Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Virtuální bicí

5.1.2002 7:43 [Millhouse]
Virtuální bicí - Kategorie Nahrávání > Software
Ahoj chlapi, teprve sbírám zkušenosti, potřebuju poradit.
Chtěl bych mít v PC soft, kterej mi nahradí živýho bubeníka, kterej se většinou strašně potí a smrdí :-) Prostě potřebuju virtuální bicí, který bych si sám mohl naprogramovat a aby zněly pokud možno co nejblíže skutečneým škopkům. Pokud někdo máte soft, kterej to zvládá - tuším Cakewalk, Cubase, nabízím výměnou plnou verzi Cool Edit Pro 1.2a včetně mp3 plugin. Dík.

Seznam příspěvků:

[70..119 / 119] Strana:  1  2  3 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
23.11.2007 16:31 [Slayer]
Re: kremator
Nie len do konca. Ja zatiaľ Valveking 112. Hlava+bedňa+MP3 prehrávač na bicie. Skôr mi ide o to či nemôžem odpáliť bedňu napr. že kopák má moc basou.
24.11.2007 15:33 [kremator]
Re: Slayer
Tak to píchni rovnou pře čistý kanál a uber basy na ekvalizéru hlavy. Dokud reprák nezačne zkreslovat, tak je to víceméně bezpečné, je to uzavřená bedna.
24.11.2007 16:32 [Slayer]
Re: kremator
Ok. Dík. Snad máš pravdu :D
26.11.2007 11:41 [vasek]
Re:
Podle mě je to v pohodě. Už jsem to tak párkrát dělal.
14.12.2007 19:00 [Slayer]
Re: all
V januáry ideme prvý krát vystupovať s automatom. Ako by ste riešili odposluchy? V tom kulturáku sú 4. Tri sú vpredu a jeden odposluch pre bubeníka ktorého nemáme :D
15.12.2007 14:58 [kremator]
Re: Slayer
To je jednoduché - naprat tam ty bubny, co to jde - a pak si dát aparáty tak, abyste se akorát slyšeli.
11.2.2008 15:14 [vasek]
Re:
pokračování diskuse o bicích z threadu "Amplitube a jiná veteš"

Sandon napsal:
Ted vubec nechapu kam miris - a abych pravdu rekl, zrova me nenapada zadna bubenicka technika, ktera by nesla naprogramovat v MIDI :-) Myslim, ze je to naopak - spis bych videl problem, aby bubenik vubec zvladl zahrat to, co se po nem chce nebo co vymyslel. Mame holt velky naroky a skutecne dobri bubenici, kteri by meli cas a chut zabyvat se muzikou, jakou se snazime delat, se tu celkem tezko hledaji. Vicemene nase moznosti jsou uz zrejme vycerpane :-)
Spis jde o to, ze clovek samozrejme musi jako bubenik premyslet a vedet, jak se co hraje, co je realny zahrat a co uz ne. Ja se o to vzdycky snazim a samozrejme nepodcenuju studium hrani na bubny, aspon teoreticky.
Ale jeste snad mame moznost oslovit minimalne 2 bubeniky s elektronickyma soupravama atd atd...
Tak doufam, ze te prekvapime :-)

