Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: improvizace - ale konkretne :)
[Jago]
improvizace - ale konkretne :) -
Hudební teorie
jak mam poznat v cem pisen je..rekneme ze se v ni vyskytuje...G..Am...a treba D...to si mozu vybrat v jakem budu odvijet solo??jako treba vyber Am..takze zacnu na a-cku prvni pentatonicku figuru? a jak mam vedet ktere chordy sou "spolu" jako ze mam figury pro : Amol a Cdur..pak Em-Gdur.....jake su ty dalsi? :) a jeste dys je pro Amol-Cdur to poskladane a c d e g..pro Em-Gdur - e,g,a,h,d....tak jak je to k tem ostatnim..da se to od neceho logicky odvodit nebo si to musim pamatovat? diky moc ..vim ze je to porad dokola ale na tohle sem tu odpovedi moc konkretni nevidel :)
improvizace - ale konkretne :) -

jak mam poznat v cem pisen je..rekneme ze se v ni vyskytuje...G..Am...a treba D...to si mozu vybrat v jakem budu odvijet solo??jako treba vyber Am..takze zacnu na a-cku prvni pentatonicku figuru? a jak mam vedet ktere chordy sou "spolu" jako ze mam figury pro : Amol a Cdur..pak Em-Gdur.....jake su ty dalsi? :) a jeste dys je pro Amol-Cdur to poskladane a c d e g..pro Em-Gdur - e,g,a,h,d....tak jak je to k tem ostatnim..da se to od neceho logicky odvodit nebo si to musim pamatovat? diky moc ..vim ze je to porad dokola ale na tohle sem tu odpovedi moc konkretni nevidel :)
Seznam příspěvků:
[Stanner]
Re: erkel ropr
Tabulatura neni polotovar, pokud obsahuje i rytmickou cast. Ale znat noty se vyplati, uz kvuli znalosti tonu po hmatniku atd..
Re: erkel ropr
Tabulatura neni polotovar, pokud obsahuje i rytmickou cast. Ale znat noty se vyplati, uz kvuli znalosti tonu po hmatniku atd..
[erkel ropr]
Re:
Věř mi že jako začátečník memůžeš hned vše pochopit. Já jsem ti jen chtěl vysvětlit, že toto tvé tvrzení: "...zadna praxe, celkove mi prijde, ze je rec o syrovy teorii a ne o hre na kytaru..." není pravdivé.
Praxe není knížka ani tabulatura ani nota. Praxe je zapojená kytara. Musíš zkoušet co sedí a co nesedí. Jestli to neslyšíš tak je to špatný.
Re:
Věř mi že jako začátečník memůžeš hned vše pochopit. Já jsem ti jen chtěl vysvětlit, že toto tvé tvrzení: "...zadna praxe, celkove mi prijde, ze je rec o syrovy teorii a ne o hre na kytaru..." není pravdivé.
Praxe není knížka ani tabulatura ani nota. Praxe je zapojená kytara. Musíš zkoušet co sedí a co nesedí. Jestli to neslyšíš tak je to špatný.
[erkel ropr]
Re: Stanner
Jasný, ale noty a notová osnova jsou určitě vypracovanější a konkrétnější zápis hudby. Já z tabů už dávno nehraju, ale snad nikdy jsem neviděl v tabu pomlku...
Re: Stanner
Jasný, ale noty a notová osnova jsou určitě vypracovanější a konkrétnější zápis hudby. Já z tabů už dávno nehraju, ale snad nikdy jsem neviděl v tabu pomlku...
[holkoun]
Re: erkel popr
tak to si toho v tabulaturach moc nevidel, tabulatoruovej zapis je starej snad jak samotna hra na kytaru /loutnu/mandolinu...
ad Andrst - samozrejme ze andrst neni lehce stravitelnej ani pro ty co trochu te teorie pobrali.... pokud ovsem nemas na mysli jeste to puvodni SUpraphonovsky vydani (tak z roku 1985), kde jsou ty stupnice prevedeny i na hmatnik
Re: erkel popr
tak to si toho v tabulaturach moc nevidel, tabulatoruovej zapis je starej snad jak samotna hra na kytaru /loutnu/mandolinu...
ad Andrst - samozrejme ze andrst neni lehce stravitelnej ani pro ty co trochu te teorie pobrali.... pokud ovsem nemas na mysli jeste to puvodni SUpraphonovsky vydani (tak z roku 1985), kde jsou ty stupnice prevedeny i na hmatnik
[holkoun]
Re: soldano
no to je mi lito:-) ....kazdopadne je stefl na howno, tecka:-) pokud chces relativne slusnou knizku cesky resp. slovensky psanou tak si sezen Stolarika (Bluesova Gitara) - tam mas ty pentatoniky taky, poradne, a jeste uvedeny do praxe, riffu ci songu... nicmene toho wyatta ti nekam hodim...
Re: soldano
no to je mi lito:-) ....kazdopadne je stefl na howno, tecka:-) pokud chces relativne slusnou knizku cesky resp. slovensky psanou tak si sezen Stolarika (Bluesova Gitara) - tam mas ty pentatoniky taky, poradne, a jeste uvedeny do praxe, riffu ci songu... nicmene toho wyatta ti nekam hodim...
[erkel ropr]
Re: holkoun
To máš pravdu, že jsem toho v tabech moc neviděl. Raděl si to odposlouchám z písničky. Je to pro mě rychlejší. Vždycky se mi to nechce hledat na netu. I když některý věci jdou odposlouchat blbě. Třeba Teen Town..
K tomu improvizování. Je moře kytaristů, kteří žádné knížky nepotřebovali.
Re: holkoun
To máš pravdu, že jsem toho v tabech moc neviděl. Raděl si to odposlouchám z písničky. Je to pro mě rychlejší. Vždycky se mi to nechce hledat na netu. I když některý věci jdou odposlouchat blbě. Třeba Teen Town..
K tomu improvizování. Je moře kytaristů, kteří žádné knížky nepotřebovali.
[soldano]
Re: holkoun
A tu bluesovou gitaru vydal kdo? Nasel jsem jen od slovenskych PS Publisher blues-rockovou kytaru, kde nemaji uvedeneho autora... Jinak za toho Wyatta predem dekuju.
Re: holkoun
A tu bluesovou gitaru vydal kdo? Nasel jsem jen od slovenskych PS Publisher blues-rockovou kytaru, kde nemaji uvedeneho autora... Jinak za toho Wyatta predem dekuju.
[jirkanov777]
Re:
Me andrst prijde jako jedna z mala vazne dobrejch ucebnic/knih. Stravitelny je to dobre. Kombinuju Andrsta s ucebnicema od Gambaleho a je to parada, nic lepsiho ohledne harmonie sem zatim nenasel.
Re:
Me andrst prijde jako jedna z mala vazne dobrejch ucebnic/knih. Stravitelny je to dobre. Kombinuju Andrsta s ucebnicema od Gambaleho a je to parada, nic lepsiho ohledne harmonie sem zatim nenasel.
[holkoun]
Re: jirkanov777
ja rozhodne nejsem v teorii panna, spis naopak, ale ze by byl Andrst lehce konzumovatelny bych nikdy nerek (zejmena volume 1)....ja se s tim poperu, ale pro novacka je ta knizka hodne advanced...
Re: jirkanov777
ja rozhodne nejsem v teorii panna, spis naopak, ale ze by byl Andrst lehce konzumovatelny bych nikdy nerek (zejmena volume 1)....ja se s tim poperu, ale pro novacka je ta knizka hodne advanced...
[holkoun]
Re: erkel ropr
no pokud si to odposlouchas rychleji nez by ses to naucil z not, tak ti tezce zavidim tvoje usi...
Re: erkel ropr
no pokud si to odposlouchas rychleji nez by ses to naucil z not, tak ti tezce zavidim tvoje usi...
[jirkanov777]
Re: holkoun
Ja nevim me to pride OK. Takovej Gambale mi prijde silenejsi, ale zato hned do praxe. Kazdymu asi vyhovuje neco jinyho, kazdopadne pro zacatecnika neni ani jedno...
Re: holkoun
Ja nevim me to pride OK. Takovej Gambale mi prijde silenejsi, ale zato hned do praxe. Kazdymu asi vyhovuje neco jinyho, kazdopadne pro zacatecnika neni ani jedno...
[Slimmer]
Re: erkel ropr
heh, tak to je rada nad zlato:"K tomu improvizování. Je moře kytaristů, kteří žádné knížky nepotřebovali." Radi ti verime, erkele, ze mas vyjimecne kytarove schopnosti, ale tim ze se tu s nima budes chlubit ostatnim moc neprospejes.
prosim holkouna o toho wyatta. thx
Re: erkel ropr
heh, tak to je rada nad zlato:"K tomu improvizování. Je moře kytaristů, kteří žádné knížky nepotřebovali." Radi ti verime, erkele, ze mas vyjimecne kytarove schopnosti, ale tim ze se tu s nima budes chlubit ostatnim moc neprospejes.
prosim holkouna o toho wyatta. thx
[erkel ropr]
Re: holkoun
Z not se žadné písničky neučím. Z not hraju klasiku. Odposlouchat je to nejlehčí. Horší je to opravdu zahrát. Ne jen přehrát, jak to praktikujou spousty kytaristů...
Re: holkoun
Z not se žadné písničky neučím. Z not hraju klasiku. Odposlouchat je to nejlehčí. Horší je to opravdu zahrát. Ne jen přehrát, jak to praktikujou spousty kytaristů...
