Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Kopie M/B dual

20.6.2007 15:02 [Tuk]
Kopie M/B dual - Kategorie Nástroje > Zesilovače > Konkrétní modely
Zdar chlapi co stavíte lampáče , mám dotaz.Postavil sem si RED kanál z rectifiera takže sem neřešil to přepínání optočlenama (dal sem tam pevný odpory), ale teď bych si chtěl dodělat i ORANGE/CLEAN kanál a zarazila mě jedna věc : Proč spíná LDR 7 na REDu mezi modern a vintage zvukem když je v korekcích ORANGE a nemůže ten zvuk nijak ovlivnit? Díky Tuk

Seznam příspěvků:

[0..9 / 9] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
20.6.2007 21:29 [kremator]
Re: Tuk
Nejspíš je to proto, že si z Redu můžeš udělat druhý Orange a naopak.
21.6.2007 8:17 [Tuk]
Re: kremator
To je kravina ,(mrkni do schématu)korekce sou úplně jiný RED tam má presenci a tak. Neviděl sem duála naživo ale předpokládám , že to přepínání modern/vintage je jak u singla přepínačem na panelu zesilovače , ale jestli je to společný pro oba kanály? Asi si to upravím tak jak je to na singlu RED bude zkreslenej kanál a Orange/clean bude jako krunch/clean na singlu , nakonec mají společný korekce :-( Stejně by mě zajímalo , kdyby mě to někdo kdo má duála popsal , mě to připadá že tím otočným přepínačem si vyberu RED nebo ORANGE a foot switchem si pak přepínám zkreslení/čistej , ale pokud si vyberu ORANGE tak mám společný korekce - to už je podle lepší jak je to na singlu. Tam je zkreslenej a u něj přepínač modern/vintage a čistej a u něj přepínač clean/church. Jenže schéma na singla je nějaký nedostatkový zboží :-( (Smyčku neřeším , tu tam vůbec nedám) Teď mi asi začíná docházet proč stavět dva ORANGE , jeden nechat jako zkreslenej a druhej jako čistej/church s menším gainem ..
21.6.2007 8:49 [kremator]
Re: Tuk
Ehm, používal bych trochu slabší slova - Duala mám a je to, jak říkám. Je tam přepínač, který v jedné poloze udělá z Redu druhý Orange a v druhé poloze udělá z Orange druhý Red (Mesa to nazývá channel cloning - podívej se do manuálu)

Je tam otočný přepínač, který ale přiřazuje smyčku k Orange, Red, na oba, na fooswitch nebo off. Pak je tam dvoupolohový přepínač - Red/Orange - a v jedné poloze je zároveň aktivován footswitch. Pak je tam dvoupolohový přepínač, který dělá z Orange clean. No a pak je tam ještě výše zmíněný třípolohový přepínač, který (z manuálu):

CHANNEL STYLE SELECT :
This circuit (patented) makes possible a concept, so inherently right, that in it's simplicity it was
long overlooked. To be able to set a group of controls in a given channel of a two channel amplifier - to duplicate that channel and
that control setting, (save for maybe one or two controls,) in another separate channel of that same amplifier. Sound simple? Well it
would be, but most, if not all amplifiers, must use the available internal space to offer circuitry and
Front Panel real estate for alternate channels that vary greatly in both gain structure and tonality.
is our answer to this channel expanding idea. By providing two identical
groups of Front Panel controls and interfacing each of them to it's own different and dedicated channel,
we achieve the Vintage Orange and Modern Red channels. Sophisticated internal switching circuitry
then enables you, the user, to utilize the channels for their differences - 'Normal' or; with a flick of the
CHANNEL STYLE SELECT
switch - Clone them 'Orange to Modern' or 'Red to Vintage.' This allows for virtually any combination of
your two favorite sounds to be footswitchably possible even if they are normally found in the same channel! CHANNEL STYLE
SELECT greatly enhances the versatility of both the DUAL and TRIPLE RECTIFIER Solo Heads live or in the studio, while
retaining its clean Front Panel layout.
NOTE: When the CHANNEL STYLE SELECT feature is used and the Modern Red channel is cloning Red to Vintage (so that it
sounds like the Orange channel) - be aware that both the Orange and Red channels' PRESENCE Controls are active in the (bottom)
Red channel in this setting only. Some amazing sounds are possible because the two PRESENCE Controls maintain their respective
voicing differences giving you two regions of top end harmonics to play with in this Mode...
21.6.2007 14:12 [Tuk]
Re: kremator
Dobrá , dobrá ,soráč za to výrazivo :-) zdá se mi že už sem to pochopil , ono to neudělá z REDu ORANGE , ale RED-vintage (kterej pak asi zní jako ORANGE , že jo) a u ORANGE zas tím přepínačem "Modern" přitvrdíš že zní jako RED. Není mi moc jasnej princip toho otočnýho přepínače.Na footswitchu máš 2 spínače , smyčku a kanály ne? Když si na tom otočným přepínaču zvolíš RED smyčka nefunguje a nohou přepínáš kanály , když dáš na otočným ORANGE nohou zase přepínáš kanály , tak na co to tam je? nebo se volbou na tom otočným nějak výrazně změní zvuk obou kanálů?
21.6.2007 15:22 [kremator]
Re: Tuk
Jo, tak nějak to je.

