Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Nahvání kytar na demo

18.3.2007 20:00 [+999]
Nahvání kytar na demo - Kategorie Nahrávání
Chystáme se s kapelou nahrát demáč. Rytmiku a vokály nahrajeme ve studiu, ale kytary si chceme zkusit nahrát sami(finanční důvody). Máme na to asi tohle vybavení - mikráky Shure SM57 + SM58 - malý mixák beringer - program sonar 6 -
zvukovka SB live - lampový aparát Vox AC30 + menší tranzistor Hughes and kettner.
Myslíte že se s tím dá něco slušného udělat, nebo se na to radši máme vykašlat a nahrát všechno ve studiu. taky by se hodily nějaké rad na co si dát při nahrávání pozor.
DIK MOC

Seznam příspěvků:

[14..63 / 63] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
19.3.2007 11:47 [D.Murray]
Re: fáze
měl bych dotaz k nahrávání kytary 2 mikrofonama, když tedy použiju dva mikrofony, teoreticky se může stát, že zvuk bude ve fázi nebo v protifázi...co je vlastně dobrý pro takovýhle nahrávání? je to vůbec k něčemu brát zvuk 2 mikrákama? když jsme nahrávali demo, použil jsem právě dva mikrofony ale nad touhle problematikou jsem vůbec nepřemejšlel...
19.3.2007 11:50 [efisek]
Re: torst2
Nemyslím že slabý šum je špatná věc,ale "úplná" čistota zvuku přirozená je.Pokud tedy záznamem chceš co nejvěrněj zachytiti zvuk jak ho slyšíš,tak když si zapneš apec nebo vezmeš do ruky akustiku,slyšíš v uších nějaký šum?V tomto bych chybu digitálu určitě nehledal :).To že pás šumí a musí se odšumovat není přínos ,spíš jeho technický problém.Ikdyž u hudby ,co mám rád,mi trochu šumu rozhodně nevadí,stejně ho nevnímám,když si zvyknu.
19.3.2007 11:53 [efisek]
Re: D.Murray
K něčemu to je,hlavně když jedním snímáš místnost/ambientní mikrofon/,nebo chceš dodat vlastností dvou mikrofonů.Na fáze jsou myslím různé posunovače a obraceče fáze,to mají nahrávací softy v sobě,nebo plug-in.Mě se třeba ambient moc líbí,u nějakých věcí.Mě se zdá,že naposled nám zvukař vykládal něco o tom,že některé plug-iny/hlavně ty levné ,nebo hodně jednoúčelové/ s tou fází nepočítají,a když to přeprocesuje ten signál,tak prý ho posune ne třeba do protifáze ,ale jen o část/to jde pak zase posunout ,upravit/.Jestli jsem to pochopil dobře.Uvidíme co na to Sandon a Vašek :)
19.3.2007 12:04 [Pavel007]
Re:
No to dělaj i korekce, když se používaj moc,
proto taky je ideálem tak kvalitní nástroj
a tak odborné sejmutí, aby se nemusilo zbytečně moc equalizovat,
jinak to pak nehrne, ale jen bučí a syčí :))
19.3.2007 12:11 [fbm]
Re:
on je rozdil sum analogoveho pasu a soundblastera predevsim :) ale na demo bych se s tim skutecne netrapil (stejne jako si nikdo nestezoval ze v krozrudu sou nektere backtracks nahrane pres SB :)

jestlize je v kapele jedna kytara, a nahravane je to jenom jednou, tak ambient muze pomoct (ale je to docela slozite najit tu spravnou pozici...protoze je pokazde jina), pri dublovani stop je ambient zbytecny.
19.3.2007 12:24 [paax]
Re:
Já osobně bych spíš než ambient upřednostnil sejmutí 2ma mikrofonama (jelikož na ambient nemám místnost), ovšem jiného repráku. Mám v boxech 2 repráky a každý má jiný "zvuk". Někdo točí zase jeden rperák na 2 mikráky...
co se fáze týče, tak jsem to zkoušel, mám 2x MIC200 a tam je přímo tlačítko na přehození fáze, když jsem snímal 2 různé repráky v jednom boxu a byly ve fázi, znělo to dobře, když jsem fázi otočil, úplně se některé frekvence vynulovaly a znělo to jako přes nějakou šílenou deku. Otáčet fáze by se měla asi v momentě, že by se box/reprák snímal zepředu a zezadu, stejně jako se to dělá u snímání snare.
Já si myslím, že ten šum nevadí, pokud to je tak nějak v "normě". Ale jak tu někdo psal, v tech řetězcích se to násobí a pšidává a potom to může více šumět než hrát, ale dá se pracovat i se SB, ostatně dneska u thomanna jde koupit RME DIGI 96 za 4500 ! :-)) což nestojí ani M-Audio :-))
19.3.2007 12:25 [paax]
Re: fbm
a zkoušeli jste točit akostiku 24-96 a 24-44.1 ? byl v tom nějaký slyšitelný rozdíl ?
19.3.2007 12:30 [fbm]
Re:
rozhodne RME rulez ;o) ale 44/96 sme nezkouseli....
1) bo je to strasne narocne na HW a misto na disku (uvedom si ze my nemame pisnicku pod 100 stop :))
2) bo je to rozdil neslysitelny ;o)