fbm napsal:
bubny to je veliky problem. IMHO nejvic ze vsech nastroju u nich zalezi na technice, kytarista to dycky nejak odšmrdlá, ale u bubnů platí jednoduchá rovnice: není technika = není zvuk. ... vemte si CZUG (coz je vlastne vsechen metal/rock/bigbit mimo major labely) a chcete poradne bubny: tj. nejenom kvalitni souprava, naladene (nove!!!) blany, pecky na virbl (ale ne jenom 2, ale treba 20 za sebou), vyrovnane udery, dynamika, hrani do metra ....tu dudu dum....ze souteze vypadava 95% CZUG bubeniku! ....a 4% jdou hrat jazz :(. ....a to sme jeste vubec nezacli mluvit o takovych vecech jako je pred/za metrem, groove, výraz nebo nedej*boze nejake slozite bubny!!!! Mozna si rikate, ze to zbytecne dramatizuju, ale ono je to spis naopak, jeste se snazim byt optimista. Dale bubny na desku se nataci obvykle 1-2 dny (s takovym materialem) onehdy sem cetl rozhovor s Gavinem Harrisonem (Porcupine Tree) jak si stezoval ze v drahem a fantastickem studiu Avatar mel na bubny jenom pouhych 10 dni, ....co tam delal? sparal se prstem v nose, takovy hrac, aby nenastrilel vlastni songy za den??? .....takze v tomto nasem praveku sou samply vetsinou naopak lepsi reseni nez se trapit s bubnama...........ano, samozrejme i u nas jsou vyborni bubenici ale bud jim chybi chut, nebo me penezenka. to je duvod proc sme zacali kolem EZD a DKFH chodit.
11.2.2008 15:24 [vasek]
Re:
Sandon: souhlas na 99%, musím jen tvrdě oponovat názoru, že není problém nasimulovat téměř žádnou bubenickou technku (aspoň tak jsem to pochopil). Teď se nebudeme bavit o jazzu apod, kde nějaký simulace IMHO vůbec nepřichází v úvahu, ale o obyčejným bigbítu.
Když jsem editoval bicí v MIDI, tak největší problém, kterej je podle mě neřešitelnej, byl vždy tvorba doprovodu na hihat/ride/crash. Neznám pro to výraz, určitě se tomu nějak říká. Prostě když "valí" pravá ruka. Problém je v tom, že palička rozezení danej činel a další úder vlastně netvoří novej zvuk ale de facto upravuje ten starej (záleží na činelu). Tohle je strašně důležitý u otevřený hihat nebo u doprovodný hry na ride, kdy se zvuk tak nějak převaluje a rachotí . To nejde na komplu udělat a mně to hrozně vadí, protože si myslím, že toto hodně táhne zvuk.
11.2.2008 16:37 [Sandon]
Re: vasek
Palicka rozezni cinel a pak uz netvori dalsi uder? Tomu nerozumim... Kdyz hraju na cinel, tak proste zni kazdej uder - i kdyz se tgo treba chova trochu jinak, snad vim co myslis. Kdyz hraju na ride, chci tam porad mit ten attack. To samy hi-hat, musi se pres sebe poustet vic samplu - jinak to nejde. To, co pises se podle me da dosahnout, ale chce to hodne ruznych samplu (treba otevrena hajtka, vic otevrena a jeste vic otevrena, zavrena - uder spickou palicky, uder hranou palicky atd atd), ktery se (treba nahodne) stridaji - pak se da s tim trochu pracovat.
Nemam pocit, ze je rozdil ve zvuku ridu, kdyz bouchnes jednou a kdyz bouchnes treba popate - podle me neni, jen se scita s tim puvodnim zvukem (a to dnesni VSTi umi)...