[erkel ropr]
Re: Slimmer
Ja se s tím nechlubím ja jsem se učil taky(z Andršta), ale znám lidi co se nic takového nikdy neučili a hrajou výborně(improvizoval). Chci akorát říct, že to aby někdo uměl improvizovat nemusí záviset na učebnicích. Jestli jsem někoho pobouřil tak se omlouvám. To nebyl záměr.
Re: Slimmer
Ja se s tím nechlubím ja jsem se učil taky(z Andršta), ale znám lidi co se nic takového nikdy neučili a hrajou výborně(improvizoval). Chci akorát říct, že to aby někdo uměl improvizovat nemusí záviset na učebnicích. Jestli jsem někoho pobouřil tak se omlouvám. To nebyl záměr.
[efisek]
Re: erkel
:) no ani ne -horší zahrát,jak že člověk musí být opravdu hudebník/muzikální/,aby to nevyznělo,že je to náročnější...jen to musí být v člověku.
Re: erkel
:) no ani ne -horší zahrát,jak že člověk musí být opravdu hudebník/muzikální/,aby to nevyznělo,že je to náročnější...jen to musí být v člověku.
[erkel ropr]
Re:
No počkej.Šak to jsem chtěl říct. Že hudba nejsou jen jen noty a taby. Znám kytaristy kteří se naučili třeba nějakého satrianiho. Ale prostě znělo to hrozně. Jen jako kdyby přehráli notový part a vubec nehleděli nato jak to hraje on(např. dynamika) Ja jsem se vždyck snažil zaměřit na maličkosti. Třeba tomu věnovat víc času, ale aby to nějak vypadalo.
Re:
No počkej.Šak to jsem chtěl říct. Že hudba nejsou jen jen noty a taby. Znám kytaristy kteří se naučili třeba nějakého satrianiho. Ale prostě znělo to hrozně. Jen jako kdyby přehráli notový part a vubec nehleděli nato jak to hraje on(např. dynamika) Ja jsem se vždyck snažil zaměřit na maličkosti. Třeba tomu věnovat víc času, ale aby to nějak vypadalo.
[efisek]
Re:
Pro improvizaci je potřeba mít vyhranou hlavu,chuť,umět hrát a pro dobrou improvizaci respektovat téma a spoluhráče.Vyžaduje to dost praxe a znát/ovládat/ nástroj,aby to mělo hlavu a patu.Dobré jsou taky zkušenosti z komponování.Žádná zkratka není,a začít se dá kdekoli,poslouchat muzikanty a zkoušet to-konkrétně/.Andršt má tu teorii,abys to pochopil a mohl použít v praxi-chápal vztahy -zpracované výborně,akorát se tím musíš prokousat,pokud si začátečník.Vypadá to složitě jen dokud do toho nepronikneš...pak si to odvodíš i sám.
Re:
Pro improvizaci je potřeba mít vyhranou hlavu,chuť,umět hrát a pro dobrou improvizaci respektovat téma a spoluhráče.Vyžaduje to dost praxe a znát/ovládat/ nástroj,aby to mělo hlavu a patu.Dobré jsou taky zkušenosti z komponování.Žádná zkratka není,a začít se dá kdekoli,poslouchat muzikanty a zkoušet to-konkrétně/.Andršt má tu teorii,abys to pochopil a mohl použít v praxi-chápal vztahy -zpracované výborně,akorát se tím musíš prokousat,pokud si začátečník.Vypadá to složitě jen dokud do toho nepronikneš...pak si to odvodíš i sám.
[efisek]
Re:
Noty umím číst asi jak prvňák písmena :) a myslím,že je to spíš na škodu-ne v technice nebo pocitu při hraní na nástroj nebo jeho zvládnutí,ale prostě umět číst a používat tu řeč.Je to jazyk jak každý jiný ,kdybych ho ovládal,tak si můžu zkusit spoustu věcí,myšlenek,které si prostě nezkusím,protože odposlouchání trvá daleko dýl,u náročnějších věcí.Prostě pak tomu musí člověk dát daleko víc ZBYTEČNÉHO úsilí navíc.Hlavně při vzdělávání a k chápání různých hudebních přístupů.Jasné,že pokud se nepotřebuju vyvíjet,tak je to fuck :)
Re:
Noty umím číst asi jak prvňák písmena :) a myslím,že je to spíš na škodu-ne v technice nebo pocitu při hraní na nástroj nebo jeho zvládnutí,ale prostě umět číst a používat tu řeč.Je to jazyk jak každý jiný ,kdybych ho ovládal,tak si můžu zkusit spoustu věcí,myšlenek,které si prostě nezkusím,protože odposlouchání trvá daleko dýl,u náročnějších věcí.Prostě pak tomu musí člověk dát daleko víc ZBYTEČNÉHO úsilí navíc.Hlavně při vzdělávání a k chápání různých hudebních přístupů.Jasné,že pokud se nepotřebuju vyvíjet,tak je to fuck :)
[efisek]
Re:
Jinak kdysi to tu asi už bylo,ale jako pomůcka při hledání a zkoušení je to supr http://www.all-guitar-chords.com/
Re:
Jinak kdysi to tu asi už bylo,ale jako pomůcka při hledání a zkoušení je to supr http://www.all-guitar-chords.com/
[efisek]
Re:
No to znamená/pokud musí odposlouchat-můj případ/,že musí vyvinout zbytečné úsilí,než kdyby to přečetl/ať v tabu nebo notách/.Zdrží to ,nebo se na to vykašle,že to je náročné buď časově nebo to nejde odposlechnout.Vyvoj se tím v tomto směru omezí.