ano verim tomu ze na super bednach, v upravenem prostoru a zkuseny borec to pozna, ale ja (+99% populace) ne :)
19.3.2007 12:31 [kremator]
Re:
Fázové posuny se dají využít i jako určitý druh EQ - opravdu špičkoví producenti to tak používají - ale jsou za tím leta zkušeností.

Naše úplně první demo jsme točili přes integrovanou AC97 - musel jsem to odšumovat pluginy, aby to vůbec za něco stálo.

Bohužel mám tu zkušenost, že levná studia moc znalostí metalové kytary nemají...trocha experimentování doma se vyplatí - člověk pak ví, co může čekat. 1x12 s V30 a Shure mikrofon (fungují kuodivu i kopie a řada PG!) a pokojová hlasitost spolu s experimentováním s polohou mikrofonu dokáže témeř zázraky...
19.3.2007 13:13 [Sandon]
Re: paax
Nahravat na 96kHz je proste nesmysl, pokud nedelas nahravku nocniho lovy netopyru nebo zpivani s delfiny.
Fakt nechapu, proc to furt resite... ten prinos 2nasobne samplerate je POUZE ve snizeni kvantizacniho sumu. Ostatni sumy (ktere jsou mnohem hlasitejsi) s tim VUBEC nesouvisi. Ja sem to kdysi testoval na akusticke kytare a samorejme nic sem nepoznal. Vlastni sum mikraku, preampu atd. je silnejsi nez kvantizacni sum a opravdu nejsem pes abych slysel nejake ultrazvuky.