Tím otočným přepínačem jenom vybíráš, ke kterému kanálu se zapne smyčka - můžeš si třeba na sóla dát na Orange do smyčky delay - a pak stačí jedno šlápnutí a s kanálem se ti připne na sólo i smyčka. Nebo to můžeš ovládat zvlášť. DR dvoukanál má tři mono jacky na fotswitch - jeden v předu - ten přepíná kanály. Dva jsou v zadu - jeden je identický s tím ve předu a druhý podle nastavení otočného přepínače ovládá nebo neovládá smyčku. Je to skvěle vymyšlené. Teď mi došlo - já vlastně nepotřebuju vůbec čistý a proto si dám delay do smyčky Orange a udělám z něj "Red" ...nebo ho možná nechám Orange - už jsem dlouho neexperimentoval se zvukem:)))
22.6.2007 15:00 [Tuk]
Re: kremator
Mně to připadá zbytečně složitý , já bych dal na footswitch jeden přepínač na kanály a druhej na smyčku a hotovo , ne? Tak jak se to dělá třeba s reverbem , no to je jedno teď mě víc točí že mi zkresluje konec :-( při malejch hlasitostech to je dobrý , ale při větších to začíná zkreslovat na basech a pri ještě větších už na všech pásmech.Nevím , napájecí trafo je podle mě dost předymenzovaný a výstupní sem použil z 50 watovýho pívíčka , ale zdá se mě proti originálu nejaký malý. Nevím jestli stavíš zesáky chtělo by to ,aby se ozval někdo , kdo už pár celolumpáren postavil. Ale každopádně dík , pochopil sem ten záhadnej přepínač :-)
22.6.2007 15:26 [kremator]
Re: Tuk
Když chceš ale přepnout kanál a zároveň zapnout efekt, tak musíš šlápnout dvakrát.

Do lampáčů se taky hrabu:) Předpokládám, že máš všechna ss napětí tak, jak mají být (na anodách, na mřížkách, atd.) Takhle na dálku se špatně "debuguje". Zkus proměřit ta ss napětí - pokud jsou v pořádku a pokud nemáš žádnou chybu v zapojení, tak by to mělo šlapat. Třeba Fireball má opravdu miniaturní výstupní trafo - a ničemu to nevadí, kytara není hifi a ty trafa určitě nejdou k 20 Hz. Není třeba možné, že bys měl jednu lampu v háji? Nebo stejnosměrně přesycené jádro (rozdílné proudy koncovými elektronkami)?
25.6.2007 12:58 [Tuk]
Re:
No nevím , je to nějaká záhada:-) udělal sem maršálskej konec s el34 a pak mesáckej s 6l6 a dělá to to samo.No zkusím přeměřit ty proudy , nastavoval sem jen bias napětí , dík za typ ;-)
7.7.2007 19:02 [Tuk]
Re: kremator
Dík za typ , udělal sem co si psal plus ještě mýměna patice 6L6 na kterou sem přišel při měření a je to lepší.
[0..9 / 9] Strana:  1 | Všechny | Poslední