Re:
No to znamená/pokud musí odposlouchat-můj případ/,že musí vyvinout zbytečné úsilí,než kdyby to přečetl/ať v tabu nebo notách/.Zdrží to ,nebo se na to vykašle,že to je náročné buď časově nebo to nejde odposlechnout.Vyvoj se tím v tomto směru omezí.
[efisek]
Re:
Většina věcí a jednoduchých písniček je v pohodě,to nedá práci,ale pokud se chci naučit něco náročnějšího,nebo něco co neumím/a nechápu princip/ a není to lehce odposlechnutelné tak...mám smůlu :),dokud se ty noty nenaučím.Taby jsou většinou pro kytary,ale hudebního materiálu v notách je x krát víc./k dispozici/.
Re:
Většina věcí a jednoduchých písniček je v pohodě,to nedá práci,ale pokud se chci naučit něco náročnějšího,nebo něco co neumím/a nechápu princip/ a není to lehce odposlechnutelné tak...mám smůlu :),dokud se ty noty nenaučím.Taby jsou většinou pro kytary,ale hudebního materiálu v notách je x krát víc./k dispozici/.
[soldano]
Re: holkoun
Prosim Te, nerozumim jedny veci, promin, ze se ted obracim ke Steflovi... Ale rekneme, ze se naucim prstoklady prirozeny pentatoniky, umim prizpusobit tonine... A pak kouknu na licky - a ty prstoklady pentatoniky nedodrzuji. Jak to je? Kdyz jsem si tu par jeho uvadenych licku zkusil a zaroven podvedome porovnal s prirozenou pentatonikou, tak jsem se ocitl zpatky v chromatice :-/
Re: holkoun
Prosim Te, nerozumim jedny veci, promin, ze se ted obracim ke Steflovi... Ale rekneme, ze se naucim prstoklady prirozeny pentatoniky, umim prizpusobit tonine... A pak kouknu na licky - a ty prstoklady pentatoniky nedodrzuji. Jak to je? Kdyz jsem si tu par jeho uvadenych licku zkusil a zaroven podvedome porovnal s prirozenou pentatonikou, tak jsem se ocitl zpatky v chromatice :-/
[erkel ropr]
Re:
Jo už to chapu. No to je jasný. No a co se třeba teď učíš nebo učil co šlo blbě odposlouchat?
Re:
Jo už to chapu. No to je jasný. No a co se třeba teď učíš nebo učil co šlo blbě odposlouchat?
[soldano]
Re: holkoun
Neodpovidej, jsem jelito, je tam vytahovani o pulton, koukal jsem jen na cisla... :)) Jinak taky prosim prosim o toho Wyatta /spas nas od Stefla :)) /
Re: holkoun
Neodpovidej, jsem jelito, je tam vytahovani o pulton, koukal jsem jen na cisla... :)) Jinak taky prosim prosim o toho Wyatta /spas nas od Stefla :)) /
[efisek]
Re:
Teď nic,už sem se na to vykašlal.Když sem musel do kapelních písní,tak sem prostě musel přelouskat ty noty v kombinaci s odposloucháním.Věci,které sem se učil v posledním roce byly buď jednoduché,nebo vlastní....a některé motivy nebo části ,které mě zaujaly-tak z midi,tam to jde zpomalit,anebo přečíst v notách.Já se po těch těžších věcích zas tak nepídím,když to neumím :)))) ikdyž mě to omezuje,co už.Ale je fakt,že když mám chuť,tak třeba poslední týden sem četl v notách a zároveň s přečtením sem si vybavoval v mysli tóny po hmatníku...abych se do toho dostával.Můj syn čte za rok týdenní práce z notama daleko líp:)
Re:
Teď nic,už sem se na to vykašlal.Když sem musel do kapelních písní,tak sem prostě musel přelouskat ty noty v kombinaci s odposloucháním.Věci,které sem se učil v posledním roce byly buď jednoduché,nebo vlastní....a některé motivy nebo části ,které mě zaujaly-tak z midi,tam to jde zpomalit,anebo přečíst v notách.Já se po těch těžších věcích zas tak nepídím,když to neumím :)))) ikdyž mě to omezuje,co už.Ale je fakt,že když mám chuť,tak třeba poslední týden sem četl v notách a zároveň s přečtením sem si vybavoval v mysli tóny po hmatníku...abych se do toho dostával.Můj syn čte za rok týdenní práce z notama daleko líp:)
[erkel ropr]
Re:
Hele efisku. Ty máš toho smrčku že? Jsi taky ze zlína. Myslíš, že by byl problém kdybych si to někdy přijel vyzkoušet? Můžem se o tom pobavit přes icq. Abychom to tady nezaplácávali...
Re:
Hele efisku. Ty máš toho smrčku že? Jsi taky ze zlína. Myslíš, že by byl problém kdybych si to někdy přijel vyzkoušet? Můžem se o tom pobavit přes icq. Abychom to tady nezaplácávali...
[efisek]
Re:
Jasné,není problém,akorát teď nejsem doma,odpoledne budu.Kontakt je v profilu.Myslím kvůli icq...
Re:
Jasné,není problém,akorát teď nejsem doma,odpoledne budu.Kontakt je v profilu.Myslím kvůli icq...
[erkel ropr]
Re: efisek
Jo díky díky. Nemyslel jsem dnes. Někdy v blízké budoucnosti. Myslím že ti už psal scofo. Tak bychom tam zajeli zároveň...
Re: efisek
Jo díky díky. Nemyslel jsem dnes. Někdy v blízké budoucnosti. Myslím že ti už psal scofo. Tak bychom tam zajeli zároveň...
[holkoun]
Re:
ten wyatt je tady:
http://www.instrumento.cz/diskuse-tema-1140-4-odkazy-na-stranky-s-naskenovanymi-tablaturami.html
Re:
ten wyatt je tady:
http://www.instrumento.cz/diskuse-tema-1140-4-odkazy-na-stranky-s-naskenovanymi-tablaturami.html
[efisek]
Re:
Tak skrz tuhle diskuzi jsem zase za poslední týden změnil názor na odposlouchání náročných věcí :)))) a to skrze techniku.Trochu sem se na to podíval,a když to má jako plug-in sonar,tak většina nahrávacích softů to má pravděpodobně taky.A to zpomalovač (tam je to time/pitch stretch 2),jde to libovolně velice slušně zpomalit při zachování ladění,takže i sebetěžší věc jde stáhnout uchem.
Re:
Tak skrz tuhle diskuzi jsem zase za poslední týden změnil názor na odposlouchání náročných věcí :)))) a to skrze techniku.Trochu sem se na to podíval,a když to má jako plug-in sonar,tak většina nahrávacích softů to má pravděpodobně taky.A to zpomalovač (tam je to time/pitch stretch 2),jde to libovolně velice slušně zpomalit při zachování ladění,takže i sebetěžší věc jde stáhnout uchem.
[efisek]
Re:
Tak před 15 lety jsme to zkoušeli tak,že jsme zkoušeli trefit ladění trimrem ve walkmanu :))))Pak to komp dokázal zpomalit přesně ,ale zvuk to dost znehodnotilo,krom toho že byl o oktávu níž,a taky někdy to bylo pořád rychlé ke ztažení.
Re:
Tak před 15 lety jsme to zkoušeli tak,že jsme zkoušeli trefit ladění trimrem ve walkmanu :))))Pak to komp dokázal zpomalit přesně ,ale zvuk to dost znehodnotilo,krom toho že byl o oktávu níž,a taky někdy to bylo pořád rychlé ke ztažení.
[holkoun]
Re: efisek
o tom se nehadam ze to jde stahnout uchem (ja pouzivam Amazing SLowdowner) jen rikam ze to bez not rozhodne neni rychlejsi a pokud to ma erkel jinak (o cemz si ale dovolim pochybovat:-) tak pak rikam, ze bych si pral jeho ucho...
Re: efisek
o tom se nehadam ze to jde stahnout uchem (ja pouzivam Amazing SLowdowner) jen rikam ze to bez not rozhodne neni rychlejsi a pokud to ma erkel jinak (o cemz si ale dovolim pochybovat:-) tak pak rikam, ze bych si pral jeho ucho...
[efisek]
Re:
no však to sem taky psal,ikdyž to teď technicky problém není,tak z not je to stejně rychlejší :)
Re:
no však to sem taky psal,ikdyž to teď technicky problém není,tak z not je to stejně rychlejší :)
[erkel ropr]
Re: holkoun
hele holkoune nech toho jo:). Většinu věci, co jsem se těď teda pokoušel hledat na interntu, jsem stejně nenašel. A kdybych si to odposlouchal tak by to pro mě bylo rozhodně rychlejši. Taby jsem nehledal. Hledal jsem noty. Teen town jsem našel jen v basovém klíči (to bylo to jediné co jsem teda z toho co jsem chtěl najit našel). Ale protože nejsem úplně natvrdlý tak jsem to i z basáku rozluštil. A vůbec raděj mam v ruce kytaru než hledat jak vůl na netu nějaké noty. Tebe to možná baví, ale mě baví kytara. A o tom zpomalování jsem taky mluvil. Když si to zpomalím se zachováním tóniny, tak je to brnkačka...
Re: holkoun
hele holkoune nech toho jo:). Většinu věci, co jsem se těď teda pokoušel hledat na interntu, jsem stejně nenašel. A kdybych si to odposlouchal tak by to pro mě bylo rozhodně rychlejši. Taby jsem nehledal. Hledal jsem noty. Teen town jsem našel jen v basovém klíči (to bylo to jediné co jsem teda z toho co jsem chtěl najit našel). Ale protože nejsem úplně natvrdlý tak jsem to i z basáku rozluštil. A vůbec raděj mam v ruce kytaru než hledat jak vůl na netu nějaké noty. Tebe to možná baví, ale mě baví kytara. A o tom zpomalování jsem taky mluvil. Když si to zpomalím se zachováním tóniny, tak je to brnkačka...
[erkel ropr]
Re: Jago
Ještě furt chceš rady nebo už víš jak na to? Změnilo se něco? Řekni když tak konkrétní harmonii nebo písničku do které chceš hrát...
Re: Jago
Ještě furt chceš rady nebo už víš jak na to? Změnilo se něco? Řekni když tak konkrétní harmonii nebo písničku do které chceš hrát...
[efisek]
Re:
Hodně jednoduchý způsob/pokud člověk nemá vybudované tonální cítění/ je vzít sekvenci akordů třeba G Am a třeba D.Tóny akordu jsou G-h-d/když tam máš uvedený kvintakord ze tří tónů/A-c-e,D-fis-a .Takže mi z toho vyjde G,A,H,C,D,E,Fis/což je vlastně základní G jónská-durová/a tak vím,že je společná pro všechny tyto tři akordy a můžu v ní bez obav zkoumat terén :)/tóny A a D jsou nejsilnější/oblast klidu a odpočinku:))),protože se vyskytují v těch akordech víckrát.Je to takové těžiště té sekvence/.Je dobré začít kvint akordama,aby si lehce poznal charakter akordu/dur,moll nebo další znak akordu/,protože si musíš pohlídat,jestli ty tóny nezmění základní charakter akordu.Tady ne,jen obohatí.Dám jiný příklad,třeba : G Gismoll E takže G-h-d,Gis-h-dis,E-gis-h . Vyjde mi G,Gis,H,D,E, vyloučím Gis,protože narušuje charakter akordu G dur a zbyde mě G,H,D,E /jako základ/pro tyto tři akordy s těžištěm na H/to Gis tam můžu propašovat pokud zrovna nehraje Gdur,protože je společné pro Gismoll a E dur/.Je to použitelný princip do začátku ,žádné dogma.Všechny ty tóny můžeš zkoušet obohacovat průběžným jakýmkoliv tónem,půjde to do napětí,ale nemůžeš na něm zůstat,musíš se vždy vrátit na ty společné použitelné pro tu sekvenci.Poud chceš zůstat v ladění :)
Re:
Hodně jednoduchý způsob/pokud člověk nemá vybudované tonální cítění/ je vzít sekvenci akordů třeba G Am a třeba D.Tóny akordu jsou G-h-d/když tam máš uvedený kvintakord ze tří tónů/A-c-e,D-fis-a .Takže mi z toho vyjde G,A,H,C,D,E,Fis/což je vlastně základní G jónská-durová/a tak vím,že je společná pro všechny tyto tři akordy a můžu v ní bez obav zkoumat terén :)/tóny A a D jsou nejsilnější/oblast klidu a odpočinku:))),protože se vyskytují v těch akordech víckrát.Je to takové těžiště té sekvence/.Je dobré začít kvint akordama,aby si lehce poznal charakter akordu/dur,moll nebo další znak akordu/,protože si musíš pohlídat,jestli ty tóny nezmění základní charakter akordu.Tady ne,jen obohatí.Dám jiný příklad,třeba : G Gismoll E takže G-h-d,Gis-h-dis,E-gis-h . Vyjde mi G,Gis,H,D,E, vyloučím Gis,protože narušuje charakter akordu G dur a zbyde mě G,H,D,E /jako základ/pro tyto tři akordy s těžištěm na H/to Gis tam můžu propašovat pokud zrovna nehraje Gdur,protože je společné pro Gismoll a E dur/.Je to použitelný princip do začátku ,žádné dogma.Všechny ty tóny můžeš zkoušet obohacovat průběžným jakýmkoliv tónem,půjde to do napětí,ale nemůžeš na něm zůstat,musíš se vždy vrátit na ty společné použitelné pro tu sekvenci.Poud chceš zůstat v ladění :)
[D.Murray]
Re: já to nějak nechápu
já nevim proč pořád přemýšlet v písmenkách tónů a akordů atd... klasicky: mam nějakou harmonii, buď přesně slyším v hlavě, co bych chtěl zahrát a tak to taky zahraju, nebo nevím co bych chtěl přesně hrát a chci jen improvizovat, potom hrábnu někam do hmatníku a na 90% ten tón nebude falešně protože přibližně vim, kam mam sáhnout:), no a potom už tak nějak vycítím, který tóny tam patří dál... vůbec nechápu, jak někdo může řešit nějaký písmenka a názvy tónů, samozřejmě neřikám že je blbost to znát, ale když chci něco zahrát, tak prostě hraju podle sluchu, nebo vy snad zjišťujete, v jaký tónině je přesně harmonie a potom si hledáte který tóny tam patří a potom začnete hrát?? vůbec nechápu k čemu to je
Re: já to nějak nechápu
já nevim proč pořád přemýšlet v písmenkách tónů a akordů atd... klasicky: mam nějakou harmonii, buď přesně slyším v hlavě, co bych chtěl zahrát a tak to taky zahraju, nebo nevím co bych chtěl přesně hrát a chci jen improvizovat, potom hrábnu někam do hmatníku a na 90% ten tón nebude falešně protože přibližně vim, kam mam sáhnout:), no a potom už tak nějak vycítím, který tóny tam patří dál... vůbec nechápu, jak někdo může řešit nějaký písmenka a názvy tónů, samozřejmě neřikám že je blbost to znát, ale když chci něco zahrát, tak prostě hraju podle sluchu, nebo vy snad zjišťujete, v jaký tónině je přesně harmonie a potom si hledáte který tóny tam patří a potom začnete hrát?? vůbec nechápu k čemu to je
[efisek]
Re:
Jednak to může řešit aby měl jistotu kde a co hraje,aby se naučil chápat hudební vztahy,a hlavně aby měl odkud začít,ať zkoušet improvizovat a vybudovat to o čem mluvíš a dobře,nebo skládat.Při samotném hraní samozřejmě žádný rozbor nepoužíváš,ale nějak tu "slovní zásobu" získat musíš.Zkušenosti ,vyhrát si hlavu a cit.Nebo myslíš ,že člověk který nic z toho nezná příjde a hraje?To sem terda nikde neviděl.
Re:
Jednak to může řešit aby měl jistotu kde a co hraje,aby se naučil chápat hudební vztahy,a hlavně aby měl odkud začít,ať zkoušet improvizovat a vybudovat to o čem mluvíš a dobře,nebo skládat.Při samotném hraní samozřejmě žádný rozbor nepoužíváš,ale nějak tu "slovní zásobu" získat musíš.Zkušenosti ,vyhrát si hlavu a cit.Nebo myslíš ,že člověk který nic z toho nezná příjde a hraje?To sem terda nikde neviděl.
[efisek]
Re:
Pokud to slyšíš v hlavě ,tak si to tam musel dostat vývojem a abys věděl kde máš sáhnout,tak se to musíš naučit,jak ty třeba pokus omyl,anebo on prostě může vědět co dělá,protože na to přišel.
Re:
Pokud to slyšíš v hlavě ,tak si to tam musel dostat vývojem a abys věděl kde máš sáhnout,tak se to musíš naučit,jak ty třeba pokus omyl,anebo on prostě může vědět co dělá,protože na to přišel.
[efisek]
Re:
nikdo písmenka neřeší/a pokud jo tak je to blbost/,jen se pomocí písmenek domlouváme...
Re:
nikdo písmenka neřeší/a pokud jo tak je to blbost/,jen se pomocí písmenek domlouváme...