Co se tyce faze - problem muze nastat i v momente, kdy mikraky jsou ruzne daleko od repraku, ale nikdy to neni rozdil presne 180°, takze je to fakt treba zkusit jak rikas - porovnat otocenou a neotocenou fazi.
19.3.2007 13:17 [vasek]
Re:
Pánové, hezky jste se rozjeli :-) Já bych si snad dovolil upřesnit pár věcí (čistě moje vlastní zkušenosti)
- levná zvukovka se neprojevuje jen tím, že šumí. Prostě je ten zvuk blbej - rozplizlej a tak.
- není dobrý dělat demo pro svou kapelu jako PRVNÍ nahrávání. Doporučuju panu +999 nejdřív sám trochu experimentovat a pak si troufnout na nahrávání kapely
- nebylo by špatný sehnat nějakej lepší preamp, než je na malým mixáčku od Behringera - MIC100 poslouží dobře
- nesouhlasím s torstem, že by se mělo nahrávat s korekcema na rovno (na kombu) a pak dodělávat zvuk v komplu. Postupoval bych přesně naopak. No a s tím samozřejmě souvisí, že se vyplatí dloiho laborovat se zvukem na kombu, zkusit různý krabice a tak... to je asi jasný.
- jedna SM 57 pro začátek stačí, myslím si :-)
19.3.2007 13:39 [paax]
Re: Sandon
jj, v poho :-)) já se jen ptám jestli si (jste) to někdy zkoušel porovnávat, mě taky příjde 96 naprostá šílenost a zbytečnost. Ostatně 44.1 (popřípadě 48) je naprosto dostačující v tom snad nepanuje rozpor ni ? :-))
19.3.2007 13:43 [Sandon]
Re:
Proti 48kHz svedci velky problem - proc na zaver prace vsechno resamplovat ze 48kHz na 44.1kHz????
48 vs 44.1 je uz totalni nesmysl :-))))) A 48kHz zavedli to jen kvuli tomu, ze tenkrat byla technologie filtru v AD a DA prevodnicich v plenkach, takze 44.1 bylo moc nizko na to, aby se dalo dobre pracovat se signalem az do 20kHz)
19.3.2007 13:55 [kremator]
Re: Sandon
Převod 48 na 44.1 ten zvuk docela "zprasí" - rozhodně je výsledek horší, než při nahrávání na 44.1 od začátku - na tom bychom se asi shodli.
19.3.2007 14:00 [paax]
Re:
já to ani nikdy nezkoušel, vždy jsem dělal jen v 44.1, ovšem pokud to je takto, není o čem polemizovat.
19.3.2007 14:01 [paax]
Re: kremator
v čem ti přišlo, že to zprasilo zvuk ?
19.3.2007 14:07 [Sandon]
Re:
Je to narocne na algoritmus, na kvalitu filtru. Jednodussi je prevod napr. mezi 44.1 a 88.2kHz.
19.3.2007 14:09 [paax]
Re:
chápu...
19.3.2007 14:11 [Sandon]
Re:
A navic je to opravdu zbytecne, prinos o 10% vyssi frekvence v tomto pripade neni 10%, ale absolutne zanedbatelny, naopak nevyhody prevazuji. Rozhodne neni nic rozumnejsiho nez nahravat ve 24bit/44.1kHz. Lepsi pluginy stejne zpracovavaji signal interne ve vyssi kvalite.
19.3.2007 14:19 [paax]
Re: sandon
jasně, spíš mě šlo jen o to, jak to zprasí ten zvuk, jak psal kremator, víš jak, jako že ho otupí, nebo tak něco. ale taky dělám v 24bit/44.1kHz a napadlo mě to snad jednou, že bych zkusil výše, ovšem hned mi to rozmuvili 3 lidi nezávisle na sobě, kde jedním z nich si byl i ty :-))
19.3.2007 14:55 [kremator]
Re: paax
Představ si, jak je stejně dlouhá úsečka jednou rozdělená na 44100 dílků a jednou na 48000. Pouze v málo případech se vzorky potkají tak, že jsou přímo nad sebou - všechny ostatní se musí dopočítávat (interpolací). Takže už tam není původn signál, ale jaksi interpolace. Paradoxně se pro lepší výsledek přidává specificky tvarovaný šum - tím se jednotlivé algoritmy liší. Každý takovýhle převod vnáší další a další chybu. Vnímat to člověk může jako mírné "rozostření", "zdigitálnění" nahrávky. A někdo si toho nevšimne...já mám pocit(!), že to slyším, ale nedělal jsem dvojitě slepé testy:) 88.2 kHz se na 44.1 převádí mnohem líp, jak pravil Sandon. Kámoš, co dost nahrává mi říkal, že je to dobře slyšet třeba na činelech, to jsem ale nezkoušel.
19.3.2007 16:53 [paax]
Re: kremator
aha, chápu, čili vznikne jakoby odhad té 48kHz původní nahrávky v 44.1kHz verzi
21.3.2007 7:57 [torst2]
Re: DŮKAZ 96/44.1
Tak jsem včera natáh na Kramera nový struny a řek jsem si, že to využiju a konečně věrohodně zjistim/doložim, jak je to s tou samplovací frekvencí u nahrávání kytary.
Takže: v Cubase LE jsem otevřel novej projekt, v setupu nastavil 24bit/44,1 kHz a do nové prázdné stopy jsem nahrál krátký riff. Následně jsem do insertu stopy nastavil AT 1 s pevně naladěným hi-gain presetem. Oefektovanej riff jsem vyexportoval jako wav 16/44,1.
Následně jsem to samé udělal znova, nový projekt, nová stopa. Opět jsem kytarou nahrál zhruba tentýž riff. V AT 1 jsem otevřel ten samý preset. Rozdíl byl v tom, že tentokrát jsem na začátku v setupu dal 24/96kHz. Jinak vše stejné, nešáh jsem na korekce, na hlasitost, na pluginu, na nic. A opět export do wav 16/44,1. Výsledek můžete posoudit. Ten rozdíl je zcela jasnej, uslyší ho nejen netopýři, ale i polena jako jsem já. Tím nehájím SW nahrávání kytary, sám tady propaguju klasiku-box+mikrák. Jen se snažim dokázat, že se mi to nezdálo, že v určité situaci i sampl. frekv. má vliv na kvalitu zvuku nahrané kytary.
HW vybavení: Kramer Pacer (Duncan SH4). Zvukovka PreSonus Inspire FireWire.
http://www.jinovatka.cz/hity/g-44-1.wav
http://www.jinovatka.cz/hity/g-96.wav
21.3.2007 8:22 [vasek]
Re:
torst2: Rozdíl tam je, to slyším i na Geniusech v práci... Otázka je proč. Prořád je tam ale víc proměnných. Napadá mě, jestli problém nevzniká v Cubase při převodu frekvence. Mohl bys vyjet ten 96 kHz projekt taky v 96 kHz a shodit ho na 44,1 až potom (např. v Sound Forge nebo Wavelab atf...)?
Nebo že by prostě plugin AT počítal zkreslení přesněji, když má víc dat? Proti tomu ale hraje můj pocit, že zvuk g-96.wav je sice výškovatější, ale taky bordelóznější.
21.3.2007 8:25 [torst2]
Re: 96khz
Vůbec netvrdim, že vyšší rozlišení=kvalitnější zvuk. U těhlech digi kreslítek
je vždycky problém s dosažením slušneho zvuku. Beru to jen jako důkaz , že i samplovací frekvence prostě vliv na zvuk mít může.
21.3.2007 11:17 [Sandon]
Re:
torst2: supr, tak ted se diskutuje ve 2 tematech zaroven :-/ Ad dukaz - koukni se do druheho threadu. Dukaz, ze samplovaci frekvence muze mit vliv na zvuk to je, ale ze to ma nejaky zasadni vliv na kvalitu NAHRAVANI - tak to samozrejme neni vubec zadny dukaz :-)

