Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6522 témat | 261 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3117 uživatelů
Téma: Bluesovy sound - jaky efekt?
[verw]
Bluesovy sound - jaky efekt? - Nástroje > Efekty
Jestli je toto duplicitni tema, pak se omlouvam.
Kdysi tady nekdo psal o tom, ze na kilech mu distortion zni good, ale pri solech jakoby zmizi - myslim, ze mel na mysli prave zkresleni charakteristicka pro bluesova sola a rockova sola obecne. Jde o ten uriznuty a zaroven uhlazeny sound s dlouhym sustainem (to je ale spis vec snimacu, ze?). Nahodou jmenuju Clapton, Knopfler, BB King, Popa Chubby atd. Nic za tim nehledejte - je to presne to, co myslite. A otazka zni - jakym efektem je toho dosazeno? Mam pocit, ze jde o overdrive, ALE: mel jsem pujceny nejaky multiefekt, tusim ZOOM (z28: Zoom nebrat! :-) a tohoto zvuku jsem za boha nemohl docilit ikdyz jde o tolik rozsireny zvuk.
Predem diky!
Bluesovy sound - jaky efekt? - Nástroje > Efekty
Jestli je toto duplicitni tema, pak se omlouvam.
Kdysi tady nekdo psal o tom, ze na kilech mu distortion zni good, ale pri solech jakoby zmizi - myslim, ze mel na mysli prave zkresleni charakteristicka pro bluesova sola a rockova sola obecne. Jde o ten uriznuty a zaroven uhlazeny sound s dlouhym sustainem (to je ale spis vec snimacu, ze?). Nahodou jmenuju Clapton, Knopfler, BB King, Popa Chubby atd. Nic za tim nehledejte - je to presne to, co myslite. A otazka zni - jakym efektem je toho dosazeno? Mam pocit, ze jde o overdrive, ALE: mel jsem pujceny nejaky multiefekt, tusim ZOOM (z28: Zoom nebrat! :-) a tohoto zvuku jsem za boha nemohl docilit ikdyz jde o tolik rozsireny zvuk.
Predem diky!
Seznam příspěvků:
[tube]
Re: verw
To je otázka jestli máš Lampový zesik tak bys to tam měl dostat bez problémů v případně pomoc Over.Drivem boss OD-1,OD-3 atd. jen to lehounce nakopnout.Jestli máš tranzistor tak viz výše lampové kreslítko.
Re: verw
To je otázka jestli máš Lampový zesik tak bys to tam měl dostat bez problémů v případně pomoc Over.Drivem boss OD-1,OD-3 atd. jen to lehounce nakopnout.Jestli máš tranzistor tak viz výše lampové kreslítko.
[z28]
Re: verw
ten bluesovej zvuk je samozrejme v prvni rade v rukou a u tohohle typu muziky to plati nekolikanasobne vic... urcite zkus par ovedrivu, ten tubescreamer od ibaneze je jeden z tech hodne pouzivanejch, ale ne kazdymu se libi...
Re: verw
ten bluesovej zvuk je samozrejme v prvni rade v rukou a u tohohle typu muziky to plati nekolikanasobne vic... urcite zkus par ovedrivu, ten tubescreamer od ibaneze je jeden z tech hodne pouzivanejch, ale ne kazdymu se libi...
[Sandon]
Re:
kuwa a to sem nechtel psat, ze je to hlavne rukama, abych nevypadal, jako nejakej chytrolin :o))))))))))
Re:
kuwa a to sem nechtel psat, ze je to hlavne rukama, abych nevypadal, jako nejakej chytrolin :o))))))))))
[rgx]
Re: čerw
Bluesový zvuk je široký pojem, ale pokud jsem pochopil z toho popisu, tak bych to rozdělil takto: 1) Kytara, struny, snímač. 2) Reprák, zesilovač, (případně overdrive a velmi lehký chorus). 3) Ruce. Ta kytara musí slušně znít i nezkreslená a u toho mírného zkreslení musí být velmi dobře slyšitelný přechod na nezkreslený tón při doznívání. Vyplatí se nastavení filtru v obvodech před zkreslením tak, aby z repráku lezly "středo-výšky" a bylo slyšet ten zvláštní charakteristický zvuk při doteku trsátka se strunou. Gain nenastavuj moc vysoko. V podstatě je to rockové zkreslení s menším gainem. Pak, pokud použiješ zkreslovač zapojený do trantistorového zesilovače nebo PA, si nastav vhodný cabinet simulator (pokud to zkreslovač umí). U lampáče a dobrého kytarového repráku se to dělá bez cabinet simulátoru!
Re: čerw
Bluesový zvuk je široký pojem, ale pokud jsem pochopil z toho popisu, tak bych to rozdělil takto: 1) Kytara, struny, snímač. 2) Reprák, zesilovač, (případně overdrive a velmi lehký chorus). 3) Ruce. Ta kytara musí slušně znít i nezkreslená a u toho mírného zkreslení musí být velmi dobře slyšitelný přechod na nezkreslený tón při doznívání. Vyplatí se nastavení filtru v obvodech před zkreslením tak, aby z repráku lezly "středo-výšky" a bylo slyšet ten zvláštní charakteristický zvuk při doteku trsátka se strunou. Gain nenastavuj moc vysoko. V podstatě je to rockové zkreslení s menším gainem. Pak, pokud použiješ zkreslovač zapojený do trantistorového zesilovače nebo PA, si nastav vhodný cabinet simulator (pokud to zkreslovač umí). U lampáče a dobrého kytarového repráku se to dělá bez cabinet simulátoru!
[jpl]
Re: verw
Cos to měl za Zooma? Třeba z GRX707 to trochu dostaneš. Problém mulťáků je, že si s nima musíš pohrát než z nich dostaneš kloudnej zvuk.
Nejlepší na bleuuz je ale starý lampový rádio. Woodfinger by ti moh' vyprávět.
Re: verw
Cos to měl za Zooma? Třeba z GRX707 to trochu dostaneš. Problém mulťáků je, že si s nima musíš pohrát než z nich dostaneš kloudnej zvuk.
Nejlepší na bleuuz je ale starý lampový rádio. Woodfinger by ti moh' vyprávět.
[struna]
Re: verw
No, moje zkušenosti: lampový kombo nastavíš tak, aby při silnějším úhozu bylo cítit zkreslení, před to dáš vhodnou (věc hledání) krabičku. Stručně řečeno, každá má své pro a proti, cílem je dotlačit silnější signál na vstup komba, takže krabičky nastavuj zhruba jako kombo, na hranici zkresleného zvuku (Gain). Když se to nezdaří, zapoj takto dvě za sebe. Já to takhle mám s TS-9 a OD-1 do Mesa Boogie Studio preamp čistého kanálu, kterej je moc dynamickej, proto to musím taky dolaďovat těma škatulema. Kombo Blues De Luxe je v pohodě z 1. krabičkou krom těhlech i Blues Driver BD-2, stejně tak Blues Junior. Mám v kytaře (Strat) ještě midd-boost, kterej zesílí signál a ořeže z něj basy a vejšky. Takže vlastně funguje jako ty škatule na zemi, akorát ta změna je plynulá a máš to po ruce. K tomu je hodně dobrý mít na druhým knoflíku TBX Tone, kterým můžeš zcela zavřít signálovou cestu ke kondíku, co žere vejšky, tzn. signál jde přímo ze snímače a má víc výšek. Takže opět máš po ruce korekci, kde můžeš pohotově výšky ubírat nebo přidávat. Jo, zpět ke škatulím. Většinou je musíš dost převrtat, aby stály za něco, TS-9 reissue je nutno přečipovat, změnit výstupní dělič, diody, kondík... BD-2 ten tón trochu vyleští a změní, OD-1 dost polyká výšky a s tím se nedá dělat nic :(((. Taky je prima používat struny aspoň 0.11, který posunou zvuk zase dost do středů... Ale to už jsou věci, který tomu všemu tak jako napomáhají. Abych se vrátil na začátek, tak podle mě je nezbytný lampový kombo a aspoň jedno krmítko. Pokud nemáš moc prachů, tak já jsem bez větších kompromisů ten zvuk docela dostal z Fender Pro Junior (8000 z druhý ruky) a OD-1 (1000Kč) a to myslím docela jde. Mě osobně se tahle cesta tak líbí, že asi střelím svýho milovanýho Blues De Luxe kombo, protože má 40W výkonu, což je pro výše popsaný způsob tvorby zvuku přece jen moc... Teda možná, že hraješ každej tejden v Lucerně, ale já vymetám spíš menší lokály... Kompromisně se to dá řešit zařazením Volume pedálo mezi krabičku a kombo. To co jsem ti tady popsal je spíš takový ukázání směru, aby to bylo dokonalý, obnáší to ještě hromadu dalších věcí, ale to by bylo fakt na dlouho... Na závěr moje rada: šetři gainem!!!! Vždy a všude. Za výše popsaných podmínek budíš dojem solidního zkreslení při maximální zachování čitelnosti zvuku. Já osobně se vydávám na cestu, kde není žádných Master Volume a efektových smyček... Vím proč, ale to rozhodně neber jako nějakou univerzální radu, většina lidí chce hrát více zvuky než jedním, což já upřímně nechápu... Jsem takovej primitiv a tohle mi stačí :))).
Re: verw
No, moje zkušenosti: lampový kombo nastavíš tak, aby při silnějším úhozu bylo cítit zkreslení, před to dáš vhodnou (věc hledání) krabičku. Stručně řečeno, každá má své pro a proti, cílem je dotlačit silnější signál na vstup komba, takže krabičky nastavuj zhruba jako kombo, na hranici zkresleného zvuku (Gain). Když se to nezdaří, zapoj takto dvě za sebe. Já to takhle mám s TS-9 a OD-1 do Mesa Boogie Studio preamp čistého kanálu, kterej je moc dynamickej, proto to musím taky dolaďovat těma škatulema. Kombo Blues De Luxe je v pohodě z 1. krabičkou krom těhlech i Blues Driver BD-2, stejně tak Blues Junior. Mám v kytaře (Strat) ještě midd-boost, kterej zesílí signál a ořeže z něj basy a vejšky. Takže vlastně funguje jako ty škatule na zemi, akorát ta změna je plynulá a máš to po ruce. K tomu je hodně dobrý mít na druhým knoflíku TBX Tone, kterým můžeš zcela zavřít signálovou cestu ke kondíku, co žere vejšky, tzn. signál jde přímo ze snímače a má víc výšek. Takže opět máš po ruce korekci, kde můžeš pohotově výšky ubírat nebo přidávat. Jo, zpět ke škatulím. Většinou je musíš dost převrtat, aby stály za něco, TS-9 reissue je nutno přečipovat, změnit výstupní dělič, diody, kondík... BD-2 ten tón trochu vyleští a změní, OD-1 dost polyká výšky a s tím se nedá dělat nic :(((. Taky je prima používat struny aspoň 0.11, který posunou zvuk zase dost do středů... Ale to už jsou věci, který tomu všemu tak jako napomáhají. Abych se vrátil na začátek, tak podle mě je nezbytný lampový kombo a aspoň jedno krmítko. Pokud nemáš moc prachů, tak já jsem bez větších kompromisů ten zvuk docela dostal z Fender Pro Junior (8000 z druhý ruky) a OD-1 (1000Kč) a to myslím docela jde. Mě osobně se tahle cesta tak líbí, že asi střelím svýho milovanýho Blues De Luxe kombo, protože má 40W výkonu, což je pro výše popsaný způsob tvorby zvuku přece jen moc... Teda možná, že hraješ každej tejden v Lucerně, ale já vymetám spíš menší lokály... Kompromisně se to dá řešit zařazením Volume pedálo mezi krabičku a kombo. To co jsem ti tady popsal je spíš takový ukázání směru, aby to bylo dokonalý, obnáší to ještě hromadu dalších věcí, ale to by bylo fakt na dlouho... Na závěr moje rada: šetři gainem!!!! Vždy a všude. Za výše popsaných podmínek budíš dojem solidního zkreslení při maximální zachování čitelnosti zvuku. Já osobně se vydávám na cestu, kde není žádných Master Volume a efektových smyček... Vím proč, ale to rozhodně neber jako nějakou univerzální radu, většina lidí chce hrát více zvuky než jedním, což já upřímně nechápu... Jsem takovej primitiv a tohle mi stačí :))).
[woodfinger]
Re: caute o5 po dovolenke!
bluesovy zvuk? v pohode... myslim, ze ciest k nemu je dost, staci si vybrat tu svoju.
1. absolutne najdolezitejsi je hrac sam - ak to nemas v rukach a v srdci bluesove citenie, nedostanes modry ton ani z gearu Slowhanda
2. moja cesta: mam combo (Hohner), ktore nema prilis vela gainu, akurat tak na blues, takze dost casto pouzivam skreslenie len z neho, ale kedze hrame dost pestre veci, pouzivam aj krabky... napr. Ibanez WauFuzz - kvakadlo s fuzzom, ma velmi svojske skreslenie, ktore nadherne dokrmuje combo a zvuk sa blizi k tonu Gary Moora z albumov Scars! alebo Blues For Greeny...
dalej pouzivam DOD FX59 TrashMaster, kde mam nastavene velmi male skreslenie (predsa je len urceny na trash), ma zvlastne zafarbenie, take stredo-basove, ako krmitko comba je fajn a pouzivam este Boss ME-5, kde mam nastaveny jeden dist., eq, chorus a delay, pricom si zapinam prave to, co v danej chvili potrebujem... takto mam k dispozicii vlastne 4 druhy skreslenia v jednom momente a sam sa rozhodnem, ktore kedy pouzit... na blues vsak najcastejsie samotne combo, na sola dokrmujem tym Ibanezom, velmi krasne zvyrazuje atack...
3. myslim, ze velmi dolezite je nastavenie korekcii... ja osobne mam stredy vpravo, paci sa mi stredova gitara, na tvrdsie veci pouzivam EQ z Bossa, alebo vytiahnem basy a vysky na combe, stredy nizsie... toz, chce to popracovat s vlastnym aparatom, aby si vedel, co vlastne mas a kedy sa to ako sprava... velmi pomohlo mojmu tonu, ked som zistil ako pekne zvyraznuje uder a vlastne cely ton to, ked prebudim preamp v combe, toz preamp mam vybudeny tak na 7 az 9 a master volume nastavujem hlasitost... preamp dost brutalne urcuje ako dynamicky sa bude ton spravat (aspon teda u mna)...
4. lampove radio :)))) aj to sa da... pouzivam ho doma na cvicenie, aby som si zo skusobne nemusel vsetko nosit... donesiem len gitu a ibanez a da sa... ma to svoju zvlastnost a dalo by sa to pouzit aj v nejakom klube, len to radio nema dostatocne korekcie... ale ak by niekto silou mocou chcel, da sa to pouzit... napr. druhy gitarista u nas v kapele hra akustiku, ale na niektore skladby pouziva Squier, ale kedze nema ziadny aparat, tak s tym ide priamo do mixu a to je divocina, co sa neda pocuvat... tak v takych pripadoch uz radsej to radio a snimat to mirko-fonom :) urcite je to omnoho lepsi ton ako priamo do mixu
ale ak mam povedat tu najdolezitejsiu vec, tak sa vratim na zaciatok - ak nemas blues v srdci a v prstoch, marne sa snazis... bluesman je bluesmanom aj ked drzi akustiku. na blues netreba elektriku, ale srdce. ak mas modre srdce, tak si ton najdes rychlo, ked spoznas svoj gear... a u blues plati zlate pravidlo - MENEJ JE NIEKEDY VIAC :)
Re: caute o5 po dovolenke!
bluesovy zvuk? v pohode... myslim, ze ciest k nemu je dost, staci si vybrat tu svoju.