Ja jsem si u Ns_Kit_7 vypomohl tak, ze sem si "vyrobil" z dostupnych samplu hihat i "otevrenejsi/zavrenejsi" samply (pomoci fade a trochu sem je preladil/natahl, aby neznely 100% stejne jako ty puvodni :-)) a potom slo pomoci midi controlleru (Expression) ridit "otevirani" hihat. Docela to fungovalo i s tim omezenym poctem samplu.
11.2.2008 16:42 [fbm]
Re:
tak s tim bych uplne nesouhlasil, ze jdou nasamplovat vsechny techniky, ale ty zakladni jo.....a rychle udery za sebou to je nejvetsi bolest samplovani (at ty vaskovy cinely, nebo kopaky nebo virbly) ale urcite to de nejakym humanizovanim a rucne trochu zamaskovat.
11.2.2008 17:10 [Sandon]
Re: fbm
Tak samozrejme jsem ted resil "zahrati" pomoci midi - samplovanim se da docilit jen neco a treba "flam" (dvojuder) prakticky nepouzivam, protoze je lepsi "zahrat" ho pomoci dvojuderu v MIDI - on se proste pokazde ten falm nehodi, ty rany jsou treba moc rychle za sebou nebo moc pozde, tak to resim takhle a ZNI to stejne :-) Zrovna tak "drobeni" na snare - obcas lidi nasamplujou i tohle, ale to taky delam jednotlivyma slabyma uderama.
Kdyz ma clovek sirokej rejstrik samplu, jde udelat prakticky cokoli - urcite v metalu :-) Spousta lidi pouziva obycejny samply (par podobnych sampliku) a placnou to na zivej snare, takze je to evidentne slyset, ale nikomu to nevadi :-)
11.2.2008 17:15 [Sandon]
Re:
A fakt se bavit o tom, ze je na snare jeden nebo dva samply - to je blbost :-) DFHSuperior, EZD, AddictiveDrums, BFD - vsechny tyhle softy maji uz v sobe urcitou miru "inteligence", takze to sypou nahodne - treba jen v urcitym rozsahu velocity atd atd...
11.2.2008 17:36 [fbm]
Re:
viz Meshuggah - Catch33, to je delane kompleetne v DKFH, sice tam nemaji rychle kopaky (napr. na Devin Townsend - Ziltoid, to sou presne ty pasaze kde to poznas) ale takovy "metronomicky" ride nebo HH, to pouzivaji vlastne furt, takze to jde....protoze u tehle desky kdo pozna ze to neni zivy bubenik tak je bud veliky borec nebo velika lhar :)
11.2.2008 17:52 [Sandon]
Re: fbm
U tech rychlych kopaku to taky nemusis poznat - je tam spousta samplu, ktery se stridaji tak, aby to nebylo poznat. Ale u Devina verim, ze to udelal schvalne, protoze ty nahodne stridany samply a jiny vychytavky jde vypnout...
Clovek si s tim proste musi trochu pohrat - jen mechanicky prehravani samplu s konstantni velocity 120 je vetsinou k nicemu.
12.2.2008 8:27 [vasek]
Re:
Sandon: nechci tě přesvědčovat o mým názoru. Vím, že dokážeš udělat bubny tak, aby do vaší muziky sedly a fungovaly dobře. Jsme pořád u metalupříbuzné muziky, kde čistota zvuku a strojovost nevadí nebo je dokonce žádoucí. Ale když se tak mrknu do mýho adresáře mp3, co mám v práci, tak jsem přesvědčenej o tom, že kdyby u 70 % byly udělaný bicí na počítači, tak by se z toho slavný nahrávky nikdy nestaly.
12.2.2008 10:21 [Sandon]
Re: vasek
To ja si zase myslim, ze na zvuku sice zalezi, ale dulezitejsi je obsah :-) Urcite by se mi libilo, kdyby nektery nahravky mely lepsi zvuk, ale je jasny, ze uz by to z toho neudelalo lepsi nahravku. (To me naucil muj Velky Ucitel :-) Ale to uz zase moc odbocuju...
Samozrejme porad zduraznuju - nesmime zapominat na dnesni technologie, pred par lety by nektery veci nebyly mozny.
12.2.2008 10:49 [Sandon]
Re:
Velky Ucitel je fbm!!! :-)
12.2.2008 14:29 [vasek]
Re:
Vidím tam podobnou paralelu s kytarovýma simulacema. Stane se, že máš dobrou smulaci a váháš, jestli je to digitál nebo klasika. Ale pak slyšíš zvuk, u kterýho prostě víš, že tohle nemůže být simulace. Stejně tak u těch bicích - dají se udělat pěkně bicí, u kterých je člověk na pochybách... a pak slyšíš něco, co je prostě jasně nahraný živě a líbí se ti to.
12.2.2008 18:53 [Sandon]
Re:
No dobre, tak tohle nema cenu resit... Jako bys nikdy neslysel blbe zahratou a nahratou opravdovou kytaru pres lampac :o) A taky mam par oblibenych desek,ktery jsou sice nahrany pres Rockmana (Na vylete) nebo PODa (Ayreon, Symphony X, Shadow Gallery, Kings X) a libi se mi to i tak ;-) Skoda to je, ale co nadelame...
Akorat my nemame proste jinou moznost - na "vetsi" projekty chceme opravdovy bici, ale nejde to porad.
12.2.2008 20:13 [vasek]
Re:
OK, hlavně aby byl Velký Učitel spokojen ;-)
16.2.2008 14:37 [andy_xx]
Re:
"koupil" jsem si DrumKit from Hell 2...ale ani zaboha nemůžu přijít na to, jak bici naprogramovat. Otevřu Cubase, vytvořím midi sequencer a jako výstup nastavím DFH2. Ale nedaří se mi nic nahrát... něco špatně nastaveného v Device setup?
17.2.2008 12:10 [Sandon]
Re:
Nehraje ani klikani na klaviaturu v tom DFH2? Mas tam nahrany nejaky zvuky (takovy to menu pod zlutym nadpisem DRUMKIT)
http://www.soundsonline.com/static/screenshots/dfh2screen.gif

