Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6522 témat | 261 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3117 uživatelů
Téma: 15" reprak na gitaru
[sumac]
15" reprak na gitaru - Nástroje > Boxy a reproduktory
Zdravim,
skusal ste niekto repraky ako eminence beta 15 (alebo alpha 15) pouzit na gitaru?
dik martin
15" reprak na gitaru - Nástroje > Boxy a reproduktory
Zdravim,
skusal ste niekto repraky ako eminence beta 15 (alebo alpha 15) pouzit na gitaru?
dik martin
Seznam příspěvků:
[choi]
Re: mmjuz
jj, D130F to je nádhera. Já kdysi jeden našel v pa bedně tesla a jelikož jsem tehdy (bylo mi cca 17) nevěděl, o co jde, tak jsem ho ochotně nechal lokálnímu opraváři reporuktorů za cca 1000kč, protože jsem si tehdy myslel, že jediný správný kytarový reprák je celestion a že je to skvělý kšeft :(
Re: mmjuz
jj, D130F to je nádhera. Já kdysi jeden našel v pa bedně tesla a jelikož jsem tehdy (bylo mi cca 17) nevěděl, o co jde, tak jsem ho ochotně nechal lokálnímu opraváři reporuktorů za cca 1000kč, protože jsem si tehdy myslel, že jediný správný kytarový reprák je celestion a že je to skvělý kšeft :(
[torst2]
Re: fbm
To je furt dokola. Je to vlastně jen otázka módy, trendu. Jednou byl Rockman skvělej, pak hroznej. Nejdřív byl POD skvělej, teď je strašnej.
Já se těmhle dogmatum taky bránim. Jestli ti zvuk simulací vyhovuje a v nahrávce zní dobře, klidně ho použij. Za 20 let to bude Vintage. Ale já mám problém, že všechny pluginy mi hrajou digitálně, syčivě, nevěrohodně. POD nebo jinej HW simulátor by byl lepší. Ale taky jsem načich tou současnou preferencí snímání reálnejch aparátů, takže využívám Impulsní simulaci, která ten reálnej zvuk umí napodobit dokonale. Tím ale neříkám, že můj zvuk je lepší než tvůj. Je to věc vkusu a podlehnutí nebo nepodlehnutí trendu. Tvrdit, že jen zvuk mikrákem od bedny je ten správnej, je kravina.
Re: fbm
To je furt dokola. Je to vlastně jen otázka módy, trendu. Jednou byl Rockman skvělej, pak hroznej. Nejdřív byl POD skvělej, teď je strašnej.
Já se těmhle dogmatum taky bránim. Jestli ti zvuk simulací vyhovuje a v nahrávce zní dobře, klidně ho použij. Za 20 let to bude Vintage. Ale já mám problém, že všechny pluginy mi hrajou digitálně, syčivě, nevěrohodně. POD nebo jinej HW simulátor by byl lepší. Ale taky jsem načich tou současnou preferencí snímání reálnejch aparátů, takže využívám Impulsní simulaci, která ten reálnej zvuk umí napodobit dokonale. Tím ale neříkám, že můj zvuk je lepší než tvůj. Je to věc vkusu a podlehnutí nebo nepodlehnutí trendu. Tvrdit, že jen zvuk mikrákem od bedny je ten správnej, je kravina.
[mmjuz]
Re: fbm
Poslyš, fbm, před pár dny se tu v diskusi objevil člověk jménem Federmann, který tvrdil, že má tranzistorák, který si odsimuloval a simulace mu potvrdila, že hraje úplně stejně, jako lampák. Ty sám jsi ho poslal do háje a oslovil jsi ho nějak takto: " ty otravný osle Federmanne...". A teď přijdeš s tím, že používat 15´´ na kytaru je kravina, a dokládáš to nějakou digitální simulací. Stejně jako ten trotol Federmann asi v životě neslyšel lampový zesilovač a vůbec nic nepochopil, tak Ty jsi v životě kytarový 15´´ ani neviděl. Pozdravuj Bohuše! Nezlob se na mě, ale dva "simulanti" v jednom týdnu, to je na mne moc.
Choi, 15´´ JBL D130F, potažmo K130 je nejgenialnější kytarový reproduktor, který kdy byl zkonstruován. Ale to vědí jen ti, co ho slyšeli.
Torst2, já si ani nemyslím, že je to věc módy, spíš lidské schopnosti, či neschopnosti vymanit se z tlaku reklamy a klišé. Osobně nemám nic proti tranzistorákům, stejně jako digitálům, je to každého věc, na co hraje a co mu sedí. Ale dokáže mě zvednout ze židle, když se člověk chce vydat na tu trnitou cestu nestandartu ( Sumac ) a chce se o tom tady poradit a nějaký chytrák, který o tom vůbec nic neví, mu poradí absolutní kravinu a odkáže ho na digitální simulace.
Re: fbm
Poslyš, fbm, před pár dny se tu v diskusi objevil člověk jménem Federmann, který tvrdil, že má tranzistorák, který si odsimuloval a simulace mu potvrdila, že hraje úplně stejně, jako lampák. Ty sám jsi ho poslal do háje a oslovil jsi ho nějak takto: " ty otravný osle Federmanne...". A teď přijdeš s tím, že používat 15´´ na kytaru je kravina, a dokládáš to nějakou digitální simulací. Stejně jako ten trotol Federmann asi v životě neslyšel lampový zesilovač a vůbec nic nepochopil, tak Ty jsi v životě kytarový 15´´ ani neviděl. Pozdravuj Bohuše! Nezlob se na mě, ale dva "simulanti" v jednom týdnu, to je na mne moc.
Choi, 15´´ JBL D130F, potažmo K130 je nejgenialnější kytarový reproduktor, který kdy byl zkonstruován. Ale to vědí jen ti, co ho slyšeli.
Torst2, já si ani nemyslím, že je to věc módy, spíš lidské schopnosti, či neschopnosti vymanit se z tlaku reklamy a klišé. Osobně nemám nic proti tranzistorákům, stejně jako digitálům, je to každého věc, na co hraje a co mu sedí. Ale dokáže mě zvednout ze židle, když se člověk chce vydat na tu trnitou cestu nestandartu ( Sumac ) a chce se o tom tady poradit a nějaký chytrák, který o tom vůbec nic neví, mu poradí absolutní kravinu a odkáže ho na digitální simulace.
[torst2]
Re: mmjuz
já si myslím, že to věc módy je. A dokonce opačné, než píšeš. Na trnitou cestu nestandartu se vydává mr. fbm, protože preferuje směr, za kterej ho všichni posílaj do háje. A standart, momentálně obecně přijímanej a posvěcenej, je právě to klasické snímání kyt. boxu. To je ten typickej konflikt minority s majoritou, avantgardy se stádností. Sorry.
Re: mmjuz
já si myslím, že to věc módy je. A dokonce opačné, než píšeš. Na trnitou cestu nestandartu se vydává mr. fbm, protože preferuje směr, za kterej ho všichni posílaj do háje. A standart, momentálně obecně přijímanej a posvěcenej, je právě to klasické snímání kyt. boxu. To je ten typickej konflikt minority s majoritou, avantgardy se stádností. Sorry.
[Pavel007]
Re: mmjuz
No ale rozdíl mezi fedrmanem a fbmanem je v tom, že fedrman tvrdí něco o tranzistorovém zesilovači a přitom každý hraje na lampy-čili jeho názory a skušenosti se míjí s realitou a fbm tvrdí o reprácích něco, co se potvrzuje praxí-totiž že drtivá většina shledala na zkreslenou kytaru lepší 12palcá repra. Neřekl bych, že masivní používání 12palcových repro skoro všemi kytaristy na světě je věcí módy, spíš se praxí a životem ukazuje, že je na danou věc prostě z mnoha ohledů nejlepší-zřejmě ta velikost a z toho vycházející parametry na tu kytaru sednou- prostě něco mezi desítkasma a patnáctkama :)
Re: mmjuz
No ale rozdíl mezi fedrmanem a fbmanem je v tom, že fedrman tvrdí něco o tranzistorovém zesilovači a přitom každý hraje na lampy-čili jeho názory a skušenosti se míjí s realitou a fbm tvrdí o reprácích něco, co se potvrzuje praxí-totiž že drtivá většina shledala na zkreslenou kytaru lepší 12palcá repra. Neřekl bych, že masivní používání 12palcových repro skoro všemi kytaristy na světě je věcí módy, spíš se praxí a životem ukazuje, že je na danou věc prostě z mnoha ohledů nejlepší-zřejmě ta velikost a z toho vycházející parametry na tu kytaru sednou- prostě něco mezi desítkasma a patnáctkama :)
[mmjuz]
Re:
No dobrá, každopádně nebude ten problém v té či oné technice, ale ve způsobu, jakým situaci lidé vnímají. Někdo chce být ve stádu, nevybočovat a dělat to, co dělají všichni a pak je tu ta menší skupinka lidí, kteří tvoří dějiny. Co se týče digitální techniky, tak je tu spousta moderních hudebních směrů, který tento potenciál plně využijí, ale tihle muzikanti nestojí o nějaké simulace, oni prostě vytvářejí hluk jiným způsobem. V tuhle chvíli se mi vybavuje jeden brněnský šíenec s notebokem, jmenuje se Tomáš Vtípi. Ten dobře pochopil, k čemu je digitální technika a jde si svou cestou. Naopak někdo, kdo chce hrát rythm and blues, nebo rocka billy nikdy po žádném digitálu nesáhne. Všechno má své, móda nemóda. Ale to už jsem trochu mimo téma...
Re:
No dobrá, každopádně nebude ten problém v té či oné technice, ale ve způsobu, jakým situaci lidé vnímají. Někdo chce být ve stádu, nevybočovat a dělat to, co dělají všichni a pak je tu ta menší skupinka lidí, kteří tvoří dějiny. Co se týče digitální techniky, tak je tu spousta moderních hudebních směrů, který tento potenciál plně využijí, ale tihle muzikanti nestojí o nějaké simulace, oni prostě vytvářejí hluk jiným způsobem. V tuhle chvíli se mi vybavuje jeden brněnský šíenec s notebokem, jmenuje se Tomáš Vtípi. Ten dobře pochopil, k čemu je digitální technika a jde si svou cestou. Naopak někdo, kdo chce hrát rythm and blues, nebo rocka billy nikdy po žádném digitálu nesáhne. Všechno má své, móda nemóda. Ale to už jsem trochu mimo téma...
[torst2]
Re: Pavel007
ano, takže zpět. Pokud vím, Dan Šustr, dříve Tichá dohoda, hraje dodnes na tranzistorového Soltona s 15´reprem BOON.
Re: Pavel007
ano, takže zpět. Pokud vím, Dan Šustr, dříve Tichá dohoda, hraje dodnes na tranzistorového Soltona s 15´reprem BOON.
[mmjuz]
Re: Pavel007
Pavle, nevěř tomu. Je to jen záležitost reklamy. Vyrobit tak nějak slušně hrající kytarový reproduktor je právě nejsnazší v 12´´ průměru. Už 50. a 60. letech všichni vývojáři a konstruktéři věděli, že nejlepší a nejlépe znějící kytarový, nástrojový či širokopásmý reproduktor je elipsa. Žádný reproduktor dnes standartního kruhového tvaru nehraje tak vyrovnaně, jako repro s oválným tvarem. Ale problémy s výrobou...Takže hurá na 12´´. Až zase v posledních letech se k tomu výrobci s dnešními technologiemi vrací a to hlavně u autoreproduktorů.
Re: Pavel007
Pavle, nevěř tomu. Je to jen záležitost reklamy. Vyrobit tak nějak slušně hrající kytarový reproduktor je právě nejsnazší v 12´´ průměru. Už 50. a 60. letech všichni vývojáři a konstruktéři věděli, že nejlepší a nejlépe znějící kytarový, nástrojový či širokopásmý reproduktor je elipsa. Žádný reproduktor dnes standartního kruhového tvaru nehraje tak vyrovnaně, jako repro s oválným tvarem. Ale problémy s výrobou...Takže hurá na 12´´. Až zase v posledních letech se k tomu výrobci s dnešními technologiemi vrací a to hlavně u autoreproduktorů.
[mmjuz]
Re: Pavel 007
Ještě jsem si vzpoměl na jednu věc. Před dvaceti lety se všeobecně tvrdilo, že lampy už jsou dávno za zenitem a nejlepší zesilovač je tranzistorový. Toto je fakt. A dnes?
Re: Pavel 007
Ještě jsem si vzpoměl na jednu věc. Před dvaceti lety se všeobecně tvrdilo, že lampy už jsou dávno za zenitem a nejlepší zesilovač je tranzistorový. Toto je fakt. A dnes?
[torst2]
Re: mmjuz
Já na Soltona 50 z druhý ruky odehrál přes 10 let. Přežil vše, i pád na beton. Dnes ho mám na domácí hraní a neprodám!
Re: mmjuz
Já na Soltona 50 z druhý ruky odehrál přes 10 let. Přežil vše, i pád na beton. Dnes ho mám na domácí hraní a neprodám!
[mmjuz]
Re:
Předpokládám, že máš tu verzi Solton 50 Chorus? To je legenda, ale Line6 ji, myslím, v simulacích nemají...
Re:
Předpokládám, že máš tu verzi Solton 50 Chorus? To je legenda, ale Line6 ji, myslím, v simulacích nemají...
[torst2]
Re: mmjuz
jasně, přesně toho. Když hledáš simulaci, najdi si simulaci Roland Jazz Chorus. I v reálu prý jsou oba zvuky téměř totožné. Ale v simulátorech mi víc chybí Rockman Tom Scholz.
Re: mmjuz
jasně, přesně toho. Když hledáš simulaci, najdi si simulaci Roland Jazz Chorus. I v reálu prý jsou oba zvuky téměř totožné. Ale v simulátorech mi víc chybí Rockman Tom Scholz.
[mmjuz]
Re:
Od Rolandu si pamatuji takové ty oranžové komba Cube. Ty hrály také velice hezky, vím o dvou lidech, co na ně hrají dodnes. Těch hořovických Chorusů mezi lidmi co znám je aspoň pět. To bylo kombo, které se cca šest, sedm let po ukončení výroby prodávalo dráž, než když bylo nové.
Re:
Od Rolandu si pamatuji takové ty oranžové komba Cube. Ty hrály také velice hezky, vím o dvou lidech, co na ně hrají dodnes. Těch hořovických Chorusů mezi lidmi co znám je aspoň pět. To bylo kombo, které se cca šest, sedm let po ukončení výroby prodávalo dráž, než když bylo nové.
[Pavel007]
Re: mmjuz
No jo o lampách se tvrdilo něco od laboratorního stolu v rámci svatého polovodičového pokroku, ale realita byla jinde. Nicméně co se týká repráků, tak tam to není stejná situace, že by 12 nebo respektive 15 byly nějak "zastaralé a technologicky na nižší úrovni (lampa vs. tranzistor)a tvrdilo se, že nové lepší (12 či 15) repra jsou budoucností... Ne, jsou vedle sebe v podstatě technologicky identický výrobky, ale lidi hrajou spíš na ty 12-samozřejmě je v tom marketing a spousta jiných vlivů, nicméně kdyby ty 12 nehrály, tak se to prostě za ta desetiletí neuchytí-nemluvím o experimentátorech, těm je všechno jedno :)
Re: mmjuz
No jo o lampách se tvrdilo něco od laboratorního stolu v rámci svatého polovodičového pokroku, ale realita byla jinde. Nicméně co se týká repráků, tak tam to není stejná situace, že by 12 nebo respektive 15 byly nějak "zastaralé a technologicky na nižší úrovni (lampa vs. tranzistor)a tvrdilo se, že nové lepší (12 či 15) repra jsou budoucností... Ne, jsou vedle sebe v podstatě technologicky identický výrobky, ale lidi hrajou spíš na ty 12-samozřejmě je v tom marketing a spousta jiných vlivů, nicméně kdyby ty 12 nehrály, tak se to prostě za ta desetiletí neuchytí-nemluvím o experimentátorech, těm je všechno jedno :)
[kremator]
Re:
Abychom se vrátili k tématu - asi se se mnou nikdo nebude moc přít, že používat eminence alpha/beta 15 na kytaru není právě nejlepší nápad - tak zněl původní dotaz. 15" reproduktory na metalovou kytaru nejsou standard - to se snažil říct fbm. Moje zkušenost s 15" basovou black widow na zkreslenou kytaru ukazují, že i 15" může fungovat překvapivě dobře. Stejně tak i třeba kombo bassman reissue se 4x10" se mi hodně líbilo na zkreslenou kytaru (s externím distortionem). Jinak ucho metalistovo je zvyklé hlavně na V30 jako zlatý standard, na kterém se shodne většina. Ostatní repra jsou záležitostí osobního vkusu.
No a moral of the story je, že naprostá většina nekytarových reproduktorů se na kytaru prostě nehodí:)
Re:
Abychom se vrátili k tématu - asi se se mnou nikdo nebude moc přít, že používat eminence alpha/beta 15 na kytaru není právě nejlepší nápad - tak zněl původní dotaz. 15" reproduktory na metalovou kytaru nejsou standard - to se snažil říct fbm. Moje zkušenost s 15" basovou black widow na zkreslenou kytaru ukazují, že i 15" může fungovat překvapivě dobře. Stejně tak i třeba kombo bassman reissue se 4x10" se mi hodně líbilo na zkreslenou kytaru (s externím distortionem). Jinak ucho metalistovo je zvyklé hlavně na V30 jako zlatý standard, na kterém se shodne většina. Ostatní repra jsou záležitostí osobního vkusu.
No a moral of the story je, že naprostá většina nekytarových reproduktorů se na kytaru prostě nehodí:)
[fbm]
Re: mmjuzikant
tak hodit me do jednoho pytel s fedrmanem, to je trochu silne kafe.
odpustim si tech par sprostych slov, a omezim se na to, ze ve svem st.vintage rozjareni si nejak zapomel cist. (coz je klasicky priklad jak vznikaji zcela zbytecne prestrelky)
kdyby sis dal tu praci a trochu s "protivnikem" seznamil, tak bys treba narazil na moje presvedceni ze zatim digitalni simulace vzdycky prohrajou s lampovym aparatem, i kdyz pouzitelne sou taky, a casto ten horsi vysledek je zrejmy az pri primem srovnani. Vypadlo ti totiz trochu podstatne slovni spojeni "hrube srovnani". Pokusim se vysvetlit to tak aby to pochopil i vintage purista ;) Tedy ja znam jak hraji urcite aparaty a repraky v realu a kdyz si poslechnu jejich Line6 simulaci (ktera je delana tak aby to znelo "stejne") tak slysim ten rozdil, a jsem schopny rict ze kdyz si pustim reprak ktery sem "v zivote neslysel" napr. 15" (co na tom ze sem na 2x15 hraval tri roky kazdou nedeli ;), tak slysim jestli je to smer ktery stoji za blizsi prozkoumani (v realu) nebo nikoli. To ja povazuju za hrube zorientovani, a jestli si za to zasluhuju tvoje nemistne urazky, tak si muzes polibit elipsy (reprakove).
za to ze sem si potom z tebe delal digitalni šoufky se omlouvam. ...ale slovy hud.bazaru - Znalci vědí :)
Re: mmjuzikant
tak hodit me do jednoho pytel s fedrmanem, to je trochu silne kafe.
odpustim si tech par sprostych slov, a omezim se na to, ze ve svem st.vintage rozjareni si nejak zapomel cist. (coz je klasicky priklad jak vznikaji zcela zbytecne prestrelky)
kdyby sis dal tu praci a trochu s "protivnikem" seznamil, tak bys treba narazil na moje presvedceni ze zatim digitalni simulace vzdycky prohrajou s lampovym aparatem, i kdyz pouzitelne sou taky, a casto ten horsi vysledek je zrejmy az pri primem srovnani. Vypadlo ti totiz trochu podstatne slovni spojeni "hrube srovnani". Pokusim se vysvetlit to tak aby to pochopil i vintage purista ;) Tedy ja znam jak hraji urcite aparaty a repraky v realu a kdyz si poslechnu jejich Line6 simulaci (ktera je delana tak aby to znelo "stejne") tak slysim ten rozdil, a jsem schopny rict ze kdyz si pustim reprak ktery sem "v zivote neslysel" napr. 15" (co na tom ze sem na 2x15 hraval tri roky kazdou nedeli ;), tak slysim jestli je to smer ktery stoji za blizsi prozkoumani (v realu) nebo nikoli. To ja povazuju za hrube zorientovani, a jestli si za to zasluhuju tvoje nemistne urazky, tak si muzes polibit elipsy (reprakove).
za to ze sem si potom z tebe delal digitalni šoufky se omlouvam. ...ale slovy hud.bazaru - Znalci vědí :)
[Kinx]
Re:
ja mam rad originalni zvuky, ale psat dejiny s ovalnym reproduktorem nebo 15" + hornou asi nikdy nebudu. zatim je vzdycky pro mne osobne psali kytariste s 12" reprakem ;)
mival jsem 15" kombo solton chorus 50 a nevzpominam na nej zrovna s laskou - tupy bezpohlavni zvuk, nepouzitelny "distortion", hodne sumu. jediny co se mi docela libilo byl ten chorus (v poloze vibrato). prikladam ale tyhle vlastnosti do velky miry i noname (co si tak pamatuju) 15" repraku. ke konci jeho ery pusobeni v mem inventari jsem ho pouzival jako konec pro lamped LS2 a zvuk byl o dost lepsi, ale porad to bylo hnusne tupe, mazlave a nekonkretni.
Re:
ja mam rad originalni zvuky, ale psat dejiny s ovalnym reproduktorem nebo 15" + hornou asi nikdy nebudu. zatim je vzdycky pro mne osobne psali kytariste s 12" reprakem ;)
mival jsem 15" kombo solton chorus 50 a nevzpominam na nej zrovna s laskou - tupy bezpohlavni zvuk, nepouzitelny "distortion", hodne sumu. jediny co se mi docela libilo byl ten chorus (v poloze vibrato). prikladam ale tyhle vlastnosti do velky miry i noname (co si tak pamatuju) 15" repraku. ke konci jeho ery pusobeni v mem inventari jsem ho pouzival jako konec pro lamped LS2 a zvuk byl o dost lepsi, ale porad to bylo hnusne tupe, mazlave a nekonkretni.
[podfuk]
Re:
ja sem zkousel hrat na 1x15 openback s 50W RFT reprakem a docela mne prekvapilo jak to bylo pouzitelny i na higain, ale jinak samozrejme hlasuju pro 12" celestion V30 ;)
basovy 15"(eminence alfa, beta, kappa...) urcite na kytaru ne-e
Re:
ja sem zkousel hrat na 1x15 openback s 50W RFT reprakem a docela mne prekvapilo jak to bylo pouzitelny i na higain, ale jinak samozrejme hlasuju pro 12" celestion V30 ;)
basovy 15"(eminence alfa, beta, kappa...) urcite na kytaru ne-e
[mmjuz]
Re:
To je pořád dokola stejná písnička. Eminence Beta, Alpha a pod. jsou ta nejhorší repra dobrá tak pro vesnického DJ na dětské karnevaly, rozhodně ani výrobce neměl v úmyslu to někomu nutit na hraní kytary. Co se týče toho skoro 16´´ RFT 50W, tak to také není kytarové repro, ale basák. To je jako srovnávat hrušky s jablky. Pokud "fbt" hrával na nějaké nedělní 2 X 15´´ a měly stejný zvuk, jako digitální vykastrovaná simulace, tak to evidentně také nebyla kytarová repra, pokud si to po "federmannsku" nevymyslel, páč mě zaráží, že s touto informací přišel, až bylo nejhůře. Srovnávejme kytarové 15´´ a kytarové 12´´! Takhle bychom mohli srovnávat i zvuk 4 X 12´´ versus Hi Fi bedna z tržnice, a bylo by to stejné. Kdo nikdy nehrál na 15´´ repro určené výrobcem na kytaru, nemůže nikdy nic posuzovat a porovnávat. Pokud bych nacpal třeba 4 X 10´´ Jensen AlNiCo původní Fender Bassman 59 do jedné bedny, do druhé bych dal třeba 2 X 12´´ EVM12L a do třetí např. 1 X 15´´ JBL K 130 a nechal bych "fbt" a další teoretiky, aby si je ozkoušeli a určili, v kterém boxu je jaký průměr, tak nemají šanci! Bohužel, ten pokus je neuskutečnitelný.
Mimochodem podfuku, ta RFT byla jinak luxusní repra, pokud se používala na co byla určena. Tzn. do PA, nebo na basu. Pokud ho máš doma, tak se ho nezbavuj. Je to dříč, který Tě třeba ve zkušebně přežije a můžeš ho trápit čímkoli.
Kinx, o horně tu snad vůbec nepadlo ani slovo, připadám si jak na arše bláznů. Neber to osbně, ale tohle je opravdu krok někam úplně mimo. 15" + horna.....
Re:
To je pořád dokola stejná písnička. Eminence Beta, Alpha a pod. jsou ta nejhorší repra dobrá tak pro vesnického DJ na dětské karnevaly, rozhodně ani výrobce neměl v úmyslu to někomu nutit na hraní kytary. Co se týče toho skoro 16´´ RFT 50W, tak to také není kytarové repro, ale basák. To je jako srovnávat hrušky s jablky. Pokud "fbt" hrával na nějaké nedělní 2 X 15´´ a měly stejný zvuk, jako digitální vykastrovaná simulace, tak to evidentně také nebyla kytarová repra, pokud si to po "federmannsku" nevymyslel, páč mě zaráží, že s touto informací přišel, až bylo nejhůře. Srovnávejme kytarové 15´´ a kytarové 12´´! Takhle bychom mohli srovnávat i zvuk 4 X 12´´ versus Hi Fi bedna z tržnice, a bylo by to stejné. Kdo nikdy nehrál na 15´´ repro určené výrobcem na kytaru, nemůže nikdy nic posuzovat a porovnávat. Pokud bych nacpal třeba 4 X 10´´ Jensen AlNiCo původní Fender Bassman 59 do jedné bedny, do druhé bych dal třeba 2 X 12´´ EVM12L a do třetí např. 1 X 15´´ JBL K 130 a nechal bych "fbt" a další teoretiky, aby si je ozkoušeli a určili, v kterém boxu je jaký průměr, tak nemají šanci! Bohužel, ten pokus je neuskutečnitelný.
Mimochodem podfuku, ta RFT byla jinak luxusní repra, pokud se používala na co byla určena. Tzn. do PA, nebo na basu. Pokud ho máš doma, tak se ho nezbavuj. Je to dříč, který Tě třeba ve zkušebně přežije a můžeš ho trápit čímkoli.
Kinx, o horně tu snad vůbec nepadlo ani slovo, připadám si jak na arše bláznů. Neber to osbně, ale tohle je opravdu krok někam úplně mimo. 15" + horna.....
[Slayer]
Re: mmjuz
Ja sa zastanem fbm i keď to určite zvládne aj sám :) fbm nie je teoretik a snažil sa "spor" urovnať a vysvetliť(aspoň mám ten dojem). Nechytaj sa prosím každého slova a ber princíp, prípadne namiesto dlhých príspevkou na detailne rozobratie si pýtaj linky na foto/video :)(napr. fbm vedľa bedne 2x15 z roku 1999 na maturitnom večierku s detailným popisom technického vybavenia ako dôkazom :))
Re: mmjuz
Ja sa zastanem fbm i keď to určite zvládne aj sám :) fbm nie je teoretik a snažil sa "spor" urovnať a vysvetliť(aspoň mám ten dojem). Nechytaj sa prosím každého slova a ber princíp, prípadne namiesto dlhých príspevkou na detailne rozobratie si pýtaj linky na foto/video :)(napr. fbm vedľa bedne 2x15 z roku 1999 na maturitnom večierku s detailným popisom technického vybavenia ako dôkazom :))
[mmjuz]
Re:
Co má společného tvar membrány se zkresleným zvukem? Tomu nerozumím. Viděl jsi někdy původní celolampové aparáty, které se v USA vyráběly v 50. letech? Carlsberg, Sun, National, Rickenbacker..... Znáš nahrávky starých bluesmanů a průkopníků rock and rollu? Proč se Ti zdá ujeté něco, co jsi v životě neviděl?
Re:
Co má společného tvar membrány se zkresleným zvukem? Tomu nerozumím. Viděl jsi někdy původní celolampové aparáty, které se v USA vyráběly v 50. letech? Carlsberg, Sun, National, Rickenbacker..... Znáš nahrávky starých bluesmanů a průkopníků rock and rollu? Proč se Ti zdá ujeté něco, co jsi v životě neviděl?
[MOSquito]
Re: mmjuz
hele, prukopniku, jestli tu v teto diskuzi neco vyzniva federmannovsky, tak je to tvuj vyrok:" JBL D130F, potažmo K130 je nejgenialnější kytarový reproduktor, který kdy byl zkonstruován".
Podobne "univerzalni pravdy" jsou MI opravdu k smichu, at by se to tykalo kterehokoliv repraku.
Re: mmjuz
hele, prukopniku, jestli tu v teto diskuzi neco vyzniva federmannovsky, tak je to tvuj vyrok:" JBL D130F, potažmo K130 je nejgenialnější kytarový reproduktor, který kdy byl zkonstruován".
Podobne "univerzalni pravdy" jsou MI opravdu k smichu, at by se to tykalo kterehokoliv repraku.
[mmjuz]
Re:
No jasně, zpátečníku. Právě že se tu neustále opakuje ta univerzální pravda, že nejlepší je 4 X 12´´ Celestion V30 a nikdy se nikdo neozval. Jinak jsem to napsal samozřejmě schválně a čekal jsem, kdo se ozve. Nicméně, pokud někdo napíše, že nejlepší auto je Rolls Royce, tak si také budu myslet své, leč oponovat rozhodně nebudu, páč jsem to životě nekočíroval a kočírovat nebudu. A o tom celá tahle věc je. Nejde o to, co je nejlepší, nebo nejhorší, ale o to, že lidé vklidu odsuzují věci, které neviděli ani z okna.
Re:
No jasně, zpátečníku. Právě že se tu neustále opakuje ta univerzální pravda, že nejlepší je 4 X 12´´ Celestion V30 a nikdy se nikdo neozval. Jinak jsem to napsal samozřejmě schválně a čekal jsem, kdo se ozve. Nicméně, pokud někdo napíše, že nejlepší auto je Rolls Royce, tak si také budu myslet své, leč oponovat rozhodně nebudu, páč jsem to životě nekočíroval a kočírovat nebudu. A o tom celá tahle věc je. Nejde o to, co je nejlepší, nebo nejhorší, ale o to, že lidé vklidu odsuzují věci, které neviděli ani z okna.
[mmjuz]
Re:
Mistr Fadermann se kasá s teorií, stejně jako fbt se simulací digitálu. Klidně využij soukromý vzkaz, domluvme se a přijed´ se svým pádlem a pak se dál můžeme o čemkoli bavit.
Re:
Mistr Fadermann se kasá s teorií, stejně jako fbt se simulací digitálu. Klidně využij soukromý vzkaz, domluvme se a přijed´ se svým pádlem a pak se dál můžeme o čemkoli bavit.
[MOSquito]
Re: mmjuz
ok, takze jestli tomu dobre rozumim, ty vedome napises nesmysl, "samozrejme schvalne" jak pises a "cekas kdo se ozve".
Ty se proste chces jen hadat, vid? :)
Re: mmjuz
ok, takze jestli tomu dobre rozumim, ty vedome napises nesmysl, "samozrejme schvalne" jak pises a "cekas kdo se ozve".
Ty se proste chces jen hadat, vid? :)
[podfuk]
Re: mmjuz
ad RFT 15" (16" je to diky rantlu, ale membrana by mela bejt stejna jako u 15", ale nemeril sem to) ja vim, ze je to reprak na basu ;) zkousel sem to jen ze zvedavosti, jeste mam na basu 15" Kappu a nerekl bych ze je to nejakej smejd, oba ty repraky hrajou pekne, ale kazdej trochu jinak
jinak mam dojem, ze ty tu mluvis o "drevnim" vinage kytarovym zvuku, zatimco vetsina ostatnich o modernim higain, takze se tu asi tezko s nekym schodnes :)
btw mozna by neskodilo precist si puvodni dotaz na zacatku threadu, pak ti mozna konecne dojde proc se tu bavime o alfach, betach, kapach atd... ;)
Re: mmjuz
ad RFT 15" (16" je to diky rantlu, ale membrana by mela bejt stejna jako u 15", ale nemeril sem to) ja vim, ze je to reprak na basu ;) zkousel sem to jen ze zvedavosti, jeste mam na basu 15" Kappu a nerekl bych ze je to nejakej smejd, oba ty repraky hrajou pekne, ale kazdej trochu jinak
jinak mam dojem, ze ty tu mluvis o "drevnim" vinage kytarovym zvuku, zatimco vetsina ostatnich o modernim higain, takze se tu asi tezko s nekym schodnes :)
btw mozna by neskodilo precist si puvodni dotaz na zacatku threadu, pak ti mozna konecne dojde proc se tu bavime o alfach, betach, kapach atd... ;)
[mmjuz]
Re: MOSquito
Kdepak, MOSquito, to jsi mne špatně pochopil. Já jsem spíš chtěl poukázat na to, jak nesmyslené je tvrzení, že kytara se dá hrát jen na 12´´, šmitec, dál nejede vlak, což je věc, s kterou s tu často setkávám. Aby sis o mě nemyslel, že jsem jen nějaký štvavý hádač, tak Ti pokusím osvětlit můj pohled, třeba to trkne i někoho jiného.
V USA po II. svět. válce nějaký slaboproudař ing. Leo Fender začal s výrobou elektrických hudebních nástrojů, snímačů a také zesilovačů. Tento pán vymyslel prakticky první elektrickou kytaru moderní konstrukce - Telecaster, také první el. basu Precision a déle jako jeden z prvních sestrojil kytarový zesilovač, respektive kombo ( Deluxe ), které se vyrábí dodnes. Tento pán sestrojil spustu zesilovačů a komb. Také byl jeden pán, jmenoval se Jensen a ten už na začátku minulého století vymyslel předchůdce dnešního reproduktoru. Původně magnetické pole dodávala cívka, do které se hnaly velké proudy, později ji zaměnil za tzv. permentní magnet. Ten pán také přišel na to, že jeden reproduktor nikdy neuhraje uspokojivě celé zvukové pásmo, tak také vymyslel výškový reproduktor, koaxiální reproduktor a mimo jiné právě pro toho Fendera vyvíjel a dodával mu ty kytarové reproduktory, které byly různých průměrů 6´´, 8´´, 10´´, 15´´ a kdoví jaké ještě. Za více jak 50 let existence firmy byly vyrobeny miliony různých komb a reprobeden s různými průměry reproduktorů. To je historicky doložitelný fakt. Žádná teorie alá Federmann. Já si těchto dvou geniů hluboce vážím a byl bych rád, kdyby jejich know how neupadlo do zapomění. A pak nějaký týpek, který, jak píšeš, v r. 1999 maturoval, na rovinu vybalí, že kytaru jedině přes 12´´, vše ostatní je k ničemu. Tím defakto naznačil, že Fender a Jensen byli úplní idioti, páč vyráběli a používali repra jiných rozměrů. Oddůvodní to tím, že si to nasimuloval na nějakém digitálu. Tak mi řekni, kdo z nás je větší Federmann? Já, který ctí historii a geniální konstruktéry, kteří určili zvuk rock and rollu, nebo ten druhý? Na tomto místě se Ti, "fbm" omlouvám, za přirovnání k Federmannovi. Nicméně se tak chováš a myslel jsem, že se třeba trochu zamyslíš nad souvistlostmi. Nezlob se na mě, věřím Fenderovi, ne Tobě. A hlavně já jsem si to za těch patnáct let, co se tímhle zabývám, hodněkrát potvrdil.
Když už jsem u toho, tak ještě mi dovolte jednu perličku. V té prehistorii bigbítu existovaly firmy, které do komb, nebo reprobeden dávali i reproduktory různých průměrů, nebo i tvarů. Snad nejvíce se tím proslavila firma Gibson, která komba s různými kombinacemi vyrábí dodnes. Dají se potkat na veletrhu ve Frankfurtu, bohužel do Česka se pro astronomickou prodejní cenu vůbec nedováží. Zkusím najít něco v googlu..
Nu tu jsou nějaké ty starší: http://www.informatik.uni-bremen.de/~dace/gg/amps1.html#top
Novější jsou označovány Gibson Gold. Takže opět stejná otázka. Konstruktéři ve firmě Gibson jsou úplní debilové, že nepochopili, že na kytaru je nejlepší 4 X 12´´? A jak je možné, že ta firma už dávno nezkrachovala? Tak teď tedy se hoši vyjádřete, vy, kteří si myslíte, že to nejde jinak, než 12´´.
Re: MOSquito
Kdepak, MOSquito, to jsi mne špatně pochopil. Já jsem spíš chtěl poukázat na to, jak nesmyslené je tvrzení, že kytara se dá hrát jen na 12´´, šmitec, dál nejede vlak, což je věc, s kterou s tu často setkávám. Aby sis o mě nemyslel, že jsem jen nějaký štvavý hádač, tak Ti pokusím osvětlit můj pohled, třeba to trkne i někoho jiného.
V USA po II. svět. válce nějaký slaboproudař ing. Leo Fender začal s výrobou elektrických hudebních nástrojů, snímačů a také zesilovačů. Tento pán vymyslel prakticky první elektrickou kytaru moderní konstrukce - Telecaster, také první el. basu Precision a déle jako jeden z prvních sestrojil kytarový zesilovač, respektive kombo ( Deluxe ), které se vyrábí dodnes. Tento pán sestrojil spustu zesilovačů a komb. Také byl jeden pán, jmenoval se Jensen a ten už na začátku minulého století vymyslel předchůdce dnešního reproduktoru. Původně magnetické pole dodávala cívka, do které se hnaly velké proudy, později ji zaměnil za tzv. permentní magnet. Ten pán také přišel na to, že jeden reproduktor nikdy neuhraje uspokojivě celé zvukové pásmo, tak také vymyslel výškový reproduktor, koaxiální reproduktor a mimo jiné právě pro toho Fendera vyvíjel a dodával mu ty kytarové reproduktory, které byly různých průměrů 6´´, 8´´, 10´´, 15´´ a kdoví jaké ještě. Za více jak 50 let existence firmy byly vyrobeny miliony různých komb a reprobeden s různými průměry reproduktorů. To je historicky doložitelný fakt. Žádná teorie alá Federmann. Já si těchto dvou geniů hluboce vážím a byl bych rád, kdyby jejich know how neupadlo do zapomění. A pak nějaký týpek, který, jak píšeš, v r. 1999 maturoval, na rovinu vybalí, že kytaru jedině přes 12´´, vše ostatní je k ničemu. Tím defakto naznačil, že Fender a Jensen byli úplní idioti, páč vyráběli a používali repra jiných rozměrů. Oddůvodní to tím, že si to nasimuloval na nějakém digitálu. Tak mi řekni, kdo z nás je větší Federmann? Já, který ctí historii a geniální konstruktéry, kteří určili zvuk rock and rollu, nebo ten druhý? Na tomto místě se Ti, "fbm" omlouvám, za přirovnání k Federmannovi. Nicméně se tak chováš a myslel jsem, že se třeba trochu zamyslíš nad souvistlostmi. Nezlob se na mě, věřím Fenderovi, ne Tobě. A hlavně já jsem si to za těch patnáct let, co se tímhle zabývám, hodněkrát potvrdil.
Když už jsem u toho, tak ještě mi dovolte jednu perličku. V té prehistorii bigbítu existovaly firmy, které do komb, nebo reprobeden dávali i reproduktory různých průměrů, nebo i tvarů. Snad nejvíce se tím proslavila firma Gibson, která komba s různými kombinacemi vyrábí dodnes. Dají se potkat na veletrhu ve Frankfurtu, bohužel do Česka se pro astronomickou prodejní cenu vůbec nedováží. Zkusím najít něco v googlu..
Nu tu jsou nějaké ty starší: http://www.informatik.uni-bremen.de/~dace/gg/amps1.html#top
Novější jsou označovány Gibson Gold. Takže opět stejná otázka. Konstruktéři ve firmě Gibson jsou úplní debilové, že nepochopili, že na kytaru je nejlepší 4 X 12´´? A jak je možné, že ta firma už dávno nezkrachovala? Tak teď tedy se hoši vyjádřete, vy, kteří si myslíte, že to nejde jinak, než 12´´.
[mmjuz]
Re: podfuk
V tom vintage máš pravdu. Ale přece mi nechceš namluvit, že na starého lampáka musím hrát jen blues? To je stejné, jako bych tvrdil, že metal se musí hrát na tranzistorák, páč vzniknul v 80. letech a v té době se na tranzistoráky hrálo více naž na lampy. To je přeci nesmysl. Stejně tak je nesmysl si myslet, že jediná muzika na světě je metal. Vždyť to je jen zlomek té obrovské krásné a bohaté mozaiky! Copak to nikdo jiný nevidí? Proč by měli všichni hrát to samé přes stejnou bednu?
Re: podfuk
V tom vintage máš pravdu. Ale přece mi nechceš namluvit, že na starého lampáka musím hrát jen blues? To je stejné, jako bych tvrdil, že metal se musí hrát na tranzistorák, páč vzniknul v 80. letech a v té době se na tranzistoráky hrálo více naž na lampy. To je přeci nesmysl. Stejně tak je nesmysl si myslet, že jediná muzika na světě je metal. Vždyť to je jen zlomek té obrovské krásné a bohaté mozaiky! Copak to nikdo jiný nevidí? Proč by měli všichni hrát to samé přes stejnou bednu?
[mmjuz]
Re: Kinx
Ve své zbírce mám pár oválů, nedávno jsem jeden (12´´ X 8´´ od firmy EGB P 540/5 z 50. let s nádherným litým košem) odvezl k p. Husákovi, aby mi ho trochu ošetřil a hlavně převinul z původních 2,5 ohmu na standartních 8 ohmů. Chci ho osadit do takového 10 - 15W minikomba v Á třídě. Až to bude hotové, ozvu se Ti, třeba budeš mít někdy cestu kolem, můžeš vyzkoušet. Vše ostatní jsou spekulace.
Re: Kinx
Ve své zbírce mám pár oválů, nedávno jsem jeden (12´´ X 8´´ od firmy EGB P 540/5 z 50. let s nádherným litým košem) odvezl k p. Husákovi, aby mi ho trochu ošetřil a hlavně převinul z původních 2,5 ohmu na standartních 8 ohmů. Chci ho osadit do takového 10 - 15W minikomba v Á třídě. Až to bude hotové, ozvu se Ti, třeba budeš mít někdy cestu kolem, můžeš vyzkoušet. Vše ostatní jsou spekulace.
[Kinx]
Re: mmjuz
ok, rad si to poslechnu a pripadne bych se stavil se svyma oblibenyma reprama na srovnani :)
nejak mi ale nejde do hlavy proc teda skoro nikdo ze svetovych legend nehraje na genialni aparaty s 15" , 10" nebo 10" + 8" kdyz to je preci genialne navrzene ale valna vetsina sveta pouziva sedivou a nudnou 12" ktera je ke vsemu casto v zavrene velke bedne spolu s nekolika dalsima reprama stejneho typu a velikosti :) popularita tech gibson zesilovacu neco naznacuje, a myslim ze to nebude jenom vysokou cenou. navic onen genialni fender nejvetsi diru do sveta udelal s aparaty bassman a twin - bassman se dnes vidi uz jen zridkakdy ale ten twin potkavam nejak podezrele casto, ackoliv treba takovej bandmaster s 3x10" je mnohem progresivnejsi aparat :)
jediny na koho si ted z hlavy vzpomenu je ronnie wood u ktereho jsem jednou zahledl na fotce 15" kombo boogie a danny gatton ktery hraval na 4x10 bassman.
Re: mmjuz
ok, rad si to poslechnu a pripadne bych se stavil se svyma oblibenyma reprama na srovnani :)
nejak mi ale nejde do hlavy proc teda skoro nikdo ze svetovych legend nehraje na genialni aparaty s 15" , 10" nebo 10" + 8" kdyz to je preci genialne navrzene ale valna vetsina sveta pouziva sedivou a nudnou 12" ktera je ke vsemu casto v zavrene velke bedne spolu s nekolika dalsima reprama stejneho typu a velikosti :) popularita tech gibson zesilovacu neco naznacuje, a myslim ze to nebude jenom vysokou cenou. navic onen genialni fender nejvetsi diru do sveta udelal s aparaty bassman a twin - bassman se dnes vidi uz jen zridkakdy ale ten twin potkavam nejak podezrele casto, ackoliv treba takovej bandmaster s 3x10" je mnohem progresivnejsi aparat :)
jediny na koho si ted z hlavy vzpomenu je ronnie wood u ktereho jsem jednou zahledl na fotce 15" kombo boogie a danny gatton ktery hraval na 4x10 bassman.
[podfuk]
Re: Kinx
a co treba Kyuss, tam hral Homme na 2x15 pres nejakyho Ampega, ale typuju, ze to neni ten mmujuzuv vysnenej kytarovej zvuk ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Fc-7FXzbeA0
http://www.youtube.com/watch?v=CAXGu81Rk1g&feature=related
Re: Kinx
a co treba Kyuss, tam hral Homme na 2x15 pres nejakyho Ampega, ale typuju, ze to neni ten mmujuzuv vysnenej kytarovej zvuk ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Fc-7FXzbeA0
http://www.youtube.com/watch?v=CAXGu81Rk1g&feature=related
[mmjuz]
Re: Kinx
A čím myslíš, že to je Ty? A proč většina lidí jezdí neekologickými smradlavými auty se spalovacími motory, když už jsou dávno na světě mnohem čistší technologie? Že by nějaké tržní mechanismy? Nevím, tohle je samozřejmě nesrovnatelná blbost, ale co kdyby, trochu... Jaké jsou možnosti trhu? 90% je o 12´´. Asi se jim to dobře vyrábí.
Co se týče fotografií hvězd, tak to neber moc vážně. Často to je jen reklama. Je vtipné, když na koncertě, či záznamu koncertu na DVD vidíš tu nasvícenou hradbu Marshallů za interpretem a pak na zlomek sekundy zabere kamera nějakou malou černou krabici dole ve stínu a před ní kupodinu mikrofon. Nebo reklamy alá Muzikus. Hvězda opřená o aparát a o pár stránek dál je profil toho smého rockera a v seznamu jeho mašin se jaksi ten reklamovaný kousek ani náhodou nevyskytuje. Kdo se v tom má vyznat? Než jsem se odvážil tvrdit, že nějaký kytarový 15´´ hraje luxusně, tak jsem si jich prvně pár sehnal. Celkem čtyry typy, ale ten čtvrtý ještě na zkoušku čeká. Když jsem do nekonečna slýchal, jak skvěle hraje 10´´ Jensen z 50. let, tak jsem si ho sehnal ( trvalo to několik let ) a hraje, stojím za tím. Když jsem tolikrát slyšel, jak skvělý je původní Rola Celestion G 12M 25 ( pradědeček dnešního Greenbacka ), tak jsem si ho sehnal. Trvalo to, stálo to dost, ale dnes můžu říct, že nehraje. Zklamání. Tak to chodí. Na druhou stranu chápu, že někomu nemusí sedět 10´´ Jensen a naopak mu vyhovuje G 12M 25. O všem se dá diskutovat, ale člověk se musí prvně o něco opřít. A vlastní zkušenost je to nejlepší.
Re: Kinx
A čím myslíš, že to je Ty? A proč většina lidí jezdí neekologickými smradlavými auty se spalovacími motory, když už jsou dávno na světě mnohem čistší technologie? Že by nějaké tržní mechanismy? Nevím, tohle je samozřejmě nesrovnatelná blbost, ale co kdyby, trochu... Jaké jsou možnosti trhu? 90% je o 12´´. Asi se jim to dobře vyrábí.
Co se týče fotografií hvězd, tak to neber moc vážně. Často to je jen reklama. Je vtipné, když na koncertě, či záznamu koncertu na DVD vidíš tu nasvícenou hradbu Marshallů za interpretem a pak na zlomek sekundy zabere kamera nějakou malou černou krabici dole ve stínu a před ní kupodinu mikrofon. Nebo reklamy alá Muzikus. Hvězda opřená o aparát a o pár stránek dál je profil toho smého rockera a v seznamu jeho mašin se jaksi ten reklamovaný kousek ani náhodou nevyskytuje. Kdo se v tom má vyznat? Než jsem se odvážil tvrdit, že nějaký kytarový 15´´ hraje luxusně, tak jsem si jich prvně pár sehnal. Celkem čtyry typy, ale ten čtvrtý ještě na zkoušku čeká. Když jsem do nekonečna slýchal, jak skvěle hraje 10´´ Jensen z 50. let, tak jsem si ho sehnal ( trvalo to několik let ) a hraje, stojím za tím. Když jsem tolikrát slyšel, jak skvělý je původní Rola Celestion G 12M 25 ( pradědeček dnešního Greenbacka ), tak jsem si ho sehnal. Trvalo to, stálo to dost, ale dnes můžu říct, že nehraje. Zklamání. Tak to chodí. Na druhou stranu chápu, že někomu nemusí sedět 10´´ Jensen a naopak mu vyhovuje G 12M 25. O všem se dá diskutovat, ale člověk se musí prvně o něco opřít. A vlastní zkušenost je to nejlepší.
[Kinx]
Re: mmjz
neboj, z toho ze bych veril ze Satriani hraje na zoom 505 II jsem vyrostl ;) tohle jsou v ramci moznosti duveryhodne informace a to co vidim a slysim na koncertech a ve studiich, nic co bych si precetl v muzikusu nebo na strankach vyrobce.
myslim ze duvod pouzivani 12" je zejmena kvuli zvuku. to srovnani s autama jsem trochu cekal ;)
je to vsechno o tom jaky zvuk kdo hleda - podle meho nazoru drtiva vetsina populace pidici se po kytarovem zvuku hleda ten ktery produkuji 12" repraky.
Re: mmjz
neboj, z toho ze bych veril ze Satriani hraje na zoom 505 II jsem vyrostl ;) tohle jsou v ramci moznosti duveryhodne informace a to co vidim a slysim na koncertech a ve studiich, nic co bych si precetl v muzikusu nebo na strankach vyrobce.
myslim ze duvod pouzivani 12" je zejmena kvuli zvuku. to srovnani s autama jsem trochu cekal ;)
je to vsechno o tom jaky zvuk kdo hleda - podle meho nazoru drtiva vetsina populace pidici se po kytarovem zvuku hleda ten ktery produkuji 12" repraky.
[fbm]
Re: mmjuz
ok, tak sem majstrovi slapl na kuri oko sam, protoze v dobre spolecnosti simulace neni nic jineho nez nadavka. co uz, nekdo to odskakat musi :)
samozrejme ze se spoustou veci souhlasim, napr. kinxi 4x10 neni zadna vyjimka ale naopak bezny standard pro urcite typy muziky. Ale spravne mmjuz napsal ze michame hrusky s jabkama, protoze argument ze v 50.letech se delaly ty legendarni repra na ZKRESLENY zvuk je samozrejme k popukani :) Ale to me neprekvapuje, arogance techto "starych pravdivcu" je davno znama, a x slepych testu dycky odhali jenom jejich snobismus a hluchotu. Ale uz toho necham protoze je to zcela zbytecne a nebudu plivat na zaslouzile umelce kteri definovali zvuk a muziku uplynuleho stoleti....
pridam snad jenom obrazek moji soucasne digitalni 4x12 V30 sestavy na jediny spravny, a nejgenialnejsi (co na tom ze to slovo je mluvnicky paskvil) zkresleny zvuk.
good bye, my si nemame uz co rict
http://www.paladran.com/files/orange10.jpg
Re: mmjuz
ok, tak sem majstrovi slapl na kuri oko sam, protoze v dobre spolecnosti simulace neni nic jineho nez nadavka. co uz, nekdo to odskakat musi :)
samozrejme ze se spoustou veci souhlasim, napr. kinxi 4x10 neni zadna vyjimka ale naopak bezny standard pro urcite typy muziky. Ale spravne mmjuz napsal ze michame hrusky s jabkama, protoze argument ze v 50.letech se delaly ty legendarni repra na ZKRESLENY zvuk je samozrejme k popukani :) Ale to me neprekvapuje, arogance techto "starych pravdivcu" je davno znama, a x slepych testu dycky odhali jenom jejich snobismus a hluchotu. Ale uz toho necham protoze je to zcela zbytecne a nebudu plivat na zaslouzile umelce kteri definovali zvuk a muziku uplynuleho stoleti....
pridam snad jenom obrazek moji soucasne digitalni 4x12 V30 sestavy na jediny spravny, a nejgenialnejsi (co na tom ze to slovo je mluvnicky paskvil) zkresleny zvuk.
good bye, my si nemame uz co rict
http://www.paladran.com/files/orange10.jpg
[Somnium]
Už se poprali?
Tohle téma končí stejně absurdně jako ono 6x12" s Bjornem kdysi - ego versus všichni... Tehdy to byla kravina, ale proč se chce teď někdo jen hádat... Píšu sem podruhé po delší době a ze stejného důvodu a to jest = absurdní téma.
Mmjuz:
Sorry, ale děláš tu jen uraženou Blaženu a na základě jednoho slova jsi tu vyspamoval 50 příspěvků... Nevím, oč ti jde... Já sám jsem příznivcem experimentu - už rok hraju na kytaru podladěnou do Fis / G a četl jsem si hemy typu, že lampa nestíhá podladění xy, struny nestíhají podladění xy, kytarové repro nestíhá frekvence xy, sám jsem tvrdil bez důkazu že jde/nejde xy, ale promiň - ty se chceš jen hádat. Jo,tobě to sedne, zbytku ne (ale paradoxně ti nikdo neodporoval, spor sis udělal sám), ale ty musíš mít poslední pravdu :) Doporučuju omývat přirození dle rad ... no víš koho :-)
Už se poprali?
Tohle téma končí stejně absurdně jako ono 6x12" s Bjornem kdysi - ego versus všichni... Tehdy to byla kravina, ale proč se chce teď někdo jen hádat... Píšu sem podruhé po delší době a ze stejného důvodu a to jest = absurdní téma.
Mmjuz:
Sorry, ale děláš tu jen uraženou Blaženu a na základě jednoho slova jsi tu vyspamoval 50 příspěvků... Nevím, oč ti jde... Já sám jsem příznivcem experimentu - už rok hraju na kytaru podladěnou do Fis / G a četl jsem si hemy typu, že lampa nestíhá podladění xy, struny nestíhají podladění xy, kytarové repro nestíhá frekvence xy, sám jsem tvrdil bez důkazu že jde/nejde xy, ale promiň - ty se chceš jen hádat. Jo,tobě to sedne, zbytku ne (ale paradoxně ti nikdo neodporoval, spor sis udělal sám), ale ty musíš mít poslední pravdu :) Doporučuju omývat přirození dle rad ... no víš koho :-)
[nemehlo]
všichni
Je vidět, že co člověk to názor. A jaký průměr byste doporučili na basu? 10, 12, 15, 18, nebo kombinaci ?
všichni
Je vidět, že co člověk to názor. A jaký průměr byste doporučili na basu? 10, 12, 15, 18, nebo kombinaci ?
[torst2]
Re: fbm
"nejgeniálnější" ještě není ten nejhorší paskvil. Horší je "nejoptimálnější".
Add nejlepší reproduktor - Cituji p. Václava Veselého, Melodie, kolem r. 1987:
"Nejslabším článkem aparatury je již tradičně reproduktor. Všechny ostatní prvky zvukového řetězce ho kvalitou zpracování kytarového zvuku výrazně převyšují. Klasický reproduktor s papírovou membránou už dožívá a lepšího výsledku se dočkáme až vynálezem kvalitnějšího zdroje zvuku."
Docela by mě zajímalo, co hlásá a na co hraje Veselý dnes.
Re: fbm
"nejgeniálnější" ještě není ten nejhorší paskvil. Horší je "nejoptimálnější".
Add nejlepší reproduktor - Cituji p. Václava Veselého, Melodie, kolem r. 1987:
"Nejslabším článkem aparatury je již tradičně reproduktor. Všechny ostatní prvky zvukového řetězce ho kvalitou zpracování kytarového zvuku výrazně převyšují. Klasický reproduktor s papírovou membránou už dožívá a lepšího výsledku se dočkáme až vynálezem kvalitnějšího zdroje zvuku."
Docela by mě zajímalo, co hlásá a na co hraje Veselý dnes.
[Betaron]
Re: nemehlo
…jaký průměr reproduktoru na baskytaru?
Nemehlo, všechny – 10, 12, 15, 18. Záleží na stylu muziky, jakou produkuješ, otázka vkusu, dále jak jsi na tom fyzicky nosit almary, s jakou nelibostí na tebe budou pohlížet kolegové muzikanti atd. Je to vždy otázka kompromisů. Za dobu svého hraní na basu mám všechny možné varianty boxů – 1x12“, 2x12“, 4x10“, nějaká komba s 15“ i utopistické verze 1x18“ a 1x18+2x10 monstrum. A vybere se varianta dle prostředí. Ale popravdě řečeno poslední dobou jsem nejraději hrával na 4x10“ DL 2510-II, což je v podstatě univerzál na všechna podia.
Totéž platí i pro to, o čemž se tady dohadují kolegové kytaristi;
Pamatuje-li někdo ještě první verzi reproduktoru, typ ARM9304 – 101dB, 50W, 15“ s hliníkovou kopulkou, papírové vlnky, tvářilo se to jako nějaká kopie JBL E-130. Ten hrál na kytaru velmi slušně! Z dnešního hlediska jsou konstrukce 15-ti palcových reproduktorů zcela odlišné, a řekl bych že na kytaru se nehodí ani jeden v porovnání se starými modely.
A když se budeme bavit o 12-ti palcových reproduktorech pro kytary, co vám říká typ JBL E-120 ? 103dB, 300W. Jestli znáte zvuk Santánovy kytary, tak je hraná právě na 2x12“ JBL E-120.
Dva kousky mám ve velmi slušném, původním stavu ve své sbírce reproduktorů…
Re: nemehlo
…jaký průměr reproduktoru na baskytaru?
Nemehlo, všechny – 10, 12, 15, 18. Záleží na stylu muziky, jakou produkuješ, otázka vkusu, dále jak jsi na tom fyzicky nosit almary, s jakou nelibostí na tebe budou pohlížet kolegové muzikanti atd. Je to vždy otázka kompromisů. Za dobu svého hraní na basu mám všechny možné varianty boxů – 1x12“, 2x12“, 4x10“, nějaká komba s 15“ i utopistické verze 1x18“ a 1x18+2x10 monstrum. A vybere se varianta dle prostředí. Ale popravdě řečeno poslední dobou jsem nejraději hrával na 4x10“ DL 2510-II, což je v podstatě univerzál na všechna podia.
Totéž platí i pro to, o čemž se tady dohadují kolegové kytaristi;
Pamatuje-li někdo ještě první verzi reproduktoru, typ ARM9304 – 101dB, 50W, 15“ s hliníkovou kopulkou, papírové vlnky, tvářilo se to jako nějaká kopie JBL E-130. Ten hrál na kytaru velmi slušně! Z dnešního hlediska jsou konstrukce 15-ti palcových reproduktorů zcela odlišné, a řekl bych že na kytaru se nehodí ani jeden v porovnání se starými modely.
A když se budeme bavit o 12-ti palcových reproduktorech pro kytary, co vám říká typ JBL E-120 ? 103dB, 300W. Jestli znáte zvuk Santánovy kytary, tak je hraná právě na 2x12“ JBL E-120.
Dva kousky mám ve velmi slušném, původním stavu ve své sbírce reproduktorů…
[mmjuz]
Re:
Řada "E" u JBL nahradila řadu "K". Rozdíl je hlavně v magnetu. Káčka měli luxusní a drahé kovové magnety z AlNiCo slitiny, kdežto Éčková řada má keramiku ( ferit ). Tesla ARM 9308 měla také AlNiCo a vycházela z JBL K 130. Měla na to dokonce zakoupenou licenci, ale při vývoji nastaly nějaké problémy a zdržení a vedoucí soudruh Cimbala nebyl schopen v danném termínu poslat do USA hotový vzorek. Ale pak se to nějak rozjelo a repra byla uvedena do výroby. Nedosahují kvalit originálů, ale jsou i tak výborná. Liší se v detailech. Např. originál má cívku z hliníkového vodiče hranatého průřezu a ARM je navinut klasickým měděným drátem, také materiál membrány je evidentně buničina s jiným složením. Jinak celé kmitací systémy jsou záměnné.
Re:
Řada "E" u JBL nahradila řadu "K". Rozdíl je hlavně v magnetu. Káčka měli luxusní a drahé kovové magnety z AlNiCo slitiny, kdežto Éčková řada má keramiku ( ferit ). Tesla ARM 9308 měla také AlNiCo a vycházela z JBL K 130. Měla na to dokonce zakoupenou licenci, ale při vývoji nastaly nějaké problémy a zdržení a vedoucí soudruh Cimbala nebyl schopen v danném termínu poslat do USA hotový vzorek. Ale pak se to nějak rozjelo a repra byla uvedena do výroby. Nedosahují kvalit originálů, ale jsou i tak výborná. Liší se v detailech. Např. originál má cívku z hliníkového vodiče hranatého průřezu a ARM je navinut klasickým měděným drátem, také materiál membrány je evidentně buničina s jiným složením. Jinak celé kmitací systémy jsou záměnné.
[Kinx]
Re: Betaron
a ja myslel ze santana zvuk = m/b mark I + Altec 417-8H :) aspon to mym usi takhle zni.
Re: Betaron
a ja myslel ze santana zvuk = m/b mark I + Altec 417-8H :) aspon to mym usi takhle zni.
[Sandon]
Re: federmann
no vida, Kinx sem hodi rovnici pro presun kontinentu v prostoru a case a jeste sem nedal reseni!!!
takze kinxi, kolik je:
ka rovna se em deleno be mark rimska jedna plus Altec 417 minus * krat H?
Re: federmann
no vida, Kinx sem hodi rovnici pro presun kontinentu v prostoru a case a jeste sem nedal reseni!!!
takze kinxi, kolik je:
ka rovna se em deleno be mark rimska jedna plus Altec 417 minus * krat H?