Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: Určení intervalu

19.3.2002 11:02 [eL Wing]
Určení intervalu - Kategorie Hudební teorie
Když odpočítávám intervaly z hmatníku , někdy šáhnu vedle co se týče pojmenování tónu (jestli s # nebo s b). Příklad: stupnice D-dur, třetí stupeň: fis-des. U stupnice je to ale jasný, tam bych se měl řídit předznamenáním, případně posuvkama (moll-melodická,atd...). Ale co jinak? Třeba u akordů? V praxi je to jedno, ten interval leží furt na stejnejch pražcích, ale nevím jak je to správně z formálního hlediska.

Seznam příspěvků:

[40..89 / 89] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
22.3.2002 14:16 [holkoun]
Re: sandon
mm ty si trapnej i zadarmo... a nemluvim s tebou:-))))bailey: tebe se to netyka... ty nejenze nepises.. ale ty tovje zahoracky ftipy nestojej ani za zminku natoz za zasmani:-)))))

22.3.2002 14:20 [Kamzi]
Re: z28
Ale to víš, že oceňuju a dobře se bavím. Jenom prostě to, kdo je VIP neovlivňuju.
22.3.2002 14:40 [z28]
Re: holkoun
heeeeeeec, Kamzi meee pochvaaaaliiiii a tebeee neeeeeeee :o))
22.3.2002 17:20 [Bailey]
Re: holkoun
Můžu já snad z ato, že na tvejch příspěvcích se smějou všichni, ikdyž píšeš vážně ? :-))))))
25.3.2002 10:18 [Sandon]
Re: Kamzi
Me by zajimalo, podle ceho se vyhodnocuji "Nejlespsi dopisovatele" - podle poctu prispevku asi tezko, podle napsanych znaku asi taky tezko :-) Asi fakt podle typu tzv. "humoru" :o))))))))))))))) Holt musim se spokojit se stribrem (ale stejne me to prekvapilo :-)
25.3.2002 14:35 [Kamzi]
Re: Sandon
Fakt je to podle poctu.
25.3.2002 14:36 [holkoun]
Re: sandon
kurna tak nezavid:-)))) nemuzu za to ze ses naucil psat az loni:-))))
25.3.2002 14:48 [z28]
Re: sandon
kdybys pouzival CTRL+C, CTRL+V misto opicich hmatu mohls bejt davno prvni :o)
25.3.2002 17:09 [Sandon]
Re: holkoun
Hele koukni na me a na z28 - za tu chvili co tady prudime mame snad slusny pozice, ne?????????
25.3.2002 17:09 [Sandon]
Re: holkoun
Vsak ja te predezenu, jen pockej!!!!
25.3.2002 17:09 [Sandon]
Re: holkoun
Vsak ja te predezenu, jen pockej!!!!
25.3.2002 17:09 [Sandon]
Re: holkoun
Vsak ja te predezenu, jen pockej!!!!
25.3.2002 19:34 [paulie_cz]
Re: Sandon
Jj. Nekdo je schopen delat krawiny jen quli nejake stupidni statistice...
25.3.2002 20:36 [Bailey]
Re: paulie_cz
Tady nejde o kvalitu, ale o kvantitu :-)))
26.3.2002 7:44 [klaun2]
Re: Bailey
... tak jako v metalu ... :-)))
26.3.2002 9:37 [holkoun]
Re: sandon
mm tak takhle jo .. kdyz kazdej svuj blabol pises 6x:-))))btw neprijde ti ze se trosku opakujes?:-)
26.3.2002 11:58 [Sandon]
Re: holkoun
umri. hned! :o)
14.2.2003 9:25 [remisa]
Re: ReMisa
Nechtělo by se vám někomu mě ty základy trochu vysvětlit nebo dat odkaz kde je to vysvětleny. Já právě před chhvíli pochhopil co je to interval(ne infernal), ale to je vše, takovy tercie a to co tady pisete vubec nevim. Treba ze je Master of Puppets celej v gisis? Ja ho zahraju az na sola celej, znam všechno tony a tak, ale jak se urči že je v gisis??
14.2.2003 10:36 [Sandon]
Re:
znovu uz ne! prosim! i za Baileyho :o)
17.2.2003 11:05 [Bailey]
Re: Sandon
:o)))
15.10.2003 16:43 [paax]
Re: Intervaly Yntervali IYnetrvaly