V Cubase na MIDI stope musis mit jeste vybranou Drum Map (nejlepe Load Map a najit nekde v tom DFH2 soubor *.drm), potom uvidis v MIDI editoru jednotlivy nazvy bubnu. Taky v te mape *.drm musis zkontrolovat, ze vystup je opravdu do DFH2 (na stope to muze byt ale v mape to muze byt jeste jinak) a spravny midi kanal (na stope muzes mit ANY, pak je to fuk, nebo primo cislo 1-16 a pak muzes mit v tech odpovidajicich kolonkach v DFH2 jak se pise "1: Layer 2: Empty 3:..." atd. ruzne nastaveny sestavy bubnu (tomu se rika multitimbral, muzes na jednom VSTi nastavit vic zvuku a ovladat je nezavisle z ruznych midi kanalu)

DFH2 neznam, ale predpokladam, ze ta *.drm mapa tam nekde bude, nebo nekde na netu (hledej neco jako "drum map for DFH2 *.drm"

Potom kdyz si tuzkou namalujes MIDI event [jakoby MIDI "wav" :-)] a 2x na nej kliknes, tak uz muzes v MIDI editoru programovat rytmus a uslysis i jednotlivy bubny, kdyz zmacknes na kolonku s prislusnym nazvem
18.2.2008 20:09 [andy_xx]
Re: Sandon
perfekt..díky (musel jsem stáhnout drum map). Zkusil jsem si vytvořit první track...(nejdřív jsem nahral stopu pro bici a potom pro kytaru)...a zjistil jsem ,že se k sobě ty stopy vůbec nehodí :)) takže tvořit bici podle kytary? Navíc jsem musel bubny ekvalizovat abych je z nahrávky vůbec vytáhl (nešly skoro slyšet)...stejně to zní sakra dost divně a hlavně úplně z rytmu ( na to už nezbyla energie :)...neprozradíš nějaké vychytávky?:) nějaký efekt na insert k bubnům?
tady je ten bjes :)...jsem spokojen jen se zvukem kytary ( Revalver MK II + impuls Mesa Trad. quat)

http://www.valachnet.cz/~andrysm/123.mp3
19.2.2008 11:49 [nixx]
Re: andy_xx
Object not found... Pokud je to ale z rytmu, tak by asi bylo nejlepsi naucit se hrat (v rytmu). Cvicis s metronomem?
Jinak jestli nejdou ty bici slyset, tak ztlum kytaru, nebo ty bici nakomprimuj. A mimochodem ono vymyslet bici tak, aby to jelo a pritom bylo zajimavy taky neni zadna legrace.
19.2.2008 18:46 [andy_xx]
Re: nixx
zkus teď :) ... jinak, s metronomem necvičím.
Co máš namysli komprimací bicích? Jako fakt, vytvořit vlastní bici legrace teda není... myslel jsem, že to půjde líp :) Možná kdybych znal nějaký vhodný postup (nejdřív v midi stopě vytvořit kopák, pak šroťák...nebo jestli je to jedno)...nebo snad jen použít vhodné samply a poskládat je podle libosti za sebe aby to neznělo tak jak teď mě :))
21.2.2008 2:22 [Sandon]
Re:
Tak ja bych ten tvuj pokus ani nenazval bicima :-) Krome toho
No zaklad je urcite zacit treba kick + snare + hihat. Chce to trochu poslouchat nejaky nahravky, abys pochopil, jak na to.
Nebo stahnout nekde treba MIDI soubory s pisnickama nejakych kapel, tam ty bubny vetsinou zni dobre - treba transkripce skladeb pro Guitar Pro.
Vis co je ale nejepsi? Sehnat si nejakou bubenickou videoskolu pro zacatecniky (ted me zrovna zadna opravdu zacatecnicka nenapada :-) Mam takovej pocit, ze nejcastejsi divaci techhle filmu jsou stejne kytaristi, ktery uz nebavi hadat se na zkusebne s bubenikem :-)

