Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: navod jak vytvorit dokonaly ton

2.10.2001 17:13 [z28]
navod jak vytvorit dokonaly ton - Kategorie Nástroje
http://www.santana.com/carlos/equipment.asp ..... no, jestli nekdo z vas bude na*****j, ze tech mesabugin ma trochu moc a pak se mu to teda hraje, tak ja se rad pripojim... :o)) jinak si vsimnete, co pouziva na prikresleni tonu (jinak zakladni zkresleni dela cranknutejma zesilovacema), zadnej boss, ale dve spickovy kreslitka, Ibanez Tube Screamer a ProCo Rat (ktery jsou jinak obe levny, oni kupodivu profici hrajou vetsinou na seriovy veci... z28

Seznam příspěvků:

[0..30 / 30] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
2.10.2001 19:23 [Marty]
Re:
Mel bych jednu zajimavost, John McLaughlin ma v soucasne dobe dve kytary a jedno kombo / teda Sony boxy / a hraje bez jakykoli krabky, nebo předzesilovace, jediny co kdy pouzil byl wah - wah.Tu Mesabuginu bych taky bral:-))))
3.10.2001 10:30 [holkoun]
Re: z28
no vcera sem si hral nebo spis "brnkal" samba pa ti na takovym malickatym cca 4W Marshallkovy a znelo to skoro jak on:-)
3.10.2001 15:16 [Sandon]
Re:
HA ha ha.... prave sem byl na guitar.com ... Neco pro z28 :-) technik Joe Satrianiho Mike Manning ukoazoval na jednom videu Satchuv gear: nejdulezitejsi poznatek - na zivo pouziva Satriani hlavu Marshall 6100 - pozor - JEN CISTEJ KANAL!!! Veskery zkresleni jde z Bosse DS-1! Uz sem to nekde slysel, ale zdrahal sem se tomu uverit. Je to tak: Satriani (a slysel sem ze i Vai - coz bych se nedivil) pouzivaji (krome nekonecnyho mnozstvi ampu a preampu ve studiu) na ZIVO DS-1 :-)))))))))))))))))
3.10.2001 15:18 [Sandon]
Re: z28
Prej zadnej boss :-)))))))))))))))) Takze takhle vytvorit ten dokonalej (lampovej) ton :-)))))))))))))))00
3.10.2001 15:48 [z28]
Re: Sandon
s tim Satrianim mas stoprocentni pravdu, opravdu hraje na seriovou DS-1, ale jestli sis vsiml, ten zvuk je takovej opravdu zvlastni, vubec se netvari jako flaskovej, jinak pouziva ho i ve studiu, jako vetsina kytaristu nahrava na to, na co hraje zive (aspon co vim ja).... jinak nedavno jsem na Vaiuv ekvajpment na webu koukal, pouziva cranknutyho Bognera, skoro vsechny krabice vyhazel, jinak na efekty pouziva G-Force... zkresleni od Bosse opravdu patrej k tomu horsimu, zkousel jsi treba toho Rata? je to opravdu rozdil tridy, pritom Rat je o neco levnejsi.... jo, jinak Santana pouziva obe kreslitka s hodne stazenym gainem, u Tube Screamera pouziva jenom dobarveni tonu, u Rata "zafuzovateni" tonu, ale jinak jde vsechno zkresleni z lamp mesabugin.... btS.: kdyz jsem vyhodil na Harmony Central dotaz ohledne multaku Boss, prakticky vsichni majitele mi odpovedeli stejne, efekty v poradku a kvalitni, ale zkresleni jako tradicne od Bosse spatny, kup si k tomu nejakej dobrej distortion.... mam pocit, ze jsem v procesu nekonecnyho hledani dobryho distortionu vyzkousel tak snad 60 kreslitek a asi tak patnact i vlastnil... jo, jsou i horsi, nez Boss, treba DOD, ale jsou i mnohem lepsi, a za stejny prachy, nebo jen o neco drazsi (treba Jekkyl&Hyde)....
3.10.2001 20:22 [Sandon]
Re: z28
no co ja vim, nahrava Satriani na Marshally, Rectifiery (mimochodem na hodne nahravkach je slyset Trem-O-Verb, kdyz sem ho zkousel v obchode, okamzite z toho vylezl ten zvuk co ma na Mystic Potato Head), Soldana a jiny sracicky... a Petrucci ma ve studiu vzdycky VSECHNY aparaty od Mesa/Boogie + Triaxis + Formula a nazivo ma JENOM :-) Triaxis+Formula+HeartbreakerHead...
No a k tomu vecnymu Bossovi - ja pouzivam na GX700 zasadne amp modelling, coz ma nic spolecnyho s krabickama od Bosse (i kdyz tam sou taky: OD,DS,MT, TurboDS, FUZZ)... a znova rikam GX700 neni identicky s GT5/3 a hraje lip nez POD :-))))))))))))))))))))))))))
3.10.2001 20:36 [z28]
Re: Sandon
GX700 sem neslysel, GT5 jo... no comment ke GT5.... verim, ze hraje GX lip nez POD, POD neni zadnej zazrak (na prvni poslech je to bombasticky, ale to je vsechno), navic pod ma hodne chudy efektovy vybaveni....
3.10.2001 20:44 [Sandon]
Re:
no prave - ty efekty! Ale jak treba rikas, ze si zkousel J-Station v kramu ... ja zkousel RP2000 a byl sem z toho zklamanej, ale treba bych nebyl, mit to tak ale na zkousku doma!!! Mne hlavne vyhovujou rackovy efekty... PODPro je drahej a co dela DigiTech?
3.10.2001 21:59 [Sandon]
Re: z28
Zajimalo by me, co bys mi vsechno mohl doporucit, abych vyzkousel: jednak Prophesy, Triaxis, Peavey TubeFex (ten uz ale asi nedelaji), pak DigiTech 2120Artist (kdyz tak fandis DigiTechu)... vis este o necem? Nemusi to bejt s efektovym procesorem, staci preamp - vim ze treba Digitech za 60k s efektama je neco jinyho jako Triaxis bez efektu za 70k :-) Jen chci mit prehled o tom, co je asi k dispozici, az budu mit haky na preamp. Udajne Bogner dela ciste preamp asi za 18.000 koliku. Jakykoliv info beru :-)
3.10.2001 22:53 [claudius]
Re: z28
pořád čekám na ten návod....
4.10.2001 15:10 [z28]
Re: claudius
vyfakovali me, ze mam kontaktovat lokalniho dealera, ze na tak starej typ nic nemaj... tomu rikaj amici product support :O((
4.10.2001 15:16 [z28]
Re: Sandon
ja uz sem ti psal do mailu: JMP-1 - samy stredy, malej gain, Triaxis - za ty prachy to podle myho nestoji, takovy nekonkretni zvuky, Tech21 SanAmp PSA1 - sqely, ale nikdo to sem nevozi (cca 600 USD), Prophesy - muj jednoznacnej favorit (nova generace digitalu, zadny digi sumy apod, obrovsky zvukovy moznosti, vyborny ovladani), DigiTech 2120 Artist - urcite stoji za uvahu (zas tolik tomu DigiTechu nefandim, ale uznavam, ze tohle je dobra masinka), Bognera jsem neslysel, ale asi bude dobrej, jinak totalni narez je ADA MP-1 (ale uz se nedela)...
4.10.2001 21:39 [Sandon]
Re:
me u toho DigiTecha2120 zarazi, ze to ma v lampovym preampu jenom jeden clean, jeden crunch a jeden lead (+to samy v polovodicich, ale kdo vi co to bude za zverstvo) - to se mi zda malo, a zase 10 pasmovej eq za preampem se mi zda dost prehnanej (nastesti tam maji i parametrickej :-) hele fakt je MP1 tak dobra???? vim ze na to hral Gilbert a chvili i Nuno Bettencourt, ale nevim... Ten SansAmp meli asi pred 3 rokama u Petrskyho namesti v Praze, cumel sem na to, pac sem to znal z inzeratu v Guitar Playeru....
4.10.2001 22:59 [Bailey]
Re: Sandon
Já mám Digitecha GSP 7. Je starej, myslím že po něm udělali 2120 Artist. Taky do racku. Je sice jenom 8bitovej ale skreslení má fakt suprové - hlavně Heavy Susatain. Nemá v sobě lampu jako 2120, ale má simulaci lampy - chce to ale se pak vyhrát s EQ. Má více možností EQ. Buď 5 pásmovej, nebo 1/2/3 pásmovej plně parametrickej se zdvihem +/- 15dB, což je fakt brutus. Chorusy, Flangery jsou v pohodě. Delaye a reverby jsou fakt vynikající - ještě sem neměl možnost skusit mulťák, kde by byli lepší. Nastavuješ sice spoustu parametrů, ale když se stím vyhraješ, stojí to za to - vzdyť to znáš:-) A každej kanál upravuješ zvlášť, ale jenom digitální sekci, ale to myslím má i GX700.
5.10.2001 9:37 [Sandon]
Re:
Ten 2120 podle me navazuje na 2101, kterej byl podle me uz davno pred GSP7. Spis bych chtel vyzkouset nejakej flaskovej preamp, abych to mohl porovnat s tim digitalem v GX700
8.10.2001 15:31 [Bailey]
Re: Sandon
V německu jsem měl možnost vyskoušet RP14, ale jenom do sluchátek - bylo to dost na rychlo. Z lampy jsem neměl dobrý dojem - škoda, že to nebylo do komba - asi by to hrálo jinak. Jednou sem slyšel RP7čku - docela se mi to zamlouvalo - ale skreslení nešlo nastavit na ňákej brutus - jenom tak bluesově, což mně trochu sklamalo, jinak barva zvuku bezvadná. Jinak s tím osobní skušenosti nemám. Když sem kupoval mulťák, tak jsem měl na výběr - buď GSP7, nebo (a teď si zas nevzpomenu) skrátka lampovej preamp - 3kanál. Ten preamp byl vážně maso - tak brutální skreslení má asi jenom mesabugina. Oželel jsem to, připlatil patnáct stovek a koupil GSP - a pak jsem musel ještě koupit pedál za dalších 5k. Někdy se mi zdá, že jsem prohloupil - kdoví - možná, že ne:-)
2.4.2002 9:03 [struna]
Re: z28
Krabicky? No ja mam lahvace Fendera, takze na zkresleni pouzivam The Tube - overdrive od Dennise. Mam na nem malej gain, out jde naplno do lehce zkreslenyho kanalu Fendera. Zkresleni je takovy hutny, tezkopadny, musis hodne hrat rukama, aby z toho neco bylo. Postupne jsem nakoupil a odzkousel Tubescreamer TS-9, Marshall Blues Bre. II, oba predchazela skvela povest, zel, oba sezraly vsechny basy a valne vysek (zvlaste TS-9), takze vysledny zvuk byl k nepoznani. Rychle jsem se jich zbavil a koupil jeste Boss SD-1. Ten ´ma stejnej cip jako TS-9, akorat ma jine zapojeni. Ten jsem chvili pouzival a dost mi vyhovoval, akorad to zkresleni bylo trochu umelohmotny. S jednim kamosem jsem ho skousel ve spojeni s Boss BD-2 a to nam prislo skvely. S tim BD-2 jsme sprehli ProCoRat nebo TS-9, ale s SD-1 to hralo nejlip. Tohle zapojeni davalo tyto moznosti: oba efekty vypnuty = cistej zvuk comba Bassman. BD-2 zapnutej= zvuk jako prebuzenej Prosonic, tedy neco jako S.R.Vaughan. Zapnuty BD-2 a SD-1= zvuk jako Jeff Beck s takovym tim jeho Pro-Co Rattem a Twinem. No a jak jsem skoncil? No prece zpatky u Dennise. Vsechno jsem prodal a tak daleko moudrejsi pouzivam stare zapojeni. Jo, ten Dennis totiz taky necha tvuj kytarovej signal na pokoji, coz se mi libi... Akorad to vsechno (kombo, efekt) furt zere lampy, ach jo....
2.4.2002 11:04 [batty]
Re:
co je prepinani na the tube mezi marshall modem a gd. - jakej je rozdil?
4.4.2002 8:01 [struna]
Re: batty
Nevim, oni tomu rikaj marshall mod? Jeden typ zkresleni je jako overdrive a druhej jako distortion, tedy prvni hladsi a kulatejsi, druhy agresivnejsi a roztrepanejsi. Ale ja skoro vsechny mrsidla pouzival jen jako frekvencni filtry. Tedy z nich neberu zkresleni, gain je skoro na nule, level naplno a budis tim vstup na kombu.
4.4.2002 8:11 [struna]
Re: z28
Ja jsem si az ted precetl, jak zni tema. Podle me dokonaly ton netkvi zase az tak v technickem vybaveni, jako v tvorbe tonu rukou kytaristovou. Tot ma zkusenost. Od te doby jsem bohatsi (nemusim utracet za Booginy, abych zjistil, ze mi ten Santana z nich stejne neleze) a spokojenejsi, protoze kdyz makas na tvorbe tonu, ma to hodne vedlejsich ucinku, napr. zacnes byt vic slyset v kapele, zacnes byt rozpoznatelnej, ve zkresleni jsou behy citelnejsi a tak. No nekup to!
4.4.2002 10:17 [holkoun]
Re: struna
tak tak.....dulezity je trefit spravne spravnou strunu:-))))
4.4.2002 15:39 [z28]
Re: struna
ehm, jojo, tak ja nekde zkusim sehnat starou vermonu, na kterou jsme zacinal, irisku k tomu a vcil uvidime :o)))
5.4.2002 14:15 [struna]
Re: z28
Se moc nesmej. Ja jsem vymetl takovou akci s Hladikem, kde on hral na Graciellu a sel do nejakyho ceskyho komba z 60. let. Zvuk to byl prisernej, ale kdyz jsem na to hral ja. Hladikuv ton tam proste byl, kytara-nekytara. Dotycny pan si nechal taky postavit strata od Vachy, na kterym jsou normalni singly, teda ja mu doporucil ty texas special, ale oni jsou fakt skoro normalni... No a co mislis? Jenom jsem se "mistrovi" posmival ze si poridil dalsi kytaru, co vydava zase ton a-la Hladik. Takze ja tomu, co jsem napsal dost verim. Myslim, ze hlavni vec, proc si muzikanti porizujou ruzny kytary je jejich vlastni pocit z nastroje, jejich predstava o zvuku, ktera je hodne (casto zbytecne) detailni. Bezny posluchac tyhle veci vubec nezachyti. Netvrdim samozrejme, ze Telecaster a Gibson L-5 zni v rukou jednoho hrace stejne, tvrdim, ze na kvalite tonu se podili predevsim to, jakym zpusobem ho vytvoris (tedy jestli se trefis do kytary v miste, kde drahu tvoji ruky protinaji struny, ci nikoli). Ja jsem na to bohuzel neprisel sam ve svych mladych letech, ale ukazal mi to az Vasek Vesely, kterej to umi nejen celkem dokonale predvest, ale i celkem slusne naucit...
5.4.2002 14:17 [struna]
Re: struna
Sem se rozohnil. Takze oprava - myslis -
8.9.2002 9:11 [jpl]
To struna
Jaks to myslel, že texas special jsou fakt skoro normalni? To jako vintyč?
12.9.2002 19:59 [struna]
Re: jpl
Presne. Oni to jsou normalni viň-tyč. Akorád střední je vinutej reverzně a každej má jinej počet závitů v cívce. Ty snímače na těch moderních Stratech procházej různejma změnama, ty vyntič zůstávají jako klasika, proto píšu, že jsou celkem normální. Koneckonců, já jsem slyšel velkej rozdíl třeba mezi singlama pro Fendra od Di Marzio a originál Fenderama, ale v rámci Fendera ty rozdíly mi přijdou... minimální. Nehledě teda na ty Lace Sensory a Noisless a podobny veci, ktery jsou trochu dal. Vsechny ty vintiče byli taky vzdycky z jednech magnetu Alnico V, kdežto ty modernější z Alnico II. Ale jak je to dneska, to opravdu nevím. Popisuju situaci před sedmi lety...
13.9.2002 0:15 [jpl]
Re: Struna
Moc se mi líbí tvůj postřeh, že důvod proč si muzikanti pořizujou různý kytary je jejich vlastní pocit z nástroje. Já bych šel ještě dál, protože vím, že kytary mají duši a nazval bych to klidně voodoo. Z toho pohledu pak i zdánlivé detaily mohou být významné. Schválně zkus odložit kytaru na nějaké ošklivé místo, nemluv na ní a nehraj na ní, ona časem tak nějak "vychladne" a nebude dobře hrát.

- - - -
AlNiCo 2 je taky starej matroš :o) ale je slabší než 5. Existuje i Alnico 8 a 9
ale ty už jsou silné jako keramika.
Podrobnosti třeba tady.


Za vintyče považuju štoky z 50 a 60 let, který krásně "zvoněj a mlaskaj", ty
nový standarty už bohužel tolik ne. Mně zajímalo jestli ty Tex Special
taky tak zvoněj a mlaskaj.
Neměls možnost porovnat TexSpec a Tex-Mex? Tex-Mex by podle mně měla být jen modernější (levnější) verze TexSpec s moderním materiálem izolace a kostry.
13.9.2002 9:24 [struna]
Re: jpl
Ta stránka o magnetech je supr!!! Moc díky, konečně mám jasno!!! Tex-Mex by měly být fakt levnější verzí Texasek, ale neporovnával jsem to. Obecně mám pocit, že ty levnější AlNiCa snímače jsou takový víc upištěný, jako by měly míň středů, ale to je takovej hodně subjektivní postřeh. Jurkovič si myslí, že se ty Texasy dělají někde v jedný fabrice v Koreji s Tex Mex a jinýma a potom se jenom tříděj. No nevim. Já mluvil s jedním přímým dovozcem a ten říkal, že byl v Koreji ve fabrikách a že tam dělají i "pravý americký Martiny" (DM) a Fendery. Je to taková fáma, který někdy i docela věřim... Jinak ty Texasy mi přišly specifický tím, že nemají tak tenkej tón, mají jakoby trochu víc vyšších středů a basů. Ale nepřišel jsem na to sám, říkal mi to P. Kulich Pokorný, když mi je doporučoval do kytary. A znáš to, jakmile od někoho slyšíš nějakou specifikaci a potom si teprve děláš názor, už k tomu přistupuješ do značný míry ovlivněnej. Jinak to s odloženou kytarou myslím je celkem známá věc, že ztratí tón a když hraješ, tak ho zase najde, ale spíš než voodoo bych věřil tomu, že jak to dřevo nevybruje, tak se něco stane. Nebo se to může dít se strunama. Těžko říci. O duši kytary bych tu nerad vedl spory, protože jestli ta moje nějakou má, tak je to pěkná mrcha, jak mě občas vypeče....
13.9.2002 10:35 [jpl]
Re: Struna
No já bych tady veřejně radši moc žádnou kytaru nepomlouval. Člověk nikdy neví, kdy a jak se jí to donese (znáš kamarády).
13.9.2002 10:39 [jpl]
Re: Struna
Tou fabrikou myslel Cor-Tek?
[0..30 / 30] Strana:  1 | Všechny | Poslední