čect, tak to tady studuju a přišel jsem an jednu věc...hraju a tvořím sola, zatím žádný Andy LaRocque (jeden z mých vzorů .-)), ale něco se z toho lihne. Už dlouhou dobu mě nic neříká značení intervalů, třeba 1, 3, 5b atd... jsem asi v tomto zaostalý, ale z knížek a z téhle stránky mě to jasné není. Mám šteflovu knížku díl.1 (myslím roková kytara, metalová kytara 1 a 2, a elektrická kytara) studuim těchto textů a nahrávek mě dalo hodně a dává, ale nikdy jsem nepochopil to značení. Teď jsem an to zase narazil a připomělo se mi to. Nedokáže mě to někdo fakt polopaticky vysvětlit, jako tupanovi (noty mě nic neříkaj, dívám se na to pořád jako na taby a hledám v tom logiku, kterou nenacházím... :-)))) ? třeba příklad : 1-2-b3-4-5-6-b7 absolutně netuším, kde to na hmatníku zahrát...
15.10.2003 19:40 [gecko]
Re:
to neni tab to je..sakra jak to to je stupnice..mezi 2-3(tonem stupnice) je půlton proto b3...mezi 6-7 (tonem) je taky pulton proto b7...takže tpohle je určitě moll stupnice určitě ne aiolská...řek bych že melodická moll..ale jistej si nejsem....však oni mě opraví až zjistěj že to mám blbě:)) takže ještě kdyby to nebylo jasný..řekněme že chceme zahrát tuto stupnici 1-2-b3-4-5-6-b7 v D...takže D-E-F-G-A-H-C...no yrovna sem se trefil tak že v tom nejsou žádný křížky/béčka...tak doufám že tě to nezmate
15.10.2003 20:15 [paax]
Re: gecko
Já vím, že to není tab..., ale jsem z toho pořád kokot... proč tedy ty zasrané čísla ? Není lepší tam prostě psát jen názvy tonů ? Já v tom nevidím žádný přínos a pořád mě to hlava nebere. Asi se na to vyseru a nechám si to názorně předvést od nějakého kytaráka, který tomu rozumí. Jak si přišel na to, že ta 1 je zrovna D a 2 E? To klidně může být 1 i F nebo co, kterej magor tohle vymyslel...
16.10.2003 7:12 [Kamzi]
Re: paax
no vidis, dyt si na to prisel sam. Prave proto, ze to muze byt klidne i od F, jsou tam ty cisla a ne nazvy tonu. Ty cisla v podstate znamenaji "vzdalenost" od zakladniho tonu a ten je volitelny.
16.10.2003 11:38 [Sandon]
Re:
1-2-b3-4-5-6-b7 proto znamena obecny vzorec stupnice, za 1 dosadis zakladni ton (muze byt jeden z existujicich 12 tonu) a dalsi odvodis - 1= prima, 2= sekunda, 3= tercie ....
16.10.2003 12:44 [paax]
Re:
Mnooo dobře. Tak třeba jednoduše... jestli to chápu dobře dejme tomu to budu hrat na jedné struně třeba "e" ?1-2-b3-4-5-6-b7 = e-f-gis-a-h-c-dis (což je hovagina asi, jelikož podlé tabu by to bylo e :-1-2-4-5-6-7-11- ? tedy ta vzdálenost ? Pokud ne, tak na to kašlete, jelikož mě to nedošlo za tu dobu co hraju na kytaru (možná ty intervaly používám nevědomky), ale tahle teorie mě do té bedny prostě neleze. prostě potřebuju učitele, který vezme kytaru a ukáže názorně, pokud nepochopím vezme starou Jolanu a 3x mě s ní přetáhne... pak možná pochopím.
Ale díky za snahu
16.10.2003 12:47 [paax]
Re: oprava
tabu by to bylo e :-0-1-4-5-6-7-11-
16.10.2003 12:50 [paax]
Re: ty vole teď správně :-))
další oprava mého umělackého počinu v tabech :-)) e :-0-1-4-5-7-8-11 snad je to teď dobře...
16.10.2003 14:30 [Kamzi]
Re: paax
tab: 0-2-3-5-7-9-10, protoze sekunda od E je F#, mala tercie G, kvarta A, kvinta H, sexta C# a mala septima D
Ono takhle je to docela chaos, ale pokud te nezajimaji nazvy tonu, jako ze asi ne, tak mas nejlepsi si ten vzorec prevest na pultonovy a pak se to pocita pekne po prazcich.
16.10.2003 14:34 [Kamzi]
Re:














