Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Amp simulace, kam zapojit

8.11.2001 11:16 [sam mboga]
Amp simulace, kam zapojit - Kategorie Nástroje > Efekty
Zajimalo by me jestli mate nekdo zkusenosti stim, kam zapojit simulace zesilovacu jako je treba line6, j-station apod. Pouzit klavesove kombo nebo koncovy zesilovac s bednou( tam uz asi nema cenu davat lampovej, co?), anebo pouzit FX loop na kombu ale ten reprak ma mensi rozsah nez PAckovej, tak nevim. Hodily by semi hlavne konkretni poznatky ne obecne teorie. Dik

Seznam příspěvků:

[17..66 / 66] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
14.11.2001 13:53 [z28]
Re: Sandon
celej problem je v tom, ze POD (ani DG stomp) NENI opravdovej preamp a signal z toho leze slabouckej... jinak co se tyka power ampu, nektere maji vstupni sekci s predzesakem, ale spousta tech profi ne... ty profi casto ani nemaji rizeni hlasitosti, pokud tam je, tak se dela atenuatorem, ne pomoci volume.... koneckoncu POD si ani nehraje na to, ze by to byl preamp... preamp je proste principialne jiny zarizeni (jinak preampy maji standardne maximalni vystupni zisk 20dB, o tom to je)
14.11.2001 14:17 [choi]
Re: z28, Sandon
Kdybych mel zbytecny penize tak si necham vyrobit mutanta mezi podem a rocktronem , budu tomu rikat nevimjak. Hrat to bude nejlip zapojeny do komba urcenyho pro flasinet a pak se muzte za pomoci tech svej voltu a decibelu hadat jestli je to multiefekt nebo preamp :)))
14.11.2001 17:55 [Sandon]
Re: z28
No takze veskry power-ampy, ktery se pro kytary vyrabej, vlastne podle tebe nejsou power-ampy, pac maji ovladani hlasitosti, nekdy i presence a nekdy i pres midi rizeny parametry, je to tak???? Takze si koupim Triaxis preamp a k tomu si dam 2:90 krabici, ktera neni vubec power-amp.... tak jo. Je mi jasny, ze takovej POD Pro je preamp, i kdyz "si na to nehraje" protoze je to "...the 'must have' direct recording tool for guitarist...." :-)))))))) Hadame se tady akorat o slovicka. Power-amp je to, co zesiluje linkovej signal na uroven potrebnou k pripojeni do bedny a hotovo. Ze se delaj hi-endovy hi-fi power-ampy jenom s vypinacem, to vim. Ale to neni zadna "definice power-ampu"
15.11.2001 13:13 [Bailey]
Re: Sandon, z28
Každej poweramp má vstupní zesilovač. Nemusí ale vždycky vstupní signál zesílit. Jeho přítomnost je tam kůli vyrovnání vstupní impedance. Jeho zesílení bejvá kolem 1:1 až 1:1,5. To jestli koncák (power amp) má, nebo nemá ovladač hlasitosti, je podle mne jenom věcí konstrukce a výrobce. Každopádně se nedá tímhle posuzovat kvalitativní úroveň powerampů - to je blbost. Některý špičkový powerampy třeba ovládání hlasitosti mají, některé ne. S tou standardní výst. úrovní má z28 pravdu. Sandon má ale taky pravdu když tvrdi"Power-amp je to, co zesiluje linkovej signal na uroven potrebnou k pripojeni do bedny a hotovo. Ze se delaj hi-endovy hi-fi power-ampy jenom s vypinacem, to vim. Ale to neni zadna "definice power-ampu"" a taky v tom, že výstup většiny preampů stačí bohatě na uživení powerampu.
16.11.2001 12:56 [z28]
Re: Sandon
ja netvrdim, ze zakladni charakteristikou powerampu je to, ze nema rizeni hlasitosti, rec byla o vstupni sekci a o zisku preampu... jinak standardni vystupni zisk preampu neni 20dB, ale 15db, blbe jsem si to zapamatoval... a to, ze je neco direct recording tool neznamena, ze to je preamp... a hodne kytarovejch powerampu nema ovladani hlasitosti, ale atenuator, coz je velkej rozdil (tim je zajisteny, ze mezi vstupnim signalem a vystupem je minimum prvku, ktery zpusobujou ruzne zabarveni zvuku pri ruznych hlasitostech)... a presne jak psal Bailey, vstupni zesilovac v powerampu neni proto, aby zesiloval, a spousta i kytarovejch powerampu tuhle sekci vubec nema... proste pokud ma neco zisk pod 15dB, tak to nemuze byt technicky preamp, protoze ten je principialen urcenej pro vybuzeni koncovyho stupne... kdyz se podivas do normalni kytarovy hlavy, najdes v ni dve sekce: preamp a koncovy lampy, pred koncovejma lampama samozrejme uz zadny mrsidla nejsou...
