Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Nízká úroveň hlasitosti nahrávky

21.9.2006 11:08 [hakis]
Nízká úroveň hlasitosti nahrávky - Kategorie Nahrávání
nahraju vec prez Lexicon omega-Sonar5 sof.naefektuju-EQ.kompres.multib.atd.na mozne max.smicham,vypalim CD.presto je uroven-hlasitost nahravky docela nizka o proti jinym.Myslim ze to bude mit vic duvodu ale nevim jake s timhle konkretnim vybavenim.Dik vsem za radu.

Seznam příspěvků:

[0..13 / 13] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
22.9.2006 1:22 [pinna]
Re:
IMHO je to chyba obsluhy a zkušeností.
Jen malé postřehy (ale to určitě děláš)

Máš dobrý nástroj, mikrofon ?
Máš dobré kabely ?
Budíš správně signál?
Nahráváš do 24bit ?

Pak nepotřebuješ moc efektů.
Ale kdyby přeci jen ..

Používáš efekty správně a ve správné míře ?
Používáš taky na efekty sendy nebo to cpeš jen do insertů ?
Není ta nahrávka díky tomu placatá?

Omega je docela fajn zvukovka a měla by dobrý signál dobře nahrát.


22.9.2006 1:32 [pinna]
Re:
Je dobré tu smíchanou nahrávku, v případě nějakých nedokonalostích (hlavně hlasitostních a frekvenčních)
projet nějakým masteringovým programem (sound forge, wavelab) s příslušnými pluginy.

K tomu by ale nemělo ani dojít, měla by být hotová a dobrá už při míchačce s navěšenými efekty (hlídači)na master sekci.
24.9.2006 16:30 [Sandon]
Re: hakis
Muzu te uklidnit, ze v dnesni dobre udelat nahravku, ktera se hlasitostne vyrovna profi produktum a porad je pekne citelna, je docela orisek. Neni to proste snadny, dochazi uz k velkym kompresim dynamiky. Neni dobre nechavat to na jednom pluginu, idealni je povesit za sebe vic pluginu, ktere pracuji s dynamickym rozsahem: ja treba pouzivam multiband (az 6-9dB komprese, tady se to snese, protoze je to ve vice pasmech) a pak EQ a za master faderem jeste master limiter (ale ten uz tlacim jen tak max o 2dB). Dulezity je natlacit jednotlivy stopy jeste nez jdou do master busu, takze treba na bicich to delam tak, ze jednotlive bubny maji svoje kompresory a jeste treba multiband (dobre na kopak) a potom jeste na group tracku pouziju dalsi kompresi a pak to jde do masteru (kde je teda ten multiband a jeste limiter).
Je to o zkusenostech, musis sbirat nazory a metody, kde to jen jde - hodne studovat a cist jak to delaji jini :) A
taky hodne michat a michat...
28.9.2006 19:03 [rastis]
Re:
Obecne sa nahravka subjektivne zhlastnuje kompresorom. Ten zrovna dynamiku a tym moze nahravka zniet pri rovnakych spickach hlastnejsie.

V praxi existuju pluginy, tzv. maximizery. Napriklad z tych znamejsich L1, L2 alebo L3 od Waves, ale je ich viac. Tie naozaj dokazu nakopat hlasitost dost vysoko.

Sandon dobre pise, ze az take lahke to zase nie je. Hlasitost sa sice dosiahnut da, ale ubytkom dynamiky sa nahravka iba viacej kurvi. V krajnom pripade sa da znicit uplne. System mensich krokov (viacej slabsich kompresii za sebou), pripadene multiband kompresor (na kazde frekvencne pasmo sa nastavi ina kompresia) je preto dobra rada.

Ovsem uplny zaklad je dobry mix. Ak je vec zle zmixovana, mozes sa posrat a do hlaistosti bez straty kvality ju nedostanes. Dobre zmixovana znamena nie len spravne vyvazene pomery nastrojov, ale predovsetkym spravne rozlozenie energie v ramci frekvencneho rozsahu. Cize aby sa neodohravala vacsina muziky iba v spodnych pasmach, potom dlho dlho nic a potom trochu vysok od cinel. Alebo nevycnievali na niektorych miestach divne ostre spicky od uderov alebo lupancov atd...
29.9.2006 7:48 [Bailey]
Re: rastis
Súhlasím so všetkým, čo si tu napísal až na výrok :"Hlasitost sa sice dosiahnut da, ale ubytkom dynamiky sa nahravka iba viacej kurvi".
Jak to prosímťa myslíš???
A čomu hovoríme dynamika? (a sme opäť pri starom známom probléme):)
29.9.2006 8:02 [vasek]
Re: Bailey
Když je nahrávka překomprimovaná, tak to zní prostě hnusně :)
V tomto případě se opravdu bavíme o dynamice :) Tzn. rozdílem mezi "tichým" a "hlasitým" tónem. Nejhlasitější momenty v nahrávce bývají bicí. Čím menší dynamika, tím placatější a placatější bicí, až už tam najednou skoro nejsou nebo zní škaredě.
Btw zkuste si sami, jak je důležitá míchačka pro konečnou hlasitost nahrávky. Nastavte L2 nebo tak něco na extrémní limitaci - uděláte ze svojí nahrávky maximálně možně hlasitou placku. A pak si pusťte třeba Result may vary. Nejen, že jim to zní dobře, ale je to furt hlasitější!!! (kurva drát :-) )
Výše uvedené neplatí pro Sandona, protože poslední počin měl teda ku*evsky hlasitej... ale určitě vám sám nepotvrdí, že na to celou dobu kašlal a pak to doháněl u masteringu :-)
29.9.2006 8:42 [fbm]
Re:
:))) zcela jednoduse (pro takove technicke nuly jako ja :) ......se stopy na monitoru jevi zubate :)
kdyz je tam tech zubu malo tak je to moc natlacene a tento umelecky smer se nazyva kompresionismus a vytvari se misto zubatic utvary jako uhledny moravsky blocek, francouzsky buldocek apod :)