IntervalPultonu od zakl. tonu
10
22
34
45
57
69
711
--
b-1
#+1
bb-2
##+2

16.10.2003 19:13 [paax]
Re: Kamzi
Ok, zkusím to a po klidném testu, dám vědět jestli to dobře chápu pro orientaci. Takže třeba př. e : 1-2-3b-4-6b bude v tabech : 0-2-3-5-8 ?? No i když tam ta 6b moc nesedí...
16.10.2003 19:17 [fero]
Re: el Wing
Tvůj dotaz je trošku zmatenej, proč fis-des?,když tak fis=ges (enharmonický tón). A jestli se bude akord jmenovat fis dur nebo ges dur(enharmonický akord) záleží na stupnici v které hraješ. Zjednodušeně se dá říct, že ve stupnice béčkové budou akordy snížené a ve stupnici křížkové akordy zvýšené(viz. kvartový a kvintový kruh).
20.10.2003 19:33 [paax]
Re: fero
Nic proti, ale odpovídáš na asi 2 roky starý příspěvek...:-)
21.10.2003 9:50 [Kamzi]
Re: paax
Jo, ted to mas tusim dobre.
21.10.2003 13:16 [klaun2]
Re: Kamzi
Myslíš "20.10.2003 19:33:54 [paax]"? :-))))))))))) Jo, nevidím tam chybu!
21.10.2003 18:11 [paax]
Re: Kamzi
Ok, díky za vysvětlení
22.10.2003 6:59 [Kamzi]
Re: klaun2
;0))))
28.1.2004 14:37 [S.I.D.]
Re:
Nazdar lidičky mám dotaz začal sem hrát na basovicy ale mám problém každej říka rychle se učíš ale neudržíš se v tempu nevíte jek nato abych se dokázal připojit do tempa?
28.1.2004 16:08 [George JV]
Re: S.I.D.
Cvicit pomalu... pokud mozno, podle metronomu.
5.3.2004 9:59 [MAJ]
Re:
K puvodnimu dotazu - "jedno" je to jen v temperovanem ladeni. V temer libovolnem jinem ladeni to muze byt obrovsky rozdil. A pred odborniky radeji nerikej, ze je to jedno vubec... Utrhnou Ti obe usi!
5.3.2004 10:02 [MAJ]
Re:
Co se tempa tyce, je to jednoduche - zaposlouchat a ponorit se do hudby. Prestat myslet na cokoliv jineho a vnimat hudbu a poddat se ji! Musite ji verit! Musite k ni pristupovat s uctou a pokorou, ne ji znasilnovat! Hudba Vas povede sama. Prestante myslet na jine zenske a myslete jen na ni, je strasne zarliva! Vete, ze Vam potom da vic, nez jste cekali...
20.4.2004 18:33 [sir.destruktor]
Re: paax
to snad není zas tak složitý
označení ____ interval_____počet půltónů
1...............prima...........0
b2............malá sekunda......1
2.............velká sekunda.....2
b3............malá tercie.......3
3.............velká tercie......4
4................kvarta.........5
b5.............malá kvinta......6
5.............velká kvinta......7
6................sexta..........8

atd. snad nenaštvu nějaký hudební teoretiky, pokud náhodou nějaká zmenšená není malá, atp.. ale snad to svému účelu poslouží...
od toho se odvijí i názvosloví akordů, např. proč Gadd9 je to samý co Gadd2 atp.-




