Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Jaký výkon kyt. boxu pro 50W hlavu(lampa)

15.1.2007 10:01 [Edie]
Jaký výkon kyt. boxu pro 50W hlavu(lampa) - Kategorie Nástroje > Boxy a reproduktory
Vlastním lampový 50W kytarový zesilovač a chci si pořídit box nejlépe 4x12 8Ohm většina má přes 200W zvláště pokud bych chtěl repro Celestion V30 není to už moc?

Seznam příspěvků:

[0..18 / 18] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
16.1.2007 13:49 [Pavel007]
Re:
Moc to není, ničemu to nevadí, ale bude to mít jinej zvuk, to si asi musíš sám poslechnout,
co ti vyhovuje. Je jasný, že 4 repráky každý hrající na desetinu dá jinejch 50 w než 2 repráky hrající třeba na polovinu, jde jen o tuhost tý membrány, pokud je reprák konstruovanej na vyšší vattáže, tak je k tomu přiměřeně tuhej a když to pak krmíš málo, hraje to jinak, malej výkon těžko rozpohybuje tuhý závěs... Ale normálně se to používá, polovina kyt hlav má 50w a hraje se na 4*12.
V tý klasický maaršálský bedně jsou repráky, co maj každej 75w
a hraje se na to desetiletí... Jinak já mám 2*12 s vs30 k 50wattům a jsem spokojenej, ty repráky to už dost vybudí, ale je to ještě čistý (pokud chci :)) i když to hodně vybudím. Nevýhoda je jen v tom,
že je to nízký, takže je lepší bednu dát na židli, líp je to slyšet, což zkosená 4*12 bedna je v tomhle lepší. Nebo zkus dvě 2*12 bedny, budeš to mít flexibilní dle potřeby :))) Jo a ještě 2*12 má tu výhodu,
že si ji sám šoupnu do auta na zadní sedačky, takže jsem taktéž flexibilní. Po kšeftu vemu racka a kytaru a jdu pro auto, s autem přijedu před vchod a šoupnu bednu a jedu :))
17.1.2007 8:07 [Edie]
Re: Pavel007
Tak zkusit box kterej ma repráky slabší V30 má 60W tak třeba Greenback 25W nebo G12H 30W. Co se týče tý velikosti to máš pravdu nakládat to do osobáku to je utrpení ale na podium je pak OK.Celkem se mi zamlouvá od Engla 2x12 E212V na stojato zkosená nemusela by se podkládat ale při pohledu na rozměry zas o tolik menší není je o něco užší a ta cena za 2x12 je dost vysoká.
17.1.2007 8:59 [batty]
Re: Edie
Kdyz do 8x Vintage30(dve 412bedny) pustis 15W zesik, tak to bude hrat dobre. Jdou i repraky u kterejch se pocita s jejich prebuzenim(treba dva 15W blue ve voxu AC30). ale vintage 30 k nim nepatri. Hraje stejne at do ni pustis 1W nebo 50W. Zkousel jsem to sejmout mikrofonem a vykon zeslabovat atenuatorem a na nahravce bys rozdil nepoznal. Samozrejme, ze hooodne potichu hrat nebudou, ale to bys musel mit zesik o moc slabsi nez 1W.
17.1.2007 9:07 [Pavel007]
Re:
No vono ty vs30 se osazujou často kvůli svýmu soundu, těžko takhle od oka vyměnit repráky jenom kvůli wattáži,
jde taky o charakter toho zvuku, třeba ty greenbacky budou hrát úplně jinak, než tobě se líbí, to chce fakt vyzkoušet,
je to subjektivní záležitost. Otázka zněla, jestli "už to není moc", odpověď je "jak pro čí uši a pro styl, co přes to bude hranej" Mně osobně se třeba líbí, že ta moje 2*12 už je řádně nakopnutá, když to vosolím, třeba by mi naopak
ta 4*12 už připadala suchá, protože ve zkušebně mám 50w tak na 1/2 až 3/4, dle stupně intoxikace :)))
Ale hrejeme takový HC, tam je pěkný, když ta bedna taky už zpívá, pak člověk může trochu ubrat zkrelení, furt to bude mít koule, ale líp se pak slyším. Kdybych hrál něco jinýho,
třeba bych tohle vůbec neřešil, protože k tomu soundu, co zní dobře třeba ke country,
by vůbec nevadilo, že hraju na málo vybuzenou silnou bednu. Poslechni, uvidíš sám...
17.1.2007 9:53 [Edie]
Re:
Tak jsem pochopil že bude nejlepší vzít zesík objet pár obchodů a známých a zkoušet a zkoušet od pasu se asi bedna koupit nedá. Jinak hraju klasiku hardrock někdy vic gainu někdy míň ale žádná pila.
17.1.2007 10:01 [trash]
Re: Edie
Tak na hardrock můžu greenbacky vřele doporučit - mám je 4x12 ESH a hraju do nich přes zesák ESH - ty repra jsou takový zpěvný a nechávají vyznít zvuk nástroje , nebo se neboj ani naprosté klasiky G12t - většina starších rockových desek je nahraná na ně.
17.1.2007 10:17 [batty]
Re: Edie
Stejny repraky budou hrat v jiny bedne jinak. Treba to, ze Pavlovi prijde 412 sucha oproti 212 se stejnejma reprakama nema nic spolecnyho s vykonem, ale s hlavne objemem boxu. Stejne jako 100W a 50W zesik stejnyho vyrobce hraje jinak, protoze ma jiny vystupni trafo(teda krome marshalla JTM45/100 coz jsou dva JTM45 vedle sebe:)). Kdyz to shrnu, tak zvuk bedny dela jeji objem, uchyceni repraku, tuhost konstrukce, tlumeni/netlumeni a typ repraku. Obejiti par obchodu bude nejjednodussi.
17.1.2007 11:31 [Edie]
Re:
Dám tomu ten čas a pár jich vyzkouším a jelikož je v nabídce i velké množství beden kde názvy reproduktorů mě nic neříkají ba do konce nejsou ani uvedeny tak těm se asi vyhnu.
17.1.2007 13:03 [kremator]
Re: Edie
2x12" vertikální bedny Engl s V30 jsou super. Já mám v podstatě to samé, ale od Mesa/Boogie. Kdybys někde náhodou narazil na 2x12 vertikální half-back, nahoře s Black Shadow a dole s EVM12L, určitě ji zkus (bude se blbě shánět). Hraje moc zajímavě - díky tomu, že je vršek otevřený. Mám doma něco na podobném principu - a perfektně mi to vyhovuje.