1. absolutne najdolezitejsi je hrac sam - ak to nemas v rukach a v srdci bluesove citenie, nedostanes modry ton ani z gearu Slowhanda
2. moja cesta: mam combo (Hohner), ktore nema prilis vela gainu, akurat tak na blues, takze dost casto pouzivam skreslenie len z neho, ale kedze hrame dost pestre veci, pouzivam aj krabky... napr. Ibanez WauFuzz - kvakadlo s fuzzom, ma velmi svojske skreslenie, ktore nadherne dokrmuje combo a zvuk sa blizi k tonu Gary Moora z albumov Scars! alebo Blues For Greeny...
dalej pouzivam DOD FX59 TrashMaster, kde mam nastavene velmi male skreslenie (predsa je len urceny na trash), ma zvlastne zafarbenie, take stredo-basove, ako krmitko comba je fajn a pouzivam este Boss ME-5, kde mam nastaveny jeden dist., eq, chorus a delay, pricom si zapinam prave to, co v danej chvili potrebujem... takto mam k dispozicii vlastne 4 druhy skreslenia v jednom momente a sam sa rozhodnem, ktore kedy pouzit... na blues vsak najcastejsie samotne combo, na sola dokrmujem tym Ibanezom, velmi krasne zvyrazuje atack...
3. myslim, ze velmi dolezite je nastavenie korekcii... ja osobne mam stredy vpravo, paci sa mi stredova gitara, na tvrdsie veci pouzivam EQ z Bossa, alebo vytiahnem basy a vysky na combe, stredy nizsie... toz, chce to popracovat s vlastnym aparatom, aby si vedel, co vlastne mas a kedy sa to ako sprava... velmi pomohlo mojmu tonu, ked som zistil ako pekne zvyraznuje uder a vlastne cely ton to, ked prebudim preamp v combe, toz preamp mam vybudeny tak na 7 az 9 a master volume nastavujem hlasitost... preamp dost brutalne urcuje ako dynamicky sa bude ton spravat (aspon teda u mna)...
4. lampove radio :)))) aj to sa da... pouzivam ho doma na cvicenie, aby som si zo skusobne nemusel vsetko nosit... donesiem len gitu a ibanez a da sa... ma to svoju zvlastnost a dalo by sa to pouzit aj v nejakom klube, len to radio nema dostatocne korekcie... ale ak by niekto silou mocou chcel, da sa to pouzit... napr. druhy gitarista u nas v kapele hra akustiku, ale na niektore skladby pouziva Squier, ale kedze nema ziadny aparat, tak s tym ide priamo do mixu a to je divocina, co sa neda pocuvat... tak v takych pripadoch uz radsej to radio a snimat to mirko-fonom :) urcite je to omnoho lepsi ton ako priamo do mixu
ale ak mam povedat tu najdolezitejsiu vec, tak sa vratim na zaciatok - ak nemas blues v srdci a v prstoch, marne sa snazis... bluesman je bluesmanom aj ked drzi akustiku. na blues netreba elektriku, ale srdce. ak mas modre srdce, tak si ton najdes rychlo, ked spoznas svoj gear... a u blues plati zlate pravidlo - MENEJ JE NIEKEDY VIAC :)
[z28]
Re: verw
este jedna poznamka k tomu sustainu: sustain je predevsim taky v rukou, umet udrzet rukama dlouhej ton na skoro cistym zvuku je tezsi nez si vetsina hajgejnistu mysli... snimace maji na gain vliv temer nulovy (pokud je nemas moc blizko strunam a snimac je nebrzdi), vliv na to mam konstrukce kytary, drevo atd... ale jak rikam, nejvic je v rukou...
Re: verw
este jedna poznamka k tomu sustainu: sustain je predevsim taky v rukou, umet udrzet rukama dlouhej ton na skoro cistym zvuku je tezsi nez si vetsina hajgejnistu mysli... snimace maji na gain vliv temer nulovy (pokud je nemas moc blizko strunam a snimac je nebrzdi), vliv na to mam konstrukce kytary, drevo atd... ale jak rikam, nejvic je v rukou...
[insemin]
Re: ruce
To jest pravda pravdoucí jak to nemáš v rukou tak na nejlepší kytary zahraješ vždy je "průměrný" zvuk. Naopak to funguje snad ještě názorněji.
Re: ruce
To jest pravda pravdoucí jak to nemáš v rukou tak na nejlepší kytary zahraješ vždy je "průměrný" zvuk. Naopak to funguje snad ještě názorněji.
[Slayer]
Re: verw
Mne sa osvedcil overdrive (nejaky DOD) naplno Tone a Skreslenie,krkovy snimac (nejaky Kent Armstrong) a polovybite baterky:)
Re: verw
Mne sa osvedcil overdrive (nejaky DOD) naplno Tone a Skreslenie,krkovy snimac (nejaky Kent Armstrong) a polovybite baterky:)
[woodfinger]
Re: jirkavaclav
rozhodne. ja som marshall infected ale aj ten boss ma cosi do seba... na lampovych apecoch su oba squele
Re: jirkavaclav
rozhodne. ja som marshall infected ale aj ten boss ma cosi do seba... na lampovych apecoch su oba squele
[majk]
Re: batty
no, ja sem ho dlouho nevidel/neslysel, ale v dobach kdy jsme zhavili naplno komba grate gx15 a gx15 s reverbem, podaval BB-2 naprosto uzasny vykony... kterou krabicku (kdyz uz vubec nejakou, (jako ja):)) bys uprednostnil ty??
Re: batty
no, ja sem ho dlouho nevidel/neslysel, ale v dobach kdy jsme zhavili naplno komba grate gx15 a gx15 s reverbem, podaval BB-2 naprosto uzasny vykony... kterou krabicku (kdyz uz vubec nejakou, (jako ja):)) bys uprednostnil ty??
[batty]
Re: majk
Asi nejakej lepsi fuzz a aparat na hranici prebuzeni( Tady jsou rozebrany trochu podrobnejs http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=371927b8e414d145c768f10ab4dd9476&threadid=108419). Ja bych sel asi do 69' nebo fuzzfactory. Stejne je ale nejhustci 6 starejch eXpandor naraz:))
Re: majk
Asi nejakej lepsi fuzz a aparat na hranici prebuzeni( Tady jsou rozebrany trochu podrobnejs http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=371927b8e414d145c768f10ab4dd9476&threadid=108419). Ja bych sel asi do 69' nebo fuzzfactory. Stejne je ale nejhustci 6 starejch eXpandor naraz:))
[majk]
Re:
sandon: me neslo jen o bluzovy efekt, ale jakym pedalem by batty nahradil BB-2. batty: nerad fuzz..
Re:
sandon: me neslo jen o bluzovy efekt, ale jakym pedalem by batty nahradil BB-2. batty: nerad fuzz..
[z28]
Re: batty
expandory maj presne ten zvuk, kterymu se rika vintage a je fuckt hnusnej :o) podle myho ho prekonava jenom Big Muff :o)
Re: batty
expandory maj presne ten zvuk, kterymu se rika vintage a je fuckt hnusnej :o) podle myho ho prekonava jenom Big Muff :o)