jinak receno sice to muze hrat nahlas, ale vsechno stejne hlasite = plose jako helenka za mlada. Dynamika je IMHO nejdulezitejsi prvek, ktery odlisuje ruzne MIDI roboty od zive muziky, a taky o svetelne roky odlisuje drnkaly od muzikantu (a jde to krasne poznat i u ohne pri Divokych konich nebo Stankach :)

jenomze ja mluvim o skutecne dynamice, ne treba o nu metalove dynamice "digitalne" omezene pouze na 0 a 1 (tj. potichu sloka, nahlas refren)

Sandon ma pro to zvlastni cit (jenomze pro ten mix dela tak strasne moc v uz prubehu, ze ani neni schopny dodat nejaky standardni rawmix pro mastering :))) a taky bych rekl ze jemu se ten LB prilis libit nebude protoze sou tak prilis zkomprimovane bubny.......a to se dostavame k dalsimu (zatim i ve svete) neprekonatelnemu problemu - kytara X bubny. .....bud je jedno nebo druhe, nebo nejaky kompromis mezi, ale nikdy neni skvele oboji (mysleno zabijacke....bud sou masivni bubny nebo smrtici kytary) a takhle se muze pokracovat....psat knizky, na internetu diskutovat a ten problem je tak rozsahly ze se jim ve volnem case po nasich zamestanich ani nema cenu zabyvat :)

29.9.2006 11:14 [vasek]
Re:
Já mám takovou teorii pro míchání tvrdé hudby, že ta tvrdost právě mj. spočívá v tom, že jakoby kytary drtí právě bicí, který by měly z mixu čouhat jen trochu (při narvaným refrénu). Pak má posluchač pocit takové jakoby nařvanosti a to je ono. A v tenhle moment se nejvíc projeví, jak jsou bubny nahraný, jestli ten kousek, čím čouhají z mixu, je dobrej. Tam se např. projevuje klasická chyba zvukařů, že honí na bicích výšky a pak jim to při refrénu jenom cvaká. Mám zkušenost, že když se to dobře smíchá, tak bubeníci neprotestují, přestože bicí nejsou extra moc slyšet, ale jsou dobře cítit. Teď nemluvím ani o svém nahrávání, ale spíš o dobrých nahrávkách, který vnímám jako posluchač a který jsme prodebatovávali s jinýma muzikantama.
29.9.2006 12:18 [fbm]
Re:
jj, souhlas....kdyz maji byt kytary drtici, tak musi byt hlasitejsi nez vsechno ostatni....a ve spouste nahravek me to nevadi, naopak se mi to libi......ale Sandon ma zase rad "velke" bubny :)

jinak to co pises o bubnech plati uplne stejne o akustikach namichanych do nejakych narezu......vzdycky z toho zbydou jenom ty odporne vysky a skrkani trsatka.....a ted s tim hodne zapasime abysme to udelali jinak....a to uz se dostavame k aranzovani, spektralnimu rozmisteni nastroju a dalsim obsahlym off topic tematum :)
29.9.2006 13:02 [Bailey]
Re: vasek
No ja už EOP od LaBrieho vnímam jako dosť prekomprimovanú a hnusne mi teda neznie - práve naopak, tá nahrávka je výborná!!!
Je ale pravda, že to neni až tak úplne plochá nahrávka a náznaky dynamiky tam sú.
1.10.2006 13:22 [Sandon]
Re: Bailey
EOP ale ma specificky udelane zvuky - doprovody hodne "vykradene" v urcitych frekv. pasmech, bubny brutalne zkomprimovane a zagejtavoane (i kdyz porad maji svoje kouzlo a do takovehle hudby se mi libi) - a klaves je tam jen decentne (nepocitam sola :) Vysledek se mi libi moc, ale nevim, jestli se takovy zvuk hodi na vsechno... ale o tom jsme uz debatovali :)
7.3.2007 21:30 [Tomullus]
Re:
Sorry tohle dost starý, jen jsem si tak četl.
Jen jsem tady chtěl poznamenat, že jsem zaregistroval i "oficiální nahrávky", kde je cítit pokles určitého nástroje/ů při nějakém silnějším zvuku frekvenčně blízkého. Někdy i "celé" muziky v nejhorším případě, nebo jde o nějaký zvrhlý záměr :-)
Tohle je taky dost markantní jev při poslechu muziky přes sekundární média, jako je TV nebo rádio, kde je většinou nastaven nějaký konstatní masivní kompresor/limitér na vše co jde ven. Což asi a priory nemůže vyhovovat různým nahrávkách.
To jen tak na okraj, taková glosička...
8.3.2007 10:36 [Sandon]
Re:
no jo, protoze aby ucinnost vysilace (tyka se to FM vysilani) byla co nejvetsi, posila se tam brutalne zkomprimovany signal...
[0..13 / 13] Strana:  1 | Všechny | Poslední