Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Více zdrojů

26.2.2009 5:20 [kareldc]
Více zdrojů - Kategorie Nahrávání > Hardware
Ahoj lidi! Jak zajistím současné nahrávání ze dvou různých zdrojů do CoolEditu (např. z "mic" a "Wave"). Zaškrtnout můžu vždy jen jeden zdroj. Je to věcí zvukovky nebo jen ovladače. Mám SB Live! Asi blbej dotaz, ale poraďte pls. Zatím jsem v začátcích. Díky moc. Kareldc.

Seznam příspěvků:

[0..46 / 46] Strana:  1 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
27.2.2009 7:47 [pavlii]
Re:
Obecně řečeno, nahrávat se dá naráz z tolika zdrojů, kolik nabízí zvukovka vstupů. Čiže pokud by měla zvukovka jen jeden stereo vstup, nahrávat se může současně do dvou MONO stop. To je první předpoklad - HW.

Druhým předpokladem je samozřejmě ovladač, který by ale měl být napsaný tak, aby uměl uživateli nabídnout k využití všechny možnosti HW.
27.2.2009 8:57 [kareldc]
Re:
Aha, jasně, díky pavlii. A zajístím tak nahrávání z více zdrojů bez ohledu na to zda je to zdroj externí (kytara) nebo interní (soubor wav apod.)? Znamená to tedy, že pak bude v Cooleditu možnost nastavit nahrávání ze souboru a zároveň budu posílat kytaru po "lince" a přihrávat do druhé stopy? Chápu to správně? Díky moc - prima den, Kdc.
27.2.2009 9:04 [pavlii]
Re:
No to je právě to, co musí umět jak HW, tak i SW (ovladač). Takzvaný "interní loopback" dneska moc karet nemá, ale klasické MME/DirectX ovladače umí nabídnout jako zdroj "WAVE" nebo "What You Hear". Pokud by to prostě kombinace zvukovky a jejího ovladače umožňovala, fungovalo by to tak, jak píšeš.
27.2.2009 9:44 [kremator]
Re: kareldc
A proč chceš zároveň nahrávat wav z počítače a kytaru? Obyčejně se to dělá, že na jednu stopu importuješ soubor z počítače. Potom ji přehráváš do sluchátek a při tom současně nahráváš kytaru...
27.2.2009 9:49 [pavlii]
Re:
2kremator: správná poznámka - spíš se tedy nabízí, zdali umí CoolEdit ve verzi, co "kareldc" používá, vícestopé nahrávání/aranž.
27.2.2009 10:11 [kremator]
Re: pavlii
Umí - nahrával jsem na to svoje první CD:)
27.2.2009 10:16 [pavlii]
Re:
2kremator: tak to potom jo, pak má větší smysl "klasický" způsob práce, čili audio v jedné stopě a dohrávat do druhé.....exportovat potom výsledek do jednoho souboru.
27.2.2009 10:22 [kareldc]
Re:
Konkrétně: používám ke kytaře softwarovej FX BOX (ne VST ale samostatná aplikace) a do CoolEditu se mi vždy nahraje jen čistá kytara, jak ji pouštím do compu. Z aplikace leze upravenej zvuk kterej slyším, ale ten se nenahraje právě proto že v systémovým panelu není pro nahrávání zaškrtnutý "waw". Pokud ho zaškrtnu, neleze mi zase do compu kytara. To je jasný, páč mám jen jeden vstup. Mám CoolEdit Pro2 a zdaleka jsem neproštudoval všechny jeho možnosti, zatím jsem laboroval 2 noci a stále nic. Zvuk co leze z aplikace je vlastě jakoby zvuk interního souboru a povoluje se v systémovým panlu zaškrtnutím "wav", proto ten dotaz. Ale pánové, možná se pletu, budu rád když mě nasměrujete, dneska je to velká "chemie"... Dík za vše, Kdc.
27.2.2009 11:40 [kremator]
Re: kareldc
No a konečně jsme u toho:) Existuje řešení, jmenuje se to "virtual audio cable" nebo tak nějak. Není to bohužel freeware, možná existuje nějaký ekvivalent. To vytvoří virtuální zvukovku. Do jejího vstupu pošleš kopii výstupu reálné zvukovky, a výstup budeš nahrávat do Cooleditu nebo kamkoliv jinam. Před časem jsem s tím experimentoval z jiných důvodů.
27.2.2009 11:45 [kareldc]
Re:
Jo, to bude wono - jdu hledat :-) Jinak ale díky všem.
27.2.2009 19:31 [kareldc]
Re:
Tak jsem ten "Virtual Audio Cable" našel (dokonce full), instaloval, funguje ale kvalitka hrozná. Trochu jsem si hrál s nastavením všeho možnýho, ale zvuk nečistej, prská, praská atd., jakoby nestačila zvukovka (možný to je) ale princip funguje. Pavliiho karta s loopbackem by to určitě vyřešila taky, vlastně to bude totéž. Nicméně: pomohli jste mi vyřešit moje dilema softový modulace: raději používat VST než kombinovat různej shareware. Bohužel CoolEdit VST neumí. Asi zkusím vyhrabat starej Cakewalk. Anebo posílat do linky už modulovanej signál z nějakýho "železa". Rozhodně díky moc vám oběma, pánové. Ať to hraje :-) Kdc.
27.2.2009 20:09 [kremator]
Re: kareldc
Mě to fungovalo v pohodě, ale je pravda, že jsem přes to nezkoušel hrát na kytaru. Na Cakewalk se vybodni, a stáhni si Reaper - www.reaper.fm - až zbyde koruna, tak si koupím home licenci. Hrával jsem si se starým Cubase SX 1.01 - a Reaper je velice dobrá náhrada. Jde pustit z USB a má jenom pár mega.
2.3.2009 7:20 [pavlii]
Re:
Nebo Kristal Audio Engine. Taky docela dobře kopíruje prostředí Cubase.
2.3.2009 9:35 [kremator]
Re: pavlii
Ale má tuším jenom 16 stop, je to tak?
2.3.2009 12:10 [pavlii]
Re:
2kremator: ee - nevědět :-( já pracovat v Cubase......
2.3.2009 13:01 [kareldc]
Re:
Mno, takže jsem to zkoušel se spoustou softu, Cubase, Cake, Cool i doporučenej Reaper a ještě asi 2-3 nějaký free editorky. Na všech aplikacích to chrčelo, skřípalo, vrzalo a dovícoještě :-) Pokud krematorovi VAC fungoval tak zbejvá možnost že je blbě napsanej ten FX_BOX nebo nestíhá zvukovka (je to možný? - Live 5.1). Nemáte s tím FX BOXEM nějakou zkušenost? Na cvičení bez Cubase je to dobrý, ale při použití s VAC + editor to má docela slyšitelnou latenci (nevim kolik ale "koktá" mi z toho pravačka :-) Asi půjdu fakt koupit nějakou krabici, páč mě to žere. Soft si nechám jen na post-edit. Efekt v realtime mě moc nepřesvědčil. Je možný, že by comp? (Athlon 1800+, 512 RAM). Dík za názory, prima den, Kdc.
2.3.2009 13:05 [kremator]
Re: kareldc
A máš nainstalované ASIO ovladače (ASIO4ALL?) Máš je vybrané v programu jako vstup/výstup? Existuje spousta free simulátorů aparátů jako VST, zkusit můžeš třeba JCM900 od SimulAnalog http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm
2.3.2009 13:42 [Sandon]
Re: KarelDC
To muze byt cimkoli, blbej driver pro SB Live!, malo vykonnej komp (nesmis zapomenout, ze cim mensi latenci nastavis, tim vetsi zatez na CPU!) - to se da zkontrolovat v Task Manageru (Ctrl+Shift+Esc))... Pokud chces nastavit rozumne malou latenci pro realtime hrani, zkus ty ASIO4ALL, funguje to dobre.
Jinak Simulanalog je fajn, na dema to bohate staci, jako odposlech pri realtime nahravani taky dobry...
3.3.2009 13:37 [kareldc]
Re:
ASIO4ALL mám, ale FX_BOX je asi nepodporuje, protože v setupu ASIO nenabízí a není ani v tray. Ale zkusil jsem JCM900 v REAPERu (tam maká ASIO normálně) a paráda - fakt díky za tip. Mírná latence se najde, trochu vadí, ale kdo o ní neví - neslyší. Ale hlavně - je to realtime! Se zvyšováním velikosti bufferu (v ASIU) je zvuk čistší, ale zase stoupá latence. Logicky. Koukal jsem na procák a ve "zvukově-ideálním" nastavení (asi 600 samplů - bez lupání a praskání) se vytíženost procáku pohybuje kolem 60-80%. Je to hodně? Nedokážu si představit, co je normální (až budu míchat třeba více stop ...) Neměl bych přeci jen udělat malej upgr? Kartu, nebo spíš procák a RAM. Kde se to hlavně odehrává? Dík za váš čas.
3.3.2009 15:30 [Sandon]
Re:
Nejvic dela CPU, RAM u VST nastroju prakticky nehraje roli.
S lepsim procesorem se dostanes i na 10x mensi latenci - 1,5-3ms (64-128 samplu)
V setupu ASIO4ALL ale uvidis jen zvukovy karty, FXBOX ne. Spis jestli treba v ASIO4ALL neuvidis vic vstupu/vystupu pro ten SB Live!, neco jako WaveMix nebo WaveAnalog Play - to mam ja na zvukovce standardne, muzu tak nahravat z jedne aplikace do druhe.
3.3.2009 18:40 [kareldc]
Re:
Sqělý info. Tak začnu pomalu shánět prašule na novej komplet. Jinak v "controlu" ASIO nic jinýho není, než SB Live a jako podsekce I/O. Ale teď se hrabu v ruznech VST a poznávám ještě nepoznaný. Myslím, že FXBOX budu mít už jen na občasný cvíčo. Vůbec jsem netušil jaký jsou možnosti ve VST. Zatím jsem hrál bez PC. CoolEdit, Cubase a Cake jen hodně z dálky. Tak sorry za občas prdlý dotazy. Všem dík za trpělivost.
3.3.2009 22:59 [Placka]
Re: sandon
takze jestli mam dobrej komp (P8600- 2,4Ghz, 1066MHZ),tak budu mit latenci pres ASIO4ALL mensi nez s nativnima ovladacema?Tyka se to treba RP250,ktera jde pripojit pres USB ke kompu,pouzivam to,ale latence je nekde kolem 10ms,coz je dost znat-vzdycky neco nahraju a pak premejslim,jestli jsem to nepresne nahral,nebo to jde pocitove trosicku pozdejc...
4.3.2009 0:53 [Sandon]
Re: Placka a KarelDC
Je*zis chlapi, tak ja sem to tak napsal, jako ze vam tu latenci skoro garantuju, ale to fakt neberte jako hotovou vec...
Je to moje zkusenost s Terratecem a tam jde v jeho vlastnim ovladacim panelu nastavit nejmin tech 64 samplu a nejvic neco pres 2600. Mel jsem treba kartu, ktera neumela vetsi latenci nez 512 samplu a tim padem se na tom prakticky nedalo michat slozitejsi projekty, protoze jsem byl hned na maximalnim vykonu CPU.
Ja nevim, jak se chova treba SB Live, tak je mozny, ze to ani s ASIO4ALL nepujde tak malo nastavit, ale lidi si tyhle ovladace pochvalujou, ze se s tim da jit hodne dolu - prave niz nez s nativnim ovladacem. Tak me pak nekamenujte, kdyz to nepujde na 1ms.
Musi se to zkusit...mozna Karel uz niz nemuze kvuli te karte, pokud CPU jeste nejel na 100 procent a uz to praskalo...

Ale bacha, ASIO ovladac se da pouzit prave jen v aplikaci, ktera to podporuje (napr. Cubase a Nuendo).
Musim zkusit jak se chova muj multiefekt s USB, jeho vlastni ovladac nejde nastavit tak extremne malo jako Terratec.
4.3.2009 1:00 [Sandon]
Re: Kareldc
Mimochodem, na strankach ASIO4ALL pisou, ze pro SB Live byly delany specialne kx drivery, tak je muzes zkusit.
http://kxproject.lugosoft.com/

Mozna by pak fungovalo i to nahravani FX BOXu? Netusim...ale ma to nejakej interni mix. Ono to vypada na prvni pohled dost slozite, tak se v tom clovek asi musi pohrabat.
4.3.2009 7:52 [kareldc]
Re:
2sandon: neboj, kameny nebudou :-) - hlupák kterej by nedával za tyhle informace.

Malinko jsem přes noc laboroval a zjistil, že v tom FXBOXU se dá spustit jednoduchá noisgate. A právě ta to lupání a praskání dělá. Když ji vypnu je vše OK. Asi náročnej cyklus kterej hlídá úroveň signálu. Když je signál na "prahu" začne zavírat a otvírat atd. Takže to je poslední lupání, který jsem odstranil. Ale účelem není vynout a ve finále stejně narazím na procák či drivery (jak to tak čtu). Kx jsem nedávno instaloval ale nepomohlo to. Tak šly pryč. To bylo před touhle diskuzí, která mě dává fakt hodně. Večer to zkusím znovu a pohrabu se v možnostech kx.

Jdu do procesu, voči nateklý, určitě to znáte :-) Ať to hraje.
4.3.2009 8:12 [podfuk]
Re: kareldc
ja sem kx drivery s SB Live pouzival uspesne asi 4 roky a nikdy s tim nebyl problem, musis
si pohrat s nastavenim a hlavne s routingem http://kb.kxproject.lugosoft.com/guide/setup-sfrec.html da se tam nastavit a povypinat spousta veci, taky si pamatuju ze s SB Live makali lip starsi verze kx driveru, nez ty novejsi
4.3.2009 9:30 [Placka]
Re: sandon
samozrejme po tobe nechci presnou milisekundu latence,kdyz ti reknu presnej typ CPU-jen me prekvapilo,ze by ASIO4ALL mohly mit nizsi latenci nez nativni ovladace. Prave ze ten digitech nema nastaveni latence vubec! No nic,vyzkousim a uvidim.
4.3.2009 15:40 [pavlii]
Re:
Ještě dodatek, protože to tady taky zaznělo: na míchání je úplně jedno, jak je nastavená latence; obecně je doporučované větší nastavení právě z důvodu zatížení CPU. Jáosobně mám trvale nastaveno asi 80ms a spokojenost ohledně stability a tak. Latencí se zabývejte jen pokud chcete monitorovat/efektovat/simulovat přes comp, jinak tím neztrácejte čas.
4.3.2009 17:04 [Sandon]
Re: pavlii
Tech 80ms je maximalni latence? Ja pouzivam maximum, co mi ovladac dovoli... 2688 samplu (60ms pri 44.1kHz). Jinak nesmicham ani Hori :-)
4.3.2009 17:07 [Sandon]
Re: Placka
Tak jsem si hral se svym Boss GT Pro - je to taky pres USB a ma to svuj vlastni ovladac. Nejmensi latence na nem nastavitelna byla kolem 8ms (minimum na slideru Latency). Pres ASIO4ALL jsem se ale dostal na stejnym zarizeni na 2.8ms :-) Ale zatrhl jsem moznost HARDWARE BUFFER 0ms, bez toho si to ani neskrtlo.

Akorat teda to jsou cisla, co pise Cubase, predpokladam, ze v realu je to asi vic?

