Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6522 témat | 261 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3117 uživatelů
Téma: Dokáže mě někdo přesně vysvětlit....
[Sup666]
Dokáže mě někdo přesně vysvětlit.... - Hudební teorie
Jak se dají číst noty začínám chápat takové ty řátkové tabulky ale může mě přesně vysvětlit jak se zahraje něco podle not a kde se dá to naučit.
Dokáže mě někdo přesně vysvětlit.... - Hudební teorie
Jak se dají číst noty začínám chápat takové ty řátkové tabulky ale může mě přesně vysvětlit jak se zahraje něco podle not a kde se dá to naučit.
Seznam příspěvků:
[klaun2]
Re: Sandon
Není to špatný nápad, ale tvoje značka ukazuje na přítomnost malé septimy a tercie, což v tomto připadě chybí. Ale zase na druhou stranu psát šílenosti typu: Bb9bsus/add11# se mi taky nechce; navíc je to taky hovadina - spíše už 2bsus? :-)))
Re: Sandon
Není to špatný nápad, ale tvoje značka ukazuje na přítomnost malé septimy a tercie, což v tomto připadě chybí. Ale zase na druhou stranu psát šílenosti typu: Bb9bsus/add11# se mi taky nechce; navíc je to taky hovadina - spíše už 2bsus? :-)))
[Kamzi]
Re: klaun2
;0) to bych taky vedel. No ne, ale jsem si myslel, ze akordove znacky jsou v podstate zkratkou pro pouzite tony, at se daji rychle precist, prelozit a vyhmatnout. Ovsem v pripade Bb9bsus/add11# mi pripada jednodussi napsat rovnou Bb-F-H-E (nebo pro stouraly B-F-H-E)
Re: klaun2
;0) to bych taky vedel. No ne, ale jsem si myslel, ze akordove znacky jsou v podstate zkratkou pro pouzite tony, at se daji rychle precist, prelozit a vyhmatnout. Ovsem v pripade Bb9bsus/add11# mi pripada jednodussi napsat rovnou Bb-F-H-E (nebo pro stouraly B-F-H-E)
[klaun2]
Re: Kamzi
Máš pravdu. Na tomto příkladě je krásně vidět, že akordová značka je složitější (delší) než samotné vypsání jednotlivých tónů. Ostatně: o tom se kdysi taky spekulovalo - že jak bude hudba složitější a složitější, tak notový záznam bude přehlednější než samotné akordové značky, které jsou dobré akorát pro hudební nedouky! :-)
Re: Kamzi
Máš pravdu. Na tomto příkladě je krásně vidět, že akordová značka je složitější (delší) než samotné vypsání jednotlivých tónů. Ostatně: o tom se kdysi taky spekulovalo - že jak bude hudba složitější a složitější, tak notový záznam bude přehlednější než samotné akordové značky, které jsou dobré akorát pro hudební nedouky! :-)
[Sandon]
Re: klaun2
no ja sem zapomnel napsat to sus a add, takze sem to myslel podobne jako ty: Bb sus9b/add11# :o))))))
Re: klaun2
no ja sem zapomnel napsat to sus a add, takze sem to myslel podobne jako ty: Bb sus9b/add11# :o))))))
[klaun2]
Opět akord: 244300
Mimochodem jsem se dnes ráno podival do Holkounem tolik vychvalovaného Andršta (supraphonské vydání), který se s tím vůbec nedrbe: na str. 157 jej označí jako F#11 a hotovo! A podobných "věcí" je tam více. Jestli je to Volume I. stejné, tak může jít Andršt do ... (stejně ho nemám rád :-)))
Opět akord: 244300
Mimochodem jsem se dnes ráno podival do Holkounem tolik vychvalovaného Andršta (supraphonské vydání), který se s tím vůbec nedrbe: na str. 157 jej označí jako F#11 a hotovo! A podobných "věcí" je tam více. Jestli je to Volume I. stejné, tak může jít Andršt do ... (stejně ho nemám rád :-)))
