Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Nahrávání a ozvučení

29.10.2004 14:59 [stargate]
Nahrávání a ozvučení - Kategorie Nahrávání
Dobrý den.Rád bych vás poprosil o radu.Chtěl bych zkusit ozvučit a nahrát svoji kapelu a nevím co použít za aparaturu.Hrajeme folk,takže minimálně 4 mikrofóny na zpěv a jeden pro kytaru,španělku a el.akustickou.Děkuji za doporučení. Hezký den.

Seznam příspěvků:

[157..206 / 206] Strana:  1  2  3  4  5 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
8.2.2005 13:00 [martin2]
Re: batty
mimochodem, kdyz uz jsme v tom tematu o nahravani :-) uz jsi ten svuj novy aparat zkousel ve studiu a pripadne s jakym vysledkem? Taky by me zajimalo, jak je to hlasity, kdyz z toho chces vyloudit zkresleni.
8.2.2005 14:21 [tadun]
Re: Batty
a ja chapal vetu, ze dynamika "nema s barvou ani se zkreslenim nic spolecnyho", jako ze pravej opak :-))))
8.2.2005 14:43 [martin2]
Re: tadun
nerad kopiruju a opakuju svoje slova :-) ale kdyz nekdo nechce cist a nechce chapat, tak to jinak nepujde:-) :
"Co je podle tebe dynamika? Ta nema s barvou ani se zkreslenim nic spolecnyho. Dynamika je
podle me o hlasitosti. A kytarovy zesilovac, ktery komprimuje jako prase, proste podle me dynamicky rozdily smazava. Prastis
malo, mas min zkresleni, ale hlasitost stejnou(nebo hodne podobnou) jako kdyz prastis hodne a mas hodne zkresleni"
8.2.2005 14:47 [martin2]
Re: tadun
nebo:
" jestli myslis dynamikou silu uhozu tak potom to
tak je(ovlivni barvu atd...)"
8.2.2005 15:29 [batty]
Re: martin2
Jeste sem se k tomu poradne nedostal. Zejtra me ale vyhodi od statnic, takze bude spousta casu.
8.2.2005 16:00 [tadun]
Re: martin2
Kdyz "prastis" malo, bude malo zkresleni a mala hlasitost - "prastis" hodne - dojde k opaku. Ne ze to bude stejny, nebo skoro stejny. A znovu opakuju, ze dynamika ma s barvou a zkreslenim mnoho spolecneho. Proc se aparaty "tavej" co to jde? Protoze se diky vetsi hlasitosti zmeni barva. Co je to zkresleni? Je to vlastne spatne vymezeny dynamicky pasmo. Konecne takhle se to taky, pokud se nepletu u Marshalla objevilo. Muzes rici, ze dynamika je o hlasitosti. Pak ale nemuzes tvrdit, to co tvrdis.
8.2.2005 16:02 [efisek]
Re: Martin2
Pokud nemusím,tak overdrive nepoužívám.Většinou je to nevýhodné.Je fakt,že jsem víc typů overdrivů nezkoušel,jenom TS9 od Ibaneze a Smrčkovu 808 mám teď.Oproti Ibanezu mi příjde kvalitnější jak zvukově,tak provedením.
8.2.2005 16:11 [efisek]
Re:
Je zajímavé,že když jsem nahrával twina,tak jsem se nikdy pořádně nepřiblížil zvuku,který jsem slyšel uchem z aparátu.A to jsem hodně čaroval s mikrofonem.U hota nejen že je skoro shodný,ale na nahrávce se mi zdá ještě živější a je skoro jedno kde dám mikrofon/od okraje do středu/.Akorát nevím,jak jsou ty rozdíly možné.Ten twin měl na živo pěknou barvu zvuku.Jestli si nesedl s mikrofonem?
8.2.2005 16:17 [tadun]
Re: martin2
Dynamikou - ci silou uhozu - ovlivnuju mimo jine hlasitost signalu, ktera jde do preampu. Tedy tim ovlivnuju i vyslednou hlasitost, danou dynamickym pasmem, ktery je vymezeny pro danej zesilovac, kterej zdaleka nikoliv tak "komprimuje" signal, aby se to neprojevilo ve vysledny hlasitosti. A ptoto maj lidi lampovy aparaty tak radi. Prijemneji reagujou na zpusob tvoji hry a lepe jej prenaseji.
8.2.2005 16:21 [tadun]
Re: efisek
To taky zalezi na prostoru ve kterym nahravas a jestli davas mic tam, kde taky poslouchas. Takze pokud se ti libi zvuk ve stoje dva metry od komba, tak tam dej takovej mic, kterej ti umozni to verne sejmout.
8.2.2005 16:25 [efisek]
Re: tadun
Ve stejné mísnosti i místu poslechu/v obyváku/.Ve studiu jsem ještě neměl možnost srovnat.Tam jsem nahrával jen přes twina a ten zvuk byl jiný než nahrávka z obyváku.
8.2.2005 16:30 [martin2]
Re: tadun
uz je to dokola, ale presto: bavime se o zkreslenym zvuku. Celou dobu mi slo o to, ze mira zavislosti dynamickych rozdilu zvuku na sile uderu trsatkem je neprimo umerna mnozstvi zkresleni ci vytaveni aparatu. Uz to chapes?
8.2.2005 16:31 [tadun]
Re: efisek
no to je jasny. A mic?
8.2.2005 16:36 [efisek]
Re:
Kousek/jednu melodickou pasáž/ jsem do té studiové nahrávky přinesl z domu,dodnes je mi to místo ve skladbě trnem v uchu.
Ten zvuk je tenký,mrtvý.Já se doma už dávno nesnažím vybudovat domácí studio,to radši přenechám lidem,kteří se tomu naplno věnují a mají na to i prostředky.Radši se naučím co nejlíp skladbu a pak ji nahraju ve studiu.Doma mám jenom záznamové zařízení -na nápady.Zvuk neřeším.Takže celé zařízení je shure sm58,domácí předzesilovač do linky SBlive 16 bitů,comp a sonar3.Ale fandím lidem co se tím zabývají,pro muzikanta je určitě dobré se v tom orientovat.
8.2.2005 16:36 [martin2]
Re: tadun
jinak myslim, ze uz dlouho mlatime prazdnou slamu. Cely to vzniklo tim, ze pletes 2 vyznamy pro dynamiku: silu uhozu a rozdil v hlasitostech
8.2.2005 16:41 [tadun]
Re: efisek
sm 58 je dobrej na zpev. Radeji bych se poohledl po sm57. To je standard na kytary. Pouziva se bliz u reproduktoru ci uplne kontaktne a dobre se s nim pracuje. Taky to neni zadna financni palka. Muzes jej take kombinovat s nejakym kondenzatorovym mic, kterej das dal od boxu, ale musis pocitat s tim, ze cim bude dal, tim vetsi roli bude hrat akustika mistnosti. Ale sm57 bohate staci na sejmuti velmi slusneho zvuku.
8.2.2005 16:42 [tadun]
Re: martin2
ach :-)))
8.2.2005 16:58 [efisek]
Re:
Akustika místnosti/obyváku/ je nepoužitelná,tak když nahrávám zpěv,tak si dělám aspoň paravány ze sedací soupravy rozložené a postavené:-)))-domácí podmínky.Četl jsem někde na webu,jak nějaký borec co dělá ve firmě,která dělala akustiku sazka arény nabízel ozvučení domácí místnosti.Respektive zjišťoval,jestli by po tom byla poptávka.Měl tím na mysli balík který si objednáš-nehyzdí interier,jde rozestavit po zdech aniž by je narušil a nějaké basové pasti/nebo past?/ .
Psal ,že cenově se vleze do cca 15 000,- pro místnost 16m čtv.Bavili jsme se o tom,zdaleka to nedosáhne kvality malého studia,ale pro domácí poslech,kino,nahrávání je to docela v pohodě.Kolik taky stojí navržení a provedení akustiky studia.Když lidi vrazí dejme tomu 50 000,- do poslechové aparatury a dají to do čtvercové místnosti s holýma stěnama,tak se jaksi ztrácí význam.
8.2.2005 17:22 [strunal]
Re:
SM 57 udelej si bednu jak na brambory :-))) ,zavri tam box i s mikrakem a uz muzes docela "slusne" nahravat kytaru :-))
8.2.2005 17:26 [efisek]
Re:
Jaká jiná možnost je za dobrou cenu vyřešit akustiku místnosti,esteticky přijatelnou pro normální obytnou místnost?Materiál,návody,ceny...V obyváku si nebudu dávat na stěny minimálně ůčinná plata od vajíček :)))
8.2.2005 17:32 [efisek]
Re: strunal
Bohužel bydlím v paneláku a tam mi ani bedna nepomůže/rezonance/.Ale to je v pohodě,na ty nápady mi ten zvuk stačí.Jenom mně přišel zajímavý ten rozdíl mezi aparátama na živo a v nahrávce.Jakoby ten jeden byl pro snímání vhodnější.Možná to je tím zpěvovým mikrofonem.
8.2.2005 17:36 [strunal]
Re:
Tim mikrakem je to na 100% taky ,na kytaru fakt ta 57. Ale takhle nahravani v ty bedne je jinak ok ,muzes to i trochu ohulit nedela to bordel a co jsem takhle slysel nahravky,tak to bylo kolikrat lepsi nez z kdejakyho amaterskyho studia.
8.2.2005 17:52 [efisek]
Re: Strunal a spol
No a u té bedny-jak ji dobře odtlumit/i od země/ a dál mi není jasné chlazení ,nemůže se zesák nadměrně přehřívat?Dá se to pojmout v místnosti i jako basová past při určitém zpracování?Když už bych měl v bytě takovou bednu.Jak se taková past počítá?Mám jen nejasnou představu ,že z jedné strany musí být pružná deska která je citlivá na basové frekvence a hloubka a tlumící materiál podle požadované frekvence.Dál -nefunguje to jen na jedno pásmo?Nebo to stačí-jen zjistit na které frekvenci je to pásmo rušivé/zvýrazněné/ v té místnosti?Zjistím to doma tak,že potlačím všechny pásma a zvýrazním jenom to které budu zrovna hledat?Vím že to bude jen přibližné,že jednu šířku nějakého pásma samostatně neodizoluju,ale může to stačit?
8.2.2005 18:13 [strunal]
Re:
No ja to mel driv tak,ze sem apec mel normalne venku a vevnitr jenom 1912 Marshalla- s tou bednou a frekvencnima pasmama je to asi tak,ze kdyz sem ztloukl dohromady tu prvni,tak byla asi mala a melo to strasne vysoko stredovy pasma,pak sem si udelal vetsi bednu a box sem tam postavil jako do uhlopricky-jako ze reprak smeroval do rohu tyhle bedny a bylo to absolutne ok .V ty bedne musi byt proste trochu vic mista, co se tech frekvenci tyce,tak to asi nema absolutne vejsku nad tim premejslet,protoze mas jasne pravdu v tom,ze ti to ty pasma nejak zmeni ale proste vysledek byl na nahravce prekvapive dobrej a hlavne ,to co ja na nahravkach absolutne nesnasim a co sem slysel snad na
vsech nahravkach delanejch v tehle ceskej polofrofistudiich,tak je to,kdyz ty kytary slysis jakoby nekde z 50metru vzdalenosti,to je totalni hnus,zadna ostrost, tady v ty bedne je to dobry ,kdyz das tu 57 fakt "na palec" od membramy ,tu bednu zavres,tak na nahravce mas pocit,ze stojis primo pred boxem a to je bomba.
8.2.2005 18:17 [tadun]
Re: efisek
Vis, ja bych asi na tvem miste do akustiky ci tlumeni mistnosti neinvestoval. Maximalne bych nakoupil kopie "perskych" kobercu a dal je na steny. Je lo vcelku levne a nekomu se to i libi :-) a pak bych si poridil obstojny sluchatka a vsechno delal na nich. Pokud si chces pro radost nahravat demosnimky, je zbytecne investovat do tehlech veci. Akustika, zvukovy izolace, basovy pasti atp atd jsou docela drahy veci. Delat to "za malo penez" znamena ve vysledku casto to delat velmi draho, neb kdyz to nefunguje, tak je to vzdycky drahe. Kytaru bych tocil potichu, nebo bych pres aparat hodil matrace a deku. Vstupovat do tohodle odvetvi lidske cinnosti je sice velmi zabavne, ale na druhou stranu velmi drahe a narocne. Zvukova past je ti na nic, pokud nemas drahe studiove monitory atp atd.
8.2.2005 18:21 [strunal]
Re:
Jinak matros- neco specialniho sem vubec nemel-normalne silna preklizka a hotovo -spis strasne dulezity je pak umisteni mikrofonu,protoze tam pak jde o centimetr a zvuk je uplne jinde-tohle je vetsi extrem nez kdyz mikrofonujes pri boxu kterej stoji normalne venku.
8.2.2005 18:30 [strunal]
Re:
S tou zvukovou pasti je to jenom o zkusenostech ,kdyz mi takhle znamy prinesou nekdy nahravky co nahravaj doma a z duvodu hluku presne takhle jak pisu- a po dobrejch monitorech ani stopy :-))) tak ti tam vyberu zvukove
podstatne lepsi veci nez treba ukazky na tvy strance (jestli to tam teda nemas z duvodu nedostatku mista v nejaky horsi kvalite abych ti zase nekrivdil)
8.2.2005 18:34 [strunal]
Re:
Jinak co se mi tady zvukove libilo byly ty veci od Vaska.
8.2.2005 22:40 [efisek]
Re: strunal,tadun
Ja jsem měl namysli u akustiky i běžný poslech hudby či filmu a taky k nahrávání.Akorát bez zkušeností to asi fakt bude na nic.Když si ale dám třeba jen ten sedačkový "paraván",tak je poslech i nahrávání daleko lepší.Bedny používám dvoupásmové,ALR Jordan/entry2M/,jestli Ti to něco řekne.To ale nejsou studiové monitory.Sluchátka mám AKG -K44 a unich zvuk stojí za ho...o,pak kossy,ale ty repra jsou pořád daleko lepší.Zesák Technics,ale ten asi až takový vliv nemá. Možná ty koberce,to jsem zvědavý,co na to řekne žena:)))-S tím větráním vevnitř v bedně-já mám kombo,takže tudy cesta asi nevede.Jedině potichu.Jo,já jsem myslel past na basy a zároveň jiné využití pro nahrávání komba.
8.2.2005 23:19 [tadun]
Re: strunal
jestli myslis el nino - a nic jinyho tam neni - , tak to je nahravka z mejdanu. Tedy v mistnosti bylo tejden asi 20 lidi, peklo se mnoho kachen, pilo mnoho vina a uprostred toho se nahravalo. Zadny studio, mix na hifi a hlavne zadnej duvod. Vsechny kytary jsou nataceny pres tranzistor Peavey, kterej byl zabalenej do deky, pres mikrofon Sony, kterej jsem koupil u benzinovy pumpy za 300kc, bubny sou nejaky samply, ktery jsme nekde omylem potkali, hi hat je natacena uprostred toho revu vsech zucastnenych a vsechny pisne sou tvoreny za pochodu. Tady nejde o kvalitu nahravky, ale o zabavu. Lepsi nahravku nez el nino udela bezesporu kazdej. A jestli myslis ten jam session tak se budes muset obratit na Steva Vaie. Je to natoceny u nej ve studiu :-)))) Dobrej mix a nahravku bez dobreho poslechu neudelas. Konecne o zkusenostech je vsechno. Tim se vec nezjednodusuje. :-)))
8.2.2005 23:21 [tadun]
Re: efisek
Fakt bych to neresil. Vliv ma vsechno. Zesilovac velmi zasadni. Past na basy u tohohle typu beden nepotrebujes.
8.2.2005 23:45 [strunal]
Re: tadun
Ja vim,me to je jasny,ja sem nasel nekde nejaky ukazky ja uz zase nevim kde to bylo asi ze dvou cd po dvouch pisnickach a ono taky je jasny,ze to tam asi nebylo umisteny v nejaky extra kvalite. Ten beckgr. Jam ses. je sice delanej u Vaie to je mi jasny ale od tebe pak cela nahravka upravovana ne? Vis o co me spis na tom zvuku nejvic jde? proc to vsichni tahate tak "daleko" ja to slysim pomalu ze vsech takhle nahravek ,to je fakt jak kdyz se to na tebe vali z 50metru -virtuelne popsanej ten Room bych rekl-dlouhej uzkej tunel - i stereoefekt je pak takovej nemastnej neslanej a ty bici jsou podle me skoda takhle jakoby "zastreny"-ja mit moznost nahravat s zivejma bicima tak budou stat primo prede mnou :-))) Ja vim ono se to vzdycky dobre keca :-))) Jinak ja kolikrat zasnu,jak nekdo umi natocit a smichat nahravku-znam jednoho kluka,sotva brnkne na kytaru ale na tohle je jednicka-ma to jako konicka ale ty vysledky ,to sem nevidel ,prijde s laptopem a udela nahravku,ze Satch nema lepsi. Ja se s tim uz seru taky snad 4 roky a uz sem z toho zelenej.
8.2.2005 23:50 [strunal]
Re:
Jo jinak ted sem si poridil Rolandy RH-200 sluchatka a za ty prachy velice slusny ale finalni michani s tim neumim-vsechno nastavim a v monitorech je pak neco potichu nebo nahlas,ja tohle ve sluchatkach nejsem absolutne schopnej vychytat.
9.2.2005 7:42 [vasek]
Re: strunal
Podle me na sluchatkach udelat pomery mezi nastrojema nejde. Mam to vyzkouseny. Bud na nich vychytavam nuance (jednotlivy parametry efektu) anebo naopak celkovy dojem pri masteringu, ale pomery mi taky nejdou.
9.2.2005 9:25 [strunal]
Re: vasek
Ono to u me vzdycky vypada tak ,ze bych mohl mit 2 verze - jednu pro sluchatka a jednu normalne pro boxy :-))) Tvy songy jsou jinak moc pekne smichany a udelany ,fakt super! Ono to neni az zas tak prehnane profi udelany a ma to takovej svuj jakoby lezerni charakter,presne co ti podpori ten styl ty hudby-ono tohle se povede aniz by clovek vubec na neco takovyho myslel a mozna to ani ty sam nevnimas ale proste k tyhle muzice se to proste i absolutne hodi,fakt bomba!
20.2.2005 14:55 [kubeek]
Re:
Ahoj. Chtel bych nahravat vic nastroju do oddelenejch stop. Jde to udelat tak, ze vezmu treba ctyri PCI zvukovky, dam je do kompu, a nejakej program bude nahrávat ze vsech najednou?
Nebo je to blbost? Kterej program to umí - jde to v Cool Editu 2000?
21.2.2005 7:55 [vasek]
Re:
O tomhle by ti rekl vic Sandon, nejen ze je asi dost problem vsechno rozchodit, jak ma, tak taky nastava problem se synchronizaci samplovaci frekvence, ktera je u kazdy zvukovky trosicku jina, nacez na konci pisnicky se muzou zaznamy z jednotlivych dost casove lisit, coz u bicich neni uplne zadouci :) Ja jsem to nikdy nezkousel a asi bych si netroufl. Zvlast kdyz dneska si muzes koupit nejakou horsi zvukovku treba od ESI, ktera stoji par tisic, nahrava vic stop a jeste v lepsi kvalite nez 3 sounblastery.
Na Cool Edit zapomen, to neni pro tento ucel dobra volba.
21.2.2005 20:20 [kubeek]
Re: vasek
Co přesně znamená pár tisíc? A jaký maj stránky?
To snad neni takovej problém to ve výsledku sesynchronizovat, ne? A když budou ty zvukovky stejný, tak by se tolik lišit neměly, ne?
22.2.2005 7:29 [vasek]
Re:
Svyho casu byl na www.disk.cz k mani takovej xls soubor, kde se daly pomoci filtru najit zvukovky presne podle pozadavku, ceny... Rekl bych, ze problem to bude a staci prece, aby se samplovaci frekvence lisily o janevimkolikatinu procenta a za 3 minuty zaznamu mas bordel jak vysitej. A to nemluvim o tom, jestli to vubec bude fungovat. Kvuli tomu maji profi zvukovky specialni synchronizacni vystup.