EDIT: tak ne, mam nastaveny 1.5ms a Cubase ukazuje Input 4.3ms a Output 2.9ms, tak to asi meri snad neco realnyho :-)
5.3.2009 6:52 [kareldc]
Re:
to pavlii: jasně, to chápu (ale dobrá pozn). Pro mě jě latence důležitá právě jen v realtime-rec. Ale co při míchání? Může se stát, že by stopy měly různou latenci? Myslím, jestli se třeba "náročnější" audio-stopa, zatížená několika VST, může čaově posouvat oproti MIDI stopě? Ale to je asi blbost, žejo ...
5.3.2009 7:36 [pavlii]
Re:
2kareldc: Nene - DAW si to hlídá, všechno by mělo být v synchronu (MIDI i audio). Pozor na to - použil jsem MĚLO BY! Nedávno jsem řešil se známým, že na C5 mu podle různě nastavené latence různě "zpožďuje" automatizace. Údajně je to poznat na skokových změnách hlasitosti třebas, podle nastavení ASIO bufferu se ze skoku stane kratší či delší "náběh" (jednotky ms). Zatím mu tvrdím, že u sebe jsem to nijak nepozoroval (VST/32), ale zkusím si udělat test. Každopádně když se opřu o svůj setup ve studiu, tak nemám se synchronizací audio/MIDI/automatizace žádné problémy (aspoň ne ty slyšitelné).

2Sandon: Nene, není to maximální latence, odhaduju, že tak 75% maximální. Prostě jsem ASIO buffer nastavil zhruba na ty tři čtvrtiny velikosti a zatím jsem nezaznamenal žádné problémy ve výkonu a/nebo dropoutech. To se spíš dostávám na hranici výkonu s diskem, když se rozvášním se stopama :-D

Pokud někdo disponuje dobrým HW okolo, tak mu na latenci nezáleží, protože při natáčení použije do odposlechu nějaký HW efekt a tím pádem vůbec monitoraci skrz DAW neřeší. Je to opravdu děsná výhoda a jak se říká - kdo jedno zkusí, nechce už jinak ;-) Ale samozřejmě je na druhé straně cena vybavení (pokud to má člověk jako koníčka na doma)....
5.3.2009 7:40 [pavlii]
Re:
2Sandon: Ono porovnávat nativní ASIO a ASIO4ALL asi moc dobře nejde. Pokud si správně pamatuji, tak ASIO4ALL nemá s "ASIO" jakožto principielně nic společného, neboť celá technologie je postavená na využívání WDM ovladačů (čili jeden ze standardů pro operační systém). Proto je možné, že se dostaneš na jiné hodnoty (lepší i horší, to podle toho) než u nativního ASIO.

A ještě jsem si všiml u známého, ale to není tvůj případ (jedeš přes USB), že ASIO Buffer je jedna věc, ale jeho velikost je ještě ovlivněna minimálně u FW zvukovek "FW Bufferem" (což mi nic neříkalo do té doby, než jsem se k tomu nějak omylem dopracoval), čili zjevně pak nemusí odpovídat hodnoty latence v ms z DAW, když se zaměříš jen na nastavení ASIO Bufferu. Prostě ti bude divné, proč je v tom DAW ten údaj větší - ASIO Control Panel ti totiž ten FW Buffer NEUKAZUJE (aspoň ne u Focusrite zvukovek), takže to jen tak na okraj.....USB může mít třeba taky nějaký vlastní "buffer", ale vůbec o něm nemusíš vědět....
5.3.2009 8:28 [Placka]
Re: pavlii
latence me prece zajima pri nahravani vzdycky,ne?jestli tomu dobre rozumim,tak pokud mam nejakou input latenci,tak to znamena,ze se data ukladaji s timhle spozdenim. takze i kdyz mam na zvukovce direkt monitor a pri nahravani do ni posilam hotovej signal,monitoruju primo pres zvukovku,tak neco slysim,do toho hraju,ale uklada se to se zpozdenim-ktery pri vetsi hodnote muze byt slyset. Nebo to chapu spatne?
5.3.2009 9:02 [kremator]
Re: Placka
Tam na tom vůbec nezáleží - dobrý program tohle všechno kompenzuje.
5.3.2009 11:31 [Placka]
Re:
takze to funguje takhle-ja slysim neco se s lehkym spozdenim (vystupni latence),neco do toho hraju a ono se to zase se spozdenim (vstupni latence) nahrava...a software automaticky posouva nahranej signal o soucet techhle dvou spozdeni?a ta latence je zarucene nemena?Je pravda,ze ten software asi by mel byt schopnej tohle kompenzovat
5.3.2009 11:38 [Sandon]
Re: pavlii
Jasne, to je znama vec, ze latence nastavena v ovladacim panelu je jen velikost vlastniho bufferu - proto jsem se dival, co ukazuje DAW. Vstupuje do toho jeste system, i kdyz je to ASIO.

S tim ASIO4ALL - je mi jasny, ze je to nahrazka, jen jsem chtel ukazat Placce ;-) ze ne vzdy nativni ovladac umi nejmensi latenci.

Hm a ten problem s automatizaci je nejaky peklo, to jsem jeste neslysel, ze podle latence se neco posouva v projektu.... dost blby :-/
5.3.2009 11:41 [Sandon]
Re: Placka
Jeste v "drevnich dobach homo recordingu" (abych citoval klasika) se nepouzivaly zadny ASIO a podobny vyfikundace... proste se jelo na Win 95/98 pres standartni DirectX ovaldace k nejake pekelne karte ala AWE64, SB16 nebo v lepsim pripade nejaky Sounblaster "Gold" :-)
A presto vsechno jelo, i s latenci kolem 1 sekundy. Samozrejme nemuzes nahravat s odposlechem z pluginu, ale ty tenkrat ani pro normalniho smrtelnika vlastne nebyly ;-)

Je to jak rikas: zmacknes nahravani a celej program pocka az naplni buffer a pak se rozjede. Vsechno je tak nejak posunuty, ale ulozit by se to melo dobre.

Problemy nastaly, kdyz jsi do kompu nejakym slozitym procesem vnutil treba 3 takovyhle karty (coz byl opruz kvuli PnP - kazda si chtela obsadit stejny IRQ :-))
Potom kdyz se nahravalo, tak jelikoz nebyly nijak synchronizovany, hodiny na kazde karte se trochu lisily (dokonce se to menilo v case, asi diky teplote apod...) a nasledne nahrany 3 stereo wavy se potom rozchazely... na nekolika minutach az o X sekund - takze kamos pak jeste vyvodil, jak to presamplovat, aby to sedelo :-)
5.3.2009 14:35 [pavlii]
Re:
Přesně tak, jak píše Sandon. Direct Monitoring je tu proto, aby člověk nemusel monitorovat přes DAW. Což ve spoustě případů nepotřebuješ, protože nahráváš zvuk jako takový už víceméně hotový. Problém ale nastane u věcí typu zpěv například, kdy je dobré zpěvákovi pouštět do odposlechu aspoň trochu reverbu, nebo i jiné od oka nastavené efekty (kvůli podání maximálního výkonu). Z toho důvodu je nesmysl to už takhle nahrávat, protože ta efektová stránka věci prostě není hotová, to se doladí až při mixu. No a teď už si musí člověk vybrat: buď monitoruje přes DAW (čili i odsud jdou efektované odposlechy), ale je tam latence. Nebo si pořídí nějaký HW okolo kompu a řeší to mimo DAW (nejsmysluplnější řešení).

2Placka: takže jen jako příklad hodně extrémní věc - ASIO buffer nastavený na hodnotu 44100 samplů, čili latence 1sec. Projeví se to tak, že zmáčkneš Play v DAW a celou vteřinu se nic neděje (plní se buffer) a hraje to až potom. Když chceš dotočit třeba sólo kytaru do spodků, tak pustíš Play a čekáš na muziku. Pak začneš hrát jak je třeba. Skončíš, zmáčkneš Stop a ejhle - sólice je přesně tam, kde má být :-) Prostě je třeba věřit tý technice aspoň trošku........
5.3.2009 14:49 [Sandon]
Re: pavlii
Jakou mas vlastne zkusenost treba s reverbem pri nahravani vokalu? Mne prijde, ze to spis toho zpevaka rozptyluje.

Zazils taky uz ten fenomen, ze kdyz ma zpevak moc nabasovanej mix vw sluchatkach, ze zpiva vys?
5.3.2009 16:27 [pavlii]
Re:
2Sandon: hehe, to je dobrý - to neznám (to o těch basech)...ale IMHO by to mohlo fungovat..

Co se týče reverbu ve sluchátkách - je potřeba. Vem si, že v každé skladbě je určitá míra prostoru. Většinou se zpívá v odhlučněné místnosti s krátkým dozvukem a to rozhodně tvůrčí atmosféře něpřidá..... Jako za mě - prostor (tedy reverb) by tam při natáčení měl být.
5.3.2009 17:20 [Sandon]
Re:
Funguje to :-)
Treba kdysi sem nahraval zpevy a sedel jsem vedle zpevaka a nemel jsem sluchatka - kolikrat jsem mu to zastavil, ze je falsene - a ono prd, byl dobre! Jenze ten slabej preslech ze sluchatek znel jakoze neladi...
Krome basu prave tohle dela i hlasitost poslechu - moc nahlas ani moc potichu neni dobry. Pokud zpevak neladi, nejlepsi je zacit s timhle.

Ja to prave nemam rad, kdyz zpivam - zadnej hall a delay ;) Blbe se mi intonuje, protahuje to tony a ja neumim nasazovat ty dalsi.
5.3.2009 17:32 [pavlii]
Re:
2Sandon: no tohle bude rozhodně taky věc přístupu a zvyku; dokážu si představit, že se najdou lidi, co jim to opravdu bude vadit. Já zase naopak potřebuju ke správnýmu "feelingu" aspoň ty přibližný podmínky.....to je jako třebas hrát sólo na kytaru a plánovat, že v mixu do toho dáš delay nebo echo, ale při nahrávání to nepoužiješ.....pak ti to bude třebas rytmicky neladit, protože se s novejma tónama prostě netrefíš do té ozvěny (kdyby to byl záměr, řekněme) - protože jsi to při nahrávání nepoužil.
Je to čistě specifickej případ, reverb je něco trochu jiného, ale jen na přiblížení jsem to použil takhle. Podstatný je prostě výsledek - cest, jak ho dosáhnout, je naštěstí hodně ;-)
5.3.2009 20:00 [kareldc]
Re:
Jasnačka. Nedokážu si představit, že bych nahrával k základu kytaru bez dist, nebo echa. Po nějaký době se k tomu vracím a dávám aparátek dohromady. Vlastně zatím nic kromě obrovský chuti nemám. Proto alespoň prozatím řeším softowý efekty a tedy i jejich monitoring. Až to "půjde přes železo", bude ta latence lepší :-))). Hezky se posloucháte (čtete), je to fajn - znovu se učím. Do toho... A dík za vše.
5.3.2009 23:18 [Sandon]
Re:
Ja bez delaye nahravam vzdycky. Stejne ho davam velice decentne, ze bych ho stezi slysel a navic se ho snazim davat do rytmu, takze na to ho nepotrebuju slyset.
6.3.2009 17:34 [rgx]
Re: Sandon
No s těma Asio4All bych u latence byl velice opatrný. Mám vlastní zkušenost, že hlavně u starší verze z cca 2005 se vypočtená doba latence 25 ms od reálné latence naprosto katastroficky lišila. Reálná byla 10x větší. Neměřil jsem to, ale když slyšíš po čtvrtvteřině odezvu, tak je to jasné. Nejvíc to vadilo při rychlém palm mutingu, kdy jsem se dostával do "protitaktu" s původním signálem. Zajímavé bylo, že na to mělo vliv taky následné přetaktování procesoru. O moc lepší to ale nebylo. Novější verze z cca 2007 na tom byla líp a tu používám s Amplitube 2.1. - už to zpoždění neslyším. Nutné je ale nevěřit výpočtu latence, zapoj uši. Jo a ta verze Amplitube 2.1 mi na zkreslené zvuky zní líp než Gearbiox od Line6, ale perou se o něco na UX1, což jsem dodnes nevyřešil...
[0..46 / 46] Strana:  1 | Všechny | Poslední