[holkoun]
Re: klaun
no musis si uvedomit ze na kytaru proste obtizne udelas 6 tonu (a samo ze uz ne sedm) takze ze to je F#11 bych se vubec nehadal... dyt je to pravda... jen tam neni devitka.....se koukni na "klasicky" open C7 (032310) ze tam chybi kvinta nikomu nevadi a vesele se to porad pise jako C7.... btw ja sem trosku premejslel nad tim tvym x 1 3 3 0 0 a resil bych to asi obratem Esus2/Bb a je vymalovano:-))
Re: klaun
no musis si uvedomit ze na kytaru proste obtizne udelas 6 tonu (a samo ze uz ne sedm) takze ze to je F#11 bych se vubec nehadal... dyt je to pravda... jen tam neni devitka.....se koukni na "klasicky" open C7 (032310) ze tam chybi kvinta nikomu nevadi a vesele se to porad pise jako C7.... btw ja sem trosku premejslel nad tim tvym x 1 3 3 0 0 a resil bych to asi obratem Esus2/Bb a je vymalovano:-))
[Sandon]
Re: holkoun
Esus2/Bb bych nazval spis tenhle akord: x12200 nebo ne? Ale jinak souhlasim s klaunem, ze 244300 nema s undecimovym akordem nic spolecnyho - vypustena kvinta neni podle me takovej zlocin jako vypustena nona nebo septima (kdyz uz je to teda nonovej, sept- nebo undecimovej akord :o) Btw - porad narazime na problem, jak hrat takovyhle "rozsahly" akordy na kajtre, to nepopiram, ale to bys taky mohl z x02230 vypustit prutaznou kvartu a bylo by to :o) a jak poznas jestli je to sus2 nebo sus4?
No stejne je to vsechno na ho*no :o)))))))))
Re: holkoun
Esus2/Bb bych nazval spis tenhle akord: x12200 nebo ne? Ale jinak souhlasim s klaunem, ze 244300 nema s undecimovym akordem nic spolecnyho - vypustena kvinta neni podle me takovej zlocin jako vypustena nona nebo septima (kdyz uz je to teda nonovej, sept- nebo undecimovej akord :o) Btw - porad narazime na problem, jak hrat takovyhle "rozsahly" akordy na kajtre, to nepopiram, ale to bys taky mohl z x02230 vypustit prutaznou kvartu a bylo by to :o) a jak poznas jestli je to sus2 nebo sus4?
No stejne je to vsechno na ho*no :o)))))))))
[Sandon]
Re: holkoun
je sorry, s tim Esus2/Bb sem to podelal (splet sem si ho se sus4 :o) ale stejne to nemeni fakt, ze s tvym oznacenim nesouhlasim... sus2 by u akordu E byl ton f#, jestli se nepletu hi hi hi
Re: holkoun
je sorry, s tim Esus2/Bb sem to podelal (splet sem si ho se sus4 :o) ale stejne to nemeni fakt, ze s tvym oznacenim nesouhlasim... sus2 by u akordu E byl ton f#, jestli se nepletu hi hi hi
[klaun2]
Re:
1. "jen tam neni devitka" :-) Jak píše Sandon: rozdíl je v tom, že kvintu vynechat můžeš ale nonu těžko ...
2. Esus2/Bb: ta nona (sekunda) je malá ... (Sakra, zase mě Sandon předběhl)
3. to už je "čistější" začít od "F": F7maj/5b/4sus :-)))
Re:
1. "jen tam neni devitka" :-) Jak píše Sandon: rozdíl je v tom, že kvintu vynechat můžeš ale nonu těžko ...
2. Esus2/Bb: ta nona (sekunda) je malá ... (Sakra, zase mě Sandon předběhl)
3. to už je "čistější" začít od "F": F7maj/5b/4sus :-)))
[holkoun]
Re: sandon
jo s tim susem se se o pulton sek:-)) nicme F#11 tak jak ho napsal klaun mi prijde (pro kytaru ok)...je mi jasny ze vypusteny kvinty vadi min nez treba 7 nicmene u undecimy bych se nonu zas tak nerozpakoval vypustit....
2 klaun: proc bych nemoh vypustit nonu u undecimy, kde si na to prosim te prisel?... na kytaru proste nikdy nezahrajes vse tak jak ma bejt....schvalne se koukni (nevim jestli do solce ale v andrstovi to je urcite) kery intervaly pro ktery kila se daj vypustit....
Re: sandon
jo s tim susem se se o pulton sek:-)) nicme F#11 tak jak ho napsal klaun mi prijde (pro kytaru ok)...je mi jasny ze vypusteny kvinty vadi min nez treba 7 nicmene u undecimy bych se nonu zas tak nerozpakoval vypustit....
2 klaun: proc bych nemoh vypustit nonu u undecimy, kde si na to prosim te prisel?... na kytaru proste nikdy nezahrajes vse tak jak ma bejt....schvalne se koukni (nevim jestli do solce ale v andrstovi to je urcite) kery intervaly pro ktery kila se daj vypustit....
[Sandon]
Re:
ja bych radsi 7,9 ani 11 nevypoustel, pokud si ten akord ma zachovat ten nonovej/undecimovej "charakter" - ono to potom zni dost divne... kazdopadne je to u kytary spis otazka citu :o)))))
Re:
ja bych radsi 7,9 ani 11 nevypoustel, pokud si ten akord ma zachovat ten nonovej/undecimovej "charakter" - ono to potom zni dost divne... kazdopadne je to u kytary spis otazka citu :o)))))
[klaun2]
Re: holkoun
undecima: klidně si vypusť, co chceš - já jen tvrdím, že je korektnější vypustit kvintu, popřípadě primu (zákl. tón) než nonu ... pak by to rozhodně nenazýval undecimou
andršt: během "oběda" jsem se dnes mrknul na toho Andršta a ve volume II.(myslím str.57) jsem našel totéž jako v supraphonském vydání ... Jinak: tak typograficky zprasenou knížku jsem už několik let neviděl; to by mě zajímalo, které hovoda to vydalo!
Závěr: ani Šolc ani Andršt nejsou pro mě dost dobří! Howg! :-)))
Re: holkoun
undecima: klidně si vypusť, co chceš - já jen tvrdím, že je korektnější vypustit kvintu, popřípadě primu (zákl. tón) než nonu ... pak by to rozhodně nenazýval undecimou
andršt: během "oběda" jsem se dnes mrknul na toho Andršta a ve volume II.(myslím str.57) jsem našel totéž jako v supraphonském vydání ... Jinak: tak typograficky zprasenou knížku jsem už několik let neviděl; to by mě zajímalo, které hovoda to vydalo!
Závěr: ani Šolc ani Andršt nejsou pro mě dost dobří! Howg! :-)))
[machar]
Re:
ten akord: x13300 podle me nejde odvodit z zadne stupnice (pouzivane v jazzu), ten akord podle me nedava smysl, proto ta znacka je tak divna.
akord : 244300 . Mark Levine (Jazz Theory book), to vysvetluje jako F#7sus4, kterz navic obsahuje tercii. Pouziva se to udajne od 60 let (Miles Davis), zalezi jak budou usporadane hlasy v tom akordu jestli bude tercie nad kvartou nebo obracene, coz dela vetsi disonanci b9.
Jinak klasicky F#sus4 (F#-B-C#-E) je vyborny na improvizaci, protoze obsahuje kvartu, ktera zni jako "avoid note" pokud by se pouzil F#7.
Co se tyce vypousteni tonu, tak urcite musi byt 3, 7 a alterace 5 a 9. To znamena ze u F#11 bych urcite nechal 3,7,11 pripadne 1.
Re:
ten akord: x13300 podle me nejde odvodit z zadne stupnice (pouzivane v jazzu), ten akord podle me nedava smysl, proto ta znacka je tak divna.
akord : 244300 . Mark Levine (Jazz Theory book), to vysvetluje jako F#7sus4, kterz navic obsahuje tercii. Pouziva se to udajne od 60 let (Miles Davis), zalezi jak budou usporadane hlasy v tom akordu jestli bude tercie nad kvartou nebo obracene, coz dela vetsi disonanci b9.
Jinak klasicky F#sus4 (F#-B-C#-E) je vyborny na improvizaci, protoze obsahuje kvartu, ktera zni jako "avoid note" pokud by se pouzil F#7.
Co se tyce vypousteni tonu, tak urcite musi byt 3, 7 a alterace 5 a 9. To znamena ze u F#11 bych urcite nechal 3,7,11 pripadne 1.
[Sup666]
Re:
Heleť te kluci já už jsem nad tím přemejšlel dýl ale nemě jsem čas se tím zabejvat jak se třeba zahraje jak píšete x13300 stačí hrubě naznačit jak se tio asi tak hraje tak dík
Re:
Heleť te kluci já už jsem nad tím přemejšlel dýl ale nemě jsem čas se tím zabejvat jak se třeba zahraje jak píšete x13300 stačí hrubě naznačit jak se tio asi tak hraje tak dík
[Sandon]
Re: Sup666
jako kdyz si predstavis obrazek akordicke znacky a nad ni ty cisla, na kterym prazci se dana struna macka.... treba normalni Cdur je
Re: Sup666
jako kdyz si predstavis obrazek akordicke znacky a nad ni ty cisla, na kterym prazci se dana struna macka.... treba normalni Cdur je
(E A d g h e)
x 3 2 0 1 0
[Sandon]
Re: machar
vidim, ze pan Levine je trosku mimo. Jestli je v akordu sus4, tak tam asi tezko bude tercie, kdyz sus4 znamena kvartu, ktera tercii nahrazuje. Navic psat "F#7sus4 (obsahuje take tercii)" mi prijde dost komicky...
Re: machar
vidim, ze pan Levine je trosku mimo. Jestli je v akordu sus4, tak tam asi tezko bude tercie, kdyz sus4 znamena kvartu, ktera tercii nahrazuje. Navic psat "F#7sus4 (obsahuje take tercii)" mi prijde dost komicky...
[machar]
Re: sandon
Ja myslim, ze tady jde hlavne o funkci toho akordu, ta znacka by mela tu funkci jasne vyjadrovat. Ta znacka F#7sus4(3) (to jsem si vymyslel :-)), je pravda, ze o tam zadnou konkretni znacku nema. Ale podstatne je podle me to ze je to mixolydicka dominanta. Jinak on ten Levine nebude uplna nula, primo tam pise "pretrvavajici mytus, ze 4 nahrazuje 3 v sus akordech platil do 60 let....".
Re: sandon
Ja myslim, ze tady jde hlavne o funkci toho akordu, ta znacka by mela tu funkci jasne vyjadrovat. Ta znacka F#7sus4(3) (to jsem si vymyslel :-)), je pravda, ze o tam zadnou konkretni znacku nema. Ale podstatne je podle me to ze je to mixolydicka dominanta. Jinak on ten Levine nebude uplna nula, primo tam pise "pretrvavajici mytus, ze 4 nahrazuje 3 v sus akordech platil do 60 let....".
[klaun2]
Re: machar
Už teď je v tom takový guláš a jestli pan Levin "4sus" nebere jako průtah (dočasné nahrazení tercie), tak v tom dělá guláš ještě větší.
Re: machar
Už teď je v tom takový guláš a jestli pan Levin "4sus" nebere jako průtah (dočasné nahrazení tercie), tak v tom dělá guláš ještě větší.
[holkoun]
Re: sandon
Levine je ok.. je to (pro me zatim) nejlepsi teoreticka ucebnice co jsem videl...
Re: sandon
Levine je ok.. je to (pro me zatim) nejlepsi teoreticka ucebnice co jsem videl...
[holkoun]
Re: machar
no ja to s tim susem znam takhle Fsus4 - 3 ... cimz se ma naznacit ze tam hodis ten prutah a pak vratis zpatky tu tercii, spis je to ulehceni psani misto Fsus4 - F, tak se to napise takhle.....schvalne se kouknu do toho Levinea jak to myslel....
Re: machar
no ja to s tim susem znam takhle Fsus4 - 3 ... cimz se ma naznacit ze tam hodis ten prutah a pak vratis zpatky tu tercii, spis je to ulehceni psani misto Fsus4 - F, tak se to napise takhle.....schvalne se kouknu do toho Levinea jak to myslel....
[machar]
Re:
Rozhodne jsem z toho nechtel udelat gulas. :-) Levine dokonce pouziva znacku jenom Fsus . Je to uplne otevrene co tam budes hrat(sus2, sus4,sus4 a 3) ta znacka je podle me jenom navod a ja si tam muzu dodat co chci, protoze at zahraju, kteroukoliv z tech moznosti funkce toho akordu je porad stejna.
Re:
Rozhodne jsem z toho nechtel udelat gulas. :-) Levine dokonce pouziva znacku jenom Fsus . Je to uplne otevrene co tam budes hrat(sus2, sus4,sus4 a 3) ta znacka je podle me jenom navod a ja si tam muzu dodat co chci, protoze at zahraju, kteroukoliv z tech moznosti funkce toho akordu je porad stejna.
[holkoun]
Re: machar
no to uz sme tu probirali....sus bez cisla je IMHO mineno jako sus4... jinak souhlasim s tim ze harmonicka fce akordu zustane stejna....ale my tu mluvime o co nejpresnejsim zapisu akordu to jest napsat ho tak (a pokud mozno presne) aby z toho zapisu bylo zrejme jaky tony zahrat.... coz z toho co pises ty patrny neni... navic jazzmanum je to stejne jedno.. tem hodis jen zakladni mustr a oni si ho obohatej sami:-))
Re: machar
no to uz sme tu probirali....sus bez cisla je IMHO mineno jako sus4... jinak souhlasim s tim ze harmonicka fce akordu zustane stejna....ale my tu mluvime o co nejpresnejsim zapisu akordu to jest napsat ho tak (a pokud mozno presne) aby z toho zapisu bylo zrejme jaky tony zahrat.... coz z toho co pises ty patrny neni... navic jazzmanum je to stejne jedno.. tem hodis jen zakladni mustr a oni si ho obohatej sami:-))
[machar]
Re: holkoun
souhlas, pokud jde jen o presny zapis akordu tak bude asi lepsi pouzit notovou osnovu :-))). Ten Levin je jinak vynikajici (taky za ty prachy), jedine co me trochu mrzi, ze ty ukazky jsou hodne smerovany na piano.
Re: holkoun
souhlas, pokud jde jen o presny zapis akordu tak bude asi lepsi pouzit notovou osnovu :-))). Ten Levin je jinak vynikajici (taky za ty prachy), jedine co me trochu mrzi, ze ty ukazky jsou hodne smerovany na piano.
[holkoun]
Re: machar
no ja osobne ho mam zadarmo:-)) ale chybi mi asi 50 stranek (a to tech kde je ten vybranej repertoar, ale theory mam komplet)
Re: machar
no ja osobne ho mam zadarmo:-)) ale chybi mi asi 50 stranek (a to tech kde je ten vybranej repertoar, ale theory mam komplet)
[machar]
Re: holkoun
Tak to gratuluju me to stalo 1700 Kc :-(, ale na druhou stranu nelituju. Jinak na kolikate si strane :-)))))))
Re: holkoun
Tak to gratuluju me to stalo 1700 Kc :-(, ale na druhou stranu nelituju. Jinak na kolikate si strane :-)))))))
[machar]
Re: all
http://www.milansvoboda.com/skripta.html
Doporucuju nahlednout, dneska jsem to objevil.
Re: all
http://www.milansvoboda.com/skripta.html
Doporucuju nahlednout, dneska jsem to objevil.
[holkoun]
Re: z28
no vzhledem k tomu ze se to menuje Modern Jazz theory (nebo tak nak), tak je to presne kniha pro me:-D.....to machar: nekde se mi na ni prasi:-))))
Re: z28
no vzhledem k tomu ze se to menuje Modern Jazz theory (nebo tak nak), tak je to presne kniha pro me:-D.....to machar: nekde se mi na ni prasi:-))))
[Sandon]
Re: klaun2
koukam, ze nam ti dzezmeni delaji z akordovyho bordelu ultrabordel :o) prutazna kvarta s pridanou tercii, sus jako symbol prakticky pro cokoliv.... no prekne, pekne :o)
Re: klaun2
koukam, ze nam ti dzezmeni delaji z akordovyho bordelu ultrabordel :o) prutazna kvarta s pridanou tercii, sus jako symbol prakticky pro cokoliv.... no prekne, pekne :o)
[Sup666]
Re:
nazdar lidičky mam dotaz chci si udělat kombo ale nevím jestli je vhodný TDA zesilovač jako ostatní dam dohromady ale jestli to TDA nebudue blbé skrátka jestli to dokáže ten pravej zvuk zesílit ja jen jestli stím nemá někdo od vás skušenosti a nebo na co si mám dát bacha při té stavbě.
Re:
nazdar lidičky mam dotaz chci si udělat kombo ale nevím jestli je vhodný TDA zesilovač jako ostatní dam dohromady ale jestli to TDA nebudue blbé skrátka jestli to dokáže ten pravej zvuk zesílit ja jen jestli stím nemá někdo od vás skušenosti a nebo na co si mám dát bacha při té stavbě.
[Bailey]
Re: Sandon
To mi pripomína rozprávanie jedného mojho známeho:"...som si ich nahnal do rohu a tam ma dokopali." :o)))
Re: Sandon
To mi pripomína rozprávanie jedného mojho známeho:"...som si ich nahnal do rohu a tam ma dokopali." :o)))
[Sup666]
Re:
tak asi co se týká vlastností komba mě nikdo neporadí ale co takhle mě poradit kdy mám vyměnit struny na kytaře jsou asi tak 4měsíce ale opravuju často auta a ten šmír se uplně neumije a dostává se na struny tak asi bude čas tak se vás ptam jaké struny by jste mě doporučily a na ceně nijak nezáleží předem dík
Re:
tak asi co se týká vlastností komba mě nikdo neporadí ale co takhle mě poradit kdy mám vyměnit struny na kytaře jsou asi tak 4měsíce ale opravuju často auta a ten šmír se uplně neumije a dostává se na struny tak asi bude čas tak se vás ptam jaké struny by jste mě doporučily a na ceně nijak nezáleží předem dík
[z28]
Re: Sup666
co se tyka strun i komba vyhod si thread do kytara a prislusenstvi, tam ti urcite nekdo poradi...
Re: Sup666
co se tyka strun i komba vyhod si thread do kytara a prislusenstvi, tam ti urcite nekdo poradi...
[Mr.Syphon]
Re: to Bailey
a tam jim to pekne nandal.. jednou okem do pesti a podruhy bradou do kolena:-)----------------Woody Alan,,,nic proti----opakovani matka moudrosti a jako v jedne nejmenovane reklame s jednou ceskou top-modelkou---´´Moje dcera byla vzdy perfektcionalistka´´
Re: to Bailey
a tam jim to pekne nandal.. jednou okem do pesti a podruhy bradou do kolena:-)----------------Woody Alan,,,nic proti----opakovani matka moudrosti a jako v jedne nejmenovane reklame s jednou ceskou top-modelkou---´´Moje dcera byla vzdy perfektcionalistka´´