[efisek]
Re:
Navíc pokud by si měl harmonicky náročnou skladbu,tam kde to nemáš prošlapané,tak by sis musel rozbor stejně udělat,jinak bys víc hledal jak se neminout a co to sakra je,než bys tam něco z hlavy zahrál.Pokud to téma neznáš....je to spíš hudební plácání nesmyslu a tápání než improvizace
Re:
Navíc pokud by si měl harmonicky náročnou skladbu,tam kde to nemáš prošlapané,tak by sis musel rozbor stejně udělat,jinak bys víc hledal jak se neminout a co to sakra je,než bys tam něco z hlavy zahrál.Pokud to téma neznáš....je to spíš hudební plácání nesmyslu a tápání než improvizace
[D.Murray]
Re:
nechtěl jsem aby to vyznělo tak, že je to zbytečná věc vědět akordy a tóny a stupnice...sám to docela ovládám ale jen mi přijde, že tady pořád někdo řeší věc typu, že má nějakou písničku, třeba od nějaký metalový kapely, a teď se pídí po tom, co to je za tóninu a jaký to že tóny tam může hrát..no neni to zdržování? tak sakra vezmu tu kejtru a zkoušim a jedu ne? a je to daleko rychlejší...nehledě na to že většina metloše je stejně od éčka,a každej snad slyší jestli to je falešně nebo ne, nebo co si může dovolit, teď mluvim dost zjednodušenně, nemluvím o rúzných disharmoniích a záměrně zdánlivě "falešných" tónech v rychlém sledu, prostě jde mi o normální sólování blbě řečeno
Re:
nechtěl jsem aby to vyznělo tak, že je to zbytečná věc vědět akordy a tóny a stupnice...sám to docela ovládám ale jen mi přijde, že tady pořád někdo řeší věc typu, že má nějakou písničku, třeba od nějaký metalový kapely, a teď se pídí po tom, co to je za tóninu a jaký to že tóny tam může hrát..no neni to zdržování? tak sakra vezmu tu kejtru a zkoušim a jedu ne? a je to daleko rychlejší...nehledě na to že většina metloše je stejně od éčka,a každej snad slyší jestli to je falešně nebo ne, nebo co si může dovolit, teď mluvim dost zjednodušenně, nemluvím o rúzných disharmoniích a záměrně zdánlivě "falešných" tónech v rychlém sledu, prostě jde mi o normální sólování blbě řečeno
[erkel ropr]
Re: D.Murray
Víš co mě nikdy nebavilo? Hledat, tápat, nevědět, zkoušet. Z tvojich slov vyplývá toto: Vím co chci hrát, ale napřed to musím najít... Já si myslím, že to je taková přechodná fáze. každý jednou přijde na to, že to neni uplně OK.
---nebo nevím co bych chtěl přesně hrát a chci jen improvizovat, potom hrábnu někam do hmatníku---
Improvizovat určitě neznamená hrát nesmysly. Někam hrabat po hmatníku je blbost. Přece sólo nejsou jednotlivé tóny. Je to řada tónů. V podstatě je to skladba. Musí mít hlavu a patu. Všechno musí korespondovat, všechno musí sedět se vším. I takto se poznají profíci. V jejich sólech nic nechybí ani nic nepřebývá. Pochybuju, že to dělají stylem pokus omyl. Podle mě už se takto vůbec nedá hrát jazz. Ti opravdoví jazzmani sice vypadají, že si tam hrají co chcou(protože našemu slovanskému cítění ty melodie moc nevoní), ale mají ty sóla promakané do posledního detailu. Do takových věcí si normální smrtelník nezahraje. Pomalu na každém kile se mění harmonie.
Re: D.Murray
Víš co mě nikdy nebavilo? Hledat, tápat, nevědět, zkoušet. Z tvojich slov vyplývá toto: Vím co chci hrát, ale napřed to musím najít... Já si myslím, že to je taková přechodná fáze. každý jednou přijde na to, že to neni uplně OK.
---nebo nevím co bych chtěl přesně hrát a chci jen improvizovat, potom hrábnu někam do hmatníku---
Improvizovat určitě neznamená hrát nesmysly. Někam hrabat po hmatníku je blbost. Přece sólo nejsou jednotlivé tóny. Je to řada tónů. V podstatě je to skladba. Musí mít hlavu a patu. Všechno musí korespondovat, všechno musí sedět se vším. I takto se poznají profíci. V jejich sólech nic nechybí ani nic nepřebývá. Pochybuju, že to dělají stylem pokus omyl. Podle mě už se takto vůbec nedá hrát jazz. Ti opravdoví jazzmani sice vypadají, že si tam hrají co chcou(protože našemu slovanskému cítění ty melodie moc nevoní), ale mají ty sóla promakané do posledního detailu. Do takových věcí si normální smrtelník nezahraje. Pomalu na každém kile se mění harmonie.
[erkel ropr]
Re:
Jako ty změny určitě nejsou pravidlem.
Jinak mi jeden moudrý muž řekl zajímavou věc: Není důležité co teď zahraješ, ale je důležité co zahraješ před tím a potom. Líbí se mi to, je to k zamyšlení...
Re:
Jako ty změny určitě nejsou pravidlem.
Jinak mi jeden moudrý muž řekl zajímavou věc: Není důležité co teď zahraješ, ale je důležité co zahraješ před tím a potom. Líbí se mi to, je to k zamyšlení...
[holkoun]
Re: erkel popr
hele me se tvoje hlasky rozhodne nedotykaji,takovych expertu tady uz par bylo:-)napr. matematicky hudebnik MAJ momentalne publikujici v Muzikusu a Musicstoru /Infernale mas to ale fajne kolegy:-))/
btw to ze si neumis najit na internetu noty, za to si muzes jen ty sam:-)
Re: erkel popr
hele me se tvoje hlasky rozhodne nedotykaji,takovych expertu tady uz par bylo:-)napr. matematicky hudebnik MAJ momentalne publikujici v Muzikusu a Musicstoru /Infernale mas to ale fajne kolegy:-))/
btw to ze si neumis najit na internetu noty, za to si muzes jen ty sam:-)