vasek: vidis, to me nenapadlo, ze by ten problem mohl nastat pri exportu z 96 na 44.1. Ale souhlasim s tebou, ze ten 96k zvuk je hnusnejsi.
22.3.2007 16:13 [vasek]
Re:
Hmmm... třeba díky torstově testu přijdeme na dosud neodhalený bug buďto v Cubase nebo v AT :-)
Sandon: ta pravá krize přijde v momentě, kdy budeme mít v každým threadu jinej názor na věc :-)
28.3.2007 8:54 [D.Murray]
Re:
právě polsloucham Ozzyho skladbu Desire z alba No More Tears, a zaujal mě ten zvuk kytary (mimochodem Zakk Wilde)..zdá se mi, že kytara z ní (při sóle) z jednoho sluchátka trochu jinak než z druhýho, alepsoň je poznat, že ten zvuk nejde jako jeden celek ale jako dva trošku rozdílný zvuky ve stereu..nevim jestli z každýho sluchátka je trošku jinej ekvalizér či co, nebo jestli je ta jedna stopa nepatrně zpožděná za druhou(něco na způsob chorusu) ale zní to fakt dobře! šlo by něco takovýho udělat doma při amatérskym nahrávání?
28.3.2007 9:11 [torst2]
Re: d.murray
Nejsem odborník na Zakka, ale čet jsem, že jeho skromný řetězec sestává s Superdrive SD1 a stereo chorusu BOSS, kterým rozděluje signál do dvou Marshallů. Tím asi vzniká to, co popisuješ.
28.3.2007 9:13 [torst2]
Re: P.S.
Ale jen tímhle Zakkova zvuku nedocílíš. To bys musel mít ještě Gibsona Customa s aktivníma EMG, JCM 800-2203, Marshall Vintage Box, několik mikrofonů, studio a Zakka Wyldea.
28.3.2007 9:35 [D.Murray]
Re: torst2
no šlo mi jen o to, jak udělat zvuk takhle pěkně prostorovej, aby to prostě šlo ze všech stran (ze dvou:-)) ), asi to bude tim jak popisuješ co používá...ale šlo by to ale udělat i doma ne? když bych nahrál stopu třeba do cubasu a nechal jí zkopírovat a nepatrně jí o několik milisekund posunul a nebo jí prohnal nějakym eqalizérem a potom z toho udělal stereo, třeba by to působilo podobně
28.3.2007 10:13 [fbm]
Re:
i tak to jde, ale neni to moc ok, je lepsi nahrat to 2x a rozhodit do sterea (i kdyz to zahrajes stejne, nikdy to neni uplne stejne a to prave dela ten prirozeny prostorovy efekt) ....ale u sol se to pravda moc nepouziva (protoze ty se moc casto do sterea nerozhazuji)
28.3.2007 10:52 [torst2]
Re:
jak píše fbm-zkreslený kila točim vždycky aspoň 2x a rozhodim je do stran, ale ne úpně na doraz. A to sólo - tak použij SW stereochorus - to bude zakkovi nejvíc podobný .
28.3.2007 12:05 [D.Murray]
Re:
co tim myslíš "rozhodim je do stran"? jako spektrálně??
28.3.2007 12:30 [Sandon]
Re:
Panorama. Nahrajes ten samej part do dvou stop a nastavis PAN do leva a do prava. Ja osobne je davam +/- 100% do stran, je to nejsirsi stereo a uplne na stranach stereobaze stejne jiny (normalni) nastroj nebyva...
Zpozdovani stopy je k nicemu, to udela akorat podivnej delay. Ze vsech softwarovych "zdvojovacu", co jsem zkousel, nefungoval zadnej tak, jako kdyz nahrajes part dvakrat. Vzdycky to bylo neco mezi chorusem a phaserem. Proste jen efekt.
Wylde je znamej tim, ze pouziva chorus. Pro me je to na zkresleny zvuky takovy divny mrsitko, dela to z toho zvuku ten proflaklej rockmanovskej zvuk :-)
28.3.2007 15:24 [D.Murray]
Re: sandon
ano takhle to nastavíš, ale nebude ten zvuk kytar vlastně uplně stejnej? a jestli jo, tak nesplynou dohromady? u Wilda jdou jasně rozeznat dvě stopy...nebo tohle už udělá to stereo? to přece neupraví zvuk ne?
28.3.2007 15:43 [fbm]
Re:
no kldine muzes udelat i jiny zvuk te druhe stopy, ale obvykle to nezni prilis dobre ze z jedne strany jde takova a z druhe makova kytara......a jak jiz bylo zmineno u sol to je spis vyjimka....u wylda bych taky tipl nejaky efekt nebo nahravku na 2 apce soucasne, ...solo (nemluve o necem slozitejsim nebo fílinkovych drobnostech) se nahrava dvakrat stejne velice tezko a pak sou ty krpy slyset
28.3.2007 15:52 [D.Murray]
Re:
no právě, otázka sól je trošku o něčem jinym, protože nahrávat to sólo dvakrát je nanic, protože uplně stejně se ti to nikdy nepovede, já jen že prostě u toho Wilda mě to zarazilo, že to jde pěkně rozeznat v sóle! a jelikož jsem rozeznal, že poslouchám vlastně jakýsi 2 zvuky, který ale hrajou to samý, usoudil jsem, že každý zvuk musí mít trošku jinou barvu nebo co...nevim jak to ten wilde dělá, asi mu zavolám a zeptám se ho...(přitom každý zvuk šel z jiné strany - to je jasný)
28.3.2007 16:09 [fbm]
Re:
nahrat na dva soucasne apce neni problem, tak sme my nahravali ted. ale doma to nebude uplne nejjednodussi udelat....
5.12.2007 16:47 [xmirt]
Re:
ahoj,taky přemejšlim o nahrání demáče doma:))...asi to ze začátku žádná sláva nebude,ale jde mi o to...jak nejlíp nahrát zvuk preampu?..když nemá žádnej line out?..mám Xpression,ten zvuk je s apcem supr, ale chci nahrávat přímo do kompu bez komba, je to reálný...nějak????
5.12.2007 17:07 [mykl]
Re: xmirt
o tom uz tu jeden thread je, hledej klicovy slovo SIR nebo impulz :) http://www.instrumento.cz/diskuse.php?tar=show_tema&id_kategorie=31&id_tematu=1363&page=0
5.12.2007 17:08 [kremator]
Re: xmirt
Podívej se do tématu "Amplitube a podobná veteš", tam se to rozebíralo docela dopodrobna.
6.12.2007 8:11 [torst2]
Re: xmirt
o tom uz tu jeden thread je, hledej klicovy slovo SIR nebo impulz :)
Podívej se do tématu "Amplitube a podobná veteš", tam se to rozebíralo docela dopodrobna.
6.12.2007 9:47 [kremator]
Re: torst2
Dost dobrý! Ani jsem si nevšiml že to mykl dopsal dřív:)))
6.12.2007 10:44 [torst2]
Re: kremator
opakování matka modrosti.))
6.12.2007 12:56 [kremator]
Re: torst2
Ale tou modrostí jsi to docela dodělal:))) Skoro to vypadá jako záměr vzhledem k barvě tohoto fóra:)))
6.12.2007 13:09 [torst2]
Re: kremator]
kouzlo nechtěného !
6.12.2007 17:35 [mykl]
Re:
lol
[14..63 / 63] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední