Diskuse

Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.

Téma: improvizace - stupnice versus intuice, atd...

30.6.2002 20:45 [maftik]
improvizace - stupnice versus intuice, atd... - Kategorie Technika
Jedná se asi o toto: dříve jsem takřka vůbec neuměl improvizovat. Pak jsem se ale díky kytarové klinice naučil stupnice a to mi hodně pomohlo. Jenže ač jsem si hodně zlepšil orientaci na hmatníku (která byla předtím dost špatná), pořád improvizuju tzv. "ve stupnicích" - to znamená je pro mě hodně těžké během hry vymyslet melodii a tu zahrát (tedy skutečná improvizace) z fleku, protože pořád je těžké přesně "odhadnout" (správně by to měl člověk ne odhadnout ale vědět) tu správnou vzdálenost tónů na hmatníku - improvizuju hlavně tak že vím který tón patří do stupnice a pak ho zahraju - jenže to je dost o ničem. Prostě absloutně nedávám: rychle vymyslet melodii která je o něčem a okamžitě ji přenést na hmatník (bez chyby). Snad chápete o co mi jde - co vám tady v tomto pomohlo ? Třeba náš kapelník je oproti mě vyloženě intuitivní kytarista, takže mu taková věc nedělá problém (zase mu ale dělá problém naučit se něco zahrát přesně - je vyloženě improvizační typ - ale v kapele se tohle víc využije)

Seznam příspěvků:

[42..91 / 91] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední 
Pořadí:   Čas vložení    Uživatel 
21.1.2003 9:32 [holkoun]
Re: rgx
a nebyl sem sam:-)).. ja hraju kdyz chci ja ne kdyz to chce nekdo jinej...
21.1.2003 9:58 [Bailey]
Re: holkoun
Ale pred Tescom chceš asi hodne moc, že? :o)))
21.1.2003 11:53 [z28]
Re: holkoun
to co rikas je jenom jeden uhel pohledu, spis bych rekl jeden z krajnich... uceni se licku a odposlouchavani vzoru nemusi bejt ta nejlepsi cesta...
21.1.2003 14:07 [holkoun]
Re: z28
myslim tedasem presvedcenej ze se pletes, uceni se z vychytavek nekoho jinyho (ne jednoho ale mnoha kytaristu) je zaklad... nejsem si jistej ze bys pouhym brnkanim s trochou teoretickych zakladu vysmah nakou prumerne kvalitni skladbu... poslouchani muziky je pro tvorbu muziky zaklad at skladas klasiku nebo pop....
21.1.2003 14:21 [fbm]
Re:
36 pražců měl na kytaře třeba DanKrob (Arakain, Kreyson, Zeus, FanDaniel a prej zase Zeus :))) ale mě co stačí pražců 5 až 12 to neohromí :))...... na čtvrttónovou kytaru sem si dokonce brnkl (nechal si ji postavit Dodo) a to je masakr, to evropan nepochopí :)) snad Arab (protože jejich stupnice mají i čtvrtóny) ale evropanovi (tedy i mě :) to znělo rozladěně ....prostě divně.............
21.1.2003 14:26 [fbm]
Re:
a k tomu tréninku improvizace je opravdu jedno z nejlepších cvičení zpívat a pak to zkusit zahrát ....jestli by vám toto tvrzení nestačilo od SamaMbogy a Holkouna, kteří to uvádějí hned na začátku (a mě samozřejmě :)) tak vás odkazuju na knížku Joe Satriani - Guitar Secrets, kde to přesně vysvětluje (a proč tohle cvičení převzal od nějakého bluesmana a dál ho šíří)
21.1.2003 14:41 [fbm]
Re:
a spor mezi intuicí učením se licků, stupnic, techniky je věčný :))).....každý si musí vybrat co je pro něho to nejlepší.....pro mě intuice :)) (stupnic sem se nahrál na akordeon tolik, že na kytaru sem je radši úplně vynechal....durovou snad ještě zvládnu, ale mollovou už ne :))) a vůbec mě to nes..e:))) naopak, sem spojený dřevorubec. Shodou okolností sem teď viděl 5 kousků videoškol (Malmsteen, Gilbert, Hendrixovy fígle, MacAlpina a Vinnie Moora) a opravdu sem se skvěle pobavil .....nejkomičtější učitelé jsou Moore a Malmsteen (tím nijak nesnižuju jejich hráčské kvality ty mají oba virtuózní, pouze učitelské) abych zaplatil litr za kazetu kde mi někdo ukazuje KDE mám na hmatníku pokládat prsty mě tak neuvěřitelně rozesmálo, že sem válel po zemi a kopal nohama do vzduchu ......takhle přesně vznikají klonovaní kytaristé (aneb stáj Shrapnel Rec) prostě ti lidi sou úplně blbí, že za něco takového (co každý zvládne sám, když trochu chce) eště platí :))))))))))))))))))))) Jaký obrovský rozdíl byl když PaulGilbert na triviální třítonové melodii ukazoval JAK HRÁT na kytaru, to se mi zase naopak velice líbilo......ale to byla jenom taková moje obvyklá 100 slovná odbočka :))
21.1.2003 14:46 [fbm]
Re:
už jenom dokončím svůj výlev: ...zažil sem kytaristy kteří přísahali na intuici, žádné stupnice, nikoho neposlouchám aby mě to neovlivnilo (ti sou nejzábavnější :) a hráli uplně na hovno, nebo naopak skvěle a to samé u lidí kteří dřeli třeba 8-10 hod denně techniku.........každý má svoji cestu ve svých rukou, způsobů stejně jako cílů je mnoho, důležité je hrát tak aby tě to bavilo. A když to pobaví, obohatí, potěší ještě i někoho jiného ?? Tak to je snad ta největší odměna, nebo ne pánové?
21.1.2003 16:49 [z28]
Re: holkoun
v cem se pletu? ja rikam, ze to nemusi bejt nejlepsi cesta a to je praktickej fakt... jak spravne pise fbm, jsou genialni kytaristi, ktery se nikdy zadny licky a vychytavky neucili a jsou sqely, stejne tak jako kytaristi ktery nic jinyho nikdy nedelali a jsou taky sqely... v kazdym pripade "mechanisticky" pojeti muziky nikdy k dobrymu vysledku nevede, uz jenom proto, ze je to muzika a ne vyroba motoru...
21.1.2003 16:50 [z28]
Re: fbm
"nikoho neposlouchám aby mě to neovlivnilo" rikal vzdycky Anderson z Jethro Tull...
21.1.2003 17:02 [holkoun]
Re: z28
ja nerikam ze mas furt kopirovat... ale musis mit nakej zaklad na kterym muzes stavet a tim zakladem je "mit rejstrik" a rejstrik ziskas poslouchanim a hranim, ale pochybuju ze hranim takovym zpusobem ze si sednes a pudes 10 hodin premejslet co zahrat..... sorry ale barak bez zakladu ti brzo spadne
21.1.2003 17:02 [holkoun]
Re: fbm
konecne zase akordeonista.. ja myslel ze mi ten stafl u teska uz zuszane:-)))
22.1.2003 8:32 [fbm]
Re: holkoun
zapomeň panáčku že já budu plýtvat svým "uměním" na nějaké hospody! :))))) přestože sem hrál na garmošku 10 let a považuju ho za super dynamický nástroj, nesnáším zvuk harmoniky v kapele a v hospodě!!!! (až na velice málo výjimek)........už dávno nehraju, ale aspoň sem si na koncertě párkrát dal BigHeads na garmošku a rockeři valili bulvy :))))))
22.1.2003 8:33 [fbm]
Re:
btw, Vai byl taky chvíli akordeonista :)))))))))))
22.1.2003 8:48 [fbm]
Re:
barák bez základů je blbost (to jako stavař můžu potvrdit:))), ale otázka je co jsou přesně ty kytarové základy???? stupnice? akordy? harmonie? technika? anebo je to že zahraješ to chceš zazpívat a doprovodíš si to???? asi je o pro každého jiné (a proto se nemůžeme dohodnout:))).....mě třeba oslovil Gilbert svojí IntenseRock II, protože tam učí principy, ...podle mě jsou principy důležitejší než konkrétní obsah (když znáš princip obsah si uděláš, vymyslíš, zahraješ jaký chceš...ale když znáš jeden lick (obsah), hraješ jeden lick) proto mě tak rozesmál vinnie moore se svýma 20 examplama (které principiálně byly úplně stejné akorát se měnily tóny....to je kapitalismus, nenaučím nic a shrábnu prachy a eště mají lidi pocit že se něco naučili z Advanced Lead techniques :)))))))))))))) ...ale tohle je tak diskuze do hospody (ale bez harmoniky!:), protože jsem si dobře vědom toho jak hned se dá kontrovat, přesně jak to uvádí Holkoun o něco výš............
22.1.2003 9:01 [fbm]
Re:
....základy a svůj rejstřík ano, ale co nejrychleji se od toho odpoutat a hledat sebe to je jediná šance být zajímavým kytaristou (neřeším klony, protože poslouchám jenom originály), protože je to velice nebezpečné dostat se pod vliv....z toho se někdy špatně dostává (jak tady několikrát padlo)....ta samostatná cesta je delší, pomalejší, složitější a častokrát objevování dávno objeveného, a hlavně co nejvíc poslouchat jak se to dělá dobře (obrana před kopírováním nebo ovlivěním je podle mě co nejširší spektrum hudby, tzn. nejenom Way a Sádroš, nebo jeden styl, to je přesně ta Higway to hell :))))........................skončím filozofickou otázkou pro všechny: CO JE VLASTNĚ TEN CÍL, KTERÝ VŠICHNI HRANÍM NA KYTARU SLEDUJEME????????????? .........................nechám na zvážení myšlenku z bojových umění, jestli náhodou není tím cílem právě ta samotná cesta............k cíli který neexistuje.
22.1.2003 10:27 [Sandon]
Re: fbm
re: ZAHRÁT SI NA KYTARU :o)


nesmis ale zapomenou, ze i jinak skvela skola pane Gilberta, trpi syndromem "jednoho/dvou licku" - pul kazety zabere jeho vysvetlovani toho string-skipping arpeggia. Ja bych se tomu nebranil - kdyz si koupis skolu s nazvem "Advanced Lead Techniques" tak uz asi cekas, co tam bude, nebo ne? Lickovym syndromem trpi skoro vsechny skoly, co sem mel moznost videt (Gambale, Petrucci, Lynch, Howe, Beach...). A co na tom? Proste kdyz uz mas nejaky zaklady za sebou, proc se nepriucit nejaky forky? Ja treba rad pouzivam nektery finty napr. od Bettencourta nebo Petrucciho - samozrejme ne notu od noty, ale ten postup... Cilem tech skol podle me neni naucit te konkretni lick, ale ukazat, jaxe daji veci hrat...

22.1.2003 12:09 [holkoun]
Re: fbm
no ja sem chtel jen naznacit ze pokud improvizujes.. musi jaxi bejt prsty rychlejsi nez hlava a aby byly rychlejsi nez hlava musej bejt nauceny - to je ta intuice.. a nauceny budou hranim, hranim, hranim - pak budes mit urcitej rejstrik licku a ktery mezi sebou muzes ruzne kombinovat a ohybat...a to je pro improvizaci to nejdulezitejsi.. mit zazitej rejstrik.... kazdej kytarista se ucil solovat hranim a to hranim nejdriv cizich a pak svojich veci... nevim o zadnym muzikantovi kterej by zacal hrat tak ze si sed do izolovany mistnosti a zacal hledat na hmatniku nebo klaviature nebo kdekoliv vhodny melodie.... k tomu mu nestaci ani teoreticky znalosti... k improvizaci je nutny poslouchat a hrat bez toho to nejde, nemas rejstrik = "improvizujes" ve stupnicich... a drceni techniky bez hrani muziky ma vyznam jen pro hrace co nechtej delat svoji muziku....
22.1.2003 12:10 [holkoun]
Re:
jinak samozrejme techniku cvicit taky je to nutnost ale neni to nutnost postacujici k tomu abys byl schopnej improvizovat.
22.1.2003 12:30 [fbm]
Re: sandon
s tím Gilbertem je to tak, ale už sem nechtěl kupit další slova (kdyby vystřihl těch 10 cvičení pokládání prstů, líbila by se mi kazeta ještě víc), jinak bych docela uvítal kazetu, nebo CD Nuna, máš?.....a právě to je ten rozpor, protože ty školy neučí JAK, ale CO (tzn. licky, to by stačilo ukázat jeden příklad na ostatní stačí dtto, jenom měníte tóny)
22.1.2003 13:09 [fbm]
Re: holkoun
techniku potřebuješ na to abys zahrál co vymyslíš......a jestliže nevymyslíš, tak je to zbytečné, protože to pořád budou jenom poskládané licky (i když třeba dobré)....to že prsty musí být rychlejší než hlava? to by mělo být snad opačně, ne? (i když uznávám že to je hóooodně těžké), protože jak říká jeden místní jazzový bubeník: rychle hýbat prstama se naučí i cvičená opice!......a nebráním žádné počtáře, matematiky a jazzmany :)) (jako že tento tón do harmonie patří a tenhle ne.....já to slyším když to zazpívám nebo zahraju a vím jestli jo nebo ne a nepotřebuju si to zdůvodńovat teorií) .....a hudební intuici chápu tak, že těch falešných tónů hraješ co nejmíň :))) (ona taky každá improvizace se nezdaří, že :)))
22.1.2003 13:13 [holkoun]
Re: fbm
tema rychlejsima prstama sem to myslel asi jinak nez sem byl pochopen:-))takze takhle: hlava musi byt napred (aby si mel nakou kostru vymyslenou) ale musis mit nakej rejstrik protoze hlava proste nemuze premejslet o tom co zahrat prave ted ale ty prsty tam musi jit automaticky (to sem myslel tim predbehnutim prstu pred hlavou)
22.1.2003 14:13 [z28]
Re: holkoun
intuice vznika v celnich mozkovych lalocich a je zhruba 500 - 1000x rychlejsi nez normalni "myslenkovy pochody" a funguje na principu aproximaci... k jejimu pouzivani nauceny licky muzes nebo nemusis pouzivat... to samy plati pro tzv. "zaklady", o kterych mluvis... muzes je mit a nemusis... intuice je jako sval a kdyz ji necvicis, neda ti nic (a cvicenim licku ji teda zrovna neposilis), ale kdyz ji vytrenujes, muzes ji pouzivat... nektery lidi ji maji lip vyvinutou "od prirozenosti", takze maji trochu naskok, ale ten se da dohnat...
24.1.2003 8:42 [fbm]
Re: z28, holkoun
včera sem o tom zase přemýšlel (nojo dlouhé cesty do práce :) .....jakousi techniku, zvládnutí nástroje, cvik (nevím jak to nazvat) potřebuješ......samozřejmě názor co zazpíváš, vymyslíš tak zahrát, ten neměním :)) akorát že právě to nejsem schopný provést třeba na garmošku nebo klávesy! (asi právě proto že na ně už pořádně nehraju, ale třeba když mám něco nacvičit na klávesy tak s tím problém nemám, to zahraju, ale improvizaci ne....) hmm nevím jestli to taky není ovlivněné tím, že o klapkách přemýšlím v notách, ale na kytaru hraju právě opačně (podle not bych na ni nezahrál, ani nevím jaké tóny hraju, takže žádnou teorii neřeším, jenom to co slyším......)
24.1.2003 9:44 [holkoun]
Re: fbm
no tak vidis:-))) je to o tom "rejstriku":-)))
24.1.2003 12:12 [fbm]
Re: holkoun
já sem měl spíš na mysli orientaci (třeba po hmatníku nebo klaviatuře) za "rejstřík" považuju nějaký soubor nacvičených běhů, licků, fint a to není to samé......PS: jako harmonikář bys měl vědět co to znamená rejstřík :)))
24.1.2003 16:31 [holkoun]
Re: fbm
jojo jestli myslis tech par tlacitek na vic taxi jeste matne vzpominam:-)) jaja moje bordooo delicia:-)))
27.1.2003 8:54 [miles]
Re: Ludia
V amerike maju problemy s tym ze teraz kazdy chce byt ako stevie ray vaughan . Ucia sa jeho licky a pod.
A kde je invencia...Je treba najst mieru.
27.1.2003 8:55 [miles]
Re: Ludia
V amerike maju problemy s tym ze teraz kazdy chce byt ako stevie ray vaughan . Ucia sa jeho licky a pod.
A kde je invencia...Je treba najst mieru.
28.1.2003 20:10 [Marty]
Re: all
Ja myslim, ze skutecna improvizace jako takova tvori cca 10-20% sola a i to je mozna dost...protoze kazdy kytarista je omezeny svym mozkem, poctem melodickych klise/stupnic/licku/behu, ktere je schopen se naucit, to nakonec tvori jeho styl...At uz jsou to technicky mene zdatni hraci (BB King, Santana..) az po ty extremne zdatne (Metheny, McLaughlin, Vai, Satriani..)
29.1.2003 14:02 [maftik]
Re: all
já osobně si myslím, že pravdu má jak holkoun, tak fbm/z28. U mě konkrétně to bylo tak, že od začátku co jsem začal hrát na kytaru jsem byl jako kytarista docela izolovaný - bohužel. Neznal jsem nějak blíže žádného kytaristu lepšího než já (pouze horší) a o nějakých videoškolách, improvizaci jsem neměl ani páru. Improvizace pro mě i po těch 3-4 letech něco nedosažitelného, úžasného a fantastického. Vysvobozením pro mě byla především Andrštova kytarová klinika, díky které jsem se naučil schémata stupnic, hlavně pentatonik. Tedy jsem mohl začít s "mechanistickou" improvizací, u které jsem bohužel zůstal dodneška (i když bych samozřejmě chtěl dál, ale teď ve státnicovém ročníku kromě zkoušek v kapele cvičím - ve smyslu tréninku - tak průměrně jednou za 14 dní :(( ) a při které člověk ani moc "neví co hraje", ale protože hraje ve stupnicích, je jasné, že ten tón nebude úplně mimo. Byl jsem totiž vždy typ hráče, který měl (nechci se chlubit) celkem dobrou paměť a který se něco naučil přesně nebo skoro přesně zahrát podle nějaké předlohy - samozřejmě v mezích toho na co jsem měl a mám. Tedy přesný opak našeho sólového kytaristy, pro kterého něco se učit přesně jsou galeje (někdy má problémy dokonce i s obyčejným akordovým doprovodem, ale nechci mu křivdit). Jenže ta improvizacese při hraní v kapele uplatní z jistého pohledu více. A protože moje imp. je taková jaká je a v dohledné době lepší nebude, tak se zatím chci uchýlit k doprovodům a ty sóla v menším množství. Protože si myslím, že pokud se chce člověk prezentovat, je lepší se naučit něco jednoduššího a mechanističtějšího, zato dobře, než svou antiimprovizací kytarou řvát na lidi "čumte, jak to absolutně neumím !!"
Jinak, v čem má fbm samozřejmě pravdu je to, že je třeba se naučit asociovat tóny co vymýšlím v hlavě s polohou na hmatníku. Tak že to je takový můj momentální cíl - jednak se naučit intuitivně vymýšlet melodie které by byly aspoň trochu o něčem, a díky té asociaci je umět hned bez chyby zahrát. Dokud to ovšem člověk neumí, proč se nedát na holkounův způsob ? Samozřejmě ovšem s tím, že u toho nesmí zůstat. Uf to jsem se zase rozkecal
29.1.2003 14:46 [holkoun]
Re: Marty
z tvych slov sem pochopil ze stojis za jedinym spravnym nazorem:-) to jest za mym:-)))))
29.1.2003 14:50 [holkoun]
Re: maftik
nevim ale z toho co si napsal mi prijde ze si me nepochopil, ja nemluvim o kopirovani jako takovem, ale o jak to jinak nazvat nez rejstrik, do kteryho si sahas pri melodicky hre... coz tak trosku souvisi i s tim co rikal fbm ze si s urcitym tonem predstavis polohu na hmatniku....radsi to zduraznim: nemluvim o kopirovani.. ale o zaziti urciteho mnozstvi postupu ktere pak muze ruzne obohacovat, kroutit, menit...ale ten mustr v tobe proste musi bejt nemuze na koncere premejslet o tom kam ted polozis prs kam polozis prst ve 3. taktu....
29.1.2003 14:51 [z28]
Re: maftik
ja jsem tezko nemohl mit pravdu kdyz jsem napsal ze neni jedna jedina cesta a to mechanickym drilovanim :o) to o rychlosti a funkcich intuice je nezpochybnitelny, protoze to lze zmerit, resp. merenim mozkovych aktivit se na to prislo... kdo nechce, cvicit intuici nemusi, ale obira cca tak o 2/3 svych schopnosti...
30.1.2003 8:30 [fbm]
Re: maftik
já jsem měl pravdu ve všem!!! :)) tedy především v tom, že žádný způsob není dokonalý a jedině správný (každý si musí vybrat sám ten svůj, který mu vyhovuje)....upozorňoval jsem pouze na velké nebezpečí právě mechanického učení hraní nebo improvizace, které sice dává rychlé výsledky, ale taky velice rychlé konce :)) (a cca 80% alb sólových kytaristů mi svým hudebním obsahem dává velice smutně za pravdu :((( technicky hrajou všichni skvěle, ale chybí tam ta hudba a jsou to spíš stupnice a etudy než písničky (prostě jak říká jeden starý muzikant od nás: "hodně chlévské mrvy a žádná hudba").....všechno je v poho, ty už sis asi vybral.......o tom včasném odpoutání od mechaniky a matematiky píšeš sám, takže ti držím palce.............PS: hraní doprovodů můžu vřele doporučit, když dokážeš zahrát doprovod (tak aby se do toho dobře sólovalo) pomůže ti i ve vlastních sólech
30.1.2003 19:34 [maftik]
Re: holkoun
O.K., pochopil jsem a máš pravdu, ale (je-li slovo "ale" na místě) už to je dle mne aspoň trochu o té intuici. S tím že nad takovou věcí nemůžu přemýšlet máš samozřejmě pravdu, a právě bezproblémové zvládnutí tohoto je můj cíl (jestli ho dosáhnu za 10 let tak budu spokojen). Je tu prostě ta asociace: vymyslet melodii (co za něco stojí) --> okamžitě asociovat tóny s polohami na hmatníku --> (pokud možno) bez chyby to zahrát. To vše se samozřejmě musí zvládat v desetinách-setinách sekundy (tohle je pro mě takřka metafyzikou :)). Lidi kteří tohle ovládají mají můj nekonečný obdiv, i když vycházejí jak říkáš "jen" z toho rejstříku. Ti co zvládají to o čem mluví fbm jsou pro mě nadsvětoví mistři
30.1.2003 19:38 [maftik]
Re: fbm
no, ono jde taky o to, co myslíme tím doprovodem :))
30.1.2003 21:56 [steve morse]
Re:
Umět výborně improvizovat aby to bylo:pěkný,nenudilo to,osobitý ... je otázka mnoha let hraní!,zkušeností,atd.
Ale co takhle:/učím tak své začínající žáky/sólo si prostě na danou harmonii připravit-udělat třeba tón po tónu,sekvenci a pak to prostě vysmrknout už se snahou o výraz.Ověřeně takto pracují v některých super sólech u nás Standa Kubeš a venku třeba Mark Knopfler.
31.1.2003 11:39 [fbm]
Re: maftik
...když poslouchám blúz bez múz tak myslím, že se shodnem na tom co je doprovod a co je sólo, nebo ne?
31.1.2003 11:47 [fbm]
Re: ad steve morse
...právě proto, že "nadsvětových mistrů" je strašně málo, si myslím, že připravené sóla jsou v drtivé většině hodnotnější (nechce se mi psát lepší :))) než improvizace, ta je trochu o něčem jiném......kouzlu okamžiku, souznění víc lidí, pocitu při hraní něčeho neznámého co do sebe zapadne (takový rozhovor o nějakém novém tématu, který samozřejmě může přinést něcé nového zajímavého a při různých přístupech i třeba poučného, ale dobře připravený a vychytaný příspěvek mi řekně asi víc, .....myslím že je tímhle řečeno jasné pro i proti)........což při zpětném poslechu už velice často nefunguje, (tím samozřejmě nijak nezavrhuju improvizaci jako takovou, pouze mám pocit, že se příliš glorifikuje, protože od nenadsvětových mistrů (většiny kytaristů) to většinou není zase tak fantastické jak o tom všichni mluví.......
31.1.2003 12:49 [Sandon]
Re:
...nehlede na to, ze i sebelepsi improvizator se MUSI zakonite nekdy seknout, a to je pak ejchuchuu :o)
31.1.2003 21:52 [maftik]
Re: fbm ad doprovod
asi jo :)
31.1.2003 21:55 [maftik]
Re:
abych na to zase nezapomněl, chtěl jsem ještě říct důležitou věc: takových 60-70 procent dobře zahraného (improvizovaného) sóla závisí na něčem, co s uměním hry na kytaru vůbec nesouvisí: okamžitém vnitřním stavu, vnitřním klidu a pohodě. Mám to odzkoušené.
31.1.2003 21:56 [majk]
Re: fbm, maftik ad doprovod
zkuste to rozlisovat u rouling stouns, keitha richardse... to je skoro nemozny...
31.1.2003 21:57 [maftik]
Re: ad připravené sóla
myslím že konkrétně pro mě jsou stavěné víc než improvizace - ve skladbách kde "sóluju" připravená sóla docela používám. Navíc, jak už jsem říkal, mám dobrou paměť :)
17.3.2003 12:33 [fbm]
Re:
docela zajimavy odkaz od kolegy, proverene fungujici metody, rozhodne stoji za precteni........http://www.pankagency.cz/lekce.html
17.3.2003 16:12 [z28]
Re: fbm
jak od kolegy? podle stylu vyjadrovani ste urcite dvojcata :o)
18.3.2003 7:32 [fbm]
Re: z28
od kolegy muzikanta :)) no dvojce ma svoje vlastni, navic mam tak o 50 kg navic :)) ...a s tim stylem vyjadrovani bych to tak nevidel to bych mohl byt i dvojce s Redlem nebo Baldachynem.......It´s only pingpong with the words :)))
18.3.2003 12:51 [z28]
Re: fbm
takze Redlovy concerty se skladaj ze dvou tretin z komentaru a teprve zbytek je muzika? :o)))
19.3.2003 14:08 [fbm]
Re:
co na to rict? Bud FYT!!!
[42..91 / 91] Strana:  1  2 | Všechny | Poslední