Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Orientace na hmatníku
[Volšovec]
Orientace na hmatníku -
Hudební teorie
Vážení muzikanti, žádám o pomoc. Hraju cca 4 roky a doteď jen podle ucha. Vím, je to ostuda a proto jsem si pořídil I. a II. Díl školy V. Štefla a vrhám se na teorii. Jde mi v první řadě o orientaci na hmatníku. V úvodu učebnice Víťa píše, že nejprve se musím naučit, kde se jaký tón nachází. Poraďte mi prosím nějaký způsob, jak to dostat do hlavy, nebo nějakou pomůckou, podle které získám orientaci na hmatníku. Předem Vám moc děkuji!
Orientace na hmatníku -

Vážení muzikanti, žádám o pomoc. Hraju cca 4 roky a doteď jen podle ucha. Vím, je to ostuda a proto jsem si pořídil I. a II. Díl školy V. Štefla a vrhám se na teorii. Jde mi v první řadě o orientaci na hmatníku. V úvodu učebnice Víťa píše, že nejprve se musím naučit, kde se jaký tón nachází. Poraďte mi prosím nějaký způsob, jak to dostat do hlavy, nebo nějakou pomůckou, podle které získám orientaci na hmatníku. Předem Vám moc děkuji!
Seznam příspěvků:
[greetevegetable]
Re:
No já bych neviděl jako takový problém, že ze začátku zmáčkneš strunu a nevíš ve vteřině, co jsi zahrál za tón. Zkus si každý tón najít alespoň ve dvou polohách. Při cvičení si pak zautomatizuješ i ty ostatní. Že by ses měl budit ze spaní kvůli tomu, že zrovna z hlavy nevíš, kde je fis, to si teda nemyslím.
Ostatně bych spíše doporučoval umět na kytaře zahrát (a bez kytary zazpívat) většinu intervalů (kvarta, kvinta především), než bez souvislosti drtit pražec po pražci a zjišťovat, na jaký tón ses právě dostal.
Re:
No já bych neviděl jako takový problém, že ze začátku zmáčkneš strunu a nevíš ve vteřině, co jsi zahrál za tón. Zkus si každý tón najít alespoň ve dvou polohách. Při cvičení si pak zautomatizuješ i ty ostatní. Že by ses měl budit ze spaní kvůli tomu, že zrovna z hlavy nevíš, kde je fis, to si teda nemyslím.
Ostatně bych spíše doporučoval umět na kytaře zahrát (a bez kytary zazpívat) většinu intervalů (kvarta, kvinta především), než bez souvislosti drtit pražec po pražci a zjišťovat, na jaký tón ses právě dostal.
[Mr.Syphon]
Re:
naučit se stupnici a pohybovat se v oktávách( melodiích a tercii )
to mi pomohlo........
Re:
naučit se stupnici a pohybovat se v oktávách( melodiích a tercii )
to mi pomohlo........
[fbm]
Re:
ja to nevim ani po 20 letech hrani, a spani mam klidne :)
jinak dobre cviceni na tohle bylo v Joe Satriani Guitar Secrets, nekde se to na webu urcite vali v pdf
Re:
ja to nevim ani po 20 letech hrani, a spani mam klidne :)
jinak dobre cviceni na tohle bylo v Joe Satriani Guitar Secrets, nekde se to na webu urcite vali v pdf
[Sandon]
Re:
souhlas s fbm - ja bezchybne po probuzeni o pulnoci vyjmenuju jen prvnich pet prazcu na vsech strunach, plus struny E az do konce, zbytek jen neco, nektery struny a prazce... kdyz mi nekdo rekne struna G, 17. prazec, tak smula :-)) Ale vedu bych z toho nedelal, bohate staci tech prvnich 5 poloh a treba vsechno na te E strune, pripadne jeste na A strune... zase nesmis Steflovi (a spol.) vsechno sezrat ;-) Ja jsem se treba za komancu prokosaval skolou od Andrsta a tam treba bylo sice napsany, ze muzu prsty roztahnout nejen pres 4 ale i pres 5 prazcu, ale dal nic... docela dlouhou dobu jsem to dodrzoval nez jsem zjistil, co vsechno se da na kytare zahrat, kdyz ty prsty roztahnes trochu vic ;-)
Re:
souhlas s fbm - ja bezchybne po probuzeni o pulnoci vyjmenuju jen prvnich pet prazcu na vsech strunach, plus struny E az do konce, zbytek jen neco, nektery struny a prazce... kdyz mi nekdo rekne struna G, 17. prazec, tak smula :-)) Ale vedu bych z toho nedelal, bohate staci tech prvnich 5 poloh a treba vsechno na te E strune, pripadne jeste na A strune... zase nesmis Steflovi (a spol.) vsechno sezrat ;-) Ja jsem se treba za komancu prokosaval skolou od Andrsta a tam treba bylo sice napsany, ze muzu prsty roztahnout nejen pres 4 ale i pres 5 prazcu, ale dal nic... docela dlouhou dobu jsem to dodrzoval nez jsem zjistil, co vsechno se da na kytare zahrat, kdyz ty prsty roztahnes trochu vic ;-)
[paax]
Re:
Osobně jsem použil metodu jedné struny a oktáv. Tzn. naučil jsem se všechny tony na E a A (vinuté) a pak už jen používal oktávy. Nicméně taky ta má orientace v tonech na hmatníku je téměř nulová, spíš vím, kde jsou jaké intervaly daného tonu a to je podle mě podstatnější. Nicméně praxe a tupé učení a opakování přinese své výsledky a pak už to poznáš. Zdá se to složité, ale má to svůj řád a 12 půltonů není zase tak moc.
Re:
Osobně jsem použil metodu jedné struny a oktáv. Tzn. naučil jsem se všechny tony na E a A (vinuté) a pak už jen používal oktávy. Nicméně taky ta má orientace v tonech na hmatníku je téměř nulová, spíš vím, kde jsou jaké intervaly daného tonu a to je podle mě podstatnější. Nicméně praxe a tupé učení a opakování přinese své výsledky a pak už to poznáš. Zdá se to složité, ale má to svůj řád a 12 půltonů není zase tak moc.
[Volšovec]
Re:
Tak to jste mě docela potěšili. Na kytaru jsem vlastně začal tak, že jsem se snažil hrát to, co slyšim. Ze začátku dřina, ale pak to šlo snadněji a snadněji. Potom (nebo spíš současně) taby a prostě jak jsem hrál, tak nějak sama o sobě začla jít i ta improvizace, aniž bych věděl, které tóny v jaké stupnici zrovna mačkám. Prostě to znělo. Ale co se týče té improvizace, myslím, že právě ta neznalost stupnic mě dost omezuje. Jaké byli Vaše začátky?
Re:
Tak to jste mě docela potěšili. Na kytaru jsem vlastně začal tak, že jsem se snažil hrát to, co slyšim. Ze začátku dřina, ale pak to šlo snadněji a snadněji. Potom (nebo spíš současně) taby a prostě jak jsem hrál, tak nějak sama o sobě začla jít i ta improvizace, aniž bych věděl, které tóny v jaké stupnici zrovna mačkám. Prostě to znělo. Ale co se týče té improvizace, myslím, že právě ta neznalost stupnic mě dost omezuje. Jaké byli Vaše začátky?
[batty]
Re: Volsovec
Kdyz budes hrat sam doma, tak nazvy tonu znat nepotrebujes. A Stefl neni IMHO nejlepsi ucitel:))
Re: Volsovec
Kdyz budes hrat sam doma, tak nazvy tonu znat nepotrebujes. A Stefl neni IMHO nejlepsi ucitel:))
[fbm]
Re:
rada od Satrianiho (kterou prevzal od starych bluesmanu) - Hraj melodie ktere si zpivas (i jenom fiktivne v hlave).
Pak nemuzes delat chyby a zadna neznalost stupnic te nemuze omezit.
Teorie je potrebna na daleko vyssich stupnich - skladatele, aranzeri, kapelnici velkych ansamblu atd zjednodusene receno cim vic lidi se toho ucastni, tim vic je potreba noty a teorie. Rockova kapela nejenom ze to nepotrebuje, ale v v drtive vetsine pripadu je to spis naopak omezujici. Cesta od otroka teorie k jejimu vyuzivani pro dobro veci, je totiz hodne dlouha, narocna a malokdo toho dosahne. Cimz te od teto cesty neodrazuju, jenom pragmaticky konstatuju ze to bude trvat mnoho let studia a treninku nez se to prevazi do te kyzene formy.
a improvizace, vecne to tema :)
osobne ji nemam rad, protoze je to cinost, ktera bavi samotne aktery nesrovnatelne vic nez jakekoli publikum. patri na zkusebnu, a tam neni problem delat chyby, davat si to znova a hledat....... na podiu to musi ladit a to je presne zivna puda pro to otroctvi teorie = hraju to co tam ladi, co je v te stupnici .....tj. nehraju hudbu ale nejakou teorii. Kdyz to neni podlozene rokama driny, tak je to jenom honeni stupnic (byt pekne ladicich :) A to v mych ocich to degraduje na uroven bulvaru, utok na prvni signalni.... ty vo*le, on to nema vubec pripravene, to je parada, ladi to, je to rychle, nedela chyby... to je BOREC. ........ no, kazdy sveho stesti strujce, ze
A co by se vlastne melo "ucit", co by melo byt naplni ucebnich osnov, aby se to dalo napsat, dat za domaci ukol atd...... takze se proste porad vypisuji stupnice, boxy a prstoklady pomoci ktery je mozno dosahnout "uspechu" velice rychle ale taky je treba se posunout dal. Dnes mas plny Youtube lekci cehokoli co te zajima, zadne ucitele nepotrebujes (leda bys byl zcela vyjimecny talent, ktery by se mel podchytit a pracovat s nim :), vsechno je jenom na tobe kolik tomu das.......
PS: napr. Satriani povazuje orientaci na hmatniku za zcela zasadni vec :)
Re:
rada od Satrianiho (kterou prevzal od starych bluesmanu) - Hraj melodie ktere si zpivas (i jenom fiktivne v hlave).
Pak nemuzes delat chyby a zadna neznalost stupnic te nemuze omezit.
Teorie je potrebna na daleko vyssich stupnich - skladatele, aranzeri, kapelnici velkych ansamblu atd zjednodusene receno cim vic lidi se toho ucastni, tim vic je potreba noty a teorie. Rockova kapela nejenom ze to nepotrebuje, ale v v drtive vetsine pripadu je to spis naopak omezujici. Cesta od otroka teorie k jejimu vyuzivani pro dobro veci, je totiz hodne dlouha, narocna a malokdo toho dosahne. Cimz te od teto cesty neodrazuju, jenom pragmaticky konstatuju ze to bude trvat mnoho let studia a treninku nez se to prevazi do te kyzene formy.
a improvizace, vecne to tema :)
osobne ji nemam rad, protoze je to cinost, ktera bavi samotne aktery nesrovnatelne vic nez jakekoli publikum. patri na zkusebnu, a tam neni problem delat chyby, davat si to znova a hledat....... na podiu to musi ladit a to je presne zivna puda pro to otroctvi teorie = hraju to co tam ladi, co je v te stupnici .....tj. nehraju hudbu ale nejakou teorii. Kdyz to neni podlozene rokama driny, tak je to jenom honeni stupnic (byt pekne ladicich :) A to v mych ocich to degraduje na uroven bulvaru, utok na prvni signalni.... ty vo*le, on to nema vubec pripravene, to je parada, ladi to, je to rychle, nedela chyby... to je BOREC. ........ no, kazdy sveho stesti strujce, ze
A co by se vlastne melo "ucit", co by melo byt naplni ucebnich osnov, aby se to dalo napsat, dat za domaci ukol atd...... takze se proste porad vypisuji stupnice, boxy a prstoklady pomoci ktery je mozno dosahnout "uspechu" velice rychle ale taky je treba se posunout dal. Dnes mas plny Youtube lekci cehokoli co te zajima, zadne ucitele nepotrebujes (leda bys byl zcela vyjimecny talent, ktery by se mel podchytit a pracovat s nim :), vsechno je jenom na tobe kolik tomu das.......
PS: napr. Satriani povazuje orientaci na hmatniku za zcela zasadni vec :)
[Sandon]
Re: Volsovec
Ja jako ty - sice jsem chodil chvili do LSU, ale na klasickou kytaru a navic jsem hral z not (s vyznacenyma prstokladama :)) Na elektriku jsem se pak ucil vlastne od zacatku (i kdyz nejakej zaklad (treba leva ruka) uz jsem mel). Hral jsem vzdycky podle ucha, trenoval podle nahravek, hral do nich (co me napadlo, aby to dobre znelo) a trenoval tak ucho. Na hmatniku se orientuju vylozene "prstokladove" - nevidim tam noty, ale "tvary"...urcite nejsem dobrej improvizator, ale me stejne nejvic bavi si neco vymyslet tak, aby to melo hlavu a patu (improvizovany sola mi vyjdou vetsinou jak psal fbm: nuda a sed naucenych licku a boxu :))
Teorii znam okrajove, zaklady mam, ale nemam pocit, ze bych to vedome pouzival. Kdyz clovek hodne posloucha, tak mu teorie v rockove kapele (ani jako skladateli) nemusi vubec chybet.
Takovej Marty Friedman teorii urcite zna (aspon zaklad, aby mohl neco vysvetlit), ale taky mam pocit, ze hraje hlavne citem... improvizuje ala fantasticky (viz jeho vyukovy videa) a v uplne jine dimenzi nez beznej rocker (hodne exotickych stupnic a nezvyklych postupu...). Jsou to tisice hodin cviceni a hlavne hrani.
Jinak nedavno jsem zkusil takovou vec - vymyslet solo, aniz bych vzal kytaru do ruky. Docela to vyslo, skoro presne, jak jsem si to v hlave mlcky vymyslel :) Ale urcitych klise jsem se nezbavil, i v hlave jsem slysel zazity postupy, licky, boxy...ale podle me to vubec nevadi, kytarovy solo nemusi byt jen zmet nesouvisejicich tonu ;-) Ale je to celkem dobrej trenink, podobne jako odposlouchavani cizich sol, hrani s nahravkama (vlastni "improvizace"), hrani "zpivanych" melodii (jak psal fbm)...
Re: Volsovec
Ja jako ty - sice jsem chodil chvili do LSU, ale na klasickou kytaru a navic jsem hral z not (s vyznacenyma prstokladama :)) Na elektriku jsem se pak ucil vlastne od zacatku (i kdyz nejakej zaklad (treba leva ruka) uz jsem mel). Hral jsem vzdycky podle ucha, trenoval podle nahravek, hral do nich (co me napadlo, aby to dobre znelo) a trenoval tak ucho. Na hmatniku se orientuju vylozene "prstokladove" - nevidim tam noty, ale "tvary"...urcite nejsem dobrej improvizator, ale me stejne nejvic bavi si neco vymyslet tak, aby to melo hlavu a patu (improvizovany sola mi vyjdou vetsinou jak psal fbm: nuda a sed naucenych licku a boxu :))
Teorii znam okrajove, zaklady mam, ale nemam pocit, ze bych to vedome pouzival. Kdyz clovek hodne posloucha, tak mu teorie v rockove kapele (ani jako skladateli) nemusi vubec chybet.
Takovej Marty Friedman teorii urcite zna (aspon zaklad, aby mohl neco vysvetlit), ale taky mam pocit, ze hraje hlavne citem... improvizuje ala fantasticky (viz jeho vyukovy videa) a v uplne jine dimenzi nez beznej rocker (hodne exotickych stupnic a nezvyklych postupu...). Jsou to tisice hodin cviceni a hlavne hrani.
Jinak nedavno jsem zkusil takovou vec - vymyslet solo, aniz bych vzal kytaru do ruky. Docela to vyslo, skoro presne, jak jsem si to v hlave mlcky vymyslel :) Ale urcitych klise jsem se nezbavil, i v hlave jsem slysel zazity postupy, licky, boxy...ale podle me to vubec nevadi, kytarovy solo nemusi byt jen zmet nesouvisejicich tonu ;-) Ale je to celkem dobrej trenink, podobne jako odposlouchavani cizich sol, hrani s nahravkama (vlastni "improvizace"), hrani "zpivanych" melodii (jak psal fbm)...
[Mr.Syphon]
Re: 9.2.2011 9:36 [Sandon]
zajímavý, že hodně lidí mi říká, že skládají tak, že si pískaj buď motiv nebo solo napřed v hlavě až pak zahrají to co už mají naimpregnované v mozku
já to měl vždy naopak a i teď se snažím hrát spíš technicky přesnějš než melodicky a je to naprd(asi bych byl lepší bubeník než kytarista:-))))))))))
Re: 9.2.2011 9:36 [Sandon]
zajímavý, že hodně lidí mi říká, že skládají tak, že si pískaj buď motiv nebo solo napřed v hlavě až pak zahrají to co už mají naimpregnované v mozku
já to měl vždy naopak a i teď se snažím hrát spíš technicky přesnějš než melodicky a je to naprd(asi bych byl lepší bubeník než kytarista:-))))))))))
[fbm]
Re: sifon
toho si vaz vo*le! protoze Rhythm is the KEY!
a ja sem krasne schizofrenni, protoze sem dlouho hral na akordeon, takze noty znam... ale jenom na klaviature. Na kytare naprosto netusim co hraju za tony a z not nezahraju ani hori.
Existuji vyborni muzikanti a skladatele kteri teorii vubec neznali Beatles, Hendrix nebo Holdsworth (hledme ho ptacka jazzoveho :) a taky ti co maji teorii v malicku. Vzdycky zalezi na konkretnim cloveku...... jedine co maji vsihcni uspesni a slavni umelci spolecneho je ze makali kazdodenne mnoho hodin. A to je jedina univerzalne fungujici cesta.... hrat, hrat, hrat a hrat :)
jinak je to taky elegantni indikator jestli jsi potencionalne nadejny umelec nebo ne..... jestlize musis vymyslet co cvicit a delat aby te to bavilo..... tak to zrejme na nejake vysoke mety nebude. Kdo je skutecne zazrany (a bez toho to nejde) tak dnes je tolik moznosti, ze se to za lidsky zivot obsahnout neda (tim mirim k tomu, ze porad je to co delat a hrat :)
Re: sifon
toho si vaz vo*le! protoze Rhythm is the KEY!
a ja sem krasne schizofrenni, protoze sem dlouho hral na akordeon, takze noty znam... ale jenom na klaviature. Na kytare naprosto netusim co hraju za tony a z not nezahraju ani hori.
Existuji vyborni muzikanti a skladatele kteri teorii vubec neznali Beatles, Hendrix nebo Holdsworth (hledme ho ptacka jazzoveho :) a taky ti co maji teorii v malicku. Vzdycky zalezi na konkretnim cloveku...... jedine co maji vsihcni uspesni a slavni umelci spolecneho je ze makali kazdodenne mnoho hodin. A to je jedina univerzalne fungujici cesta.... hrat, hrat, hrat a hrat :)
jinak je to taky elegantni indikator jestli jsi potencionalne nadejny umelec nebo ne..... jestlize musis vymyslet co cvicit a delat aby te to bavilo..... tak to zrejme na nejake vysoke mety nebude. Kdo je skutecne zazrany (a bez toho to nejde) tak dnes je tolik moznosti, ze se to za lidsky zivot obsahnout neda (tim mirim k tomu, ze porad je to co delat a hrat :)
[Volšovec]
Re:
Tak to jste mi docela udělali radost. Měl jsem z toho takovej blbej pocit, že ledacos zahraju, i to zní, ale v podstatě nevim, co tim levym pařátem mačkám. Přišlo mi to hrozně nemuzikantský, ale zřejmě je to akorát blud, protože spousta dalších je na tom podobně, takže asi není důvod si s tim nějak lámat hlavu, co? :-)
Re:
Tak to jste mi docela udělali radost. Měl jsem z toho takovej blbej pocit, že ledacos zahraju, i to zní, ale v podstatě nevim, co tim levym pařátem mačkám. Přišlo mi to hrozně nemuzikantský, ale zřejmě je to akorát blud, protože spousta dalších je na tom podobně, takže asi není důvod si s tim nějak lámat hlavu, co? :-)
[greetevegetable]
Re:
Podle mě je teda spousta důvodů lámat si s tím hlavu. Spíš jde o pochopení vazeb mezi teorií a tím, co hraješ, než drtit samotnou teorii. Všechny ty věci jako doškálné akordy, tónika, subdominanta, dominanta, mimotonální dominanta, stupnice a já nevim co všechno samy o sobě nejsou k ničemu, ale když budeš cvičit s tím, že se budeš snažit rozumět tomu, co hraješ a proč, začne to najednou dávat smysl. A teď mě kamenujte :-)
Re:
Podle mě je teda spousta důvodů lámat si s tím hlavu. Spíš jde o pochopení vazeb mezi teorií a tím, co hraješ, než drtit samotnou teorii. Všechny ty věci jako doškálné akordy, tónika, subdominanta, dominanta, mimotonální dominanta, stupnice a já nevim co všechno samy o sobě nejsou k ničemu, ale když budeš cvičit s tím, že se budeš snažit rozumět tomu, co hraješ a proč, začne to najednou dávat smysl. A teď mě kamenujte :-)
[fbm]
Re:
ale dyt sme to psali, samozrejme ze ano!
ale dostat se do takove faze aby to "davalo smysl" a zaclo se to dobre pouzivat, to je hodne dlouha a trnita cesta (a nikoli nezbytna, ted zas muzete kamenovat me :)
Re:
ale dyt sme to psali, samozrejme ze ano!
ale dostat se do takove faze aby to "davalo smysl" a zaclo se to dobre pouzivat, to je hodne dlouha a trnita cesta (a nikoli nezbytna, ted zas muzete kamenovat me :)
[greetevegetable]
Re:
Přece akordy, které patří do škály :-)
http://www.folktime.cz/serialy/kytarova-skola-dil-7.html
Taky bych rád věděl, kdo vymějšlí tak složitý názvy pro úplně jednoduchý věci ;-)
Re:
Přece akordy, které patří do škály :-)
http://www.folktime.cz/serialy/kytarova-skola-dil-7.html
Taky bych rád věděl, kdo vymějšlí tak složitý názvy pro úplně jednoduchý věci ;-)
[paax]
Re: 9.2.2011
Však jsme to řešili v mém tématu Analýza písničky.
Volšovec : vede několik cest, teorie je rozhodně dobrá věc, pochopíš principy, které by si jinak tušil. Teorie ti zodpoví otázky. Nicméně není to životně důležité! Jde spíš o obohacení a postoupení na další level, třeba v tom, že vymýšlíš harmonické podklady v tebou vymyšlených melodiích a nebudeš tápat. Stejně to skončí u ucha a citu, protože já se to snažím naučit sám a i při harmonizovaní dle teorie se to přeonačím podle sebe. Nechci hrát jazz, chci hrát muziku. Je to jedna z cest a je skutečně x lidí, kteří neví co mačkají a jaké panečku skládají songy a jak hrají...
PS: navíc, pokud v teorii nejsi skutečně kovaný, tak ze začátku ti to v hlavě udělá takový galimatyáš, že budeš mít chuť s tím seknout! Já se to učím, protože mě to něčím přitahuje, možná doufám, že mě to posune zase někam dál a když už mě to nikam neposune, alespoň budu znát něco málo včetně názvosloví :-).
Re: 9.2.2011
Však jsme to řešili v mém tématu Analýza písničky.
Volšovec : vede několik cest, teorie je rozhodně dobrá věc, pochopíš principy, které by si jinak tušil. Teorie ti zodpoví otázky. Nicméně není to životně důležité! Jde spíš o obohacení a postoupení na další level, třeba v tom, že vymýšlíš harmonické podklady v tebou vymyšlených melodiích a nebudeš tápat. Stejně to skončí u ucha a citu, protože já se to snažím naučit sám a i při harmonizovaní dle teorie se to přeonačím podle sebe. Nechci hrát jazz, chci hrát muziku. Je to jedna z cest a je skutečně x lidí, kteří neví co mačkají a jaké panečku skládají songy a jak hrají...
PS: navíc, pokud v teorii nejsi skutečně kovaný, tak ze začátku ti to v hlavě udělá takový galimatyáš, že budeš mít chuť s tím seknout! Já se to učím, protože mě to něčím přitahuje, možná doufám, že mě to posune zase někam dál a když už mě to nikam neposune, alespoň budu znát něco málo včetně názvosloví :-).
[Sandon]
Re: Sajfoun
No podle me vetsina lidi v tomhle nerika uplnou pravdu - jasne ze solo treba castecne slysis v hlave, nebo si zpivas/piskas, ale skladas ho nakonec stejne treba na kytare... proste si brnkas to, co slysis v hlave... ja jsem ted mel na mysli, ze jsem si jen poustel podklad, na ktery to solo melo byt, a do toho to komplet vymyslel v hlave, vsechny behy a licky a arpeggia a bendy a taky rytmicky frazovani - neni tam ani nota nenaplanovana... coz neni uplne to same (i kdyz nektery pasaze zni jako nepromysleny pidlokani :))). Na kytare jsem se to pak naucil praticky notu od noty tak, jak jsem to vymyslel. Ale nerikam, ze je to nejaka revoluce - v hlave slysim rockovy solo, vcetne ruznych klise atd...
Jestli to nekoho zajima, tak to solo je tady: http://bandzone.cz/ascendancy song Ambling Under Moon cca 3:17
Neni to teda zadnej Gilmour, predem upozornuju... :-))))
Re: Sajfoun
No podle me vetsina lidi v tomhle nerika uplnou pravdu - jasne ze solo treba castecne slysis v hlave, nebo si zpivas/piskas, ale skladas ho nakonec stejne treba na kytare... proste si brnkas to, co slysis v hlave... ja jsem ted mel na mysli, ze jsem si jen poustel podklad, na ktery to solo melo byt, a do toho to komplet vymyslel v hlave, vsechny behy a licky a arpeggia a bendy a taky rytmicky frazovani - neni tam ani nota nenaplanovana... coz neni uplne to same (i kdyz nektery pasaze zni jako nepromysleny pidlokani :))). Na kytare jsem se to pak naucil praticky notu od noty tak, jak jsem to vymyslel. Ale nerikam, ze je to nejaka revoluce - v hlave slysim rockovy solo, vcetne ruznych klise atd...
Jestli to nekoho zajima, tak to solo je tady: http://bandzone.cz/ascendancy song Ambling Under Moon cca 3:17
Neni to teda zadnej Gilmour, predem upozornuju... :-))))
[Volšovec]
Re: Sandon
Poslech jsem si Toho z vaší tvorby víc a líbí se mi to, především Tvůj sound. Pěkně to tlačí bez ztráty srozumitelnosti , dostatek takových těch příjemných nižších středů. Hmmm, dobrý pane, koukám, že jsem se tu ocit v dobrý společnosti :-)
Re: Sandon
Poslech jsem si Toho z vaší tvorby víc a líbí se mi to, především Tvůj sound. Pěkně to tlačí bez ztráty srozumitelnosti , dostatek takových těch příjemných nižších středů. Hmmm, dobrý pane, koukám, že jsem se tu ocit v dobrý společnosti :-)
[Sandon]
Re: Alder
No pozor pozor, ja hraju jen to solo :-) Jinak me do te kapely netahej... ale jo, mne se to taky libi...kytarista je mistni diskuznik steeltormentor, tak pochvala patri jemu...
Re: Alder
No pozor pozor, ja hraju jen to solo :-) Jinak me do te kapely netahej... ale jo, mne se to taky libi...kytarista je mistni diskuznik steeltormentor, tak pochvala patri jemu...
[paax]
Re: 9.2.2011 22:14 [Sandon]
Paradoxně, mě ani tak nedělá problém vymyslet v hlavně solo, ale spíš ho udržet bez modifikace. Při realizaci pak je ve výsledku úplně něco jiného :-).
Re: 9.2.2011 22:14 [Sandon]
Paradoxně, mě ani tak nedělá problém vymyslet v hlavně solo, ale spíš ho udržet bez modifikace. Při realizaci pak je ve výsledku úplně něco jiného :-).
[Mr.Syphon]
Re: sandon
steeltor je hodnej...
jo a umíš to s pákou ty dobytku:-)
tohle je jeden z momentů, kdy si nadávám za vrozenou nechuť pákovat kvůli panu F.Roseymu..........
Re: sandon
steeltor je hodnej...
jo a umíš to s pákou ty dobytku:-)
tohle je jeden z momentů, kdy si nadávám za vrozenou nechuť pákovat kvůli panu F.Roseymu..........
[Mr.Syphon]
Re: ascendancy
!!!!
tyve, teď koukam na bandzone, že tam maj Sfogliho a Englunda !
to je marketing, pyczo !
tak Sabinka asi nebude tak úplně zadara:-)
Re: ascendancy
!!!!
tyve, teď koukam na bandzone, že tam maj Sfogliho a Englunda !
to je marketing, pyczo !
tak Sabinka asi nebude tak úplně zadara:-)
[Mr.Syphon]
Re: Sab-inka
takže už jsem se na ní přes Libora nastřelil na fejsbúku, tak uvidíme...............
Re: Sab-inka
takže už jsem se na ní přes Libora nastřelil na fejsbúku, tak uvidíme...............
[Volšovec]
Re: Sandon
Člověk Tě chce pochválit a ty místo aby ses skromně zarděl a zapýřil se cizím peřím, tak se práskneš. Co Ty seš to za Čecha.....? :-)
Re: Sandon
Člověk Tě chce pochválit a ty místo aby ses skromně zarděl a zapýřil se cizím peřím, tak se práskneš. Co Ty seš to za Čecha.....? :-)
[Mr.Syphon]
Re: 10.2.2011 12:51 [Volšovec]
thread Bombay TV- najdeš toho o Sandonovi hodně, kupříkladu spoustu věcí odvodíš z toho že je to vlastně indický server..........
Re: 10.2.2011 12:51 [Volšovec]
thread Bombay TV- najdeš toho o Sandonovi hodně, kupříkladu spoustu věcí odvodíš z toho že je to vlastně indický server..........
[Ashok]
Re: 9.2.2011 18:44 [Sandon]
solo je pekne, moc pekne . . . taky casto postupuju pri vymysleni sol podobnym zpusobem
10.2.2011 3:06 [Mr.Syphon] . . eh . . . to asi nemluvis o tom samym sole, ze?
Re: 9.2.2011 18:44 [Sandon]
solo je pekne, moc pekne . . . taky casto postupuju pri vymysleni sol podobnym zpusobem
10.2.2011 3:06 [Mr.Syphon] . . eh . . . to asi nemluvis o tom samym sole, ze?
[Mr.Syphon]
Re: 10.2.2011 19:20 [Ashok]
počkej to není bendování:-))))))) myslím
používá tremolo nebo ne?
držel jsem se při poslechu přesně pokynů autora........
Re: 10.2.2011 19:20 [Ashok]
počkej to není bendování:-))))))) myslím
používá tremolo nebo ne?
držel jsem se při poslechu přesně pokynů autora........
[Ashok]
Re: 10.2.2011 19:26 [Mr.Syphon]
. . . jako . . . at me autor klidne opravi, ale ja tam paku neslysim nikde a jestli jo, tak o ni mozna parkrat zavadi pri vibratu, ale o zadne vyrazne hrani s FR nejde . . . coz samozrejme neznamena, ze je to spatne :o)
Podle me to je na kytaru bez paky, vsecko pekne poctive "vybendovane" a "vyvibratovane" prstama :o)
Re: 10.2.2011 19:26 [Mr.Syphon]
. . . jako . . . at me autor klidne opravi, ale ja tam paku neslysim nikde a jestli jo, tak o ni mozna parkrat zavadi pri vibratu, ale o zadne vyrazne hrani s FR nejde . . . coz samozrejme neznamena, ze je to spatne :o)
Podle me to je na kytaru bez paky, vsecko pekne poctive "vybendovane" a "vyvibratovane" prstama :o)
[Mr.Syphon]
Re: 10.2.2011 19:48 [Ashok]
no blbé su na to dost, poslechnu again
určitě začátek, pak střed, těsně před příklepy(hammer-pull) a pak samo závěr, to je stopro čertova páčka.jinak jak jsi mě znovu donutil se zaposlouchat, je to opravdu dobré, jak říkam, je to dobytek:-))))))))
měl bych tu všem začít vykat...........
a když už jsme u toho,pane Samodome, co je to prosím za kytaru?(sleduj ego:-)
Re: 10.2.2011 19:48 [Ashok]
no blbé su na to dost, poslechnu again
určitě začátek, pak střed, těsně před příklepy(hammer-pull) a pak samo závěr, to je stopro čertova páčka.jinak jak jsi mě znovu donutil se zaposlouchat, je to opravdu dobré, jak říkam, je to dobytek:-))))))))
měl bych tu všem začít vykat...........
a když už jsme u toho,pane Samodome, co je to prosím za kytaru?(sleduj ego:-)
[Ashok]
Re: 10.2.2011 19:50 [Mr.Syphon]
e-e
zacatek = multiple harmonics hrany nejspis trylkem levackou a do protivky pravackou prejizdi po strune smerem k hlave, pak vytazeni
stred, tesne pred priklepy = vytazeni, pak normalni slide levackou pres basovy struny
zaver = tady by se dalo pochybovat jestli ten zaverecnej fade out neni s pakou, ale i tohle se myslim da zahrat jen bendingem s tim, ze k tomu prichytnes dalsi strunu a ono ti to udela ten "zajimavej bordel" s protipohybem harmonickych tonu.
Re: 10.2.2011 19:50 [Mr.Syphon]
e-e
zacatek = multiple harmonics hrany nejspis trylkem levackou a do protivky pravackou prejizdi po strune smerem k hlave, pak vytazeni
stred, tesne pred priklepy = vytazeni, pak normalni slide levackou pres basovy struny
zaver = tady by se dalo pochybovat jestli ten zaverecnej fade out neni s pakou, ale i tohle se myslim da zahrat jen bendingem s tim, ze k tomu prichytnes dalsi strunu a ono ti to udela ten "zajimavej bordel" s protipohybem harmonickych tonu.
[Mr.Syphon]
Re:
ok
jak říkam, člověk se stále učí..........a mě to mluví víc než umím, to už jsi si všiml :-)))
ale počkáme na autora, ok?
ale jinak dík za lexi.-)
Re:
ok
jak říkam, člověk se stále učí..........a mě to mluví víc než umím, to už jsi si všiml :-)))
ale počkáme na autora, ok?
ale jinak dík za lexi.-)
[Sandon]
Re: Ashok
Tak to je naprosto dokonala analyza :-) Je to tak, cele bez paky a vsechno do puntiku jak pises (akorat ten zacatek je asi vic prstu, ne jen trylek, ale to je fuk). A dik za pochvalu! Od borce tveho kalibru to obzvlast potesi.
Provedeni mohlo byt o dost lepsi, ale na to bych potreboval vic pilovat :-/ Nejni cas, no...
EDIT: je to na kytaru s tremolem, ale opravdu bez paky, ta zustala v supliku... musel bych menit ty nylonovy krouzky, aby poradne drzela a navic jsem s pakou v hlave ani puvodne nepocital :-)))
Sajfoun:
Ten zaver zni jako pakou, ale neni...je to presne jak psal Ashok, vytazenej ton s vibratem a pak k nemu brnknes vedlejsi strunu (ktera je taky vlastne vytazena) a pomalu povolujes ten bend dolu a udela to takovej "zajimavej bordel" :)
Re: Ashok
Tak to je naprosto dokonala analyza :-) Je to tak, cele bez paky a vsechno do puntiku jak pises (akorat ten zacatek je asi vic prstu, ne jen trylek, ale to je fuk). A dik za pochvalu! Od borce tveho kalibru to obzvlast potesi.
Provedeni mohlo byt o dost lepsi, ale na to bych potreboval vic pilovat :-/ Nejni cas, no...
EDIT: je to na kytaru s tremolem, ale opravdu bez paky, ta zustala v supliku... musel bych menit ty nylonovy krouzky, aby poradne drzela a navic jsem s pakou v hlave ani puvodne nepocital :-)))
Sajfoun:
Ten zaver zni jako pakou, ale neni...je to presne jak psal Ashok, vytazenej ton s vibratem a pak k nemu brnknes vedlejsi strunu (ktera je taky vlastne vytazena) a pomalu povolujes ten bend dolu a udela to takovej "zajimavej bordel" :)