Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Občasné břebuzení!!

29.3.2006 19:29 [Myself]
Občasné břebuzení!! - Kategorie Nahrávání
Už mě to točí!!Nahrávam do Adobe Audition 1.5 (původně Cool Edit Pro 2.0) nahraju jednu stopu kytaru maximální vejška píků je podle návodu nastavená na -3dB nahraju druhou stopu klávesy taky -3dB atakdále a když udělam konečnej mix,tak přesto,že je úroveň všech tracků pod -2dB občas to prská!!!!
To samý se stalo když hraje do podkresu kytara tlumený osmičky,tak tušimže na akordu C to vysloveně chrastí,jako kdyby nestíhaly repráky??!!Už sem si hrál s EQ snižování basů,ale pořád to tam někde prská.Please poraďte čim to????????????

Seznam příspěvků:

[0..24 / 24] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
30.3.2006 8:19 [vasek]
Re:
Musíš popsat jak to nahráváš. Jestli rveš kytaru do mikrofonního vstupu, tak je to jasný... Vzniká chyba už při hraní, záznamu nebo až v mixu?
30.3.2006 9:47 [mi-lan]
Re: myself
Pokud nahravas primo do karty nebo mas tranzistorovej preamp maximalni uroven drz na -12db. Bohuzel tranzistory maji obrovsky dynamicky rozpeti a pri nahravani se ti to projevi tim tvrdym zkreslenim. Pouzij bud kompresor s limiterem anebo ja jsem to vyresil lampovym preampem a nemusim pouzivat ani kompresor a muzu bez problemu pri nahravani drzet dynamiku do - 3db. Lampovej preamp mam obycejny Behringer asi typ 1953 funguje az prekvapive dobre.
30.3.2006 18:18 [Myself]
prskot
Ne-e mam SB Audigy Platinum EX.Celou dobu sem s ní byl spokojenej,myslim,že její chyba to nebude(částečně)má zvlášť vstup na MIC a vedle do díry strkam kytary a klávesy...Elektrický kytary tam nahrávam přes vamp-2 Behringer.Ale napadlo mě že zvukovka umí 24bit/192kHz a když ukládam jednotlivý stopy,tak sem nedávno měnil všechno=nahrání stopy,uložení stopy,uložení celýho mixu ve 32bitový hloubce,nemůže to bejt tim,že se to tam ňák tříská???A estě důležitý je,že pokud sem si všim dobře tak to prská právě až v tom závěrečnym mixu a když to puštim v Multi Track View,tak mam za to,že to nedělá tolik...????Fakt to nechápu...
30.3.2006 18:40 [poop]
Re: myself
-3dB budou asi malo.To bude podle me stacit,kdyz nahravas tak do te 1stopy..Ja se neridim presne zadnyma hodnotama,ale uz zhruba poznam,kolik toho mam do zvukovky poustet,aby to pak neprskalo.Vetsinou jeste stahuju dodatecne hlasitost..Asi je to amaterske reseni,ale funguje..Jo a zkus si pohrat s panoramou a rozdeluj si zvuky do sterea.Napr. kytary zvlast,jednu do leveho a jednu do praveho kanalu treba 70% a 70% (je to invidualni)..hodne to pomaha
30.3.2006 19:49 [kremator]
Re: Myself
Je to ve zvukárně. Soundblastery, co jsem měl byly vždy přebuzené, i když podle ukazatelů na počítači by být neměly. Možná drobnost...máš staženej master toho mixu, nebo ho máš na 0 dB?
31.3.2006 7:10 [poop]
Re: kremator
to nebude ve zvukarne...Ja mam ctyrvstupou MAYU44 od Audiotrack a kdyz chci,dela to taky..je to spis v nastaveni,je treba si s tim pohrat
31.3.2006 8:27 [vasek]
Re: myself
pokud Myself nezjistí, v kterej moment dochází k tomu prskání, tak to tady těžko vyřešíme.
Jinak nic proti 24 bitům, ale 192 kHz je úplně zbytečný. Navrhuju používat pro záznam 24/44,1. Pokud máš vampa a SB, tak nemá cenu laborovat s bitama a hertzama. Jestli to praská až v mixu, tak je to třeba proto, že když jsou všechny stopy nahraný ns -3 dB, tak v součtu už to na masteru leze do červenýho. Ale jak říkám - problém se musí řešit postupně a ne čučet na to a hádat, co s tím asi je :-D
31.3.2006 9:06 [kremator]
Re: poop
Jak říkám, z mojí zkušenosti se Soundblastery - zvuk byl už dávno přebuzený, ještě než metery ukazovaly červeně, vlastně do červené skoro nikdy nešly...úroveň jsem musel nastavovat podle ucha. Dělal jsem to na SB128, kámošovo Audigy dělá to samé. Moje nová M-Audio FastTrack Pro nic takového nedělá, dokud se nerozsvítí červená.
31.3.2006 9:40 [poop]
Re:
to vasek: s tim souctem souhlas

to kremator: tak to se mi teda nestava co tu popisujes..to asi fakt bude tou zvukarnou..Mne se to prebudi jak psal vasek s tim souctem..
31.3.2006 12:09 [vasek]
Re:
Chlapi, jakožto inženýr-úředník vás musím popohnatk přesnějšímu vyjadřování :-) Mám pocit, že kremator mluví o přebuzení na vstupu, kdežto poop na výstupu, takže si to vyjasněte.
Pokud je problém ve zvukovce s monitoringem vstupní úrovně, jak píše kremator, tak bude asi nejlepší pustit v multitracku direct monitoring (klidně s velkou latencí) a mrknout, co ukazuje měřák přímo na stopě.
31.3.2006 12:30 [kremator]
Re: vasek
Jasně, že myslím vstupy...ale i výstup - viz moje poznámka o stažení celkové hlasitosti. Měl jsem to asi napsat víc polopaticky. Audition pokud vím vychází z cool editu - Tam jsem musel stahovat master, jinak to bylo přebuzený na výstupu. Nerad bych se mýlil, ale mělo by tam jít někde nastavit pravidlo pro mix, aby automaticky ubral hlasitost u jednotlivých stop.

Myself: Ještě jeden dotaz - dělá to i zmixovaný soubor, nebo jenom když přehráváš multitrack?
31.3.2006 13:17 [Myself]
2:All
Tak:Včera sem si s tim hrál,ještě nevim přesně jak to eliminovat,ale je takhle:Po nahrání 2 pokusnejch stop,každá na jinej zvuk sem to ukládal,nejdřív na mono,pak sem dal 16bit premix,pak 16bit mix a takdále a největší problém co sem zjistil bylo,když sem měl 32bit MIX a všechno ostatní,tak sem to ukládal do .wav a jako defaultní tam je 32bit PCM wav.Ten chrastil jak zjednanej,pak sem ten mix uložil do PCM wavu,ale nastavení pojmenovaný něco jako 24 bit dithering a bylo to o 100% lepší,jenže to ještě neřeší zcela muj problém.Při přehrávání v Multitrack view to neprská,ale když začnu nabalovat další a další stopy,tak už to leze do červenýho,něco na tomj bude....ALE!!!!Napadlo mě,když koukam na frekvenční analýzu,že nahráváním,několika podobnejch kytar vzniká přebuzení v určitym pásmu - nejvíc basy a mi¨nimum středů a tam to právě nalítává do těch lupanců....
PS:Nedá se sem někam poslat ukázka tý nahrávky???Bylo by dobrý,kdyby ste si to poslechli,že?:o))
31.3.2006 14:43 [poop]
Re: vasek
jo,ja mluvim o vystupu...Pokud ani jedno frekvencni pasmo pri nahravani nevyleze na cervenou,znamena to,ze nahrane je vse bez lupancu,prskancu atd. a problem nastava az pri nahrani a naslednem smichani a prehrani dalsich stop..takze na vystupu
31.3.2006 22:32 [kobdzey]
Re: myself
to ,co tu pises,napovida faktu,ze to mas prebuzeny na vystupu. Proste nemuzes mit fadery jednotlivych stop na urovni 0dB. Kdyz mas rekneme na kazdy stope signal do -5dB,tak tri ctyri stopy dohtomady davaji na vystupu pres 0bB. Musis si pohrat s michackou a balanci stop. U kytar je to obvzlast markantni,protoze kdyz je mas ve stejny frekv. charakteristice,tak se ti tam krasne ty frekvence scitaji a je problem. Proto se taky casto stopy kytar nahravaji do ruznych rejstriku atd... U nich je nekdy nutno davat si pozor na to praskani (prebuzeni ve stredech) i pri masteringu. Je to taky vec sikovnosti aranze.
Jinak se vykasli na nahravani ve 32 bit. kvalite. Fakt staci tech 24 a 44.1 kHz. 192kHz je dobry,ale pocitej: 192/2 je 96...96/2 je 48...takze princip,kterym se pak dojde k 44.1 zpusobuje nekdy urcity zmeny ve zvuku. Skody,ze se nenahrava do 88.2 kHz (aspon jsem se s tim nesetkal). To by pak bylo daleko jednodussi.
1.4.2006 9:58 [vasek]
Re:
To je mimochodem zajímavej postřeh - to praskání kytar, způsobený masteringem. Mě se to nikdy nestalo, tak nevím, jak to vznikne, ale slyšel jsem to mockrát. Dost často to dělá, když utichnou ostatní nástroje a hrajou zkreslený kytary. Možná v tu chvíli zabere nějakej enhancer, co generuje harmonický k materiálu, kterej je strašně bohatej na harmonický - možná. Ale to není myselfův případ. Jestli tady řeším přebuzení součtem, tak stačí jednoduše stáhnout šavle na bezpečnou hodnotu a případnou malou hlasitost doladit na master šavli.
IMHO z dobře nabraný kytary by neměla žádná frekvence nijak extra trčet.
1.4.2006 11:28 [kobdzey]
Re:
to nemela,ale kdyz nahrajes nekolik stop na jednu kytaru se stejnym zvukem,tak to dobrotu nedela,protoze ty frekvence se diky temer totozny charakteristive scitaj vic problemove,nez kdyz to nahrajes na ruzny zvuky.
A s tim masteringem je to tak,ze kdyz to vznikne ,tak je to proste spatne odvedena prace,ale muze to zpusobit mnoho faktoru. Spatnej mix pred masterem,spatna arange...proto by se konecnyho mixu nemeli zucastnovat kytaristi:-))))))))))
abych to nejak dolozil,pred lety jsme s kapelou nahravali demo,a bracha tam navrstvil hodne kytar,tim zadusil vsechny ostatni nastroje vcetne basy:-),no a po masteringu se to projevilo tim praskanim ve stredobasech.
Jak rikas,ze se to nekdy projevi,kdyz ostatni nastroje utichnou: no je to tim,ze v tu chvili kompresor vybudi jen ty kytary a pruser je na strese:-))), takze ono je to taky o tom,aby clovek nedaval treshold moc dolu,to samy s release,ale je to i zalezitost premixu.
Obecne vsak plati,ze mastering nesmi zkurvit dynamiku.
1.4.2006 13:49 [poop]
Re: kobzey
na me drivejsi zvukovce mi to praskalo i bez pouziti kompresoru,atd...no kdyz se budes hodne snazit,tak to praskani a ruzne pazvuky vytvoris i na te nejlepsi zvukarne i bez kompresoru..Jinak fakt hodne pomuze to rozdeleni kytar do sterea.
1.4.2006 14:09 [kobdzey]
Re:
jiste,tohle praskani,co popisuju, ma na svedomi lidsky faktor. Prebudit na vstupu/vystupu se da lehce leccos:-). Naopak i na tech shitovych zvukovkach (v ramci pouzitelnosti), se da v pohode nahravat a michat bez praskani.
2.4.2006 11:24 [kobdzey]
Re:
uff....do 88.2 se samozrejme nahravat da..:-)))
5.4.2006 7:22 [Myself]
Re: Bzzzz
Jen co nechápu,že když sem nahrával hned od začátku,co sem to tak nějak dal dohromady (vybavení= zvukovku,program,mikrofon...) tak sem si dělal co sem chtěl,nedbaje přílišně nějakých aranží a naprosto v poklidu to makalo....Ale určitě to bude ten problém s přílišnou bohatostí záznamu na 32bit.Trochu sem s tim ještě laboroval,ale i jak sem psal už jednou dvě naprosto rozdílný pasáže zkreslenejch kytar,když jedna tlumeně jede osmičky,chytá se to na clippointu a prostě to leze do červený :-// Chtěl sem původně nahrávat kvalitnějš a až pak to očesat na CD kvalitu,ale asi to tak má být a právě tim se liší domácí nahrávka od profesionální...:((
5.4.2006 7:57 [vasek]
Re: Myself
To fakt neřeš. Na rozdíl oproti velkým studiím má kvalita záznamu (16/44,1 vs např. 24/96) ve tvým případě podíl asi tak tisícinu procenta. Jeden jedinej blbě použitej plugin udělá stokrát větší paseku než nějaký bity. 32 bitů se stejně pro záznam podle mě nepoužívá, já myslím, že do 32 bitů se tak leda renderujou nějaký submixy, freezovaný stopy atd.
5.4.2006 11:14 [kobdzey]
Re:
i v tech nejlepsich studiich se nahrava bezne do 24/44.1 ...tenhle format naprosto staci, nejvic se na kvalite zvuku beztak podili kvalita nastroje,hrace, kvalita mistnosti a kvalita a umisteni mkrofonu.
Z tohoto pohledu je otazka zaznamu (16 nebo 24, 44.1 nebo 96) naprosto druhorada..
17.4.2006 9:28 [Myself]
Re:
Asi na tom něco bude.Chtěl sem si vyzkoušet tu skutečnost,že při nahrávání ve větší bitový hloubce pak mnohem líp vyzněj efekty,když se to ořeže do CD kvality,ale v domácím prostředí to skutečně nelze uskutečnít a je to naprostá zbytečnost,protože to prakticky neni poznat. ...Co se týče prskání v nahrávkách bylo to skutečně tim do jaký hloubky nahrávam,dělam premix a dcelkový uložení!!!Nastavil sem to tušim 16,32,16 a poslední nahrávka aniž bych se s tim ňák mazal má 3 kytary a klávesy a neprská.Taky je pravda,že sem začal nástroje nastavovat na počátečních asi -6db,aby to zbytečně nelezlo do oranžový a budu to vytahovat až na konci při masteru.Díky za nápady.......
17.4.2006 9:31 [Myself]
To : mi-lan (ale i ostatní)
Na začátku si psal něco o zapojení limiteru nebo kompresoru.Zatim sem nějak nestudoval,jak se to robí,ale jak můžu zapojit v Adobe Audition 1.5 kompresor na stopu,kterou teprve budu nahrávat???
[0..24 / 24] Strana:  1 | Všechny | Poslední