Jinak 2x12 je super na přepravu. Právě těch 15-20 cm, o které je užší dokáže neuvěřitelné věci. Víc jsem nikdy nepotřeboval - ani jsem ji nikdy nevyužil naplno.
17.1.2007 13:10 [torst2]
ESH-1912
Mám ESH 50W + 4x12 Celestion Vintage box marshall. Hlasitost dávám max na 60%. Kdybych dal všechno doprava, tak z bedny letí neartikulovatelná masa na kterou se už nenechá hrát. Spíš nechápu, jak může někdo pouštět 100W lampy do stejného boxu, ale i do menších (2x12) ! Viz vřeba 100W comba ENGL s jedním 12" repro ( !!! )
17.1.2007 16:20 [cyberpaul]
Re: torst2
Člověče unfor měl Engla Sovereign (100W a jedna dvanáctka) a kombo bylo na zkouškách opravdu suverénní :-) Asi by člověk měl mít soudnost, ale nějak si nevybavuju že by s tím byly problémy.

Spíš u tebe bych tipnul, že to bude spíš hlavou, ne? Když ty boxy zvládají palbu z 6505 že by nezvládly 50 W z ESH?
17.1.2007 16:23 [kremator]
Re: torst2
60% maximální hlasitosti podle ucha nebo podle knoflíku Master? A v místnosti, nebo venku na otevřeném place?
17.1.2007 17:19 [Pavel007]
Re:
torst2-nebo si vyztuž bednu, to bude mít na pevnost zvuku
možná ten největší vliv. Ono, když se ti polovina tý zvukový energie ztratí v tom,
že ti nekontrolovaně vibruje bedna, tak to je pak nečitelná koule.
Ostatně furt nevím, jestli kytarovej box má taky sám o sobě "hrát",
nebo jako u hifi maj hrát jen repráky a bedna má bejt co nejtužší...
18.1.2007 8:18 [torst2]
Re: Pavel007
S tou bednou máš asi pravdu. Moje je česká kopie z dřevotřísky. Mám vyztuženou zadní desku+rozporku k přední desce, takže zadek nerezonuje, ale jinak se asi kvalita materiálu projevuje.
S tou hlasitostí je to takhle - hlasitost na kanálu mám na 11 hodin a celkovej master na 12 hodin. Mohl bych dát master tak ještě na 1 hod, ale to je fakt maximum. jak v místnosti tak venku.
ENGL Sovereign je přesně to combo, co jsem měl na mysli. Nechápu, jak může ten jeden 12" repro zvládnout 100W výkonu...
18.1.2007 9:53 [Pavel007]
Re:
tORST2-No tak to potom asi taky nechápeš,
jak může jakýkliv PA zvládnout ty výkony, co to dává :)))
V moderních PA systémech, kde se používají ty kompaktní boxy,
je taky třeba jen jeden širokopásmáč, (plus samozřejmě tweeter a externí subbas)
co dává třeba 300w...
18.1.2007 10:24 [torst2]
Re: pavel007
Máš pravdu, nechápu. Zrovna tak nechápu, jak může mít tón komorní A, kterej má svojí pevnou frekvenci kmitání 440 Hz (KHz?) ještě nějaké další jiné frekvence, které se pak mohou regulovat na equalizeru výšek a hloubek.
18.1.2007 11:16 [Pavel007]
Re:
No tak to už je kapku filozofie, já taky vůbec nechápu,
proč by se jako měl nějakej elektron vůbec někam pohybovat :)))
Ale to chápání myslím spíš jako tak komparativně.
Když může dobře a čistě hrát 300w reprák v PA,
tak může čistě hrát jeden reprák ve 100w kombu.
Řekl bych, že problém bude většinou v konstrukci bedny toho komba,
pokud to nějak chrastí či jinak pazvukuje.
18.1.2007 11:29 [vasek]
Re:
torst2: je to teda offtopic, ale rád ti to osvětlím. Tón z hudebního nástroje není jen jedna frekvence. Je to soubor různých frekvencí/zvuků, některý jsou závislý na tónu, kterej hraješ, některý ne. To dělá barvu nástroje. čistá frekvence je pípanec z počítače, prostě jen sinusovka (jestli víš, jak zní).
Ta frekvence, která určuje, "kterej je to tón", se nazývá fundamentální. Té tam bývá nejvíc nebo je prostě nějak nejvýraznější. Třeba u malýho bubnu je někdy těžký poznat, na jakým tómu je naladěnej, protože přes fundamentální frekvenci zní spousta jinejch zvuků (např. chrastění strun) - a to dělá dohromady to, že hned poznáš, jestli a1 hraje kytara nebo flétna.
[0..18 / 18] Strana:  1 | Všechny | Poslední