22.2.2005 10:29 [Bailey]
Re: kubeek
Vašek má pravdu - so synchronizáciou nahraných trackov na roznych zvukovkách je velký problém - s kapelou máme cca 6 minutové veci a na konci skladby je rozdiel niekolko sekund!!!!!
Sandon mi napísal návod jak to zosinchronizovať - mimochodom je to tu niekde na stránkach velice podrobne popísané, ale aj tak tam vznikajú nepresnosti, ktoré sú počuť, napríklad u bicích velice moc - Vašek by ti mohol napísať jak zneli tie naše bicie - už je to opravené, ale je s tým kopec práce :o(((
23.2.2005 21:39 [kubeek]
Re: vasek, bailey
Já myslim že sesynchronizovat to nebude těžký, protože když se rozjedou samplovací frekvence, tak to sice bude delší, ale stejně tak zpomalený. Což znamená, že aby to ladilo a šlo rytmicky dohromady, stačí vzít program kterej to umí re-samplovat a tu delší zrychlit tak, aby to bylo stejně dlouhý. Pak už to bude v pohodě, ne?


Kolik stojí obyčejná zvukovka - 16bit/40KHz, která by měla 1/4" vstup a výstup?
23.2.2005 21:40 [kubeek]
Re:
BTW Není 24bit trochu zbytečě moc, když při signálu 1V má rozlišení 0.12 mikrovoltu - to je o sedm řádů níž? Když 16 bit má úrovně po 31 uV (což už neni moc), proč se nedělaj třeba dvacetibitový?
25.2.2005 7:31 [vasek]
Re: kubeek
viz thread "Postup pro synchronizaci 2 (a vice) zvukovych karet" v sekci Nahravani. Ty zvukovky co máš, jsou SB?
17.12.2007 0:10 [Kinx]
KRK RP6
jaky nazor mate na monitory KRK RP6? rad bych nejaky pekny monitory okolo 10k, a nejvic mi byly doporuceny tyhle
17.12.2007 9:15 [fbm]
Re:
monitory do 10 litru sou shit stejne jako kytary, to nevis? ;o)
spoustu recenzi je na musicstore...
17.12.2007 10:47 [kremator]
Re: Kinx
Zkus se podívat do e-shopu prodance, hodně dobré jsou Adam audio - ale musel bys pár tisícovek přihodit (jsou pasivní). Tapco taky docela ujdou. Kámoš měl Tannoy Reveal - a ty se mi líbily hodně - nejvíc se mi zatím líbily koaxiální Tannoye, ty jsou ale trochu mimo tuhle relaci. A jestli trochu umíš německy, tak u Thomanna je taky spousta recenzí - stačí se zaregistrovat.
17.12.2007 19:18 [Kinx]
Re: fbm
mam rad shitovy kytary ;)
18.12.2007 19:37 [mykl]
Re:
Adam dela i aktivy a docela se to da... pomer cena/vykon je dobra
18.1.2008 23:52 [podfuk]
Re: Kinx
pouzivam je jako bedynky k pocitaci a hrajou moc pekne, vystacil bych si i s RP5, ale nahoda mi nadelila RP6;)
podrobnejsi info najdes treba tady:
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?t=4228&highlight=krk+rp6,
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?t=5061&highlight=krk+rp6
a tady par negativnich:
http://www.electrozone.cz/viewtopic.php?t=4249&highlight=krk+rp6
http://www.fivefish.net/diy/RP8/
ja s brumem problem nemam a sum pochazi z 90% ze zvukovky, navic je slyset jen v noci kdyz je absolutni ticho
20.1.2008 14:57 [podfuk]
Re:
tak sem zkousel jednu z beden zapojit do jiny zasuvky a bedna zacala brutalne brumet, kdyz sem do stejny rozdvojky pripojil i druhou zacala brumet taky a brum se jeste zvysil, ta rozdvojka je obyc srac za 80,-kc, normalne mam ty bedny zapojeny spolu s PC a vsim ostatnim do APC s prepetovou ochranou http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=33403 a bedny sou absolutne tichy, kdyby to nekoho zajimalo, muzu vyzkouset ruzny zapojeni do ruznejch zasuvek a prodluzovaku, ale ted se mi nechce vypinat poc :)
[157..206 / 206] Strana:  1  2  3  4  5 | Všechny | Poslední