19.11.2001 13:59 [Sandon]
Re:
aha, takze budici stupen pro koncovy lampy tam taky neni? To potom asi nebude v zadnym power-ampu :-)))))))))) S tema decibelama (tzv. "vystupni zisk preampu")- to je udaj uplne k nicemu. Co to znamena? Prece mas ruzne silny kytarovy snimace... takze to kazdej "standardni" preamp (at se deje, co se deje) "udrzuje" celkovy zesileni vstupniho signalu (nebo co to je na 15dB? A co kdyz si zeslabim globalni hlasitost presetu? To sou cisla na nic. Mas pracdu, v hlave mezi pre-ampem a power-ampem uz zadny mrsidla, KROME pripadne SMYCKY nejsou :-)))))))))

AAAAAHH.... me uz to nebavi, to je fakt o nicem.
19.11.2001 14:16 [Sandon]
Re:
mimoch: Marshally 9100/9200 (power-ampz) maji jednak 2xECC83 (=2 x dva stupne) jakozto "pre-driver" a 2xECC81 jakozto "phase inverter" .... zadny mrsitka??? Dovedete si predstavit, ze se bude rvat preampovej signal primo do vykonovejch lamp/tranzistoru???? Musi se prece "predzesilit" (i kdyz je uz dost silnej) a "a vytvorit inverzni signal", aby se dal zpracovat koncovejma lampama/tranzistorama. A trvam na svym, linkovej signal je nominalne 0dBV, coz je 0.775 Vrms. A basta :-)))))))))))
19.11.2001 14:17 [Sandon]
Re:
Input sensitivity u tech 9100/9200 je 0dB, coz jsem samozrejme vzdycky tvrdil...ach to je uleva :-) (jo ty marshally sem vybral za priklad nahodne...)
19.11.2001 17:50 [z28]
Re: Sandon
no, uz me to tema taky pripada trochu unavny... jenom mala poznamka: pre-amp znamena, ze je to budici stupen pro konec... ja zkousel toho Brystona, coz jsou ctyri (nebo osm?) MOS trandaky na obrovskym chladici (jo, jasne, zapojeni je takovy, ze vzdycky jeden je jako "budici" a jeden "vykonovej", ale jak jsem se docetl, tak je to kvuli vyrovnani spektra) a Prophesy to vybudila az az... a ten Bryston byla verze Pro, coz bylo popsano jako "urceno do nahravacich studii a zivou hudbu", a byl tam pridanej prave ten atenuator... jinak cti to, co jsem popsal: u preampu nejde o to, aby PORAD udrzoval vystupni zisk 15dB, ale aby byl schopen silnyho vystupu, nutnyho na vybuzeni konce... to byla jedna z veci, ktery me zdradili od takovejch veci jako je DigiTech RP nebo GNX, protoze to se jako opravdovej preamp proste neda pouzit. Sam DigiTech mi tenkrat napsal: "DigiTech vyrabi pouze jeden preamp, a to Art 2120. Nemuzete pouzivat multiefektove konzole, i kdyz obsahuji sekci simulace kytarovych zesilovacu, jako preamp, tato zarizeni nejsou k tomuto ucelu navrzena a vyrabena. Zpravidla je jejich vystupni zisk prilis nizky na to, aby mohl byt signal dale zpracovavan primo koncovym zesilovacem, a navic neupravuji potrebnym zpusobem signalovou charakteristiku zvuku kytary. Kontaktujte prosim sveho lokalniho prodejce PMC Praha, ktery vam ochotne predvede Art 2120". Jo, a prave to, ze jsou ty konce od Marshalla vycpany dalsima vecma, jako jsou korekce a podobne, me od nich zrazuje... byl jsem si to znova poslechnout, protoze se porad nemuzu rozhodnout kterej konec koupit, Marshall nehraje spatne, ale snazej se tam procpat ten svuj typ zvuku, a to me s**e...
21.11.2001 14:41 [Sandon]
Re:
to s tim 15bD ziskem jsem si prave precetl moc dobre, ale zrejme se nechapeme...no nic. BTW - kytarovy powerampy jsou prave skoro vzdycky minimalne s VOLUME a PRESENCE...a nejen Marshally, to byl fakt priklad. No nic, uz toho fakt radsi necham :-)
21.11.2001 15:43 [z28]
Re: Sandon
ja taky :o) docela rad se hadam, ale musi to bejt o bejkarnach :o)))
21.11.2001 16:12 [Sandon]
Re:
:-)
21.11.2001 19:08 [z28]
Re: Sandon
me akorat cim dal vic s**e, ze je tady v Cechach tech power ampu tak malo. Musim rict, ze pres toho Brystona ten zvuk byl opravdu daleko cistsi a konkretnejsi nez z Marshalla, ale mozna az moc studenej... Marshall mel ten svuj lampovej zvuk, ale hralo to proste jako Marshall a nic se s tim nedalo delat... mozna je to subjektivni, ale fakt se mi zdalo, ze ty mezimrsitka ten zvuk navic tak znekonkretnujou... chlapek, kterej mi toho Brystona pujcil, mi rekl, ze par let hral live a ze vzdycky tvrdil, ze cim mene je soucastek mezi vstupem a vystupem powerampu, tim je amp rychlejsi, cistsi a konkretnejsi, a ten Bryston tak opravdu znel... a ted si vyber....
22.11.2001 10:27 [Sandon]
Re:
no prave... ono to muze mit svoje klady i zapory. Ja ti verim, ze Marshally budou mit "svuj" zvuk. To bude platit o vetsine znacek. Ale kde najit ten spravnej. Teoreticky se mi taky libi to reseni "linearnim" zesikem (sam ho pouzivam). Ale nevim, jestli to bude vzdycky to nejlepsi reseni. Ten zvuk bude urcite jasnejsi a konkretnejsi, ale nebude mit treba neco, co tomu daji jenom kytarovy power-ampy... A nejhorsi je to, ze at mas amp modeller, nebo buhvijak variabilni preamp, porad to bude znit na jedne bedne stejne. A to je skoda. Ale hrat do linky je humus. Ten reprak je posledni clanek (nepocitam mikrofon, mix a PA) a bude to barvit porad stejne. A kdo muze mit iks beden, zejo :)
22.4.2003 7:06 [Bedrich]
Re: všichni
Hraju na POD přímo do linky / máme vlastní PA / a na odposlech používám dělané kyt. kombo s korekcemi nastavenými rovně, ale něco mi na tom nesedí. Nebyl by lepší třeba takový aktivní monitor. Díky
22.4.2003 9:34 [Sandon]
Re: Bedrich
Jak porad rikam, nejlepsi je POD primo do koncovyho zesilovace - nebo do returnu ef. smycky - a VYPNOUT simulaci lepraku. Zmeny v charakteru jednotlivych modely zesilovacu budou min zretelny, protoze pojedes pres jeden reprak, kterej tomu da typicky zabarveni, ale osobne si myslim, ze prave reprak+mikropon tomu zvuku chybi... Chce to mit samozrejme dobrej reprak. Ale pokud ti takovejhle zpusob nesedi, musis se smirit s tim, ze ten zvuk bude takovej mrtvej... Nebo je problem v tom, ze se ti napr. do sluchatek/hi-fi/PC z PODa libi, ale do tvyho soucasnyho komba ne???? To se pak bavim o uplne jinym problemu a omlouvam se ;o)))))))))))))
22.4.2003 10:56 [Bedrich]
Re: Sandon
Právě si na to trefil. Na sluchátkách i to co mi hraje dopředu je to dobrý, ale z komba to leze trochu jinak zabarvený. Možná je to tím, že ven potřebuju pustit simulaci boxu a možná už by to potřebovalo jinej leprák než kytarovej. Rovnej koncák by mi kámoš postavil, ale nevím jaký repro.
24.4.2003 0:40 [choi]
Re: Bedrich
Myslim, ze v tomhle pripade je nejlepsi mit klasicky odposlech(treba i aktivni) a tu simulaci mit zaplou vsude(jak dopredu tak do odpodlechu. Za 1/ budes priblizne vedet jak ti to hraje dopredu. Za 2/ pokud pouzivas ampmodeling tak uz je skoro jedno jestli mas zaplou simulaci repro a hrajes primo do mixu nebo ji mas vyplou a hrajes pres kytarovou bednu. V obou pripadech totiz ten zvuk bude mrtvy. S tou kytarovou bednou sice trochu min mrtvy, ale prece.
24.4.2003 10:27 [Bailey]
Re: choi
To je krásny pojem: "trochu míň mrtvý" :-)
24.4.2003 11:00 [Sandon]
Re: choi
prave ze je to do kytarovyho aparatu HODNE min mrtvy :o))))
24.4.2003 11:01 [Sandon]
Re: Bedrich
tak to jo - pak teda rovnej zesik a k tomu sirokopasmovy leprak (napr. neco, co se dava treba do klavesovych komb apod.)
24.4.2003 11:25 [choi]
Re: Sandon
Podle me je ten rozdil zanedbatelny ve srovnani s rozdilem mezi opravdovym kytarovym aparatem a simulaci+kyt.box. Takze trvam na tom "trochu min mrtvy".
24.4.2003 11:26 [choi]
Re: Bedrich
sirokopasmovy reprak nebrat. Zkus klasicky odposlech treba 12"+1"
25.4.2003 7:26 [Bedrich]
Re:
Díky za rady, už to letím někam vyzkoušet.
25.4.2003 9:56 [Sandon]
Re: choi
asi tak zanedbatelny, ze bys to na nahravce nepoznal ;o)))))
19.1.2004 9:05 [Bedrich]
Re:
Nejsem žádnej elektrikář, tak se ptám - nevíte někdo kolik V leze na výstupu z PODa / těch 0,775V? / Díky :-)
22.1.2004 8:32 [Bedrich]
Re:
Opravdu to nikdo neví? :-))))))
22.1.2004 10:05 [George JV]
Re: Bedrich
PODa mam, ale nikdy jsem to nemeril, vlastne jsem to nikdy ani nepotreboval vedet... na co to chces vedet?
22.1.2004 11:41 [Bailey]
Re: Bedrich
Z preampov štandardne lezie linkový signál (max 1,5V) - aby vybudili vstupné obvody koncových zosilovačov, preto doporučujem zapojiť do line in, alebo CD vstupu.
22.1.2004 13:05 [torhorc]
Re: bailey
Sice tomu prd rozumiem :) ale mam taky pocit ze tu niekto niekde pisal, ze POD a podobne konzoly nie su klasicke preampy (citujem ale neviem koho "preamp je principialne ine zariadenie)Tak je tam tych 1,5 V alebo nie?
22.1.2004 15:50 [harvey]
Re:
Nevim sice kolik to dava, ale me zkusenosti se simulatory jsou takove ze je vyhodne to vrazit do vstupu pro aktivni nastroj (myslim kytaru s aktivni elektronikou) nebo normalne do effect return, zalezi na tom jestli to chci hnat pres korekce preampu nebo ne, taky samozrejme na tom jak je aparat udelanej, ja honim digitecha pres kytarovej vstup a v pohode pres smyscku taky ok. Zkousel jsem to zapojit do primyho vstupu koncaku (power amp in) a nako to nechtelo fungovat, takze je pravda ze normalni preamp to neni.
22.1.2004 16:15 [Bailey]
Re: torhoc
Harvey to celé objasnil. Ja som bol f tom, že sa to správa ako klasický preamp...
23.1.2004 8:13 [Bedrich]
Re: george
Známej mi dělá koncák do aktivního odposlechu, kterej budu mít jen na kytaru, a chtěl vědět, co tam asi poleze.
26.1.2004 17:15 [George JV]
Re: Bedrich
Whooops!!! Taky si nechavam delat stereo lampovy koncak pro PODa XT... nebylo by na skodu vedet, kolik tam je... Leda to zmerit. Muzu se o to doma pokusit.
27.1.2004 10:42 [Bedrich]
Re: George
Na co vyjde stavba takovýho lampovýho konce, jak silnej stavíš? Používáš simulace boxu, nebo to poženeš do kyt. bedny?
27.1.2004 14:05 [George JV]
Re: Bedrich
Ten konec je jenom nejaka stavebnice, o ktere vim, ze bude hrat, takze nemam strach, ze to ten chlapik zkazi. Bude to stereo 2x80W a vyjde to dost levne, protoze jsou to vyrazene dily, takze pocitam do tech trech tisicovek. Simulace boxu pouzivam pri primem nahravani z PODa do PC pres USB, ale jinak zatim nemam moc velke zkusenosti se zapojovanim PODa do konce a do boxu. Urcite bych si rad poridil 4x12 a pak zacal spekulovat nad ruznymi nastavenimi. Jestli pouzit simulaci boxu nebo ne... to jeste nevim jiste, ale zatim jsem to zkousel zapojovat do returnu efektove smycky komba Marshall VS8080 a abych udelal zvuk libivy pro moje ucho, tak jsem precejenom musel simulaci boxu zapnout...
27.1.2004 15:18 [Bedrich]
Re: George
Co to je za stavebnici, celkem by mě to zajímalo, jde to někde koupit?