20.4.2004 18:36 [sir.destruktor]
Re:
teda respektive
1...............prima...........0

b2............malá sekunda......1

2.............velká sekunda.....2

b3............malá tercie.......3

3.............velká tercie......4
4................kvarta.........5
b5.............malá kvinta......6
5.............velká kvinta......7
5# či b6......zvětšená kvinta...8
6................sexta..........9
20.4.2004 21:32 [MAJ]
Re:
To sir destruktor... Myslim, ze na tohle se puvodne autor dotazu neptal... Myslim, ze chtel vedet, zda treba v C-dur je spravne Fis nebo Ges. Nebo se pletu?
22.4.2004 11:17 [Marty]
Re: MAJ
Vis co to znamena, kdyz se rekne "moralni kyc"?
22.4.2004 12:22 [MAJ]
Re:
To Marty: Nevim. Co to znamena? Neco si pred tim predstavuji, ale nevi, co mas na mysli...?
27.4.2004 22:49 [MAJ]
Re:
Zdravim, ted jsem nad tim o vikendu badal a konecne jsem to take poradne pochopil...! :-) V c-dur napriklad neexistuje Cis, ale jen Des, stejnetak neexistuje Ais. Jak na to prijit? Projdi si vsechny moznosti v dane stupnici (mala/velke/zmensena/zvetsena/cista- tercie, kvarta, kvinta... undecima...). Kdyz si to takhle vse projdes podle pravidel, jak to je, zjistis, ze Ti tam nektere tony vypadnou - vubec nevis, jak je pojmenovat. A to je presne ono!!!
28.4.2004 11:50 [MAJ]
Re: k puvodnimu dotazu
Pokusim se tu vytvorit prehlednou tabulku, jak to (snad) je. Snad by to z ni melo byt jasne. :-) Priklady budu psat v tonine C-dur. Pouzivam evropsky styl znaceni, tedy B jako o pul tonu snizene H. Tak jdeme na to:

Cista prima (C)

Mala sekunda (Des)

Velka sekunda (D)

Zvetsena sekunda (Dis)

Mala tercie (Es)

Velka terice (E)

Zmensena kvarta (Fes) - tou si nejsem uplne jist, ale z logiky veci by to melo funfovat.

Cista kvarta (F)

Zvetsena kvarta (Fis) - toto mne trosku zaskocilo, ale dle literatury to fakt existuje

Zmensena kvinta (Ges)

Cista kvinta (G)

Zvetsena kvinta (Gis)

Mala sexta (As)

Velka sexta (A)

Zmensena septima (Heses)

Mala septima (B)

Velka septima (H)

Oktava (C)

A pak uz to jde po oktave zase stejne... Mala, velka, zvetsena nona... :-)

V C-dur by tedy nemely byt tony: Cis (misto nej je vzdy Des), Eis (misto nej F), Ais (misto nej B) a Ces (misto nej H). Ekvivalentne i k ostatnim toninam. Tak a ted jen budu cekat a trnout, kdo mi tam odhali chybu a zbori muj novy svet intervalu. :-)

28.4.2004 11:51 [MAJ]
Re:
Hm, moc prehledne to tedy neni, asi se to dalo udelat i hezci... Omlouvam se, snad to pujde rozlustit.
28.4.2004 12:53 [George JV]
Re: MAJ
Pokud chces psat veci hned pod sebou (jako jeden "Enter"), tak nepouzivej <@p@> <@/p@>, ale na konci vety, za ktery bys tuknul Enter, napis <@BR@> (vse samozrejme bez zavinacu)
[40..89 / 89] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední