak i zvukově (dá se říct nepatrně). Jinak moje libido uspokojí zásadně jenom 100W aparát, u 50W jsem měl vždycky pocit, že to není ono:))) Stejně tak zásadně 6L6 v konci, přinejhorším EL84, EL34 nebrat:)
29.10.2009 21:39 [Sandon]
Re: Kinx
Hele, a cim se to prepina na tom tvym Markovi? Neni to prepinani pentoda / trioda? Nebo Simulclass?

S tim Dual Recto a Single Recto bych vubec neoperoval, vzhledem k tomu ze i zesiky ruznych typu stejnyho modelu (2kanal/3kanal) nehrajou identicky!!!
Dve ruzny hlavy proste budou hrat ruzne - a je nekde napsany, ze ty Marshally se lisi jen (!) poctem koncovych lamp / trafama?

Ty blaho, nakonec to fakt bude v tom trafu.... :-)))))

... napajecim ;-)

29.10.2009 21:51 [kremator]
Re: Sandon
Co se těch Marshallů týče, tak je to fakt:) Mají minimálně na chlup stejný preamp a liší se jenom koncákem s příslušnými konstrukčními úpravami. Problém je v tom, že v tom zesíku se může sejít tolik faktorů, že ani dva stejné modely - a tím myslím naprosto stejné - nemusí hrát stejně.
29.10.2009 22:07 [Sandon]
Re:
No to je prave to. Ale ciste teoreticky: kdyz by vsechny soucastky mely 0% toleranci, tak stejne ten 100W zesak musi mit alespon par soucastek, ktery v tom 50W nebudou - minimalne ty trafa :-)
30.10.2009 1:14 [Kinx]
Re:
:D ja bych ty trafa tak nezatracoval ;)) a vubec, US modely hrajou lip ;))

mno mel jsem za to ze dvoukanal recto a singl budou mit velmi podobny preamp, resp jdou z toho dostat velmi podobny zvuky. s tema marshallama - porovnaval jsem teda 2204 (50w) a 2203 (100w) horizontal input osmistovky, ta 50w se mi normalne libila vic :)) nehrala tak do sirky (malicko min basu a vysek) ale to mi vubec nevadilo protoze mi prislo ze hrala agresivneji. u tech marku se mi jednoznacne vic libi 100w.

na tom marku se jinak odpojujou dve lampy. zajimavy je ze dokavad jsem v nem nevymenil repro C90 za stary altec 417-8 tak jsem ten rozdil nepozoroval. s pripojenym boxem (greenbacky, V30) to bylo taky znat. ten druhej je 60w (dve lampy v konci) a taky to hraje dobre, ale kdyz ho prozenu pres konec toho 100w tak ten zvuk je takovy trochu "bohatsi" mi prijde - ty konce ale jinak reseny takze to taky neni asi zrovna objektivni.

objektivni taky nebude to ze v kazdym tom zesaku ktery jsem takhle zkousel byly uplne jiny znacky lamp, nedokazu rict jak byly ve kterym stary.
30.10.2009 2:03 [Sandon]
Re:
No taaak :-) Ja napisu, ze i ruzny typy Dualu (3ch/2ch) hrajou trochu jinak, pak tady s krematorem diskutujeme, ze zrejme ani dva naprosto stejny zesaky nebudou nikde UPLNE presny a ty napises "mno mel jsem za to ze dvoukanal recto a singl budou mit velmi podobny preamp, resp. jdou z toho dostat velmi podobny zvuky" :-)))))) Nebo snad nejdou? :)))
Starej dvoukanal dual hraje lip, ja vim ;-)
30.10.2009 8:47 [kremator]
Re: Sandon
A nejlíp hraje dvoukanál v rackovém provedení (protože ho mám já:)))
30.10.2009 12:59 [Sandon]
Re:
No tak to nepochybne ;-)
30.10.2009 14:24 [Kinx]
Re: Sandon
nj, to jsem trochu prestrelil :)) myslel jsem ale ze ty preampy jsou stejny, nebo se nejak vyrazne lisej? singl mi prijde takovej trochu pomalejsi, coz jsem (mozna nepravem) prisuzoval konci
31.10.2009 15:52 [Sandon]
Re:
Singla mam schema jen na Rectoverb a je to prakticky identicky. Je tam par detailu, ktery jsou ale pidid a nemely by mit vliv vetsi, nez je treba rozdil v ruznych seriich Dualu... (3kanal ma krapet vic jinak resenej jeden kanal nez dvoukanaly - ma to vic presenci, je takovej ubzucenej). Pomalejsi....to fakt nevim. Navic Dual je uz tak pomalej ;)
1.11.2009 1:54 [Somnium]
Re:
Termín pomalý aparát mi stále zůstává říší kytaristické magie mezi trsátkem a zásuvkou. A co je rychlý aparát? Engl? Jak Recto, tak Blackmore mi hrajou stejně "rychle", asi je chyba ve mě :D Chápu rozdílný charakter zvuku, ale tenhle "pomalostní" epiteton konstans je pro mě navěky jen lidová slovesnost :-)
1.11.2009 5:45 [Kinx]
Re:
nedokazu to zrovna presne pojmenovat, ale rychly aparat se mi jevi jako ten ktery rychle "odsekava", reaguje na dynamiku hry a pod. velmi kriticke to je u me osobne treba pri pm. pro me osobne je treba rychla osmistovka, engly nebo i dual recto popr mark IV.

zalezi imho i na kytare, s EMG 81 bude imho odsekavat skoro vsechno (malo basu do zkresleni) a se stratem v mezipoloze singlu zas nic.

tyhle srovnani rychlosti ktere jsem zminil v poslednich prispevkach beru s kobylkovym HB prs custom 24 (dle meho nazoru "rychla" kytara), ale ve finale to bylo velmi podobny i u ostatnich kytar se silnejsim kobylkovym hb.
1.11.2009 9:03 [fbm]
Re:
to je zajimave OT tema, znamy tvrdi ze recto je nejrychlejsi aparat na ktery hral (a hral jich na hodne :), kinx tvrdi ze je rychly..... ja netvrdim nic, krome toho, ze se na neho skutecne rychle riffy nedaji hrat (coz poznal kazdy mastic ktery pak presel na engla, kranka nebo neco dalsiho) Ze by to bylo jenom tema basama do zkresleni? To jde prece vycistit tubescreamerem.... Zadny aparat neni dokonale univerzalni (ani zadna kytara, reprak atd) domena recta sou stredne(az pomalu)tempe valive riffy, tam neznam nic lepsiho. Na rychle sekacky si vyberu Engla, na alternativu Diezel, na stoner treba Orange...a pak je tu Marshall, CAE, Bogner, Rivera... ta paleta chuti je dostatecne siroka, a jak neprimo nakousl kinx (a my to tvrdime porad) ze zalezi CO hrajes (styl atd) a podle toho je nutne hledat a vybirat. A hlavne nepapouskovat "stare pravdy" bez znalosti pozadi...
1.11.2009 13:48 [Somnium]
Re:
Já naopak přesedlal z Engla na Recto (sic!), vždycky jsem se Engla zastával a přišlo to jako blesk z čistého nebe - než se jeden nadál, Rectifier recording preamp byl doma :D Engl má takový tenoučký zvuk, takže je jasné, že rekto hrozí více nečitelností, ale to je tak vše :-) Vše je o nastavení a máš pravdu (fbm), že to je vždy o situaci.

Pokud by byla rychlost aparátu definována dynamikou, pak Engl je třeba podle mě zcela nedynamický apec, který mydlí prostě pořád stejně (vůbec nic proti němu, to jen pokud bych přistoupil na danou terminologii a pokud porovnávám s tím recto preampem).Odsekávat umí oba apce, k když Engl spíš palm mutingy "kouše" a Recto je "křupá" Btw. zpětně také musím souhlasit s Krematorem, ketrý tu kdysi psal, že Engl charakter zvuku recto umí jistými korekcemi +- "nasimulovat" také, ale naopak to nejde. Každopdádně zpět k Electrovoicům a dost klasických debat :-)
1.11.2009 16:26 [Sandon]
Re:
No ja si prave myslim, ze ty rozdily "pomalosti" jsou predevsim v tom, co poustim do zkresleni. Klidne si tu orodujte za Recta i za Engly, moje zkusenost rika presne co tu bylo receno: Engl je na rychly / sekany riffarny jako delanej, Recto mi na tohle nesedi. Je to ve zpusobu, jakym se vyrovna ten aparat z basama, Recto je typickej predstavitel "nezkrocenych basu", na Englovi muze clovek nastavit tunu gainu, aniz by prisel nejak vyrazne o citelnost, u Englu je pro me vyrazna prednost prave ten konkretni attack a schopnost reagoat na zatlumeni strun.
Byla rec o EMG81, o Tubescreamerovi atd... ja bych to tak jednoduse nevidel, porad se najde dost maniku, kterym je jedna z tech veci malo, takze pouzivaji obe zaroven...
Velka diskuse o tomhle byla na Andy Sneap foru na Ultimate Metal - pro neznale je to kytarista a hlavne producent, kterej ma na konte hafo povedenych desek (Testament, Megadeth, Nevermore atd...). Pobavil tam jeden dotaz, kde si borec poridil Recto a strasne prosil o pomoc, co ma delat, ze je ten apec zrejme porouchanej - popsal symptomy a vsichni ho jednohlasne ubezpecili, ze je to normalni chovani. Docela cumel jako puk. Tak hned dostal doporuceni prave na Tubescreamer atd...

Somnium: sorry ale resit dynamiku u higainovyho aparatu je smesny. A nastaveni korekci (EQ za zkreslenim) nezmeni ten charakter, kterej ma samotny zkresleni. A to je dany tim, co se do nej pousti, ne nadarmo vzniklo hafo modifikaci, ktery udelaji Recto "more tight", protoze ta blativost v basech je typicka. "Naopak to nejde" - ano, ale nejde to ani "puvodne"!
Muzes s tim nesouhlasit, muzes mi odporovat, ale to je asi tak vsechno, co proti tomu muzes udelat :-)

Mam kytaru se singlama, ktera je dost zabasovana - kdyz na ni hraju pres Recto preamp, tak je to nepouzitelny - necitelna koule dobra tak maximalne na oddeleny powerchordy - presne to, co Rectu slusi ;-) pres Engla je to uplne jiny kafe - konkretni.

Mne se libi oba typy zvuku a nechapu, jak se porad musi neco glorifikovat. Kazdej se hodi na neco jinyho. Nehlede na to, ze dneska je moderni hrat na Engla (konecne :-)) - staci se podivat do staje Englu, uzivatele rectifieru, 5150 atd... konecne nasli svuj vysnenej zvuk :-))) Na chvili.


PS: nabizim k Recto re-ampingu svoje stopy, ktery sem nahral pro ukazku englovskyho MTS modulu Angel od Salvation Mods ;-) Treba me presvedcite, ze to Recto umi taky a neni jen pomalym tupym buldozerem na lamani kosti.
1.11.2009 17:23 [Somnium]
Re:
Já vím, že řešení toho je směšné, a já s tím také nezačal :D A také neříkám nic jiného než že každému, co jeho jest. Jaks říkal, že se Engl s gainem nehltí - mě osobně se právě nelíbí, že Engl při otáčení gainu jen přidává "šum" a "ocas" ke zvuku, kdežto Recto při zvyšování gainu zvukem "trhá" (onen "prokopnutý-reprák-efekt byl asi to, co myslel onen člověk na fóru :-) a to se mi právě líbí a to to tu jde - co komu sedí. Polemika Engl x Mesa je bezpředmětná, chápu, že to je do jisté míry jako motocyklová hádka chopperař x silničář :D O tom tady ale vlastně původně fakt ani nebyla řeč...
1.11.2009 18:09 [paax]
Re:
Vidím, že vás to stále dokola baví řešit :-)))))))))
1.11.2009 18:23 [Somnium]
Re:
Stále dokola řešíme, že to nemá cenu řešit :D
1.11.2009 18:24 [Sandon]
Re: Somnium
No jakzoto ex-englista musis vedet, ze s tim gainem porovnavas neporovnatelny veci: engl ma (az nesmyslne) velky rezervy v gainu, takze kdyz "jen" pridava sum, tak to uz ses daleko za nastavenim, ktery bys dal na rectu. Je jasny, ze kazdej ma svoji pravdu a zkusenost, ale ja proste nemam rad reci typu "tenhle aparat hraje univerzalne, a navic umi i zvuk tamtoho a mnohem lip".
Stojim si za tim, ze v konkretnosti a vhodnosti na moderni / extremni metal na Engla nema zadnej aparat...!

paax:
jo bavi, jinak bych to nedelal :-)
1.11.2009 18:48 [Somnium]
Re:
A o rozdílnosti a specifikách daných značek si nic nového neřekneme, teď už fakt jen slovíčkaříme - "universální" a "umí stejně a mnohem LÍP" jsem nepoužil jedenkrát :-) Ale to bych musel neustále psát před každou mojí větu "IMO", "podle mého" a "pro moje potřeby". Já myslím, že si vlastně perfektně rozumíme - začalo to všechno jen mou reakcí o "pomalosti", dál už jsme si jen přehazovali všemi okousaný brambor ;-) To už je OT jako prase :D
1.11.2009 19:01 [Sandon]
Re:
no ja zacinam pochybovat o tom, ze OFF TOPIC ma na tehle diskusi proad jeste svuj puvodni vyznam :-)
Ja ti nic neprehazuju samozrejme, jen to takhle obcas vyzni a pochybuju, ze si to tak nemyslel (napr. vase tvrzeni o schopnosti recta napodobit zvuk engla ;-))
1.11.2009 19:08 [Somnium]
Re:
Já říkal "nasimulovat", ne "naklonovat" a bylo tam +- a ještě uvozovky, co bys chtěl víc, parde ? :D :D Už fakt končíme:-)
1.11.2009 23:11 [kremator]
Re:
Abych se k tomu napodobení Englu na Rectu taky vyjádřil - to platí pro moje hraní - a já hraju spíš takové ty "stredne(az pomalu)tempe valive riffy" a když jsem přešel z Fireballa na Recto, tak jsem na něm našel nastavení, kde to znělo hodně podobně. Recto zvuk mi ale sedí líp.

Dovolil bych si odbočení z off topicu:) V poslední době se mi zvukově hodně líbí Vader - Necropolis (Recto a TS) a Amon Amarth - Twilight of the Thunder God (že by 5150?) Samozřejmě víc jak půlku dělá super muzika - ale v tomhle zvuku to prostě zabíjí. Chtěl bych, aby takhle zněly naše nahrávky:)
2.11.2009 0:03 [Sandon]
Re: kremator
Jasne, mne se Recto libi mnohem vic na nejaky zatezkany riffy, takovej ten post-grunge ala King's X apod. Tam bych si zase nezapnul Engla ;-) A verim, ze jde udelat na Englovi podobnej zvuk... Akorat u me vzdycky nastane problem, ze u Recta ty rychly riffy, jedno-strunovy vyhravky, legato, palm-muting (proste neco ve stylu tech Symphony X jak jsem ted delal) nikdy nevyzni tak dobre jako na Englovi. S korekcema to nesouvisi, Recto je samozrejme pekne vyreseny, hodne stredu atd.... to se mi libi.

Somnium: tak uz se necerti, ja tady neresim slovicka, ale myslenky - a to bylo, ze na Rectu si najdes podobnej zvuk. Barvu mozna ano, i kdyz korekce jsou posazeny jinak, ale charakter / jak reaguje na ruzny techniky, to proste nezmenis... Ale v klidu, ja nemam v umyslu tady s tebou vest valky o blbostech.
2.11.2009 6:34 [Somnium]
Re:
Zrovna Vader se zvukem válčili celý život snad až do EP "The Art of War", pak to začalo konečně znít nějak exportně, do té doby jim třeba Behemoth totálně trhali zadnice :-) Třeba "Litany" je Engl Powerball a to se jim fakt nepovedlo. Jinak myslím, že taky něco z poslední desky namydlili na Labogu Hectora. Amon A. jsou 5150 + tovární box, min na živo to mají pořád tak.
15.11.2009 10:54 [Kinx]
EVMoid vs V30 - na podiu
ackoliv hraju na EVMkoidni zvuk (nekteryma lidma popisovanej az jako starej telefon nebo radio) tak vcera jsem si z hecu na akci pujcil 4x12 recto s V30 a kazdej aparat dal do pulky boxu. samo o sobe to hralo neuveritelne - obrovskej tlak a br00talz on tap. v kapele jsem tomu ale najednou nerozumel, byl jsem zvyklej ze ty stary black shadow s altecem se prorvou uplne vsim i na malou hlasitost a tady jsem se musel trochu pridat, do odposlechu jsem si naporoucel stredovejsi zvuk a stejne jsem tomu nerozumel tak jak bych chtel. z venku ale vsichni jednohlasne zvuk komentovali jako lepsi, tak nevim snad to taky provar nebyl :) asi uz jsem hluchej ale s kapelou mi tam proste prisel fatalni nedostatek stredu, jinak super. nejvic se ta bedna projevila v riffech, tam to tak nekonkretni pro moje ucho nebylo a konecne vsechny PM znely tak jak se mi to libi :)

z pofiderniho zaznamu z kamery je slyset ze kytare bylo rozumet a byla slyset dobre, tak nevim.

uvazuju ze bych na koncert ktery budeme zaznamenavat pouzil jak bednu s V30 tak ty svoje EVMoidy a pak vybral to nejlepsi, vzhledem k tomu ze ty bedny budu mit vedle sebe tak budou preslechy - projevujou se ale hodne zasadne pri takovymhle snimani? preslechy tam budou tak jako tak, je to zivak.
15.11.2009 11:06 [Sandon]
Re:
Ja bych to nevidel nijak dramaticky, pokud bude mikrak primo na grillu, tak ty preslechy nebudou veliky (spis minimalni) - a jak rikas, preslechy budou absolutne vsude, takze to nema cenu resit. Planujes to zapojeni odou Marku do pulek 4x12"? Predpokladam, ze kdyz to je jen jeden hrac bez nejakych umelych zdvojeni (myslim tim treba umely "zdvojovani" jednoho kytaristy pomoci kratickyho delaye v radech jednotek ms, to dela bordel i v oddelenych boxech, natoz v jednom stereo!), ze by nemel byt problem ani tak. Mikrak na V30 bych dal cca na tu hranici te kopulky (dust cap) a membrany, nebo trosinku vic je kraji, ale ne moc - proste tak, aby to jen nebzucelo, ale ani jen nehucelo ;-)
15.11.2009 11:33 [Kinx]
Re: Sandon
jasne, tak jak pises. btw vcera to bylo u tech V30 postaveny priblizne tak jak popisujes, SM57 na rovno. jeste jsem premejslel ze bych i pro druhej aparat vypujcil box s V30 (ze by to hralo konkretneji a odpadly problemy s fazi) ale to uz se asi nevejde na podium.
15.11.2009 12:04 [Sandon]
Re:
Jedinej problem by byl - jak pises - s fazi: pokud by jeden z Marku hral "obracene" - pokud na speaker out obou Marku budou signaly v protifazi (pokud je jen prohozeny zapojeni kontaktu interniho repra, tak to neni zadnej velkej problem)
Asi bys to davno uz poznal, kdyby nebyly oba aparaty ve fazi (kdyz na ne porad hrajes), ale asi by stalo za to to overit (bud ze zaznamu nahravky porovnat oba mikraky u obou marku nebo opticky zkontrolovat, jestli se pri perkusivnim uderu hybou oba repraky stejnym smerem). Pokud by fakt jeden aparat byl v protifazi, tak v tom 4x12" stereo boxu to bude zrejme hnus :-(
15.11.2009 20:43 [Kinx]
Re:
jestli hraju na rozfazovany aparat tak to je trapas :)) ze se to nejak mele mi prijde akorat na cisty kanal obou aparatu, na zkresleny (ktery mam porad zaply) se mi to zda v poradku.

ze jsou rozfazovany v ty bedne tvrdil clovek co mi ty aparaty pujcil ale i tak se zvuk vsem libil.
[65..114 / 114] Strana:  1  2  3 | Všechny | Poslední