Ohledne zvuku bubnu - to bych ted neresil. Bubny musis mit v nahravce nahlas a s dobrym zvukem :-) Kdyz pouzivas samply, tak to zase tolik prace neda. Ale ted je pro tebe dulezitejsi zakousnout se do toho "bubnovani".

Kytara zni docela dobre (akorat bacha na prebuzeni pri nahravani). Samzorejme znatelnyho "vylepseni" dojmu bys docilil tim, ze bys nahral stejnej part kytary dvakrat a rozhodil +/- 100% ve stereu.
21.2.2008 23:44 [Gregorien]
Re: andy
ty mas ten Revalver original? zvuk je OK..mohl bys tady nekde napsat nastaveni toho revalveru?
25.2.2008 15:20 [andy_xx]
Re:
Revalver jsem si "koupil" na netu...jaké nastavení myslíš?...pokud jde o zvuk, tak je tam přímo funkce IR (impuls nesoucí informaci zvuku bedny a mikráku).

Sandon...co myslíš tím plus mínus 100 procent rozhodit ve stereu?
25.2.2008 16:43 [fbm]
Re:
nahrajes kytaru jednou a das ji 100% doleva, nahrajes podruhe a 100% doprava ...aneb muj prvni sok pri setkani s nahravanim ve studiu :)
25.2.2008 17:37 [Sandon]
Re: andy_xx
No nas zajimalo nastaveni gainu a korekci v tom Revalveru II - mne teda osobne spis jakej ze to je impuls (pises "Mesa Trad. quat - to ale neni interni impuls z RVII ne? Ja ho tam teda nevidim)
25.2.2008 18:53 [andy_xx]
Re: sandon
aaha...nastavaní jsem nechal původní..tzn basy výšky 12hod a dist a crunch na 10-11hod. Impulsy té mesy mi přijdou hodně gut..jsou ke stažení na guitarhack, nebo u mě :)
http://www.valachnet.cz/~andrysm/mesa/
25.2.2008 20:10 [Sandon]
Re:
Aha, tak tim se to vysvetluje - ja mam ty impulsy s jinyma nazvama. Neni tam to "Quad".
Jsou hodne povedeny - na metal super.
25.2.2008 20:15 [Sandon]
Re:
tady je k odzkouseni dalsi IR konvolucni "reprak", ma mit nulovy zpozdeni...

http://habib.webhost.pl/vst_keFIR.php
26.2.2008 8:24 [vasek]
Re:
fbm: můj taky, rád na to vzpomínám :-)))
26.2.2008 10:19 [torst2]
Re: PŘESMĚROVÁNÍ
Pánové, zase jste pěkně ujeli z tématu. Pojďte zpět na Amplitube a podobná veteš. To sice taky není 100% ono, ale už se tam ty Impulsy zabydlely.
http://www.instrumento.cz/diskuse.php?tar=show_tema&id_kategorie=31&id_tematu=1363&page=0
18.5.2008 13:25 [fbm]
Re:
pokracovani z thredu POchlubíme se....

tedy prave kdyz sem si pustil jenom ty dema a ukazky zvuku, tak mi taky prisel ten Addictive o chlup lepsi nez EZD (mozna proto ze je novejsi), a ja potrebuju neco jednoducheho, v DKFH udelam tak akorat ho*vno (stejne jako vetsina lidi) na to je treba hodne znalosti o zvuceni, michani, hrani na bubny atd.
23.7.2008 8:53 [steeltormentor]
Re:
Damy a panove DKFH Superior 2.0 je uz na torrentech. Rusaci ted maji trochu problemy s nejakym novym zakonem, tak se seedovani ujali japonci. Jinak kdo ma VIP ucet na vstclub.com, tak tam to taky je a dokonce na rapidu.

Pro ty, co netusi o cem to mluvim.
http://www.toontrack.com/s20.asp
23.7.2008 9:27 [vasek]
Re:
Nevím, jestli je to zrovna hračka pro dámy, ale jinak vypadá dobře :-)
23.7.2008 12:07 [steeltormentor]
Re:
Libi se mi, ze tam je moznost hodne veci udelat uz v pluginu, treba eq,transienty. Takhle si budu moct udelat hotove bici na dema a nesrat se s tim pokazde a navic to bude s tema kvalitnima samplama.
31.7.2008 0:21 [hanys_es]
Re:
Muzes mi prosim posalt odkaz na torrent nebo rapid? Celkem by me to zajimalo... Diky.
31.7.2008 1:28 [nixx]
Re:
nooo na audioz tecka info :) jsem taky neco o SD2 zahledl a tusim, ze to byly RS linky ;-) mozna i diky tomu se mi ted tech 5 DVD vali na disku :D
31.7.2008 9:09 [hanys_es]
Re:
Parada diky. :) Uz jen koupit ucet na rapidu :). Jsem zvedavy jak to zni. Ted sem nahodil ezdrummer a nejaky drum kit from hell obycejny. Sice sem si s tim moc nehral ale ty samply tam jsou strasne moc slyset :(.
4.8.2008 14:52 [kremator]
Re:
Potřeboval bych nějaký velice jednoduchý soft - vlastně v podstatě General MIDI syntezátor, abych mohl z MIDI souboru udělat audio - hlavně na bicí - aby to znělo alespoň trochu reálně. A kdyby to umělo i basu, tak bych se taky nezlobil. Nechci se patlat s DKFH, na to nemám čas ani náladu:) Pokud možno FREE.
4.8.2008 14:56 [paax]
Re:
tak záleží, co je podle tebe reálně :-), jaký je ten požadavek na zvuk. Pokud né nějak velký, tak já používám převedení MIDI na WAV v GPro.
4.8.2008 15:09 [kremator]
Re: paax
Když jsem si hrával doma ve sklepě s MIDI, tak jsem používal Yamaha XG syntezátor, už ale není free. Reálnost pro mě znamená, že jsou tam samply a že to není čistý FM syntezátor. Já bych radši nějaký VST nástroj.
4.8.2008 15:13 [Sandon]
Re:
zkus kouknout do vyhledavace na http://www.kvraudio.com/get.php
4.8.2008 15:14 [kremator]
Re:
Sandon: Jo, už hledám - zkoušel jsem, jestli nemá někdo něco osvědčeného.

paax: A našel jsem tohle: http://www.kotkasuniverse.com/paax_index.htm :)
4.8.2008 17:27 [paax]
Re:
:-) vida, už mě kopčí i v zahraničí...
24.8.2008 20:22 [Riff]
Re:
Zdravim...mám dotázek ohledně tvorby bicích...ze Samplů. Konkrétně si zrovna zkoušim něco udělat v EZ Drummeru a nevim,jak měnit tempo?...nemáte někdo nějakou radu.., nebo to jde pouze v Cubase?..možná,že mám i nějakou jinou verzi..,ale co se týče jen samplů,tak tam neni nic,čim by se to tempo dalo měnit.?..dík za radu
25.8.2008 0:16 [nixx]
Re: Riff
Cubase tempo track
[70..119 / 119] Strana:  1  2  3 | Všechny | Poslední