27.1.2004 16:20 [George JV]
Re: Bedrich
Blbe jsem to napsal... Tohle neni zadna prodejni stavebnice, ale zapojeni jednotlivych segmetu z ruznych casti vcelku kvalitnich zesilovacu... Koupit to asi nikde nepujde :))
27.1.2004 19:28 [Lukas]
Re:
simulace boxu by mely hrat nejlip pres hifi konec a hifi repra ne? :)
27.1.2004 19:30 [George JV]
Re: Lukas
:))) To je takova ta typicka rejpalovska hlaska lampoveho puritana, jenz nesnasi jakykoliv produkt doby digitalizace, ne? :))
27.1.2004 20:17 [Bailey]
Re: George, Lukas
Ja osobne používam simuláciu boxu len v prípade, že hrám doma do sluchátiek, alebo do veže. Pri zapojení do sendu Marshalla VS65R musím mať box-sim. vypnutú, lebo zvuk je hrozne orezaný a guľatý - a to je pre mňa neprípustné...
27.1.2004 20:43 [George JV]
Re: Bailey
Jasne... nerikam, ze ne. Podle me je to asi tak: Simulace ropro boxu je jen tlacitko, ktere zapina a vypina funkci, ktera se pripocitava do vystupniho signalu. Ta funkce je jenom matematicka krivka, pres kterou jde vystupni signal a nekde se oreze, nekde zesili, nekde se upravi kmitoctovy rozsah. Mi je jedno jakym zpusobem dojdu ke svemu zvuku, hlavne ho nejak najit. Mam rad nakulately zvuk s hodne stredy a stredobasy a s minimem vysek... takovy Petrucci na desce Scenes From A Memory... zalezi na vkusu.
27.1.2004 20:55 [Bailey]
Re: George
No práve na SFAM sa mi nezdá Petrucciho zvuk neako moc guľatý, skor naopak. Tú guľatosť tam robí to, že väčšinu vecí hrá spolu s basou - výsledný efekt je taký aký je. Poslednú dobu dosť experimentujem s výsledným zvukom kapely a ver mi, že ak nastavíš na kombe guľatý zvuk gitary, taxa vo výslednom mixe gitara veľmi ťažko presadzuje. Preto si už aj ostatní z kapely zvikli na moj zvuk, ktorý je sám osebe dosť nepríjemný, ale keď hráme všetci, alebo na nahrávke je super!!! Samozrejmä záleží aj na nastavení zvuku basy a druhej gitary...
27.1.2004 20:56 [Bailey]
Re: George
Samozrejme, že je úplne jedno akou cestou sa k svojmu zvuku každý z nás dopracuje - chce to skúšať, experimentovať, a hlavne používať šedú koru :o)
27.1.2004 20:59 [Lukas]
Re: Jirka
jeste jsi nevidel hifi lampovy zesilovac? rejpal jsem jen trochu... jsou lidi co hrajou kytaru pres ciste hifi a lidi co hrajou simulaci pres kytarovy kombo a repro, tak by me to proste zajimalo :)
27.1.2004 21:42 [George JV]
Re: Lukas
Jo... lampovy hi-fi zesak jsem uz videl...
28.1.2004 1:14 [jpl]
Re: Lukas
IMHO Amp/box modeling by měl hrát nejlíp přes to, ma co je navrženej. Obvykle asi přes hifi
ale to je šeptání, takže bych viděl nejlepší asi něco jako monitor. Rozhodně dolní kmitočet pod 80Hz je nesmysl. Taky by reprák kvůli účinnosti a průraznosti měl mít převýšení mezi 2k-5kHz, ale zase ne tak výrazné a úzké (a hrbaté) jako u kytarových.
Tem modeling ale může být v podstatě navržen pro jakýkoliv reprák, zjednodušeně: stačí obě křivky odečíst.
30.1.2004 10:17 [Bedrich]
Re: george
Teď jsem si vzpoměl, že v jednom rozhovoru psal Baláž z Elánu , že používá POD Pro , lamp. konec a box. Jsem zvědavej, jak to bude vypadat, až to spustíš.
30.1.2004 10:59 [George JV]
Re: Bedrich
To ja taky... :))) PODa pouziva kytarista Pavel Fořt, nebo Ashok z ROOTu a nezni jim to spatne.
2.9.2004 17:06 [vlasa]
Re: marshall 9100 9200 lampy???
zdravim videl jsem ze se tu bavite o marshallech 9100, 9200 mel bych takovou malou prosbu ci dotaz:
zajima me jak je to s lampama. nektere ty zesaky maji 6L6 a nektere EL34. nekdo tvrdi ze je to zamenne a nekdo ze jsou to 2 rozdilne tipy. tak a jak to vlastne je????
[17..66 / 66] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední